• debbie85

    Planerar barn Skåne/Blekinge

    Hej!

    Jag är 30 år, gift och bor i nordöstra Skåne, Bromölla. Vi har två kattbröder och underbar liten dotter som föddes i januari 2014. Nu planerar vi att försöka få ett syskon. Första försöket blir nu i början på maj. Kanske blir det ytterligare ett januari-barn?


    Hade varit kul om vi är fler i samma sits som kan följas åt. Om vi blir några stycken kanske, dom som känner för det, kan bilda en hemlig facebook-grupp där vi kan dela tankar och funderingar.

    Jag är ursprungligen från Stockholm och har bott ca 2 år i Blekinge Karlskrona. Vi flyttade till Bromölla för 2,5 år sen så jag känner inte jättemånga här än så länge.

  • Svar på tråden Planerar barn Skåne/Blekinge
  • FruGru
    Anonym94 skrev 2015-05-12 21:43:59 följande:

    Jag vet att man inte ska bryta upp dessa test men gjorde det bara för skojs skull för jag sett andra göra det :) alltså två streck var ju jättestarka. Och enligt bild 2 så ska jag vara gravid eftersom mitt såg ut så när jag öppnade upp testet? Men det stod ju ändå "inte gravid" på testet?! Fattar ingenting just nu..


    Står i manualen att man inte kon tolka strecken inuti testet. Tydligen visar cb alltid 3 streck även vid inte gravid
  • Anonym94

    Vet inte när jag hade BIM riktigt men ör på cykeldag 53(!!)

  • debbie85

    Jag är gravid!!! Så kul! Mannen och jag är så glada! Jag är alldeles fnissig och uppspelt!! ÄL+11/BIM-3 idag. Det blir BF den 26/1. Vår dotter (född i januari 2014) ska bli storasyster.

  • pandoraDiem
    debbie85 skrev 2015-05-17 09:20:51 följande:

    Jag är gravid!!! Så kul! Mannen och jag är så glada! Jag är alldeles fnissig och uppspelt!! ÄL+11/BIM-3 idag. Det blir BF den 26/1. Vår dotter (född i januari 2014) ska bli storasyster.


    Va kul :) Grattis!
  • Erica1985
    debbie85 skrev 2015-05-17 09:20:51 följande:

    Jag är gravid!!! Så kul! Mannen och jag är så glada! Jag är alldeles fnissig och uppspelt!! ÄL+11/BIM-3 idag. Det blir BF den 26/1. Vår dotter (född i januari 2014) ska bli storasyster.


    Grattis!
  • Zeeeeta

    Bor i Blekinge :)

    23  år och imorgon ska jag testa med CB digital BIM-1.


    Inte planerat, men varmt välkommet om det skulle bli positivt :)

  • debbie85
    Zeeeeta skrev 2015-05-26 18:16:38 följande:

    Bor i Blekinge :)

    23  år och imorgon ska jag testa med CB digital BIM-1.

    Inte planerat, men varmt välkommet om det skulle bli positivt :)


    Välkommen! Spännande! Hur kommer det sig att du tror att du är gravid om det inte är planerat?
  • Anonym94

    Inte konstigt att jag inte fått mens på 70 dagar..;) dock är detta graviditetskollens . Men med kvällsurin! Jag är i chock. Tror inte på det förrens jag testat cb digital :p

  • Anonym94


    Okej nu tror jag på det.. Oj herregud 3+ veckor med kvällsurin... Hur ska jag kunna lista ut hur långt gången jag är när jag är på cykeldag 70 haha?! Kan man ringa vårdcentralen och få reda på det även om det är tidigt? Har ju iiingen aning! Skulle det vara enligt sista mens är jag i vecka 10 och det känns typ omöjligt då jag testat negativt hela april.. herregud jag är i chock! Det kom ju lägligt till mors dag helgen :)
  • debbie85
    Anonym94 skrev 2015-05-29 19:23:41 följande:

    Okej nu tror jag på det.. Oj herregud 3+ veckor med kvällsurin... Hur ska jag kunna lista ut hur långt gången jag är när jag är på cykeldag 70 haha?! Kan man ringa vårdcentralen och få reda på det även om det är tidigt? Har ju iiingen aning! Skulle det vara enligt sista mens är jag i vecka 10 och det känns typ omöjligt då jag testat negativt hela april.. herregud jag är i chock! Det kom ju lägligt till mors dag helgen :)


    Åh vad roligt! Stort grattis!!

    Ring barnmorskan och berätta så kanske hon kan hjälpa dig att få ett VUL.
  • debbie85
    Anonym94 skrev 2015-05-29 19:23:41 följande:

    Okej nu tror jag på det.. Oj herregud 3+ veckor med kvällsurin... Hur ska jag kunna lista ut hur långt gången jag är när jag är på cykeldag 70 haha?! Kan man ringa vårdcentralen och få reda på det även om det är tidigt? Har ju iiingen aning! Skulle det vara enligt sista mens är jag i vecka 10 och det känns typ omöjligt då jag testat negativt hela april.. herregud jag är i chock! Det kom ju lägligt till mors dag helgen :)


    Har du nån aning om när du kan ha haft ägglossning?

    När tog du senaste negativa gravtestet?
  • backlund14

    Hejsan hoppar in här

    Bor i Blekinge och har försökt aktivt sedan januari iår.

    Har en dotter som är.15 månader och tog oss 1,5 år att bli gravid då.

    Hoppas på snabbare denna gången

  • Anonym94

    Tack!! :) Alltså jag har tempat & användt natural cycles och enligt den hade jag ägglossning 10 maj och är i vecka 4+6 idag. Så jag får väl ta och lita på det så länge :)

  • debbie85
    backlund14 skrev 2015-05-29 23:09:16 följande:

    Hejsan hoppar in här

    Bor i Blekinge och har försökt aktivt sedan januari iår.

    Har en dotter som är.15 månader och tog oss 1,5 år att bli gravid då.

    Hoppas på snabbare denna gången


    Välkommen! Min dotter är 17 månader så inte så långt ifrån. Hoppas det går snabbt för er att tillverka ett syskon!
    Anonym94 skrev 2015-05-30 05:14:42 följande:

    Tack!! :) Alltså jag har tempat & användt natural cycles och enligt den hade jag ägglossning 10 maj och är i vecka 4+6 idag. Så jag får väl ta och lita på det så länge :)


    Jaha, men då hade du säkert ägglossning då! Hade du en tydlig temp-ökning då?

    När tog du senaste negativa gravtestet?
  • Anonym94

    Ojjj jag vet inte! Slösade på så många test så jag la av tillslut.. Jo förresten 26 april är sista gravtestet jag skrivit in i natural cycles. Ja tempen ökade rätt rejält! Eller ja ca en halv grad men brukade ligga på runt 36.00 och helt plötsligt var den på 36.70 osv :)

  • debbie85
    Anonym94 skrev 2015-05-30 21:48:08 följande:

    Ojjj jag vet inte! Slösade på så många test så jag la av tillslut.. Jo förresten 26 april är sista gravtestet jag skrivit in i natural cycles. Ja tempen ökade rätt rejält! Eller ja ca en halv grad men brukade ligga på runt 36.00 och helt plötsligt var den på 36.70 osv :)


    Då måste du antagligen vara en sån där "låghormonare" iom att du testade negativt på ÄL+16. Men det finns ju vissa som inte plussar förrän typ BIM+7(ÄL+21).
Svar på tråden Planerar barn Skåne/Blekinge