Inlägg från: race |Visa alla inlägg
  • race

    Vilka namn skulle ni ALDRIG ge era barn?

    Som frågan lyder, vilka namn skulle ni ALDRIG ge era barn?

  • Svar på tråden Vilka namn skulle ni ALDRIG ge era barn?
  • race

    Jag börjar.

    Elina, Elvira, Elias.
    Tindra, Vilda, Vilja, lända, Glittra, Engla, Nova-Lie, Tuvali, Aurora.
    Åsa, Märit.
    Måns, Mårten.
    Kevin, Devin, Sacharias, Damian, Loke, Neo, Leo, Nathan, Kyle, Timothy.

    Inget illa menat mot föräldrar som gett sina barn dessa namn, men de är inte i min smak.

  • race
    Nayaa skrev 2015-08-30 10:20:43 följande:

    Kelvin, Alvin, Melvin


    Tycker inte heller om Kelvin och Alvin.
  • race
    Erfdgt skrev 2015-08-30 10:23:08 följande:

    Oj.. Det är alldeles för många för att lista här ;P


    Det är egentligen för många för mig mig. Jag har redan kommit på en massa nya :)

  • race
    dumdummast skrev 2015-08-30 10:25:43 följande:

    Oskar, hur jag än vänder och vrider på set så klarar jag inte av det namnet.


    Jag tycker att det är ett fint namn! Ingen favorit, men om barnets pappa insisterar så...
  • race
    MallaL skrev 2015-08-30 10:31:47 följande:

    Amerikanska populärkulturnamn typ Ryan, Melvin, Kevin etc går bort helt. Påhittade namn typ Lovelia går också bort. Vissa gamla svenska namn är också väldigt fula, t ex Hjördis, Hulda, Börje. Men det finns många väldigt fina namn!


    Jag håller med angående alla namn!
  • race
    Drottningen70 skrev 2015-08-30 11:20:11 följande:

    Y-namn

    Conny, ronny, sonny etc

    70 tals namn som Peter, tomas, rickard...


    Haha, var inte y-namnen WT-namnen på 70- och 80-talen? Jag tycker inte heller om dem, med några undantag :)
  • race
    fluu skrev 2015-08-30 12:19:39 följande:

    Finns ju så otroligt olika namn, men exempelvis: Liam, Novelia, Agata, Claudia, Bernhardina(trots att jag älskar sådana namn egentligen :P), Jörgen, Aselm, Bonny,  Böret etc.


    Hahaha, Bernhardina? Det har jag aldrig hört! Jag håller dock med om alla namn! Böret var ett väldigt märkligt namn...
  • race
    Anonym (Blä) skrev 2015-08-30 21:48:15 följande:

    Inga gubb/tantnamn eller dubbelnamn, får rysningar av konstiga dubbelnamn! Typ nova-li som någon längre upp skrev...

    Ett annat namn jag kräks när jag hör är Kiam!


    Jag har aldrig hört Kiam förr! Men instämmer.
  • race
    Anonym (D) skrev 2015-08-30 22:34:14 följande:
    Tack för förklaringen, fick sån fruktansvärd jävla ångest nu när jag såg tråden, vår första kommer om 2 veckor och vi tänkte döpa honom till Liam :( Ser här hur många som tycker det är illa, vi är verkligen inte "wt" :,(
    Liam är ett namn som många inte tycker om. MEN i slutändan är det barnet som har betydelse och inte namnet. När folk lär känna er son kommer de tycka om honom för att han är han och inte för hans namn! Då spelar inte namnet så stor roll... Som de flesta andra kommer han nog växa in i sitt namn oavsett om han heter Liam eller Karl.

    Idag har väldigt många barn s.k. White Trash- namn och jag har svårt att tro att det kommer gå utför för alla dem... När jag får barn kommer de säkert ha kompisar med sådana namn, vilket såklart inte gör mig något. I slutändan är det bara ett namn...

    Många tycker att mitt favoritnamn är fult (dock ej nämnt här än) och jag vill ge mitt barn det ändå. Anledningen är att jag tycker att det är ett bra namn och att jag vill att mitt barn skall ha det finaste namnet jag vet. Så jag tycker absolut att du skall ge ditt barn namnet Liam. Om han någon gång undrar över det så säg att du ville att han skulle ha det finaste namnet! Inte alls säkert att han skulle gilla ett mer klassiskt namn bättre. Och om han inte skulle gilla det som vuxen så kan han ju byta...
  • race
    Ego Lovers skrev 2015-08-31 22:55:13 följande:
    Fortfarande är inte Liam ett engelskt namn utan ett irländskt. Sedan att det används i engelska serier är en helt annan sak.
    Haha, diskussionen om Liam verkar aldrig ta slut!
  • race
    minerva123 skrev 2015-09-01 05:59:30 följande:

    Bert, Hampus, Kerstin och Gudrun.


    Jag håller med om namnet Kerstin. Har nog aldrig gillat det!
  • race
    Anonym (faster aster) skrev 2015-09-01 06:56:40 följande:

    Såg ett program på teve om ett ungt föräldrapar som funderade på att ge sin son namnet "Lucifer"! Det är ett namn på djävulen för mig och brrrrr, skulle lika gärna kunna döpa grabben till Adolf efter en annan go gubbe.


    Om du menar Unga föräldrar så har jag uppfattat det som om de har bestämt sig för det. Om du googlar "Sindy Niklasson" så kommer du till mammans blogg.
  • race
    Anonym (faster aster) skrev 2015-09-01 07:39:03 följande:
    Jag är född på 50-talet och hoppas inte jag får barnbarn som ska heta Åke, Gunnar, Stefan, Maj-Britt, Solbritt, Gun-britt, Birgitta, Margareta, Gunvor eller Gudrun (fast jag skulle självklart älska dem ändå )
    Gun-Britt, haha :)
  • race
    Anonym (faster aster) skrev 2015-09-01 15:02:56 följande:
    Nej du där går min gräns.
    Hahaha.
  • race
    Anonym (Pärla) skrev 2015-09-01 17:36:36 följande:
    Jag gillar inte heller korta namn. Känns så avtrubbat och "billigt" på nått vis.
    Jag håller med, men det finns några undantag. Liv är till exempel jättefint!
  • race

    Haha, det är roligt när man inte vet om föräldrarna är seriösa när de säger sina barns namn. Pinsamt att skratta om de inte skämtar :)

Svar på tråden Vilka namn skulle ni ALDRIG ge era barn?