Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

    Ärligt talat - hur skulle du göra i följande situation.

    Kjell2 skrev 2015-10-13 16:47:04 följande:
    Staten har redan idag rätt att beslagta och använda privat egendom mot skälig ersättning i nödfall och vid stor samhällsnytta.

    Kan gälla t ex fordon vid naturkatastrofer eller mark vid kraftledningsbygge. Händer med jämna mellanrum att hus och mark köps av staten med hot om tvångsinlösen.
    Exakt, finns ju redan folk som blivit bortkörda, som du mycket riktigt påpekar, Kjell, och detta mot sin vilja vid tex vägbyggen och...ja, dragning av kraftledningar. Jag menar inte att dom har bortforslas med våld men det har förekommit hyfsat kraftiga påtryckningar och vad är det som säger att det inte blir verklighet för att bereda plats åt den oerhörda mängden mänskor som kommer hit. Om nu våran så kompetente svetsare tycker att ytterligare 500.000 flyktingar (eller kanske tom mer) under 2016 är något som Svea Rike orkar med, så vet ingen idag hur det skall tacklas.

    Öppna era hjärtan, som statsministern före honom så vackert uttrycket det.Hjärta

    Jag tycker isf att svetsare Löfven borde föregå med ett gott exempel och ta in 20-25 pers i sitt boende. 20-27 i en ordinär lägenhet blir ju bostadsförhållande som många av flyktingar kommer ifrån och torde inte utgöra något problem. 

    Kommer Löfven ta in 25 flyktingar i sitt eget hem ???

    Kommer Löfven ta in 2 flyktingar i sitt hem ???

    Kommer Löfven ta in 1 flykting i sitt hem ???

    Kram för helvete...//Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    En grön ruta skrev 2015-10-14 03:20:03 följande:
    Kommer aldrig att ske, så fullständigt meningslöst att spekulera.
    Vi kommer aldrig flytta till Mars. Alltså ingen idé att spekulera i: Vad för tre prylar skulle du ta med dig ifall du skulle flytta imorgon !!!

    FATTARU.........chzygrin
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2015-10-14 00:11:57 följande:
    Var det inte några riktigt elaka jävlar som försökte utnyttja kombinationen  okunnighet och vettlöshet som utmärker de stackare som lallar omkring med SD-sekten.

    De skickade ut en prospekt där det påstods att staten har planer på att expropriera egendom eller delar av egendom, men att man genom att betala in en summa till deras "försäkring" skulle slippa undan.

    Ja, jävlar vilka samvetslösa skurkar det finns - försöka slå mynt av rädslorna som de av oss som är allra klenast till förståndet odlar. De är ju lika illa som att sätta krokben för en blind.
    Så nu är ALLA som sympatiserar med ett demokratiskt, invalt i Riksdagen, parti att anse som lallande, elaka medlemmar av en sekt !!!

    Fan vad du framstår som en synnerligen sympatisk och kunnig herre FD !!!

    Och nej, du behöver inte bry dig om att svara, du känns liksom......inte värd att lägga ner tid på, detta inlägg undantaget. Ibland så sjunker en debattör såpass långt ner i skiten att att han/hon tom har gått igenom botten på gödselbehållaren och då tappar jag all, och jag menar all, respekt jag eventuellt må ha haft för personen ifråga och kommer därmed bortse från denna sk människans inputs.

    Kramare //Anton chzygrin
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    En grön ruta skrev 2015-10-14 12:15:54 följande:
    I get the point, Anton, men vidhåller ändå det jag sade. smile1.gif
    Underbart....Skål
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    En grön ruta skrev 2015-10-14 12:48:18 följande:
    Därför att det inskränker så mycket lagar och förordningar att det helt enkelt inte är tänkbart i ett fritt land som Sverige. Det är knappast som ett vanligt integrationsprojekt.
    Nej, självklart kommer dom inte tvinga folk att ta in okända människor i sina hem, men i yttersta nödfall kan regering och riksdag nog fan ta stora utrymmen i tillfälligt beslag, jag tänker lagerhus som kanske inte används fullt ut, tomma fabriksbyggnader etc, vilket inte spelar ett skit roll för gemene svensken men är en typ av myndighetsutövning som inte är sådär vidare vanlig. 

    Lie så.

    Kram //Anton bud.gif
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Förväntanstid skrev 2015-10-14 13:20:09 följande:
    Jag skulle gärna ta emot en ensamstående förälder i mitt hem en period ifall staten hjälpte till med en stabil plan för denne (barnomsorg, språkkurs, schablonbelopp för rumshyra+ mat etc) Platsen och viljan har jag men inte ekonomin till hela deras omkostnader.
    5000-6000 kr per dag är tydligen inte ovanligt att staten (Migra-verket) pröjsar för ensamkommande flyktingbarn Obs...per dag.

    Nu skrev du förvisso förälder, men...ja.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Förväntanstid skrev 2015-10-14 13:45:58 följande:
    Jag är INTE sugen på att vara mer förälder än jag redan är. Har två egna småbarn (läs huliganknattar ;). Skulle man påtvinga mig ensamkommande barn skulle svaret bli ett helt annat, nämligen att de fick räkna med att jag inom några dagar skulle tappa förståndet, och att de då omöjligen skulle vinna på det.

    Men, en rimlig summa för en vuxen och 1-2 barn, 6-7tkr i månaden tänker jag. Då kan de få ett par tusen i handen av mig också och det hade känts bra.
    Aaah, okej, du är en vänlig själ.Glad

    Själv skulle jag aldrig i livet ta in en okänd i mitt hem (även om jag förvisso har plats) men all respekt till dom som ställer upp. På riktigt. Som inte bara lallar med när det snackas runt fikabordet.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Förväntanstid skrev 2015-10-14 15:17:25 följande:
    Ja, alltså, nu vet jag ju inte om jag skulle palla, men jag tror det. Har hållit kollektiv i mina lägenheter förut, under flera år. Kan väl inte va så mycket annorlunda? Jag är tyvärr för lat/folkskygg för att söka upp hjälpbehövande själv så det skulle passa att de kom till mig istället :D

    Hur väl skulle du behöva känna någon innan du kunde dela ditt hem med denne en period?
    Jag är allt annat än folkskygg, tvärtom, jag har otroligt lätt för att prata med okände, men, jag väljer själv när detta skall ske, jag kan vara ganska kort i tonen när jag inte har tid, eller känner för, att snacka med en mänska samtidigt som jag har noll problem med att "söka kontakt" om jag känner "behov" av det. Sen hör det till saken att jag är otroligt lätt att tycka om, jo, det är faktiskt santshiny.gif men allt ovanstående spelar noll betydelse när jag väljer vem, eller vilka, jag skall släppa innanför järngrinden.

    Jag vill känna den/dom väldigt väl som skall bo i mitt hem, jag vill känna 100 % förtroende för den som skall vistas i mitt hem, jag vill att dom som vistas där skall känna det som sitt eget, dom skall kunna använda mina bestick, mina handdukar, dom skall kunna ta kränge i kylskåpet när dom vill, och så skall jag ju dela skethus med dom eftersom jag bara har ett. Allt sammantaget, Fvt, gör att det fordrar ganska nära vänner för att få bo inom min egen sfär. 

    Jag har inga rövhål i min släkt så därför är naturligtvis släkten alltid välkommen. 

    Ungefär så ligger landet.

    Kram //Antontreeswing.gif
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Ärligt talat - hur skulle du göra i följande situation.