• ViaLia

    Er checklista innan barn?

    Hej alla!

    Jag sitter och har världen bebislängtan(som vanligt, blir ännu mer crazy kring ägglossning) och försöker planera för hur jag vill att de kommande åren ska se ut för att lugna mig lite, tex när vis ska börja försöka och när barnet isf föds, samt ifall vi kommer ha ny bostad då och sånt.

    Sen skrev jag en liten checklista på saker som jag kan ha som delmål innan det är dags att försöka bli gravid, då vi inte är i rätt situation riktigt ännu, för att längtan ska bli lättare :)

    Det jag har fått på min lista hittills är följande:


    En av oss har fått ett jobb som innebär en någorlunda trygg inkomst (Dvs min sambo för jag studerar på universitetet i minst 5 år till)
    Buffert till de första barnsakerna m.m (Har typ redan den avklarad dock :) 
    Förlovning (Inte jätteviktigt, men en rolig grej!)
    Flytta till större (kommer vi förhoppningsvis göra till sommaren)

    Tänkte det hade varit kul att höra vad ni andra har för delmål som känns viktiga för er innan ni tar steget att bli tre och som gör er längtan lättare! Eller ni som redan fått barn, vad som var viktigt för er innan ni tog steget?
  • Svar på tråden Er checklista innan barn?
  • Anonym (A)

    Min sambo fyller 30 och jag blir 28 år i sommar. Vi har båda studerat och har stabila inkomster. Vi har varit tillsammans i snart 1,5 år och har nyligen köpt ett hus tillsammans.

    Innan vi träffades har vi båda rest och jobbat utomlands under en längre period.

    Det jag gärna hade gjort innan vi får barn är;

    - renovera klart vårt hus

    - förlova oss

    - spara ihop en "barn buffert" och en "bröllop buffert"

    - åka iväg på en resa långt bort, Curaçao, Kap Verde, Brasilien eller Tahiti

    MEN, jag vill ha barn innan jag är 30 så för min del känns det lite som att det brinner i knutarna

  • Anonym (Johanna)
    Anonym (A) skrev 2015-01-17 10:02:44 följande: