• Croljus

    Vi som vill ha sommarbarn 2016

    Hej!

    Finns det några som satsar på ett sommarbarn till nästa sommar (2016)?

    Jag har precis slutat med neovletta efter att ha tagit dem i drygt 8 år. Väntar nu på att mensen ska hoppa igång och tänker börja försöka i september.

    Hoppas att det finns någon som vill följas åt :)

    (har aldrig använt mig av familjeliv förut så ha lite överseende med mig ;))

  • Svar på tråden Vi som vill ha sommarbarn 2016
  • Croljus

    Vad roligt att det är lite fler! :)

    Så tråkigt med missfall! Håller tummarna att det fungerar denna gång :)

    Vi vill gärna ha ett sommarbarn då det fungerar bäst med jobb och så då det för oss båda går ner i intensitet under sommaren... Men det är ju så klart bara ifall man får önska ;)

  • Croljus

    Oj! Hur lång tid tog det ungefär?

    Ni andra då, har ni barn sen tidigare eller är det första?

    Jag känner mig så ny på det här i och med att det blir första försöket på första barnet. Jag hoppas att mensen kommer igång utan problem. Kommer inte ihåg hur lång cykel man hade heller, har ju ätit piller sen man var 15 utan avbrott. Det är dock så spännande :D

  • Croljus

    Jag bor i Göteborg nu, kommer från Sörmland från början dock ;)

    Testade med ägglossningstest idag och det visade ett svagt streck, så förhoppningsvis kommer kroppen igång redan direkt för mig! :)

    Smart att använda appar, det har jag inte ens tänkt på ;)

  • Croljus
    Mantan skrev 2015-08-06 16:20:51 följande:

    Hej Jag vill också!

    Jag är också 27 och planerar att sluta äta p-piller om ca 3 veckor. Vill bli av med lite annan medicin i kroppen innan jag och min man börjar försöka. Jag har dock knaprat folsyra sedan några veckor tillbaka.

    Detta är första försöket med första barnet för mig (men jag har en fin bonus hemma) så det är lite läskigt, många mardrömmar om kejsarsnitt redan. ;)

    Ni andra som ätit just slutat med p-piller, vad har ni ätit(jag äter cerazette) och hur lång tid tog det innan er ägglossning kom igån?

    Ungefär vart i Svergie bor ni? Jag bor i Stockholms län.


    Har också hunnit tänka en del läskiga tankar redan :o
  • Croljus
    Lotchi skrev 2015-08-06 19:58:50 följande:

    Hoppar in också! Vi tänker köra igång i september, mitt uppe i flyttkaos nu, skönt att ha det överstökat!

    Vi är 32 och 33, min sambo har en son på 5 år som bor halvtid hos oss. Nu Ääääntligen kanske det är min tur!


    Välkommen!

    Vad skönt att ha flyttat klart och hinna bo in sig innan det kommer en till. Vi väntar nog till en eventuell bebbe blivit nåt år innan vi flyttar vidare till nästa. Mest för att vår lägenhet stiger så jäkla mycket i värde just nu. Men jag kan inte låta bli att känna lite smått obehag vid att flytta med en bebis.. Men men. ;)
  • Croljus
    Maalon skrev 2015-08-07 20:08:13 följande:

    Kan ha testat positivt idag, vi båda ser ett väldigt svagt streck där


    Åh! Håller tummarna för er! :)
  • Croljus

    Läget för oss: skyddar oss fortfarande med kondom för att börja försöken i september som sagt. Jag har dock inte känt några känningar för ägglossning, trodde dock att jag hade mensvärk i ett par dagar men inget kommer och ägglossningstesterna visar negativt. Skulle väl aldrig tro att man kan längta efter att mensen ska komma så att man kan räkna ut cykeln. Har verkligen ingen aning om hur den såg ut när jag var 15... :)

  • Croljus
    rebeqqa skrev 2015-08-11 19:03:05 följande:

    Hej alla, vilken härlig tråd!

    Jag och min man är hyfsat nygifta och går i bebistankar - vi har inga barn sedan tidigare. Men vi längtar så. Jag har precis slutat med p-ring sedan en månad tillbaka. Hoppas på att min kropp ska komma igen och i fas. Haft oerhört jobbiga cykler innan jag började med p-ringen, det var huvudsakliga anledningen till varför jag började med p-ringen. Hade mens i flera veckor och oerhört mycket värk, var inte långt ifrån depression diagnos. Att sluta med p-ringen är någgot av det läskigaste jag gjort på länge. Bär på en oro inför hur det kan bli.. men känner mig hoppfull. Har börjat använda da Naturalcycles för att med temptagningar få bättre koll på min oregelbundna cykel när kroppen väl kommit igång.

    Spännande och samtidigt oerhört läskig - och skön ;) tid!


    Välkommen! Jag och min man är också i början av vårt gifta liv (gifte oss 13/6-15) och har också kommit in på dessa bebisplaner ;)

    Vad jobbigt det låter som att du har haft det! Jag måste bara fråga, du har aldrig blivit utredd för endometrios? Det låter lite som sådana symptom nämligen. Annars hoppas jag att det tar sig så fort son möjligt för er :D
  • Croljus

    Hej allihopa!

    Välkommen till alla nya :)

    Rebeqqa: du gör nog rätt i som håller ut och väntar på att allt ska stabiliseras igen. Håller tummarna att allt ser bra ut :)

    Jag har haft så mycket molvärk i nedre delen av magen och ena äggstocken. Har även haft typiska äl-flytningar i en hel vecka... (mycket info hehe). Jag inbillar mig att det är för att hela maskineriet ska komma igång igen efter så många år på p-piller. Men idag har de börjat lugna ner sig lite tack och lov. Orkar inte ha denna diffusa smärta längre.... Kan inte mensen bara komma snart?! Dessutom har maken blivit helt bebisgalen och tjatar hela dagarna om au vi borde börja försöka NU! Gulligt av honom, men jag håller mig till våra planer gällande september ;) Så tiden går otroligt långsamt här hemma.

  • Croljus

    Grattis


    Cissi2801 skrev 2015-08-23 23:05:52 följande:

    Jag har som sagt bim torsdagen den 3 september... Testet togs idag, då kan de ju stämma att ja e gravid


    Grattis till dig!! Så roligt :)
  • Croljus

    Jag fick första riktiga mensen igår och är alldeles överlycklig för det då den hoppade igång direkt och till och med en dag tidigare än vad jag hade trott. Det kanske betyder att jag har en kort cykel och chans snart att börja försöka :D

  • Croljus
    Nenna9 skrev 2015-08-25 09:24:48 följande:

    Åh så skönt att den kom som den skulle nu då! Då blir det för er att sätta igång nästa äl?


    Ja precis :D Nu blir det att börja försöka.
  • Croljus
    Cadencee skrev 2015-09-05 15:27:07 följande:

    Mensen kom idag så äl 19/9 och bim 3/10 :D


    Åh vad roligt att få börja försöka :D Vi började precis nyss. Äl i helgen som var så bim blir runt 19-20 för oss! :)

    Håller tummarna för er :)
  • Croljus
    Cadencee skrev 2015-09-07 15:29:55 följande:

    Håller tummarna för er! Insåg innan att just på äl-dagen är jag och sambon ifrån varandra hela dagen/kvällen/natten Så får jobba på dagarna runt äl istället ;)


    Åh vad jobbigt! Haha ja, det är bara att köra på resten av dagarna ;)
  • Croljus
    Rosafluffiga skrev 2015-09-07 22:16:13 följande:

    Har bim på lördag, fick aldrig något positivt utslag på ägglossningstesten denna månad så är inte så hoppfull tyvärr.


    Jag får typ aldrig något positivt på dem... Bara en liten stegring liksom :/
  • Croljus

    Åh, jag kan ha fått en nidis nu! Håller verkligen tummarna. Har aldrig upplevt något sånt tidigare :D

  • Croljus

    Hej på er! Välkomna!

    Vi är mitt uppe i verkstaden och inväntar bim 20/9. Hoppas verkligen att det har blivit något denna månad. Enda tipset jag vet är att försöka så mycket man kan ;) har testat grapefruktjuice, men vet inte om det hjälper.

  • Croljus

    Hej på er allihopa!
    Jag har varit borta härifrån ett väldigt bra tag nu. Har varit helt slutarbetad från jobbet så jag har liksom inte orkat.

    Men en liten uppdatering:den 17e oktober hade jag en grym ägglossning som gjorde så ont att jag knappt kunde gå utan att vilja huka mig lite. Vi hade ju myst till det hela veckan och passade på denna dag också (väldigt försiktigt). Och i lördags så plussade jag!

    Andra försöket tog det sig på (första där vi faktiskt prickade äl pga lång cykel). Och nu är jag lite rädd. Eller rättare sagt, jag är väldigt rädd för att få missfall. Jag har lite olyckskänslor om att det har gått för lätt för oss - var ju inställda på att det kunde ta ett år. Försöker att tänka positivt och att det säkert kommer att gå bra.

    Jag håller tummarna för alla här :)

  • Croljus

    Tack så mycket för gratulationen!
    Och grattis till er som plussat.

    Ja, jag känner alltid lite småmolande i äggstockstrakten dagarna innan äl. Och sen under själva ägglossningen gjorde det grymt ont. Så visst kan det finnas symtom :)

Svar på tråden Vi som vill ha sommarbarn 2016