• Desideri

    Första försöket i maj - bim i juni!!

    Aniroma skrev 2015-05-17 16:54:43 följande:
    Vad tror ni? Är det fullt utslag? Eller får jag det om några timmar/imorgon? :)

    Började på rosenrot och efamol denna cykeln. Hade äl dag 22 sist, så det blir ju definitivt tidigare!! :) idag dag 17. När tror ni äl blir då?

    Jag tycker det är på gränsen till positivt. Jag gissar på att det visar positivt senare ikväll eller imorgon bitti Förmodligen ikväll! :) Åh så spännande och kul att det blev mycket tidigare!


    Jag tror inte du behöver vara orolig att ena äggstocken ska fungera bättre än den andra. Man kanske känner av mer på ena sidan än den andra och sen släpper ju bara ena äggstocken ett ägg, de turas om eller hur man ska förklara. Kanske därför det känns i bara ena. :)

  • Desideri
    Aniroma skrev 2015-05-17 17:27:32 följande:

    hittade denna förklaring i en annan tråd (ja jag googlar gör minsta lilla...suck..)

    Det är inte vanligt att man har ÄL varannan gång från höger, varannan gång från vänster.

    Varje ÄL är en tävling för äggstockarna. Ett antal äggblåsor börjar mogna i båda äggstockarna, helt oberoende av varandra, och det ägg som hunnit längst i processen när sista hormondosen kommer lossas. Det kan vara från en och samma äggstock flera cykler i rad.

    Om man bara har en fungerande äggstock, av en eller annan anledning, så har inte den nån konkurrens och får därför lossa ägg varje gång så fertiliteten påverkas inte.

    Det där att du bara har känningar från ena sidan kan alltså bero på att den äggstocken vinner tävlingen varje gång eller att din andra äggstock är lite mindre känslig


    Åh med det verkar logiskt det där. Skönt att veta att det är normalt att bara ha känning på ena sidan och att om det skulle hända nått med en äggstock så är det förmodligen inte kört! :)


    Jag är så osäker på om jag ska testa ikväll igen eller inte Tidigare idag var jag säker på att jag skulle testa ikväll men nu har jag knappt nån molande värk kvar och det känns som det inte kan ha hänt så mycket på de 6 timmarna sen förra testet. Dumma äl kom nu!!! :(

  • Desideri
    Aniroma skrev 2015-05-17 20:26:03 följande:

    Har du kollat seket eller temp idag? Jag hade nog testat om jag var du. Men jag är en fruktansvärd kontrollmänniska och måste ha full koll hela tiden haha


    Haha jag är också lite sån, iallafall när det gäller det här. Jag har inte tempat alls, nångång. Tänkt börja men har inte orkat. Kanske provar nästa cykel om det inte går denna. Sekret har jag heller inte kollat, har inte vart på toa sen sista jag tog testet nu när jag tänker efter och då var det svårt att se. Du vet, äl sekret eller sperma.. :P


    Ska nog ta ett test till iallafall då. Fast skulle jag ta ett test och det visar positivt så blir denna cykel 28 dagar. Därför tror jag att det är för tidigt för att få ett positivt test nu för att jag har mellan 30-32 dagar oftast. :P

  • Desideri
    Aniroma skrev 2015-05-17 21:21:42 följande:

    Haha ja just det, det dära slemmet :P

    Jag har ju tempat jätteduktigt hela cykeln, men självklart (!!) glömmer jag tempen hemma nu när vi åkte bort i helgen... Jäkla skit. Lagom till äldagarna. Nu är jag hemma igen så ska tempa imorgon. Men lär ju bli svårt för fertility friend appen att ge en korrekt älbrdömning eftersom jag kommer ha tomt de senaste två dagarna. Men men, ältestet visar ju (typ) positivt så antar att det räcker :)

    Ja men fortsätt testa, du lär ju få stegring vilken dag som helst nu. Vilken cd va du nu på igen? Tror att din äl borde komma om två dagar då ju, så du borde börja få stegring när som!!


    Jag är på cykeldag 14 idag. Nu har jag tagit ett till test och en ytterst liten stegring har det blivit. Spännande och se morgondagens test. Som du säger så borde jag få äl om 2-3 dagar om det ska blir 30 dagars cykel, vilket innebär positivt test imorgon eller tisdag. Vilket jag verkligen verkligen hoppas på. Jag har molande värk igen nu på kvällen, och det är just kring äggstockarna så det kanske är på G ändå. Åh denna ovetskap (säger man så? :P) är så frustrerande...


    Sådär ser de ut, längst ner är senaste. Taget nu ikväll kl 21 typ.



  • Desideri
    Aniroma skrev 2015-05-18 07:02:32 följande:
    Nu blir jag sjukt nojig... Igår vid 18 nästan fullt. Lite molvärk på kvällen och vi sexade till det precis innan läggdags. Spände och va ömt efter sexet. Imorse avsevärt mindre på ältestet, men tempen visar samma som den gjorde för tre dagar sedan (glömde ju tempen hemma när vi åkte bort i helgen). Har jag ens haft äl då???
    Hmm men kan det inte så att vi stegringen redan varit och var påväg ner då? Att vi antog helt fel, att vi trodde att det var på väg uppåt när den egentligen redan hade varit positivt och hade börjat sjunka. Hoppas på det iallafall och att du haft äl eller att den kommer närmaste dagarna!
  • Desideri
    Aniroma skrev 2015-05-18 07:08:32 följande:

    Tycker inte heller att jag fått samma älsekret som förra gången... Iof kan det vara för att vi haft mer sex dessa dagarna o att det är utblandat med sperma men har inte haft de där tråkiga som man kan bygga broar med...just nu mer vattnigt o detär iof också fertilt.. Men asså, jag är sjukt nojig att jag bara hat en stegring o ingen äl har/ska ske...


    Jag har heller inte fått de där typiska ägglossningsflytningarna som jag annars har, utan mina är också mer vattniga och vita. Måste väl nästan vara för att man haft sex och det är utblandat? Eller har man olika från månad till månad tror du?


     

  • Desideri
    Aniroma skrev 2015-05-18 09:20:43 följande:

    Jag hoppas verkligen att det är så! Att äl är typ nu då och att tempsäkningen var i helgen o att det jag fick idag var en höjning!! Man blir ju så nojig när det ibte är som man tror. Hade lite spänningar efter sex igår o lite molvärk på kvällen samt nu har jag lite ont också. Åh va rörigt! Men ja jag tror också att sekretet är utblandat.

    Vet du vilken ordning sekretet kommer i? Är det först äggviteliknande inför äl och sen vattnigt när äl är, eller är det tvärtom? Någon annan som vet?


    Jag håller tummarna att det är förklaringen. Isåfall borde din temp höjas mer imorgon om jag förstått det rätt?

    Jag har ingen aning i vilken ordning sekretet kommer i. Nu måste jag googla. Haha
  • Desideri
    Aniroma skrev 2015-05-18 11:03:25 följande:
    Ja, nu kommer jag inte ihåg hur högt det var förra månaden. Tempen hat varit högre hela denna månaden jämfört med förra dock. Tror att min dipp var 35,8 förra månaden o sen gick upp till 35,6... Men låg ju på 36,3 hela förra vecka. Så ja, hoppas verkligen att dippen va i helgen då! Får köra ett ältest till när jag kommer hem i eftermiddag. Har lite molvärk idag också. Mitt fram liksom i tjejmagen

    Bara vänta och se, både när det gäller testet i eftermiddag och tempen imorgon. Hoppas verkligen dippen var i helgen! Håller alla tummar och tår.


    Jag är sååå otålig, tänkte att jag skulle vänta tills eftermiddag/kväll innan jag tar ett test. Tiden går sååå sakta! :P haha

  • Desideri
    Aniroma skrev 2015-05-18 11:36:21 följande:
    Men ta ett nu och ett ikväll? Skadar ju inte! Jag menar, det gick jättefort för mig att få höjningen. Så kolla en gång extra så du inte missar den!
    Åh men jag har inte så många testa kvar! Annars skulle jag tagit ett. Nu har jag beslutsångest!! haha 
  • Desideri

    Jag läste på om ägglossningssekret och insåg att de flytningar jag har man inte vid äl så jag gick och kissa sen la mig och sov. Suck kommer aldrig få äl tror jag.

Svar på tråden Första försöket i maj - bim i juni!!