• galen05

    ni helrakade tjejer, hur få fint?

    Jag är helrakad där nere, men får ju fula märken efter inåtväxande strån, nåt litet skärsår från hyveln m.m. Ser ofta lite prickigt ut. Är det så för er andra också eller är ni helt släta o fina? Finns det nåt slags kroppspuder man kan köpa för den regionen om man vill vara fin för sin kille? Skrattande

  • Svar på tråden ni helrakade tjejer, hur få fint?
  • Anonym (Riktiga rakhyvlar)

    För att hålla mig strikt till metoden rakning, har noterat att flertalet kvinnor jag träffat haft billiga engångsrakhyvlar. Eftersom jag rakat mig ofta under många år vet jag skillnaden mellan en sådan och en riktig rakhyvel, den är inte bara stor, den är extremt stor. Skaffa en riktig rakhyvel, ska det kännas kvinnligt finns såna med kvinnligt namn och utseende, annars funkar typ en Gillette Fusion hur bra som helst.

    En billig engångsrakhyvel river av hår/stubb och lämnar efter sig irritation. En bra hyvel med vassa blad skär av stråna.

  • Anonym (finatjejen)

    Ja, det blev väldigt bra. Det gör inte ont. Jag tog bort på blygdläpparna oxå och det ska aldrig komma tillbaka men i vissa fall får man laserbehandla en gång till om flera år

  • galen05
    Anonym (finatjejen) skrev 2015-03-09 21:47:34 följande:

    Ja, det blev väldigt bra. Det gör inte ont. Jag tog bort på blygdläpparna oxå och det ska aldrig komma tillbaka men i vissa fall får man laserbehandla en gång till om flera år


    Vad kostade det?
  • Anonym (-/-)

    Jag använder engångshyvlar, tycker det verkar mest hygieniskt. Har testat massor för att hitta en sort som fungerar bra, alla "kvinnorakhyvlar" är helt värdelösa så kör du med sådana så byt!

    Rakar varje dag, använder en kräm efter rakning som heter below your belt. Det blir aldrig irriterat och jag skär mig aldrig. Raka medhårs förresten, annars blir det som att du hyvlar skinnet och då blir det garanterat både rött och fnasigt.

  • Anonym (-/-)

    Jag kan ju dela med mig av mina nybörjarfel, det kanske kan hjälpa.

    Dåliga rakhyvlar, billiga engångs eller flergångs som använts för länge ger irriterad hud och i värsta fall infekterade hårsäckar. Använder nu helt nya engångs och som det heter "en gång".

    Rakat för noga. Flera gånger på varje ställe. Blir irriterat och ibland skurit mig. Nu rakar jag snabbt och ofta, missar jag ett hårstrå idag så tar jag det imorgon.

    Rakat mothårs, för att jag inbillat mig att jag kommit åt håren bättre. Blir irriterat och torrt, vass stubb, inåtväxande hår, röda prickar. Gör det inte!

  • Anonym (finatjejen)

    Jag betalade 1200×2 för armhålorna och 1900x2 för musen

  • galen05
    Anonym (-/-) skrev 2015-03-10 09:36:17 följande:

    Jag kan ju dela med mig av mina nybörjarfel, det kanske kan hjälpa.

    Dåliga rakhyvlar, billiga engångs eller flergångs som använts för länge ger irriterad hud och i värsta fall infekterade hårsäckar. Använder nu helt nya engångs och som det heter "en gång".

    Rakat för noga. Flera gånger på varje ställe. Blir irriterat och ibland skurit mig. Nu rakar jag snabbt och ofta, missar jag ett hårstrå idag så tar jag det imorgon.

    Rakat mothårs, för att jag inbillat mig att jag kommit åt håren bättre. Blir irriterat och torrt, vass stubb, inåtväxande hår, röda prickar. Gör det inte!


    Men jag tycker inte det blir helt lent om jag rakar medhårs??
  • galen05
    Anonym (finatjejen) skrev 2015-03-10 09:55:31 följande:

    Jag betalade 1200×2 för armhålorna och 1900x2 för musen


    ok tack! Var gjorde du det?
  • Anonym (-/-)
    galen05 skrev 2015-03-10 10:08:13 följande:

    Men jag tycker inte det blir helt lent om jag rakar medhårs??


    Det tyckte nog inte jag heller tills jag hittade en tillräckligt bra rakhyvel, nu blir det lent och växer ut mer som fjun än vass stubb så om man skulle missa nåt hår nån dag så blir känslan ändå len.
  • galen05
    Anonym (-/-) skrev 2015-03-10 10:54:06 följande:
    Det tyckte nog inte jag heller tills jag hittade en tillräckligt bra rakhyvel, nu blir det lent och växer ut mer som fjun än vass stubb så om man skulle missa nåt hår nån dag så blir känslan ändå len.
    Vad har du då för hyvel? Svårt att komma åt i alla skrymsel o vrår också tycker jag
  • Anonym (Anonym)
    galen05 skrev 2015-03-06 16:16:42 följande:

    Jag är helrakad där nere, men får ju fula märken efter inåtväxande strån, nåt litet skärsår från hyveln m.m. Ser ofta lite prickigt ut. Är det så för er andra också eller är ni helt släta o fina? Finns det nåt slags kroppspuder man kan köpa för den regionen om man vill vara fin för sin kille? Skrattande


    Jag använder weet, skummet. Sen tar jag en sådan skrubbvante och drar av håret. Det är ju starka medel och detta rekommenderas inte, men det har aldrig orsakat problem för mig. Blir inte prickig eller ens röd. Kan svida lite första dagen. Men det är det enda. Jag testade för något år sedan av ren lathet och tänkte att börjar det brinna där nere är det väl inte värre än att fort skölja av det och inte göra om det. Men det gick väldigt bra och på den vägen har jag fortsatt .
  • Sweet Sofia

    Intimrakar med engångs herrakhyvel då den har grövre blad. Funkar helt perfekt. Aldrig får sår, kliande, rött/irriterad eller inåtvända hår.

  • Anonym (finatjejen)

    Jag gjorde det på Laser & Estetik. Jättebra. Har gjort andra behandlingar där också och blivit nöjd.

  • galen05

    Tack för alla svar! sånt här känns ju lite svårt att prata med vem som helst om, så då är FL perfekt

  • Sarakechi

    Har en hyvel från Gilette, rakar i alla möjliga riktningar, blir alltid bra, det som är svårt är att raka blygdläpparna, är inte så mycket skinn att hålla i, brukade dessutom raka mig liggandes, mycket enklare!

Svar på tråden ni helrakade tjejer, hur få fint?