• andrasidan

    vi som siktar på sommarbarn 2015

    Då var verkstaden igång för fjärde gången här hemma :) ägglossning igår och nu räknar vi ner dagarna...

    Häng med mig!! Var är ni i verkstaden? Vänster plus? Fått plus? Skengravid? Graviditetssymptom?? Hur mår ni tjejer? Heja på tillsammans nu :)

  • Svar på tråden vi som siktar på sommarbarn 2015
  • Frallanz
    elod skrev 2014-10-14 12:44:06 följande:

    Jag är gravidSkrattandeSkrattandeHjärta!!!!


    Tusen tack :) och STORT GRATTIS till dig själv! Jag sa ju att man kan testa samma dag, haha ;) gud vad roligt! Hur känner du dig? Jag är jättetrött, fryser och har molvärk, men annars inga speciella tecken :)
    Hmathilda skrev 2014-10-14 16:15:49 följande:

    Grattis till er som har plussat! Så avundsjuk ;)


    Tack snälla :) Avundsjuk skulle jag också vara, det ligger i ens natur så det är inte förbjudet att vara det ;) man gläds ju åt varandra, men man är ju ändå avundsjuk så jag förstår. Men snart är det din tur också! Håller tummarna :)
    andrasidan skrev 2014-10-14 16:55:18 följande:

    Åh så härligt kära ni - grattis!! Uppdatera oss med symptom :) själv börjar jag räkna på dagarna nu - fem dagar sedan ÄL och mår skit idag. Försöker intala mig att det är ägget som fäster och inte en sjuhelvetes pms som jag har lite då och då ;)


    Tack så mycket, svårt att förstå det haha :) 
    Jag hade inga speciella symtom, hade molvärk och lite ömmande bröstvårtor som började redan på BiM-12. Och så har jag varit sjuuukligt trött i snart två veckor. 
    Så det var tack vare att jag är så trött som jag gjorde ett test egentligen.
    Ja, ägget sägs fästa 5-10 dagar efter ÄL, så det är inte omöjligt att det är de du känner av :) Håller tummarna för dig!


  • elod
    Frallanz skrev 2014-10-14 17:09:18 följande:
    Tusen tack :) och STORT GRATTIS till dig själv! Jag sa ju att man kan testa samma dag, haha ;) gud vad roligt! Hur känner du dig? Jag är jättetrött, fryser och har molvärk, men annars inga speciella tecken :)
    Hmathilda skrev 2014-10-14 16:15:49 följande:

    Grattis till er som har plussat! Så avundsjuk ;)





    Tack!!{#emotions_dlg.flower} Ojojoj....jag kan inte sätta ord på det här alls. Jag har ett enormt lyckorus i mig men annars kan jag inte alls sätta ord på mina känslor. Men jag mår jättebra! Nu när jag tänker efter så kan jag se att jag hade en del tecken på att vara gravid men egentligen var det omöjligt att veta vad de berodde på, inga typiska symptom direkt alltså. Jag har också molvärk från och till, mer eller mindre men annars inget alls, kanske att magen är lite svullen. Är dödstrött men det beror snarare på att jag inte lyckas sova just nu, har för mycket känslor i kroppenSkrattande
  • elod

    Och till er andra{#emotions_dlg.flower} Guuud så många gånger som jag varit inne här på FL och läst och önskat och varit så fruktansvärt avis! Jag tänkte alltid "kan det inte få vara min tur nu?" och plötsligt händer det. Faktiskt så denna gång så försökte vi inte direkt, min kille har inte kunnat vara hemma så mycket senaste tiden och att försöka pricka in ÄL var typ omöjligt så jag tänkte bara skitsamma, men då tadaa! Jag hoppas så att jag får läsa om att ni får ett pluss snart och hoppas vi kan fortsätta följas åt här Kyss

  • FrökenJ

    Jag testade i morse och jag är också gravid!!!! Bim idag. Kan knappt tro det. Molar som tusan i magen så trodde mensen skulle komma igår. Men då den inte kom testade jag och ett svagt streck syntes:):)

  • Frallanz
    FrökenJ skrev 2014-10-15 11:45:32 följande:

    Jag testade i morse och jag är också gravid!!!! Bim idag. Kan knappt tro det. Molar som tusan i magen så trodde mensen skulle komma igår. Men då den inte kom testade jag och ett svagt streck syntes:):)


    Stort grattis! :D är det första barnet för er?

    Hur många här inne väntar sitt första barn?

    Jag väntar vårat första pyre och jag har väldigt många olika känslor. Väldigt rädd men ack så glad.
  • FrökenJ
    Frallanz skrev 2014-10-15 13:26:32 följande:
    Stort grattis! :D är det första barnet för er?

    Hur många här inne väntar sitt första barn?

    Jag väntar vårat första pyre och jag har väldigt många olika känslor. Väldigt rädd men ack så glad.
    Nej är andra barnet! :)

    Grattis till dig med:)
  • EISNH

    Hej!

    Hoppar gärna in här också, har haft mensvärk nu i snart en vecka men ingen mens verkar komma. Beräknad mens är dock inte förrän på lördag, men har aldrig haft mensvärk såhär långt innan. Är väldigt känslig för dofter samt har känslostormar, illamående och huvudvärk. Testade imorse men det var negativt.. Aldrig varit gravid innan och vi har heller aldrig försökt innan. Vad tror ni? Känner mig förvirrad för vet inte om det är hjärnspöken på mig eller inte! Vill ju så gärna ha ett +!

  • Xarxia

    Ojojoj, vad det plussas på här. Hoppas verkligen det smittar av sig så alla vi andra också plussar på löpande band här!???? Grattis FrökenJ! EISNH, låter ju som typiska gravsymtom så håller tummarna. Det enda du kan göra är väl att vänta och ta ett nytt test närmre bim. Mickan89, vad konstigt! Brukar din mens vara regelbunden annars?

Svar på tråden vi som siktar på sommarbarn 2015