• ninasord

    Psyket

    Det måste vara ett rent helvete att jobba där då personalen knuffar en så att man skulle ha slagit huvudet i väggen om det inte vore för reflexer och balans. Hej Adam. Glad

  • ninasord
    Anonym (rutan) skrev 2015-10-05 21:15:17 följande:
    Är du full?
    Ärligt talat. Nej.
  • ninasord
    Anonym (A) skrev 2015-10-05 21:31:49 följande:
    Hon är inte full. Hon är en väldigt sjuk person som väldigt många här på FL har tröttnat på. Hon är desperat efter uppmärksamhet och när hon väl får det så ber hon om ännu mer. Senast igår skrev hon en tråd om att hon skulle hålla sig ifrån FL för att ta hand om sin hälsa, men eftersom FL är det största i hennes liv så kan hon omöjligt hålla sig väck. Även fast vi är väldigt många som önskar det.
    Vad glad jag blir av det varma bemötandet. Det värmer. (Får jag skratta?)
  • ninasord
    Anonym (A) skrev 2015-10-05 21:32:20 följande:
    Snälla, kan du inte bara försvinna?
    Du menar hänga mig eller så?
  • ninasord
    Anonym (LPT) skrev 2015-10-05 21:45:14 följande:
    Ninasord, jag vill att du är kvar. Tycker att du är charmig.
    Spelar ingen roll för mig vad dom skriver, men det förvånar mig att dom skriver så. Människor som är något friska, även om dom periodvis kan bli sämre skulle inte skriva som dom här. Det är inte normalt, men vet jag att terrorister finns, jag då är det inte svårt att hantera enstaka störda individer. Glad

    Sen till den som inte förstod mitt inlägg.
    Jag menade att jag inte tänker starta trådar eller ens försöka diskutera någonting förutom på helgerna, helt enkelt för att jag inte orkar. Och ja, jag har haft tid idag att ta hand om mig själv för att ta sedan ta det lugnt och "snacka skit" om kvällarna. Det är väl därför FL går runt?
  • ninasord

    "Sticks and stones may break my bones, but words will never hurt me"

  • ninasord
    Anonym (LPT) skrev 2015-10-05 21:31:55 följande:

    Jag har själv varit inlagd genom LPT, som tur var kunde jag bli utskriven efter en månad, även om de ville att jag skulle stanna kvar längre.

    Som jag ser det är så är endast förvaring av människor som annars skulle skadat antingen sig själva (för det mesta) eller andra (ovanligt.) Jag upplevde mig själv som sjukare och att jag blev sämre av att vara där.

    Som patient har du ingen trovärdighet och jag kände mig paranoid och som att alla konspirerade mot mig, något som jag ALDRIG upplevt tidigare. De tar ifrån en ens värdighet.

    Jag tänker att det är för mycket förvaring och för lite vård. De flesta som är där behöver få komma i friska miljöer, för ingen blir bättre av att umgås bara med sjuka i en sjuk miljö.


    Herre Gud vilka foliehattar det finns där... helt makalöst. Skrattande
    Kokobeng kompaniet.
  • ninasord
    Anonym (rutan) skrev 2015-10-05 22:11:25 följande:
    Varför gick du inte med på det frivilligt? Jag känner samma som du. Jag tror dock från skillnad till dig att man har trovärdighet men att de har riktlinjer att förhålla sig till. (Ja jag fattar att du vet det) Jag blev stressad av att vara där. Säger bara gratulerar att du aldrig upplever det... Men trist att höra att det blev så där. Kan förstå vad du menar, när det slår en att man är inlåst och alla runt omkring säger att det kan vara bra för en, folk man känner... Och ngn som delar medicin till en och lägger huvudet på sned.
    Dom flesta skötarna och läkarna ligger på apstadiet på tal om vård, men det finns värdig och respektabel personal också. Jag ska aldrig mer dit eller då blir det LPT efter att ha misshandlad någon till oigenkännlighet.
  • ninasord
    Anonym (LPT) skrev 2015-10-05 22:19:43 följande:

    Ja, det värsta är nästan deras medlidande. Att de "förstår" hur jobbigt det måste vara för en. Då fick jag lust att skrika och kasta saker omkring mig. För det är totalt omöjligt för den som är vårdaren att förstå den inlagde patienten.


    Det gör dom visst (ibland) om man får tillfälle att berätta. Jag har haft tur måste jag säga. Jag tackar er... ja ni vet vilka ni är. {#emotions_dlg.flower}
  • ninasord

    Ett tips jag har till andra som har det svårt med personalen är att lyssna på vad dom alla faktiskt säger. Kommentarerna är många gånger helt absurda och grundlösa. Det blir väldigt tydligt att dom verkligen anstränger sig Skrattande

    Har blivit bältad vid två olika tillfällen när jag fått raseriutbrott som heter duga, vilket skrämt andra patienter Drömmer men någonstans måste ju allt det där ut, förr eller senare. (8 år senare för mig) Då satt en av dom bredvid sängen och dillade om att hon tycker synd om mig, men jag sa: Ja vi får väl se vem som tycker synd om vem. Jag kan inte tippa på tårna och bli galen bara för att göra "fröken fin" till lags.

    Skulle jag se henne igen skulle jag faktiskt spotta henne rakt in i ansiktet.
    Det är också ett sätt att säga tack. Var och en får vad dom förtjänar.

  • ninasord
    Anonym (A) skrev 2015-10-05 22:47:48 följande:
    Du behöver så otroligt mycket hjälp. Sjuka, sjuka, sjuka människa.
    Ja jag måste nog vara den sjukaste i heeeela det avlånga landet.
    Du får gärna lägga dig där ute på gatan för att bli filmad. Helt fine med mig och misströsta inte, det är vare sig början eller slutet.
  • ninasord
    Anonym (Insider) skrev 2015-10-05 22:58:02 följande:
    De sjukaste kommentarerna i den här tråden står väl ändå du för? Att skriva såna kommentarer till någon du konstaterat är psykiskt sjuk, hur friskt är det?

    Oj, jag glömde för en stund att jag är ett psykfall själv så min åsikt räknas kanske inte.
    Psst... stör inte processen. Låt dom skriva, vi behöver veta vilka dom här människorna är.
  • ninasord

    Fast om jag ska vara lite självkritisk (igen) så kan jag hålla med om att jag är ganska duktig på att krypa under skinnet på någon om jag vill alternativt behöver det av någon anledning. Sen är det en sämre sida att vara aggressivt lagd normalt sett, en klar fördel i helt andra sammanhang. Jag vet jag är väl störd, men fråga vem som gjorde mig till den jag är idag. Det finns ingen mening i att tänka sig tillbaka till ett normalt liv när man gått igenom alla barriärer till ett landskap bara ett fåtal bland civila känner till.

  • ninasord

    From Mr wrong to Mr right.
    Jag hade inga val, än att överleva.

  • ninasord
    Anonym (Håller med) skrev 2015-10-06 01:42:19 följande:
    Det bästa är nog att bemöta henne med tystnad och hoppas på att hon tröttnar och får adekvat hjälp irl. Men håller med dig, hon och en annan lika förvirrad person förstör ofta trådar när de kommer med spam-nonsens.
    Om ni nu ändå ska skriva om riktigt störda individer så kan ni väl åtminstone skriva om grovt kriminella människor utan något som helst samvete. Att ni stör er på en som mig visar ju bara hur liten er förmåga att hantera svåra människor är.

    Vi behöver själsligt starka människor i det här landet, inte folk som snackar, tycker och föraktar. Det krävs mycket om man ska orka stå emot, inte bara hat men också terrorism. För att lyckas med det ändamålet, ja då måste man vara lite udda bland dom garderobsföraktande trollen.
  • ninasord
    Anonym (A) skrev 2015-10-05 22:47:48 följande:
    Du behöver så otroligt mycket hjälp. Sjuka, sjuka, sjuka människa.

    Inga problem.
    Jag är villig att ta hand om dig när helst det blir nödvändigt.


    Min poäng var att man inte skulle blanda ihop civilt våld och våldtäkt med våldtäktsoffer i exv krig vilket snarare kan ses som en metod, en del av en processen där syftet är att bryta ner någon mentalt, se tortyr.

    Sexuell våld, där bland systematisk sexuellt våld är därför endast ett sätt att föra mental skada på offret och ska således inte tas personligt. Varför jag skriver så är för att du i krig måste förstå att det inte är personligt, utan ett i system satt verktyg för att vålla störts möjliga skada. Så, talar vi i termer av krig, nej då är våldtäkt inte det värsta som kan hända offret, det är endast en början till en lång process där denne blir torterat alternativt hjärntvättat.

    Försvarsmekanismerna fungerar i längden inte likadant som hos utsatta civila. Man lär sig att inte brytas ner, man lär sig att ta smärta, förnedring etc. Detta i syfte för att överleva eller för att bli soldat, om inte gerillakrigare om det är en del av en mer extrem utbildning.

    Mannen som förde våld på mig är själv en fd. krigsfånge med flera års tortyr bakom sig vilket gjort honom rent av farlig, eftersom han är en fd. krigare. Hans politisk intressen har fört konsekvenser med sig vilket jag inte förstod vidden av förrns långt senare. Han är terroristklassad i vissa länder, känd av underrättelsen samt myndigheterna. Han har som jag skrev dock inte stridit för iSIS. Men det är en historia för sig...

    Syftet med att skriva detta var för att varna kvinnor att inleda något förhållande med män som flyr från ISIS härjade områden under några som helst omständigheter samt att välvilliga inte ska vara för öppenhjärtiga och givmilda om dom inte känner till verkligheten som flämtar i nacken på dessa män som kvinnor. Var vaksamma samt förneka inte den svenska underrättelsen.

    Det är inte för min skull jag skriver.
    Ursäkta att en så djupt störd individ som jag (så som det har påståtts) vill att andra inte ska behöva gå igenom vad jag har. Denna man var vare sig början eller slutet på vad som hände, mer än så kan ja inte skriva.

    Håll ögonen öppna och ta hand om er!
    .
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-07 19:50


    Men för all del, om ni föredrar att falla offer så bortse från vad jag har skrivit och delat med mig av i detta inlägg. Andras överlevnad ligger inte på min prioritetslista eftersom jag inte har betalt för ett skit, se det mer som en vänlig gest då det finns en del från högre orter som bett mig om att skriva detta. Därmed är min omtanke om andras eventuella risk för utsatthet som död ett minne blott. Jag kommer bland andra att läsa om detta på nyheterna och jag kan med gott samvete instämma att jag har gjort vad jag har kunnat för att undvika se sådana rubriker på förstasidorna.

    När ni väl blir utsatta. Lycka till.
    Bit ihop, det ger sig sa fan!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-07 20:10


    Jag uppskattar dock att intresset för det skriva intresserar er mer än min (hette det visst huvudbonad. ETT steg närmare rätt riktning!

    Om du inte vet vad du skriver om är det lika bra att låta bli, anonym (A).
    Jag kunde ha varit en sadist också.

  • ninasord
    Anonym (A) skrev 2015-10-07 20:33:23 följande:
    Sitter du och hotar andra medlemmar nu också? Jag skulle verkligen råda dig till att tänka på vad du skriver. Du är fullkomligt spårad och fortsätter du hålla på som du gör så kommer folk fortsätta reagera på det viset dem gör mot dig också.

    Det är sällan någon öht förstår vad du pratar om här men oftast handlar det om piller, terrorism, våld mm.

    Jag tar tillbaka det jag skrev. Jag är ingen doktor och kan egentligen inte bedöma att du är sjuk. Men står allting rätt till i huvudet på dig? Nej, det tror jag inte.

    Du får vara precis som du vill, men var då också beredd på att folk reagerar på ditt udda sätt. Prata gärna också om vad du vill, men du får läggs ner med att vara hotfull mot andra medlemmar för det är inte första gången jag ser att du skriver något liknande.
    Hotar hur då?
    Jag är en ytterst omtänksam människa och jag skulle aldrig få för mig att ge mig på människor som inte är hotfulla själva. Du kanske inte förstod, att jag skrev i förebyggande syfte, för att undvika att andra råkar ut för terrorister. Är det hot anser du? För verkligheten är den, att det finns terrorism och terrorister även innanför Sveriges gränser, men det kanske är för mycket att ta in om man är mest bekant med gosiga kamrater som skickar nallebjörnar och annat krams till någon som är lite låg och behöver lägga in sig som ett barn vill ha ett plåster på det som gör ont.

    Hur folk uppfattar mig orkar jag inte bry mig om, det är ändå jag som vet bäst då det kommer till mig och min verklighet eller ska tv tittarna avgöra det med? Det är då demokrati på högsta nivå.. aja.. du fattar bara inte. Stackare.

    Det är lika bra att du tar tillbaka det eftersom jag betvivlar att du har någon adekvat utbildning för att uttala dig om någon du bara sett eller fått intryck av på ett forum. Har du legitimitet att ens spekulera kring mitt mående?

    Att folk reagerar på allt jag säger och gör vet jag redan, vi bor ju i Sverige.
    Jag vill... är du redo att ta in det? Bli respekterad som vem som helst OAVSETT vad jag har för psykisk besvär, hur jag skriver eller tänker. Vilken diagnos det rör sig om är inte så viktigt för att vara diplomatisk och tvinga mig inte att öppna upp för den diskussionen. Samtliga efterblivna kommer att gapa sig hesa om jag skrev det. Det är inte poängen här.

  • ninasord
    Anonym (A) skrev 2015-10-07 20:54:44 följande:
    Jag är mäktigt imponerad över hur du hela tiden inte förstår vad jag säger. Eller hela tiden missar poängen någon har med det dem säger. Det är inte första gången du skriver till en medlem här på FL "jag kan ta hand om dig när helst det blir nödvändigt", jag avråder dig från att skriva så till andra människor. Det är allt. Sluta vara obehaglig på en personlig nivå.

    Allt annat du babblar om ger jag fullständigt fan i faktiskt.
    Du missuppfattar ju min mening fullkomligt. Det är ju DU som inte vill förstå en rad jag skriver. Att du upplever mig obehaglig  (utifrån dina egna icke-erfarenheter av verkligheten) innebär inte att jag är vare sig obehaglig eller fara för allmänheten.

    Du är kort och gott en överkänslig person, men skäms inte. Det finns många som är precis som dig. Upphör då att föröka tämja mig, det kommer inte att gå. Det är för sent! ...om jag ska uttrycka mig i klartext. Då.

    Min hjärna är skapt för att vara obehaglig (minst sagt), men jag har för den skull ingen intention att få dig att känna just obehag. Tro mig och sluta ropa varg då det inte finns någon varg här.
  • ninasord
    Anonym (Håller med) skrev 2015-10-07 21:39:25 följande:
    Du är inte ensam om att tycka detta. Har pm:at med många personer som tycker att hon är grymt obehaglig och psykiskt sjuk. + svarar totalt irrationellt i alla trådar...
    Du... prata med mig istället för om mig. Det känns mer naturligt och normalt på så vis. Och det är inte mig ni ska fly i från, utan terroristerna jag skriver om.
Svar på tråden Psyket