• Supers

    Fler äldre som ska göra ivf?

    Hej, hoppar in här. Fyller 39 i maj och vi har hållt på med IVF sen 2013, 2 färskförsök och 2 FET...inget av dessa lyckades. 2011 var jag med om ett dramatiskt utomkvedshavandeskap som ledde till att höger äggledare sprack plus att jag med tidens gång fått veta att jag har endometrios, dock en mildare variant men har en cysta på min "friska" sida.

    Vi har haft uppehåll sen i maj förra året, men vi har 5 ägg i frysen. Har koncentrerat mig på att gå ner i vikt och har kommir en bit på vägen...nga kg till vill jag nog tappa. Ev blir det insättning nu till våren.

    Tiden rusar iväg och man blir ju äldre. .gäller att inte stressa upp sig för mkt ang åldern och rädsla för att misslyckas igen.

    Lycka till allihopa och god fortsättning & må 2015 bli ett bra år :)

  • Supers

    Hej, hoppar in här. Fyller 39 i maj och vi har hållt på med IVF sen 2013, 2 färskförsök och 2 FET...inget av dessa lyckades. 2011 var jag med om ett dramatiskt utomkvedshavandeskap som ledde till att höger äggledare sprack plus att jag med tidens gång fått veta att jag har endometrios, dock en mildare variant men har en cysta på min "friska" sida.

    Vi har haft uppehåll sen i maj förra året, men vi har 5 ägg i frysen. Har koncentrerat mig på att gå ner i vikt och har kommir en bit på vägen...nga kg till vill jag nog tappa. Ev blir det insättning nu till våren.

    Tiden rusar iväg och man blir ju äldre. .gäller att inte stressa upp sig för mkt ang åldern och rädsla för att misslyckas igen.

    Lycka till allihopa och god fortsättning & må 2015 bli ett bra år :)

  • Supers

    Hej, hoppar in här. Fyller 39 i maj och vi har hållt på med IVF sen 2013, 2 färskförsök och 2 FET...inget av dessa lyckades. 2011 var jag med om ett dramatiskt utomkvedshavandeskap som ledde till att höger äggledare sprack plus att jag med tidens gång fått veta att jag har endometrios, dock en mildare variant men har en cysta på min "friska" sida.

    Vi har haft uppehåll sen i maj förra året, men vi har 5 ägg i frysen. Har koncentrerat mig på att gå ner i vikt och har kommir en bit på vägen...nga kg till vill jag nog tappa. Ev blir det insättning nu till våren.

    Tiden rusar iväg och man blir ju äldre. .gäller att inte stressa upp sig för mkt ang åldern och rädsla för att misslyckas igen.

    Lycka till allihopa och god fortsättning & må 2015 bli ett bra år :)

  • Supers

    Hej, hoppar in här. Fyller 39 i maj och vi har hållt på med IVF sen 2013, 2 färskförsök och 2 FET...inget av dessa lyckades. 2011 var jag med om ett dramatiskt utomkvedshavandeskap som ledde till att höger äggledare sprack plus att jag med tidens gång fått veta att jag har endometrios, dock en mildare variant men har en cysta på min "friska" sida.

    Vi har haft uppehåll sen i maj förra året, men vi har 5 ägg i frysen. Har koncentrerat mig på att gå ner i vikt och har kommir en bit på vägen...nga kg till vill jag nog tappa. Ev blir det insättning nu till våren.

    Tiden rusar iväg och man blir ju äldre. .gäller att inte stressa upp sig för mkt ang åldern och rädsla för att misslyckas igen.

    Lycka till allihopa och god fortsättning & må 2015 bli ett bra år :)

  • Supers
    Viola78 skrev 2015-01-07 17:52:22 följande:

    Hej!

    Jag fyller 37 år på fredag, och har precis påbörjat mitt första IVF-försök (synarela-spray, ska börja med menopur-sprutor ikväll). Har inga barn sen innan, och är ganska stressad över min ålder och nervös över att aldrig få någon familj. Har lågt AMH-värde (1,5) och läkaren sa att det finns risk att jag inte kommer att svara på stimuleringen...

    Försöker vara positiv, men ibland är det svårt!


    Ja det är inte lätt att inte stressa ang åldern. Rädslan över att inte få något barn finns i bakhuvet hela tiden.

    Men vi får inte ge upp hoppet trots allt.

    Hoppas behandlingen går bra nu. Kram kram
  • Supers

    Lycka till alla som ska göra insättning snart :) Å alla andra såklart. För oss blir det ev FET i mars el april.

    ha det gott allihopa.

  • Supers
    lisodan skrev 2015-01-15 12:18:24 följande:

    De har inte ringt iaf...så ett av äggen borde ha befruktats. :):):) Sitter på buss på väg till sjukhuset....Insättning kl 13...


    Spännande! Lycka till.
  • Supers
    Stockholmsmilen skrev 2015-01-19 22:39:06 följande:

    11 ägg blev det idag. Jag är väldigt glad över att jag fortfarande producerar så bra vid 42 år. ET onsdag. De ringer inte längre och säger hur många befruktade. Det har sett så olika ut.

    1. KS Huddinge 4 ägg, 3 befruktade,

    2. SH, 6 ägg, 4 befruktade,

    3. SH, 12 ägg, 7 befruktade. En dotter 1,5 år,

    4. SH, 8 ägg, 7 befruktade,

    5. SH, 6 ägg, 2 befruktade. Svagt plus som sedan försvann,

    6. SH, 11 ägg, ?.

    Alla gånge utan första 2-fina fyracelligt tillbaka. Så resultatet har verkligen varierat.


    Det var ju superbra. Håller tummarna för mga befruktade ägg. Lycka till :)
  • Supers
    lisodan skrev 2015-01-25 23:14:02 följande:

    Grattis alla nya ruvare!

    Jag var ju först att göra äggplock och insättning och idag visade det även plus på stickan!!!!! Känns så bra! Fortfarande bara ruvardag 10, så ska testa igen under veckan som kommer. Vi fick bara ut 2 ägg, och ett befruktades. Jag tror inte man ska räkna och stressa för mycket på antal ägg helt enkelt. Det räcker med ett ju. :)

    Vi valde att "tjuvtesta" idag för jag har haft en del molvärk. Och kände mig liksom konstig igår. Nästan som att vara bakis. Lite som när jag var gravid för ett år sen. Nu gäller det bara för den lilla parveln att stanna i livmodern sisådär 8,5 mån. :) Inga dumheter och hålla på som det sista embryot, som bara klarade sig till v. 7.

    Angående adoption och embryoadoption som diskuteras ovan, så kan jag tänka mig allt. Mitt mål är att vi ska bli en familj. Sen är detta första steget eftersom det trots allt verkar lättast o billigast. Och såklart har vi en stor önskan om biologiska barn.

    Godnatt!


    Gud så härligt. Stort grattis :)
Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?