• annasofiejansson

    Mammaledig i Gävle?

    Hej,
    Är en 27-årig mamma till en snart två månaders pojke. Då jag ännu inte blivit satt i någon föräldrargrupp söker jag här om det finns likasinnade som skulle vilja träffas?

  • Svar på tråden Mammaledig i Gävle?
  • Jess87

    Jag trodde 14 dagar men hade visst fel. Skulle ha blivit igångsatt +17 men det började av sig själv natten innan.. Dem gjorde ultraljud och allt såg bra ut så jag blev hemskickad :/

    Det är okej att gnälla ,att vara gravid är väldigt påfrestande och jobbigt stundvis .Har hört att det blir värre för varje med :/ blev så tätt denna gången så jag räknar med att slutet blir jobbigt

  • Br0k3n

    Fy vad drygt:/ man måste ju vara helt Slut när det gått så lång tid.

    Känner på jobbet nu ikväll att det börjar bli lite tungt ska prata lite med vår enheteschef och ta bort mina dagspass då det är mycket lyft och så. Får se vad hon säger :)

  • Br0k3n

    Fy vad drygt:/ man måste ju vara helt Slut när det gått så lång tid.

    Känner på jobbet nu ikväll att det börjar bli lite tungt ska prata lite med vår enheteschef och ta bort mina dagspass då det är mycket lyft och så. Får se vad hon säger :)

  • Jess87

    Ja speciellt efter andra då jag tyckte att den graviditeten var jobbigare.

    Ja man tycker att dem borde ta hänsyn till sådana saker, man har ju en vettig anledning! Jag kommer aldrig hinna börja jobba innan nästa kommer, börjar.nästa sakna att göra något!

  • Br0k3n

    Jag började jobba när lilla var 3 månader och denna gången kommer jag fortsätta plugga när bebis kommit dock på distans. Är väldigt rastlös av mig och måste göra något. Kommer gubben in början han på högskolan till hösten. Så det är fullt upp :)

  • Jess87

    Haha ja det kan man verkligen säga :p

    Vi har inte riktigt bestämt hur vi ska göra när denna kommer men jag skulle gärna börja jobba lite snart :)

  • Jess87

    Jag jobbar som maskinoperatör på en industri, skulle hellre göra något annat men vet inte riktigt vad :)

  • Br0k3n

    Det är också mitt stora problem. Vet inte vad jag vill bli när jag blir stor. Vill dock jobba inom vård och omsorg på något sätt. Vilken inriktning är dock oklart.

  • Jess87

    Hir mås det här? Längesen det blev något skrivet :) är det sluttampen för dig nu eller har bebisen kommit? :)

  • Br0k3n

    jo det är tungt och varmt nu, en månad kvar exakt. men får gärna anlända lite innan , nu har hon iaf vänt sig rätt då hon legat i säte innan, eller ja hon låg på tvären nu men huvudet mer ner än upp iaf. verkar ha gott om plats där inne.

    själv då?

  • Jess87

    Ah skönt att slippa vändningsförsök iaf :)

    Jag kan tro att det är tungt nu! Plus att värmen verkar komma nu tyvärr haha, varit så skönt när det varit svalt ;)

    Det är ganska lugnt här, inte så jättetungt än så länge men det börjar kännas lite jobbigt :)

  • milla89

    Jag fick min lilla son den 16e juli och bor i Gävle och ska alltså. Nu var mammaledig kommande år/åren.

  • Br0k3n
    Jess87 skrev 2015-08-07 21:43:23 följande:

    Ah skönt att slippa vändningsförsök iaf :)

    Jag kan tro att det är tungt nu! Plus att värmen verkar komma nu tyvärr haha, varit så skönt när det varit svalt ;)

    Det är ganska lugnt här, inte så jättetungt än så länge men det börjar kännas lite jobbigt :)


    Ja så nu hoppas vi att hon ligger kvar så :) jo tyvärr verkar sommaren komma nu så jag håller mig inne i den mån det går. Känner mig som världens tråkigaste mamma. Tur dem har en underbar pappa som underhåller iaf :)
    milla89 skrev 2015-08-08 07:48:06 följande:

    Jag fick min lilla son den 16e juli och bor i Gävle och ska alltså. Nu var mammaledig kommande år/åren.


    Åh grattis vad mysigt. Hoppas allt gick bra:)
  • milla89
    Br0k3n skrev 2015-08-08 17:12:15 följande:
    Ja så nu hoppas vi att hon ligger kvar så :) jo tyvärr verkar sommaren komma nu så jag håller mig inne i den mån det går. Känner mig som världens tråkigaste mamma. Tur dem har en underbar pappa som underhåller iaf :)
    milla89 skrev 2015-08-08 07:48:06 följande:
    Jag fick min lilla son den 16e juli och bor i Gävle och ska alltså. Nu var mammaledig kommande år/åren.
    Åh grattis vad mysigt. Hoppas allt gick bra:)

    Tack! Ja det gick bra När ska ni andra få radioår små? För tycker mig tolka att ni är gravida?
  • Br0k3n
    milla89 skrev 2015-08-10 17:29:30 följande:

    Tack! Ja det gick bra När ska ni andra få radioår små? För tycker mig tolka att ni är gravida?


    Ja är beräknad 6/9 så kan ske när som nu :)

    Mår riktigt dåligt nu igen. Mår illa kallsvettas och har mig
  • Jess87

    Ja jag vet hur det känns, man har så dåligt samvete mot de andra barnen :( men dom har som sagt en pappa som får räkna med att ta en stor del av det nu.. Det är ju ändå inte så lång tid det handlar om.

    Tråkigt att du mår dåligt igen :(

    Grattis till bebisen Milla, jag väntar barn den 22/11 :)

  • Br0k3n

    Jo då det har gått bra. Vår lilla är snart 3 månader och kom i raketer den 9 sept :)

Svar på tråden Mammaledig i Gävle?