• Anonym (??)

    Kvinnor varför är ni så falska?

    För att göra en riktigt lång historia kort.


    Började jobba som säljare efter att jag hade gått ut handelsprogrammet (gymnasiet). 


    När jag var 22 år träffade jag mitt ex. Vi var tillsammans i tre år. Jag och min bästa kompis hade en bra affärsidé som vi jobbade hårt på dygnet runt. Fick mindre tid till mitt ex och hon var otrogen. Vi gjorde slut, jag var 25 år.


    Ett år efter när jag var 26 slog vårt företag igenom stort. (Vill inte gå in på detaljer). 


    Helt plötslig är alla tjejer intresserade av mig, tjejer som inte hade kollat på mig två gånger innan när jag jobbade som säljare och tjänade 15-30 tusen i månaden, och körde en gammal golf. 


    Har svårt för att lita på tjejer över huvud taget efter vad mitt ex gjorde mot mig ser alla tjejer som falska och ja ord som jag inte vill skriva här. 


    Är 28 år idag skulle mer än allt vilja ha en fru och barn men vet inte om jag någonsin kommer kunna lita på en tjej igen. 


    Är avundsjuk på min kompis som är gift med sin tjej som inte var otrogen mot honom när han jobbade dygnet runt. Och älskade honom lika mycket när han inte var rik.


    Vantrivs med livet, ser ingen mening med det. Är väldigt avundsjuk på min kompis som har en lojal tjej som nu också väntar barn. 

  • Svar på tråden Kvinnor varför är ni så falska?
  • Anonym (handyman)
    Anonym (Ja jävlar.) skrev 2014-08-28 22:32:49 följande:
    Det KAN ju även ha varit så att hon kände sig oviktig och ignorerad - vi har ju bara TS version. Tjejen lär ju ska ha haft känslor hon med - men nej, det enda som kan få en tjej att känna sig åsidosatt är självklart att hon är needy eller känslokall. Suck. 

    Tänk om TS kompis, med den trogna tjejen gick hem varje dag och spenderade all ledig tid med att planera för framtiden och INKLUDERA sin flickvän, medan TS inte orkade inkludera sin, t.ex?
    Redan där är skillnaden inte på tjejerna, utan på killarna - och då är det bara ETT av många tänkbara scenarion.

    As a side note; Handyman - tror du på fullaste allvar att du hjälper TS här? Om han tänker som dig så tvingas han även relatera till att ni har saker gemensamt - och som du framställer dig (bitter och halvt hjärndöd) så tror jag inte att någon som är smart nog för att ha ett eget, framgångsrikt, företag riktigt Vill framstå. Men jag kan ha fel. Det kanske är TS högsta önskan att verka dum, bitter och grinig :) 
    Ja jag hjälper TS i den delen att varna honom från att skriva något negativt om kvinnor eller relatera till deras dåliga sidor i formen kollektivt. Gör man det på FL, är det som att sticka handen i ett getingbo. Hade det handlat om män som kollektivt och att de är svin. Då kunde det blivit en lång tråd med instämmande svar och en del hatiska kommentarer mot kollektivet män.

    vilka som är bittra? you tell meFlört

    Ja du!! bitter och halvt hjärndöd.. räcker väl som svar eller kommentar från dig på vad du är..
    Men ironiskt så är det bara att konstatera.. män är skyldiga och svin, kvinnor är svaga offer och änglar med vita vingar.. Därför du försöker överföra skuld på TS eller?

    En halv hjärna är bättre än ingen alls!

    Nä TS, FL är ett kvinnligt forum och för kvinnor..  Helt OK att skriva negativt om män som kollektiv här.. men inte kvinnor.. Det är den sociala strukturen på forumet som sätter detta märket..

    Ja det är väldigt många kvinnor som blir fuktiga, om de känner lukten av pengar. En laglig prostitution...
  • Anonym (Ja jävlar.)
    Anonym (handyman) skrev 2014-08-30 08:21:53 följande:
    Ja jag hjälper TS i den delen att varna honom från att skriva något negativt om kvinnor eller relatera till deras dåliga sidor i formen kollektivt. Gör man det på FL, är det som att sticka handen i ett getingbo. Hade det handlat om män som kollektivt och att de är svin. Då kunde det blivit en lång tråd med instämmande svar och en del hatiska kommentarer mot kollektivet män.

    vilka som är bittra? you tell meFlört

    Ja du!! bitter och halvt hjärndöd.. räcker väl som svar eller kommentar från dig på vad du är..
    Men ironiskt så är det bara att konstatera.. män är skyldiga och svin, kvinnor är svaga offer och änglar med vita vingar.. Därför du försöker överföra skuld på TS eller?

    En halv hjärna är bättre än ingen alls!

    Nä TS, FL är ett kvinnligt forum och för kvinnor..  Helt OK att skriva negativt om män som kollektiv här.. men inte kvinnor.. Det är den sociala strukturen på forumet som sätter detta märket..

    Ja det är väldigt många kvinnor som blir fuktiga, om de känner lukten av pengar. En laglig prostitution...
    Men du är ju verkligen dum i huvet - du generaliserar och ljuger ju så jävla illa så du tror dejsjälv.

    Det är nog det som är det värsta; du tror verkligen på det själv. 

    Snacka om att vara lurad.

    TS - tro inte på den här tomten. Gör du det så kommer du fortsätta på den inslagna vägen och tro att alla kvinnor är lika, och alla kvinnor är horor. 
    Och tro mej, den typen av man är fan inte populär bland de kvinnor som Inte är horor. Vilket gör att du skapar din egen självuppfyllande profetia. 

    Du har chansen här; vänd, tänk om, inse att det var FEL av ditt ex att vara otrogen, men fundera på vad i ditt beteende - helt ärligt - som drev bort henne och fick henne så desperat och olycklig att hon sökte tröst hos någon annan.

    Helt ärligt alltså; varesej det var avsiktligt eller inte från din sida; lär dej se samband och mönster - och ta dej ur bitter-kuk-tänket. Annars är de enda kvinnor som kommer vilja ha dej just den typen du Inte vill ha. 
  • Anonym (handyman)
    Anonym (Ja jävlar.) skrev 2014-08-30 10:35:30 följande:
    Men du är ju verkligen dum i huvet - du generaliserar och ljuger ju så jävla illa så du tror dejsjälv.

    Det är nog det som är det värsta; du tror verkligen på det själv. 

    Snacka om att vara lurad.

    TS - tro inte på den här tomten. Gör du det så kommer du fortsätta på den inslagna vägen och tro att alla kvinnor är lika, och alla kvinnor är horor. 
    Och tro mej, den typen av man är fan inte populär bland de kvinnor som Inte är horor. Vilket gör att du skapar din egen självuppfyllande profetia. 

    Du har chansen här; vänd, tänk om, inse att det var FEL av ditt ex att vara otrogen, men fundera på vad i ditt beteende - helt ärligt - som drev bort henne och fick henne så desperat och olycklig att hon sökte tröst hos någon annan.

    Helt ärligt alltså; varesej det var avsiktligt eller inte från din sida; lär dej se samband och mönster - och ta dej ur bitter-kuk-tänket. Annars är de enda kvinnor som kommer vilja ha dej just den typen du Inte vill ha. 
    japp är verkligen dum i huvudet eller halvt hjärndöd.. för att DU skriver det..Skrattande

    Vad ditt mentala problem ligger i, kan bara du förklara.. ?Drömmer

    Jo men, även den som blir utsatt för mobbning av mobbaren ska tänka om och resonera.. Vad gjorde den utsatte för fel som blev utsatt för mobbning, Enligt ditt heroin resonemang

    Ja även den som blev utsatt för våldtäkt ska fundera över sitt agerande och nog känna lite skuld...Enligt ditt heroin resonemang

    Enligt ditt heroin resonemang, ska TS fundera över att nog fanns det  nåt som gjorde och förtjänade att bli illa behandlad...... överförande av skuld på TS

    Men tur är att du är smart och har hjärnan kvar.. (ironisk)

    Nä TS
    Det är bara att läsa innantill på forumet FL.. Det blir alltid ett jäkla kackel på hönsen i denna typ av trådar... För att det är just bittra höns, som oftast går igång på lukten av pengar och hatar män över lag.. Samt den underförstådda regeln... män är svin och förövare, alltid och kvinnor är svaga offer...

    ps
    @ ja jävlar
    Bättre än så kan du väl??
    För lagret på ord kan inte vara så begränsat att det bara innehåller ord som dum i huvudet och halvt hjärndöd?
    thi hi på dig du "lille" därTungan ute
    ds
  • Anonym (Ja jävlar.)
    Anonym (handyman) skrev 2014-08-30 11:42:37 följande:
    japp är verkligen dum i huvudet eller halvt hjärndöd.. för att DU skriver det..Skrattande

    Vad ditt mentala problem ligger i, kan bara du förklara.. ?Drömmer

    Jo men, även den som blir utsatt för mobbning av mobbaren ska tänka om och resonera.. Vad gjorde den utsatte för fel som blev utsatt för mobbning, Enligt ditt heroin resonemang

    Ja även den som blev utsatt för våldtäkt ska fundera över sitt agerande och nog känna lite skuld...Enligt ditt heroin resonemang

    Enligt ditt heroin resonemang, ska TS fundera över att nog fanns det  nåt som gjorde och förtjänade att bli illa behandlad...... överförande av skuld på TS

    Men tur är att du är smart och har hjärnan kvar.. (ironisk)

    Nä TS
    Det är bara att läsa innantill på forumet FL.. Det blir alltid ett jäkla kackel på hönsen i denna typ av trådar... För att det är just bittra höns, som oftast går igång på lukten av pengar och hatar män över lag.. Samt den underförstådda regeln... män är svin och förövare, alltid och kvinnor är svaga offer...

    ps
    @ ja jävlar
    Bättre än så kan du väl??
    För lagret på ord kan inte vara så begränsat att det bara innehåller ord som dum i huvudet och halvt hjärndöd?
    thi hi på dig du "lille" därTungan ute
    ds
    Jag resonerar inte i heroin. 

    Vad det gäller vokabulär ska du verkligen bara vara tyst och skämmas, dock räcker enkla ord för enkla beskrivningar. Du skämmer ut dejsjälv.

    Biten med "lille" satte dock tonen och nu skiter jag i det här, samt dej. Du är patetisk och du kommer aldrig bli älskad med den attityd du har - för vem ska älska någon som hatar dem?.
    Men det kanske är det du vill, så att du får bevisat att du har Rätt; kvinnor är onda horor?

    Nåväl, om jag är "lille" så är väl du "store" då - jag hoppas du vaknar någon dag och ändrar dej - det är rätt skönt att vara lycklig. Jag tror att innerst inne vill du det, du med. 
  • Anonym (handyman)
    Anonym (Ja jävlar.) skrev 2014-08-31 08:19:45 följande:
    Jag resonerar inte i heroin. 

    Vad det gäller vokabulär ska du verkligen bara vara tyst och skämmas, dock räcker enkla ord för enkla beskrivningar. Du skämmer ut dejsjälv.

    Biten med "lille" satte dock tonen och nu skiter jag i det här, samt dej. Du är patetisk och du kommer aldrig bli älskad med den attityd du har - för vem ska älska någon som hatar dem?.
    Men det kanske är det du vill, så att du får bevisat att du har Rätt; kvinnor är onda horor?

    Nåväl, om jag är "lille" så är väl du "store" då - jag hoppas du vaknar någon dag och ändrar dej - det är rätt skönt att vara lycklig. Jag tror att innerst inne vill du det, du med. 
    När du resonerar inte i heroin.. Du har ett heroin resonemang och det är skillnad det..
    Ja "lillen" tålde du inte.. Fast du häver ur dig som en tourettes syndromSkrattande

    Nä du klarar verkligen inte av att läsa mellan raderna, Du kanske är lycklig du. Men stackars dem som försöker vara lyckliga med dig.. Snarare en fråga om att de som du tror är lyckliga med dig.. Är snarare av sorten med stort tålamod..

    Tyvärr "lille" du så har jag inget att skämmas för.. Du må ha din åsikt i OCD style.. Men det kan inte jag eller någon annan göra något åt..

    Men det är bra att du skiter i det.. glöm inte att torka dig om munnen bara. För det enda som kom ur strupen var bajs,,


  • Tjofaderittan hambo

    Jag läste bara ts nu.

    Sluta vara avundsjuk, det leder ingen vart.
     Börja dejta igen, du måste ju inte skylta med att du har pengar eller hur? Åk kommunalt till dejten, gör något som inte kostar så mycket, bowla eller liknande.
    Börja på en kurs eller liknande där dina pengar inte syns.
    Dejta en rik kvinna.

    Så, där har du några konkreta förslag på vad du kan göra istället för att sitta och tycka synd om dig själv.

  • mona83
    Anonym (??) skrev 2014-08-27 20:04:19 följande:

    När jag var 22 år träffade jag mitt ex. Vi var tillsammans i tre år. Jag och min bästa kompis hade en bra affärsidé som vi jobbade hårt på dygnet runt. Fick mindre tid till mitt ex och hon var otrogen. Vi gjorde slut, jag var 25 år.


     


    Tja man kan nog säga att män är precis lika falska i så fall :). 
    L.O.V.E
  • Anonym (handyman)

    Ja du TS
    Som du ser, blir det väsen på hönsen om ett sådant ämne på FL.

    Förövrigt ett ämne som inte tål att talas om irl heller. Då blir du kallad för bitter och oansvarig. Samt får skylla dig själv. Det tillhör liksom det normala i landets värderingar. Kvinnor får och kan göra precis som de vill. Det får man inte kritisera.
    Men kritisera män som kollektiv är snarare en regel som är OK och faktiskt socialt RÄTT..

    Har du pengar.. Öppna aldrig plånboken och dela med dig till en kvinna.. Bara lukten av sedlar och en möjlighet till att norpa lite, gör att de bli till sig..
    Så håll plånboken nästan stängd och du får ligga hur mycket du vill.. Så länge de ser men kan inte norpa..

    Den andra typen av kvinnor som är ärliga och söker just dig i relation, oavsett vem du är.. De kvinnorna är ovanliga..
    Den typen av kvinna du råkat ut för är oftast den kvinna som senare blir en bag-in-box-lady vid 50.. bitter sak som aldrig hittade kärleken och super sig full på vin i boxen och blir leksaks-kvinna till män. Du vet de där kärringarna som klär sig som små tonårs fjantar och är i övre medelåldern..

    Men tills du har löst gåtan själv.. Håll hårt i plånboken och var bara ute efter sex och ligg och dumpa så mycket du bara orkar..

  • Anonym
    mona83 skrev 2014-08-31 09:12:04 följande:
    Tja man kan nog säga att män är precis lika falska i så fall :). 
    Ska väl tillägga att min gubbe är egen företagare sen över 20 år tillbaka med hus, bil för x antal miljoner. Men jag blev då inte kär i varken hans lastbil, hus eller pengar som han kör in.
    Faktum är att jag vill inte bli försörjd av honom på något vis trots det.
  • sextiotalist
    Anonym (handyman) skrev 2014-08-31 09:13:42 följande:

    Ja du TS
    Som du ser, blir det väsen på hönsen om ett sådant ämne på FL.

    Förövrigt ett ämne som inte tål att talas om irl heller. Då blir du kallad för bitter och oansvarig. Samt får skylla dig själv. Det tillhör liksom det normala i landets värderingar. Kvinnor får och kan göra precis som de vill. Det får man inte kritisera.
    Men kritisera män som kollektiv är snarare en regel som är OK och faktiskt socialt RÄTT..

    Har du pengar.. Öppna aldrig plånboken och dela med dig till en kvinna.. Bara lukten av sedlar och en möjlighet till att norpa lite, gör att de bli till sig..
    Så håll plånboken nästan stängd och du får ligga hur mycket du vill.. Så länge de ser men kan inte norpa..

    Den andra typen av kvinnor som är ärliga och söker just dig i relation, oavsett vem du är.. De kvinnorna är ovanliga..
    Den typen av kvinna du råkat ut för är oftast den kvinna som senare blir en bag-in-box-lady vid 50.. bitter sak som aldrig hittade kärleken och super sig full på vin i boxen och blir leksaks-kvinna till män. Du vet de där kärringarna som klär sig som små tonårs fjantar och är i övre medelåldern..

    Men tills du har löst gåtan själv.. Håll hårt i plånboken och var bara ute efter sex och ligg och dumpa så mycket du bara orkar..


    Jag skulle tipsa ts att söka välutbildade kvinnor som står på egna ben. Vi i den skaran är ganska ointresserade av en mans plånbok, vi har vår egen, än mindre att norpa från den, det är under vår värdighet.
    Vi, kvinnor från denna grupp, föredrar en man som också kan stå på egna ben, som uppskattar oss för de vi är och framför allt, inte ser sin identitet i pengar.
    Men vi är inte ovanliga, men många av oss är ofta lite senare med att slå sig till ro, så därför har nog inte ts träffat de kvinnorna ännu.
    Nu kan jag bara referera till min "egen" grupp, men de flesta av oss var kring 30 och äldre innan vi stadgade oss, men å andra sidan lever vi fortfarande kvar i våra förhållande och är väldigt nöjda med den karl vi lever ihop med, trots att vi nu passerat 50. Och karlarna verkar rätt nöjda med oss.
  • Anonym (??)

    Har varit väldigt upptagen och har därför inte kunnat svara eller skriva här.


    Nu sitter jag på en flygplats och väntar på mitt plan, så jag har en halvtimme att slå ihjäl.


    Handyman, du verkar riktigt skön, önskar jag kände dig haha!

  • Anonym (??)
    Tecum skrev 2014-08-27 20:28:41 följande:

    Fel att kalla alla kvinnor falska bara för att du haft otur. Det finns bra och dåliga personer av bägge kön. Livet ger inga garantier, man får lära av erfarenheten och våga misslyckas för att vinna något. Precis som i företagsvärlden...


    Sorry, fel av mig. Klart att det finns tjejer som inte är falska. Ända problemet är att dem är väldigt sällsynta.
  • Anonym (??)
    Anonym (Insida) skrev 2014-08-27 23:48:16 följande:
    Precis vad jag tänkte.
    Jag ska inte säga nåt men jag kan formulera det såhär, jag har inga ekonomiska problem, inga skulder, bara tillgångar och jag döljer det väl, killarna jag har dejtat har inte fått veta nåt om min ekonomi fören vi har känt varandra väldigt bra, så att jag ser vad han verkligen går för.

    Och då kan jag fråga varför är så många killar så jävla osäkra?
    Skryt och självberöm går inte hem hos mig, ödmjukhet är nyckelordet. integritet och bra självinsikt.
    Självklart finns det massor med osäkra tjejer också. det finns gold diggers både bland män och kvinnor.

    För mig är det väldigt svårt att dölja bara, hade kanske gått en natt, max två dagar. Om vi hade setts t ex hemma hos henne eller på hotell, och jag hade tagit bussen dit, eller köpt en billigare bil.


    Om vi skulle fortsätta ha kontakt/träffas efter det är hon tvungen att veta.

  • Anonym (för att)

    För att vi kan, män är så korkade. Eller så dras du till fel typ bara och då får du jobba med dig själv så du får veta varför och kan ändra på det.

  • Anonym (??)
    Anonym (...) skrev 2014-08-28 21:58:52 följande:

    du kanske hade en tjej som hade bekräftelsebehov ts ? hon stod inte ut med att du inte var där och bekräftade henne.
    eller kan det ha vart så enkelt som att hon inte var kär eller tillräckligt kär i dig helt enkelt.


    Och då är det okej att vara otrogen. Sorry mitt fel. 


    I mina ögon hade det varit bättre att gjort slut. 

  • Anonym (??)
    Anonym (...) skrev 2014-08-28 21:58:52 följande:

    du kanske hade en tjej som hade bekräftelsebehov ts ? hon stod inte ut med att du inte var där och bekräftade henne.
    eller kan det ha vart så enkelt som att hon inte var kär eller tillräckligt kär i dig helt enkelt.


    Om jag hade haft en tjej som jag inte var tillräckligt kär i så hade jag inte gått och varit otrogen, jag hade pratat med henne om det på ett snyggt sätt och gjort slut.


    Men du verkar ju vara en av dem som tycker det är okej att vara otrogen OM....


     

  • Anonym (??)
    Anonym (Ja jävlar.) skrev 2014-08-28 22:32:49 följande:
    Det KAN ju även ha varit så att hon kände sig oviktig och ignorerad - vi har ju bara TS version. Tjejen lär ju ska ha haft känslor hon med - men nej, det enda som kan få en tjej att känna sig åsidosatt är självklart att hon är needy eller känslokall. Suck. 

    Tänk om TS kompis, med den trogna tjejen gick hem varje dag och spenderade all ledig tid med att planera för framtiden och INKLUDERA sin flickvän, medan TS inte orkade inkludera sin, t.ex?
    Redan där är skillnaden inte på tjejerna, utan på killarna - och då är det bara ETT av många tänkbara scenarion.

    As a side note; Handyman - tror du på fullaste allvar att du hjälper TS här? Om han tänker som dig så tvingas han även relatera till att ni har saker gemensamt - och som du framställer dig (bitter och halvt hjärndöd) så tror jag inte att någon som är smart nog för att ha ett eget, framgångsrikt, företag riktigt Vill framstå. Men jag kan ha fel. Det kanske är TS högsta önskan att verka dum, bitter och grinig :) 

    Om man känner sig oviktig och ignorerad så är det okej att vara otrogen? 


    Tappar ännu mer hopp om kvinnor när jag läser att ni försvarar det? 


    Alla människor kan inte prata för olika anledningar men mitt ex kunde. 


    Vilken version hon än har så har hon i slutändan varit otrogen.. Vilket är jävligt falskt. 


    Men det är mig det är fel på!?


    Det är sådana falska personer som dig man ska hålla sig långt borta från, eller räcka fingret när man kör iväg morgonen efter i min lamborghini aventador eller maserati granturismo.


     

  • tresan02

    Jag förstår dig precis.

    Jag har haft två längre förhållanden (är 27) i det första var jag likt dig, som det låter när jag läser din historia, ganska frånvarande då jag jobbade mkt. Slutade med att min dåvarande kille fann en annan och var otrogen bakom min rygg i ca 2 månader innan jag kom på det. Han skyllde det på mig. Att jag inte gav honom tid.

    I det andra gick mitt ex och skickade meddelande till en tjej där han bjöd henne ut på en date (på alla hjärtansdag!). Fick reda på det och bad han dra åt...

    Dessa erfarenheter har verkligen fått mig att tvivla och dra mig undan. Känns som man hellre är singel typ.. Förstår hur du känner med den där "avundsjukan" också. Jag är den enda singeln i min bekantskapskrets och man blir lite avundsjuk när man ser hur kära alla par är:)

    Men jag tror inte du ska ha så förutfattade meningar om du faktiskt vill träffa någon. Försök vara lite mer open minded! Alla tjejer är faktiskt inte ute efter pengar eller tar till otrohet så fort de inte känner sig sedda. Och om du skulle ha oturen och stöta på en sådan igen, fuck henne liksom! Då är hon ändå inte värd dig! Man måste våga för att vinna:)

    Du kanske ska se dig om i andra kretsar?

    Lycka till!

Svar på tråden Kvinnor varför är ni så falska?