• Anonym (lämnad och sårad)

    Hur ska jag kunna acceptera att han inte vill ha mig längre?

    Förlåt för långt inlägg, men jag känner att jag måste få skriva av mig, har ingen annan att prata med.

    Jag är inne i en stor känslomässig kris just nu. Min kille sedan fem år tillbaka har lämnat mig och för mig kom det som en chock. Visst, vi har haft lite problem den senaste tiden men det är inget som inte går att lösa. Jag har inte haft en tanke på att vi skulle göra slut och definitivt inte att han skulle göra det. 

    Jag får panik, gråter ögonen ur mig, bönar och ber att det ska bli vi igen men han är stensäker. Förstår inte varför han inte ens ger mig en ärlig chans? Han verkar knappt ledsen över beslutet, han känns nästan kall mot mig. När jag förklarar hur mycket jag älskar honom och att jag lovar att vårt förhållande kommer bli bättre så blir han irriterad och tycker att jag tjatar. Men det är väl klart att jag gör allt i min makt för att få honom att stanna! Ska jag bara svälja hans beslut och hålla tyst trots att jag älskar honom?

    När jag frågade hur han kunde vara så bestämt i sitt beslut och varför han inte är ledsen så sa han att han har tänkt på det längre än jag tror.. Det känns så orättvist för mig som inte har vetat att han har gått i dessa tankar. Jag har inte kunnat göra någonting för att leda förhållandet i rätt riktning. Han säger att jag borde ha förstått, men det har jag inte. Vi har haft det mysigt och trevligt dom senaste dagarna och nu vill han knappt ta i mig för att han inte vill ge mig falska förhoppningar. Hur ska jag kunna acceptera det här?? Han är den finaste killen jag någonsin har träffat. Jag var singel i tre år innan jag äntligen träffade mitt livs kärlek och nu försvinner han ifrån mig :( Snart 30 år, barnlös och singel.. Inte vad jag hade tänkt mig precis!

    Jag känner mig så enormt ensam i det här. Vi är bjudna på middag hos mina föräldrar ikväll men nu vill han inte följa med längre, han ska vara med en kompis istället.. Vad ska jag säga till dom? Jag är inte redo att berätta att det är slut men å andra sidan kommer jag säker bryta ihop så fort jag kommer innanför dörren. Jag orkar inte få medlidande blickar och jag orkar inte gråta mer! Funderar på att dra på ett stoneface och låtsas som om ingenting har hänt bara för att slippa allt "drama". Det känns för pinsamt att jag har blivit lämnad, ett stort misslyckande.

  • Svar på tråden Hur ska jag kunna acceptera att han inte vill ha mig längre?
  • Anonym (lämnad och sårad)
    Anonym (Jag med :() skrev 2015-05-04 14:56:16 följande:
    Ja nästan så jag kände en liten lättnad när han sa rakt ut... vi har vart ihop i 1,5 år och bott ihop 1, så det är ju rätt kort tid men för mig känns det ju inget bättre för det. Vi gjorde allt tillsammans, precis allt!

    Min mamma blev ledsen för min skull,ville att jag skulle komma hem. Min syster blev också ledsen men hon ser ändå väldigt positiva saker, att jag klarar av detta, har vuxit väldigt mycket osv.

    Jag har heller inget att falla tillbaka på... kommer bli en ny lägenhet med katten, har inte så många vänner här och dessutom är jag sjukskriven så inget jobb. åh det är så jobbigt att bo under samma tak... hur länge måste du spara för att kunna flytta?

    Vi har också fixat och gjort iordning här, renoverade klart bara för några veckor sedan plus att jag målat om nästan varenda möbel till bonuset och köpt nytt rum till henne (inte så dyrt men mkt omtanke)

    Vi skrattar också ihop, kollat på film osv. Det känns helt surrealistiskt!! Jag önskar ju att han ändrar sig, men måste jobba på att acceptera det han sagt. Tror det kan vara klokt att berätta för åtminstone en eller två så du har någon att prata med. Däremot kommer vi nog inte gå ut med detta förens jag skrivit nytt kontrakt så inte bekanta behöver lägga sig i.

    Idag känner jag mig riktigt arg!! Arg på honom som "gett upp" oss.
    Jag har inte heller så många vänner här. Ingen nära vän som jag känner att jag kan åka till och gråta ut hos.. Jag får sätta mig på tåget om jag ska ta mig till mina närmsta vänner. Funderar dock på att göra det snart bara för att komma iväg. Jag väntar också på att jag ska få ett jobb så jag kan i princip inte flytta innan dess. Känns jobbigt att inte alls veta när det blir av. Han lär ju inte orka stå ut med mig här så länge till heller eftersom han vill att jag ska flytta. 

    Skönt att ni är överens om att inte gå ut med det offentligt förrän det jobbiga är överstökat. Jag är rädd att min kille/ex(?) kommer berätta för sin familj snart trots att jag vill vänta.. Vi blev bjudna på hans systers födelsedagsfest idag och han sa inget då, men nämnde senare att vi nog borde berätta snart innan det kommer fler inbjudningar till saker och för att slippa ljuga för våra nära och kära. 

    Jag har också varit arg idag, av samma anledning som dig. Det är svårt att gå runt och försöka vara den bästa versionen av sig själv när man känner frustrationen inom sig! Han får mig att tappa tron på äkta kärlek :( Det måste vara jättesvårt att ha ett livslångt förhållande där båda känner lika mycket för varandra. 
  • Donnie
    Anonym (lämnad och sårad) skrev 2015-04-30 12:02:03 följande:

    Det känns för pinsamt att jag har blivit lämnad, ett stort misslyckande.


    Så tänker man den första tiden, men faktum är att misslyckandet ligger, enligt mig, hos ditt ex. Du visste ju vad du ville med relationen och dina känslor för honom, eller hur? Att ha älskat någon så länge och känslorna sedan försvinner skulle fått mig att tveka på min egen självkännedom, vilket skulle få mig att känna mig både förvirrad och i viss mån misslyckad.

    Att skämmas över att bli lämnad är ett dumt sätt att resonera. Jag respekterar alltid den som blivit lämnad mer än den som lämnar om det är pga känslomässiga skäl.
  • Anonym (lämnad och sårad)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-05-04 15:20:09 följande:

    Hej du!

    Jag har varit tillsammans med min kille i fem år och kan inte föreställa mig hur det skulle kännas om han gjorde slut nu, usch världens mardröm! 

    Du skriver att hans känslor försvunnit, jag förstår inte varför man inte tar upp det med den man lever med och pratar med varandra. Jag tycker det låter väldigt taskigt att bara göra slut. Självklart förstår jag att man inte kan tvinga någon att vara med en men har man varit tillsammans i fem år och känslorna bara dör, alltså för mig låter det jättekonstigt. Han måste ju känt att något varit fel och borde tagit upp detta med dig.

    Tycker även det är lite dubbla budskap från honom, han sover ihop med dig osv men är ändå säker på sitt beslut, känns inte så rättvist av honom men kan förstå dig, det ger ju en hopp.

    Förstår att allt måste vara väldigt jobbigt nu, ens värld rasar ju.. Har du ingen du kan prata lite med? Du är inte misslyckad och ska inte känna dig dum. Du vill ju kämpa men inte han, varför skulle då du vara den misslyckade?

    Men det känns ju inte riktigt som att hans beslut är skrivet i sten, kanske har det hänt något som får honom att reagera såhär? Kan ni inte prata ut ordentligt? För han ger ju dubbla budskap tycker jag och det blir ännu svårare för dig.

    Hoppas det löser sig för dig! Prata med någon, även om det är svårt. Mamma, syster eller en vän? Hade min syster kommit till mig så hade jag stöttat henne allt vad jag kunnat och jag hade inte sett henne som misslyckad, inte det minsta!


    Han säger att han har tagit upp det men det är inget jag har märkt i alla fall. Hade han sagt att känslorna började svalna skulle jag ju göra allt för att vi skulle hitta tillbaka till varandra. Det är som att han inte alls har haft något intresse av att rädda förhållandet. Även om han har varit bestämd med vad han vill så kunde han ju ha varit snäll och "förvarnat" mig genom att prata om hur han känner.

    Jag känner mig misslyckad för att jag har lämnat allt för att satsa på honom, sålt min lägenhet, flyttat ifrån mina vänner, flyttat till en stad jag helst inte vill bo i, väntat med barn för att han ville vänta.. Han har sin trygghet här nu, massor av vänner, plugg, lägenhet. Jag har ingenting kvar. 

    När vi pratar så säger han att han är säker. Han blir nästan irriterad när jag tar upp något om hans beslut. Hur kan man dumpa någon och sen inte förstå att man vill prata ut om det? Jag vill ju ha svar på mina frågor. 
  • Anonym (Jag med :()
    Anonym (lämnad och sårad) skrev 2015-05-04 23:03:02 följande:

    Jag har inte heller så många vänner här. Ingen nära vän som jag känner att jag kan åka till och gråta ut hos.. Jag får sätta mig på tåget om jag ska ta mig till mina närmsta vänner. Funderar dock på att göra det snart bara för att komma iväg. Jag väntar också på att jag ska få ett jobb så jag kan i princip inte flytta innan dess. Känns jobbigt att inte alls veta när det blir av. Han lär ju inte orka stå ut med mig här så länge till heller eftersom han vill att jag ska flytta. 

    Skönt att ni är överens om att inte gå ut med det offentligt förrän det jobbiga är överstökat. Jag är rädd att min kille/ex(?) kommer berätta för sin familj snart trots att jag vill vänta.. Vi blev bjudna på hans systers födelsedagsfest idag och han sa inget då, men nämnde senare att vi nog borde berätta snart innan det kommer fler inbjudningar till saker och för att slippa ljuga för våra nära och kära. 

    Jag har också varit arg idag, av samma anledning som dig. Det är svårt att gå runt och försöka vara den bästa versionen av sig själv när man känner frustrationen inom sig! Han får mig att tappa tron på äkta kärlek :( Det måste vara jättesvårt att ha ett livslångt förhållande där båda känner lika mycket för varandra. 


    Kanske är en bra idé att åka iväg, har du bestämt dig för det än?

    Jag oroar mig också för att han ska tröttna på att ha mig här, för mig gäller det mest att hitta lägenhet fort vilket det är dåligt av här i stan. Min största oro är att han ska träffa någon ny innan jag ens flyttat ut. Men även det ligger utom min kontroll!

    Vi har berättat för hans familj så de vet, var tvungna fr vi umgås rätt mycket. Hans mamma har faktiskt stöttat mig lite i detta också.

    Ingen är glad vid ett uppbrott, tillochmed om båda vill gå isär blir det jobbigt! Så ha ingen press att du ska fix, ordna och kvittra. Han förstår varför du inte är ditt glada jag. För mig är det en utmaning att hålla ihop inför barnet men när h*n lagt sig kan jag gråta ut om jag vill.

    Äkta kärlek finns! Bara att dessa karlar inte var för just oss....
  • StarDuzt

    TS - 30 år o barnlös - 

    ser vettig ut o har vettig figur?

    Kan laga god o näringsrik mat?

    kan sköta ett hem o sy mm?

    I såna fall har du framtiden för dig.

    Det är superbrist på såna damer o det är
    många ensamma killar/män med bostäder
    som drömmer om att få in sån dam i huset

    Jag med får väl också dela med sig av sina pros & cons

    NU TS  o JAG MED GÖR DU EN GENOMGÅNG

    1. Hur mycket tjänar ditt numera ex

    2. Hur mycket har han sparat/kan lägga upp på bordet?

    3. Hur juste bil har han - håller han dig med bil/skjutsar mycket

    DU/NI skall Lyffttaa Er och skaffa ny som övertrumfar det 
    Ni tappar - då blir livet rätt kul igen

  • Ensamkille

    Hej, jag är i typ exakt samma sits som du, mitt ex kom och sa att hon inte kunde ge 100% i vårt förhållande, men att hon älskar mig fortfarande.

    Hon tog klivet att göra slut pga hon känner sig elak mot mig.

    Problemet som jag går runt och tänker på är att hon har ångest och hon är deppig, jag vill att det ska vara hennes ångest som gör detta för då blir det förhoppningsvis bättre och hon kanske vill ha tillbaka mig.

    Jag är rädd för att hon ska göra något dumt och sen komma på att hon gjort fel, fast samtidigt så kan man ju inte gå runt och vänta heller man måste ju försöka att bearbeta och sörja det som hänt och gå vidare även hur svårt det kan vara.

    Jag har bara varit singel i nästan två veckor och för mig är detta ett rent helvete! Jag älskar henne så fruktansvärt mycket, hon är underbar på nästan alla sätt och vis.

    Jag står i som du och funderar på hur man kan få tillbaka personen, men vill man ha tillbaka en person som inte vill vara med en? Det finns säkert jätte många där ute som vill vara med dig och mig. Det dumma är bara att man inte vill träffa någon annan. Hjärnan kan fara och flyga :P jag vet inte om detta hjälpte dig nått men jag kände att jag behövde skriva av mig lite oxå :) hoppas att allt löser sig för dig och att du kan öppna ditt hjärta för någon annan :)

  • AnnaSthlm

    Jättejobbig situation. Några snabba tankar. Han hade troligtvis fattat beslutet för väldigt länge sen, och sörjt klart medan du fortfarande trodde att ni hade en chans. Flytta därifrån snarast, till en kompis, vandrarhem whatever. Kanske kan ni turas om att sova borta varannan natt eller något. Att sova i samma säng är här ett självskadebeteende.

  • StarDuzt

    TS - ni myser skedar när ni sover osv kommer bra överens osv -
    varför är du/ditt underlivt tillräckligt attraktivt för att hålla honom kvar när/efter han bearbetar/ bearbetat dig med schnbeln - vad har han tänkt sin egen framtid vara?

  • Anonym (lämnad och sårad)
    Ensamkille skrev 2015-05-05 21:11:13 följande:

    Hej, jag är i typ exakt samma sits som du, mitt ex kom och sa att hon inte kunde ge 100% i vårt förhållande, men att hon älskar mig fortfarande.

    Hon tog klivet att göra slut pga hon känner sig elak mot mig.

    Problemet som jag går runt och tänker på är att hon har ångest och hon är deppig, jag vill att det ska vara hennes ångest som gör detta för då blir det förhoppningsvis bättre och hon kanske vill ha tillbaka mig.

    Jag är rädd för att hon ska göra något dumt och sen komma på att hon gjort fel, fast samtidigt så kan man ju inte gå runt och vänta heller man måste ju försöka att bearbeta och sörja det som hänt och gå vidare även hur svårt det kan vara.

    Jag har bara varit singel i nästan två veckor och för mig är detta ett rent helvete! Jag älskar henne så fruktansvärt mycket, hon är underbar på nästan alla sätt och vis.

    Jag står i som du och funderar på hur man kan få tillbaka personen, men vill man ha tillbaka en person som inte vill vara med en? Det finns säkert jätte många där ute som vill vara med dig och mig. Det dumma är bara att man inte vill träffa någon annan. Hjärnan kan fara och flyga :P jag vet inte om detta hjälpte dig nått men jag kände att jag behövde skriva av mig lite oxå :) hoppas att allt löser sig för dig och att du kan öppna ditt hjärta för någon annan :)


    Känns så sjukt att kalla sig själv för singel! Har du flyttat ut redan?

    Nej du har rätt, jag vill inte ha tillbaka någon som inte vill ha mig och som inte älskar mig mer än allt. Önskar att jag bara kunde vara kylig och säga tack och hej! Haha ja hjärnan kan verkligen fara och flyga! Jag vet absolut ingen annan jag kan tänka mig. Tycker iofs att en bekant till mitt ex är ganska snygg men det är väl ett absolut no no..? I tidigare förhållanden har det alltid funnits flera killar som har visat intresse trots att jag haft kille men nu är det ingen som ens flirtar med mig.. Kan ha att göra med att alla har sett oss som ett väldigt seriöst par och insett att det inte finns någon chans. Jag skulle behöva en boost för självförtroendet just nu... 
  • Anonym (lämnad och sårad)

    Idag är jag ännu argare! Jag är främst förbannat över att han inte sörjer, han är inte ledsen och nere, snarare glad och lycklig! Det märks så tydligt. Han har redan gått vidare känns det som. Att han verkar ha släppt mig så lätt får mig att ana ännu mer att han har en annan tjej på g, men han lovar att så inte är fallet.. Fan vad ont det skulle göra! Han tränar mer än någonsin, har köpt nya kläder, vilket typ aldrig händer, han har klippt sig och beter sig allmänt konstigt.  

    Det känns även som att han inte tar mitt mående på allvar. Han tröstar mig knappt längre.. Nämner jag något om att mitt liv känns piss eller att jag inte vet vart jag ska ta vägen blir han irriterad och säger att jag ska sluta ge honom dåligt samvete. Han sa till och med att det var psykisk misshandel när jag grät och sa att min liv känns förstört?! Det är ju så jag känner just nu, får jag inte uttrycka mina känslor när han har dumpat mig??

    Klart att jag vill att han ska vara lycklig men det gör ont att det märktes en sådan skillnad direkt efter han hade gjort slut, som att en tung börda på hans axlar äntligen är borta :( Jag sörjer ju något enormt fortfarande, har gått ner mig totalt och vill bara sova medan han mår hur bra som helst. Han har allt och jag har inget.

  • LittleSunshine84

    Du behöver inte acceptera, det räcker med att konstatera faktum. Det hjälpte mig mkt att tänka så när jag separerade för snart 3 år sedan.

  • Anonym (Jag med :()
    Anonym (lämnad och sårad) skrev 2015-05-06 19:40:01 följande:

    Idag är jag ännu argare! Jag är främst förbannat över att han inte sörjer, han är inte ledsen och nere, snarare glad och lycklig! Det märks så tydligt. Han har redan gått vidare känns det som. Att han verkar ha släppt mig så lätt får mig att ana ännu mer att han har en annan tjej på g, men han lovar att så inte är fallet.. Fan vad ont det skulle göra! Han tränar mer än någonsin, har köpt nya kläder, vilket typ aldrig händer, han har klippt sig och beter sig allmänt konstigt.  

    Det känns även som att han inte tar mitt mående på allvar. Han tröstar mig knappt längre.. Nämner jag något om att mitt liv känns piss eller att jag inte vet vart jag ska ta vägen blir han irriterad och säger att jag ska sluta ge honom dåligt samvete. Han sa till och med att det var psykisk misshandel när jag grät och sa att min liv känns förstört?! Det är ju så jag känner just nu, får jag inte uttrycka mina känslor när han har dumpat mig??

    Klart att jag vill att han ska vara lycklig men det gör ont att det märktes en sådan skillnad direkt efter han hade gjort slut, som att en tung börda på hans axlar äntligen är borta :( Jag sörjer ju något enormt fortfarande, har gått ner mig totalt och vill bara sova medan han mår hur bra som helst. Han har allt och jag har inget.


    Ilska kan vara bra!! Ibland är det en drivkraft...

    jag förstår hur du menar, min sambo (kan inte yttra x än) verkar också glad och nöjd, men jag har försonas med tanken att han förtjänar det. Han har förmodligen gått länge med dåligt samvete, förvirring och ledsamhet utan att dela med sig om det, och känner nu en lättnad över att han fått det han ville sagt. kanske har han sörjt klart... hur ont det än gör så kanske det är bättre än att båda två mår skit?

    Psykisk misshandel är det ju inte... han vill förmodligen slå bort sitt samvete när han säger så. Jag förklarade för min fästman att jag kommer acceptera detta, men just nu är jag så ledsen att det kommer ta tid. Han verkade förstå det! Prova säga samma?

    Men med det sagt förstår jag dig till 100%, känner samma sak :(

    Däremot försöker jag lägga locket på inför honom, för min skull så jag inte mår för dåligt när vi inte flyttat isär än.

    Ditt liv är inte förstört även om det känns så, jag lovar!
  • StarDuzt

    Men Ni damer sitter ju ändå en guldsits.

    Ni kan få sex när ni vill - t o m av flera partners per dygn

    Era motkönade blir betydligt mer ensamma o många killar/män
    har varit väldigt ensamma när de träffat sina partners o blir
    ännu jävla mer ensamma vid ökad ålder när de blir dumpade.

    Det finns hur många killar/män som helst som inte ens fått en
    kram på åratal o inte lär få det heller.

    Ni damer kan t o m få en Peng när en Kille/Man vill/anser sig
    behöva Tömma Sin Pung - In-Ut-I Dam.

    Men killar/män kan inte få Peng för att Tömma Sin Pung
    Av dam.

    Trizzt att Ni inte fattar vilken guldsits ni ensamma damer befinner
    Er i jämfört med killarna/männen.

    MEN DET HINDRAR SÅ KLART INTE ATT DET ÄR EN JÄVLA
    SKITSITS MAN KAN HAMNA I NÄR RELATIONERNA HAVERERAR
    OCH ATT DET ÄR LAGLIGT ATT EN AV TVÅ PARTNERS ÄR MER
    FÖRTJUST I SIN PARTNER ÄN VAD DEN ANDRE ÄR

    Vissa män har möjligen EN fördel - de som har Långa Schnablar
    kan Zuuugaaa Sina Egna PissPinnar o klarar sig utan partners OM
    de tycker det är OK att leva på EN Inkomst och utan barn.

    Ni damer är dock i underläge mot dessa herrar - vilka damer är
    så skapta att de kan Slicka Sina Egna PissTofzar?

    TS fundera på - vill du ha schnabel nuu - vill du in i en ny relation
    nuu eller vill du leva ensam ett tag - bida din tid - o vara cool innan
    o när du inleder nästa generation - det finns faktiskt ett par miljarder
    motkönade för dig.

    DU HAR INTE (ens) EN BOSTAD SOM BINDER UPP DIG - DU
    SKULLE KUNNA FLYTTA TILL EN PARTNER I VILKET LAND
    SOM HELST - tänk på thai o öststatstjejerna - de bara flyttar-
    tänk på TiggeROM de bara drar iväg o bor utomhus - fundera
    vilket land du vill bo i o se om du kan hitta en partner som tar
    dig dit

  • Anonym (Jag med :()
    StarDuzt skrev 2015-05-07 06:44:09 följande:

    Men Ni damer sitter ju ändå en guldsits.

    Ni kan få sex när ni vill - t o m av flera partners per dygn

    Era motkönade blir betydligt mer ensamma o många killar/män

    har varit väldigt ensamma när de träffat sina partners o blir

    ännu jävla mer ensamma vid ökad ålder när de blir dumpade.

    Det finns hur många killar/män som helst som inte ens fått en

    kram på åratal o inte lär få det heller.

    Ni damer kan t o m få en Peng när en Kille/Man vill/anser sig

    behöva Tömma Sin Pung - In-Ut-I Dam.

    Men killar/män kan inte få Peng för att Tömma Sin Pung

    Av dam.

    Trizzt att Ni inte fattar vilken guldsits ni ensamma damer befinner

    Er i jämfört med killarna/männen.

    MEN DET HINDRAR SÅ KLART INTE ATT DET ÄR EN JÄVLA

    SKITSITS MAN KAN HAMNA I NÄR RELATIONERNA HAVERERAR

    OCH ATT DET ÄR LAGLIGT ATT EN AV TVÅ PARTNERS ÄR MER

    FÖRTJUST I SIN PARTNER ÄN VAD DEN ANDRE ÄR

    Vissa män har möjligen EN fördel - de som har Långa Schnablar

    kan Zuuugaaa Sina Egna PissPinnar o klarar sig utan partners OM

    de tycker det är OK att leva på EN Inkomst och utan barn.

    Ni damer är dock i underläge mot dessa herrar - vilka damer är

    så skapta att de kan Slicka Sina Egna PissTofzar?

    TS fundera på - vill du ha schnabel nuu - vill du in i en ny relation

    nuu eller vill du leva ensam ett tag - bida din tid - o vara cool innan

    o när du inleder nästa generation - det finns faktiskt ett par miljarder

    motkönade för dig.

    DU HAR INTE (ens) EN BOSTAD SOM BINDER UPP DIG - DU

    SKULLE KUNNA FLYTTA TILL EN PARTNER I VILKET LAND

    SOM HELST - tänk på thai o öststatstjejerna - de bara flyttar-

    tänk på TiggeROM de bara drar iväg o bor utomhus - fundera

    vilket land du vill bo i o se om du kan hitta en partner som tar

    dig dit


    Vad äckligt och respektlöst du skriver, kan du inte bara lägga ner??

    Dina "råd" är oönskade här!
  • Ensamkille

    Ja jag flyttade ut samma dag nästa, tog mitt pick och pack och stack, värsta flytten hittills lätt! Ne vad handlar det om, när man väl är i ett förhållande så får man massor av blickar och grejer men nu är det ju hopplöst och det där med ditt ex bekanta ska du nog strunta i, tror det kan förstöra mer än vad det för nytta :) jag har precis sagt till mitt ex att jag inte kan ha någon kontakt med henne om jag Ska kunna komma vidare även om hon är det enda jag vill ha i mitt liv. Hur går det för dig? Känns det lite lättare efter några dagar?


    Anonym (lämnad och sårad) skrev 2015-05-06 19:25:35 följande:

    Känns så sjukt att kalla sig själv för singel! Har du flyttat ut redan?

    Nej du har rätt, jag vill inte ha tillbaka någon som inte vill ha mig och som inte älskar mig mer än allt. Önskar att jag bara kunde vara kylig och säga tack och hej! Haha ja hjärnan kan verkligen fara och flyga! Jag vet absolut ingen annan jag kan tänka mig. Tycker iofs att en bekant till mitt ex är ganska snygg men det är väl ett absolut no no..? I tidigare förhållanden har det alltid funnits flera killar som har visat intresse trots att jag haft kille men nu är det ingen som ens flirtar med mig.. Kan ha att göra med att alla har sett oss som ett väldigt seriöst par och insett att det inte finns någon chans. Jag skulle behöva en boost för självförtroendet just nu... 


  • TonyN

    Hej!


    Jag vet inte om jag är för sent ute.Men jag är i samma sits som dig.Efter snart 14 år, så gjorde min fru slut, och hon kör på sitt liv som vanligt.Tränar,sminkar sig innan träningen(har hon aldrig gjort innan)  köper nya kläder och ska iväg nästan varje helg.(jag blir hemma med vår son som vanligt) Denna tomhet man känner.Hon visar inget,  Är det så lätt att gå vidare? 


    Lider med dig. Önskar att vi kunde talas vid


    mvh Tony


     

  • Linnsa

    Hej..ser att de här är nästan 1 år sen, men sitter nämligen i EXSAKT samma sits nu..jag tror det är en mardröm, jag går runt som en levande död och bara ältar, ingen tar min sorg på allvar.

    Får jag fråga hur du klara dig ur den?

  • Anonym (lämnad och sårad)
    Linnsa skrev 2016-04-05 22:49:11 följande:

    Hej..ser att de här är nästan 1 år sen, men sitter nämligen i EXSAKT samma sits nu..jag tror det är en mardröm, jag går runt som en levande död och bara ältar, ingen tar min sorg på allvar.

    Får jag fråga hur du klara dig ur den?


    Hej Linnsa!

    Jag förstår precis hur du känner :( Jag började på något sätt acceptera verkligheten när jag flyttade in i en egen lägenhet och "tog jag i mitt liv". I samband med det började jag dejta lite smått och det var väldigt skönt att veta att det faktiskt finns andra fina och intressanta killar där ute! Innan tänkte jag att jag aldrig någonsin kommer hitta en annan kille som faller mig i smaken men där hade jag fel. Mådde som värst de första tre månaderna men sen började det sakta avta och efter ca ett halvår var jag helt över honom. Så jag lovar att det faktiskt går över med tiden som alla säger. Nu är jag glad att han tog steget för vi var inte rätt för varandra och det visste jag nog själv innerst inne. Har nu äntligen träffat en kille som är både (mycket) snyggare, snällare och roligare än mitt ex och jag är kärare än någonsin! Mitt ex har också träffat en ny och det rör mig inte i ryggen, vilket är såå skönt.

    Jag vet att det känns förjävligt just nu och att det är svårt att tro att du någonsin kommer må bättre igen men det kan ja lova att du kommer göra! Efter du har gråtit och gråtit så att tårarna nästan har tagit slut är det första steget att acceptera att det är slut och sen sakta men säkert plocka ihop spillrorna av ditt hjärta. Du kommer bli hel och du kommer troligtvis, precis som jag hitta någon mycket bättre till slut. 

    Kram
  • Anonym (Dam)

    Lugn,det gör ont.Acceptera det,ha tålamod.En dag kommer du se saker och ting med andra ögon.Det kan ta tid.Tänk på dig själv.Du är värd må bra.

  • Anonym (Hur då?)
    Donnie skrev 2015-05-04 23:20:27 följande:
    Så tänker man den första tiden, men faktum är att misslyckandet ligger, enligt mig, hos ditt ex. Du visste ju vad du ville med relationen och dina känslor för honom, eller hur? Att ha älskat någon så länge och känslorna sedan försvinner skulle fått mig att tveka på min egen självkännedom, vilket skulle få mig att känna mig både förvirrad och i viss mån misslyckad.

    Att skämmas över att bli lämnad är ett dumt sätt att resonera. Jag respekterar alltid den som blivit lämnad mer än den som lämnar om det är pga känslomässiga skäl.
    Håller med om att det är fel att skämmas över ett sprucket förhållande, men på vilket sätt skulle att han inte längre vill ha ett förhållande med TS vara ett misslyckande och ett faktum?

    Måste man älska någon annan bara för personen själv tycker man ska göra det, annars är man misslyckad? Att TS visste vad hon ville med sina känslor är väl bra, men varför skulle att han inte delar hennes uppfattning eller känslor vara detsamma som ett misslyckande?

    Jag skulle hellre kalla det för delade meningar. Om han inte vill samma saker som hon vill eller känner samma saker som hon känner så får man helt enkelt acceptera det, alla har en fri vilja, igen har någon plikt att tycka eller känna som jag gör. Att påstå att det skulle vara något slags misslyckande tycker jag är fel.

    Den enda som gör fel här är enligt mig TS när hon inte accepterar hans beslut utan försöker förmå honom att vara kvarn med henne, Iof kan jag förstå att det är svårt att bli dumpad och det tar ett tag att acceptera det men jag tycker inte man ska försöka övertala människor till ett förhållande de bevisligen inte vill vara i eller kalla dem för misslyckade för att de inte längre vill ha ett förhållande med en utan hellre respektera andras vilja och lära sig acceptera motgångar.
Svar på tråden Hur ska jag kunna acceptera att han inte vill ha mig längre?