• Anonym (M)

    Okej att bulan syns?

    Tänkte mig som man köpa unisex modell av underställ/kompressionskläder a la bild nedan.



    Perfekta och sköna att springa i. Men efter test av sådana så ser man bulan suveränt bra. Man kan säga som så att kläder som dessa lämnar inte mycket till fantasin vad gäller det heligaste, vad gäller storlek, plats, form osv. 

    Har hört många kvinnor klaga på att män får ju ha en synlig bula men de vill inte se allt. 

    Är detta ok att ha som kille vid t.ex. löpning och annat utomhus, eller är det för vågat och visa så mycket som man då gör? Skulle ni kvinnor ta illa upp om man kom i detta och ja ni såg lite mer än vanligt?

  • Svar på tråden Okej att bulan syns?
  • Anonym (M)

    Anledningen jag vill ha dem är för att det är skönt att slippa ha något som prasslar, bromsar eller fladdrar i vägen när man rör sig. Därför som jag inte vill ha något över. Alltid avundsjuk på ni tjejer som ofta har tighta kläder och kan röra er ledigt och fritt.

    Kanske sitter i våra huvuden att killar inte ska få ha tighta kläder på samma sätt, man kanske inte är van med att killar också kan ha sånt?

  • Anonym (M)
    LauraPalmer skrev 2014-11-20 14:27:35 följande:

    Jag tycker att alla ska klä sig i kläder som man själv trivs i. Trivs man som kille i tighta kläder så ska man ha det.

    Sen så kommer folk alltid att ha åsikter om man inte håller sig inom alla normer. Men vad gör det? Så länge man inte skadar någon annan så behöver man inte bry sig ett dugg om vad folk kan tänkas tycka.


    Tack!

    Jag är sugen på kläderna och de är sköna. Har nog själv en del fördomar spökandes i huvudet som gör att jag är rädd för att bli bedömd på grund av kläderna när man är väl är ute. Eller att någon ska tycka att man blottar sig.

    Men kan tjejer ha tighta kläder så man nästan ser brösten lika bra som naken så kan väl jag få visa bulan på samma sätt. Det är ju deras problem och kan titta bort om de vill. 

    Det är ju ändå accepterade kläder att ha på sig, hoppas jag. 
  • Anonym (M)
    8oo8 skrev 2014-11-20 14:59:41 följande:

    hua dra på dig ett par shorts över så man slipper se.


    Men varför ska kvinnor t.ex. få ha på sig tighta toppar så brösten syns i både form och storlek. Kan inte jag också få ha på mig tighta kläder också då? 
  • Anonym (M)
    smulpaj01 skrev 2014-11-20 15:00:54 följande:

    Kläderna är skitsnygga (ursäkta ordvalet) var köper jag dom?


    Just dessa finns nu på Groupon. Du kanske hört talas om företaget där man får olika erbjudanden skickade till sig. Tror du måste registrera först. 

    Om du inte vill det så finns det liknande om man bara googlar på det. 
  • Anonym (M)
    smulpaj01 skrev 2014-11-20 15:10:14 följande:
    Åh tack. Jag är med där och har shoppat mkt därifrån, även från letsdeal

    Ska kolla genast
    Gör så. 

    Då kanske du och jag springer omkring i samma då.
  • Anonym (M)
    MissPin skrev 2014-11-20 15:24:43 följande:

    Jag tycker inte man kan jämföra en kvinnas bröst med en mans kön, män har ju också bröst! Jag vill inte se någons bula iaf. Men jag hade bara tittat bort så det hade inte varit några problem. :)


    Hur ska man jämföra då? 
    Det jag vill få fram är att det borde vara rättvist. 
    Varför ska kvinnor få ha monopol på att använda tighta kläder? Om kvinnor får och kan varför ska inte män få göra på samma sätt? 

    Varför gör man skillnad på män och kvinnor för?
  • Anonym (M)
    Anonym (*) skrev 2014-11-20 15:21:24 följande:

    Alltså, du ska springa i dom, förmodar jag, inte gå omkring i affären och visa upp dig?

    Hinner någon verkligen kolla in dig när du springer? Gör dom det, så är det kanske dags att öka farten lite Flört


    Ja det är i första hand för att springa. 

    Men om vi ska vara rättvisa så ser jag ganska ofta sommartid tjejer komma i tights till affären, gå på stan i osv. Varför skulle inte jag om jag ville kunna få ha det för att jag tycker det är skönt? 
  • Anonym (M)
    smulpaj01 skrev 2014-11-20 15:32:44 följande:
    Vore superkul att ha en träningspartner. Hälsa om du ser mig
    Javisst.
  • Anonym (M)
    MissPin skrev 2014-11-20 15:43:37 följande:
    Klart det ska vara rättvist. Oavsett kön så får man såklart ha tajta kläder, det gäller tjocka, smala också. Jag tycker att man får ha på sig vad man vill. Men om jag får syn på en "bula" så anser inte jag att det är trevligt, men det betyder ju inte att män inte får ha tajta kläder. Det är bara ingenting jag gärna ser.
    Aha, du menar som så att du inte vill begränsa män att ha på sig tighta kläder. Men du själv väljer att titta bort men ändå respekterar det. 

    På samma sätt som det vore ok för mig att titta bort om jag inte skulle gilla att se tighta bröst.
  • Anonym (M)
    Anonym (visa på) skrev 2014-11-20 15:47:07 följande:

    Det är väl klart att du kan ha sådana träningskläder och springa i. Tycker man ser massor av män i väldigt tajta träningskläder. Sedan om man tycker att det är hett eller löjeväckande är ju en smaksak. Och som någon skrev så tycker ju tonåringar att alla över 25 år är "äckliga" ändå Flört

    Att jämföra bula med bröst är dock inte riktigt rättvist tycker jag. Könsorgan är könsorgan och bröst är bröst. Men som sagt, inget av det är problematiskt att visa i tajta kläder - oavsett vilket kön du tillhör.


    Sant. Fast kvinnans könsorgan är ju inte lika framträdande så att säga. Mitt är det och jag kan tyvärr inte göra så mycket åt det även om jag skulle vilja. Vill jag ha tighta kläder på mig på grund av positiva effekter så kommer ju mitt könsorgan att vara framträdande varken jag vill eller ej. Skulle gärna gömma det om det liksom gick.

    Så det känns lite orättvist att jämföra könsorgan mot könsorgan då.  
    Därför jämför jag bröst för att brösten är framträdande mer på samma sätt som en mans könsorgan är. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Joggaren) skrev 2014-11-21 09:21:02 följande:
    Därför att mäns sexualitet uppfattas som aggressiv, kvinnors som passiv. Men urringningar haglar inte på ICA.
    Ja där har vi något att jobba på i samhället.
  • Anonym (M)
    lille Birger skrev 2014-11-20 18:56:35 följande:

    TS, hur reagerar du om du ser en sån här kvinna, te x i joggingspåret eller någon annan stans. Uppskattar du det eller blir du besvärad?


     


    Inget av det. Jag blir varken besvärad eller uppskattad. Jag respekterar vad hon har på sig för kläder och att det är hennes val. Om då man ser lite mer än vanligt må vara hänt men så är det ju, det är inget som hon ska dömas för om hon känner att kläderna är bekväma. Så länge man inte är naken och använder vanliga kläder som liksom finns i handeln. 

     
Svar på tråden Okej att bulan syns?