• Anonym (Arg)

    Äcklas av svenska män som "köper" fruar från Thailand

    Är det någon som håller med mig? Vet att det är ett uttjatat ämne men jag ser var och varannan dag en fet och ful svensk man som drar omkring med en stackars 20-årig thailändska vid sin sida. Skäms ni inte? Det är så uppenbart att ni inte har förmågan att charma en svensk flicka och tvingas därför åka till Thailand och frakta hem en f.d. Prostituerad för att få era sexuella drömmar uppfyllda. Vilka tycker att dessa män är sjukt patetiska? Skäms på er!!!

  • Svar på tråden Äcklas av svenska män som "köper" fruar från Thailand
  • Fröken Apelsin
    EnAnonumius skrev 2015-11-26 13:15:21 följande:

    Nej du har ju knappast läst mitt inlägg noga heller. 

    Kankse du skall göra själv innan du sitter och anklagar andra.

    Jag satt bara skrev TRE frågor om SSL" inget mer. Hade du läst noga så hade du sett att resten av inlägget  är mina reflektioner och mina åsikter jag presenterar.

    Så kasta inte sten i glashuset..Ja är det värre än DINA fula antagande du gör som här: "Jag håller med dig, det är människohandel!", som du svarar ger till TS.

    Det TS ger ju är en räcka av fördomar och spottar ur sig s.k sanningar utan grund.

    Nej jag säger INTE att SSL2" gör rätt.Just det hon skrev OSÄKRA källor.

    Du skriver: "Det är alltså inget jag fått från Flashback."

    Du sitter ju själv och tar föregivet att osäker källa detinsinuerades om Flashback.

    Varför sitter du och tar för givet att det insinuerades om Flashback med dessa osäkra källor?

    Jag ställde DEN frågan till dig men du svarade inte på den utan du duckade.Du är verkligen rätt person att säga åt andra att läsa.


    Du säger själv att du inte kan se vart hon drar rasistkortet exempelvis, jag var tvungen att peka ut det fast det var hur tydligt som helst. Det vill säga du har inte läst inlägget särskillt noga.

    Att importera en fru/man ÄR människohandel. Jag gör inga antaganden, jag säger att de som betalar för sin fru/man sysslar med människohandel, jag har ALDRIG sagt att alla som gifter sig med någon från Asien betalar för det eller handlar med människor. Det är BARA de som BETALAR för personen eller UTNYTJAR personens underläge som begår människohandel. Jag drar själv ett exempel på en thailändska som är gift med en svensk man utan att det är människohandel.

    Flashback är en av de osäkraste källorna som finns, vad jag ville säga var att jag hade säkra källor. Du behöver inte tolka allt så bokstavligt. Om jag exempelvis säger att jag är hungrig som en varg betyder det inte att jag fysiskt förvandlas till en varg, det är en liknelse eller ett talesätt, precis som det här med Flashback.

    Vilken fråga duckade jag på? Du skrev ganska mycket och det är en omöjlighet att svara på varenda minsta lilla grej. Det blur väldigt långa och tråkiga inlägg då.
    Kortet
  • Anonym (man)

    Äcklas du lika mycket av svenska tanter som "köper" män från Afrika eller åker dit på knullresa?

  • Anonym (man)
    Anonym (Å) skrev 2015-11-26 12:18:48 följande:

    Lika äckligt som unga svenska tjejer som springer efter 20-30 år äldre gubbar och tror att det är normalt.. 


  • Aylae
    Hadraniel skrev 2015-11-23 12:31:06 följande:

    Det beror för min del helt på hur det hela har gått till. Har personen verkligen lärt känna sin fru och gillar henne för personligheten och detta är ömsesidigt även åt andra hållet tycker jag att det är helt ok att utöka sina "jaktmarker" för partnersökande även till andra länder än Sverige. Det kan ju handla om att man inte gillar mentaliteten på de som bor i detta landet och därför vill ha en partner som tänker på ett lite annat sätt och har andra värderingar.

    Handlar det däremot enbart om ett utnyttjande av andras fattigdom och strävan efter att få ett bättre liv med syftet att få en snygg partner som ställer upp på allt man skulle önska sig i sängen för att hon är beroende av mannen ifråga så är det ju inte ok sett ur min synvinkel.


    Precis min åsikt också!
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Ronda) skrev 2015-11-24 13:28:07 följande:
    Varför är svensk sämre än en thailändsk?
    Det har jag inte skrivit, det var nåt du hittade på själv.
  • Anonym (147)
    Fröken Apelsin skrev 2015-11-26 13:33:04 följande:
    Du säger själv att du inte kan se vart hon drar rasistkortet exempelvis, jag var tvungen att peka ut det fast det var hur tydligt som helst. Det vill säga du har inte läst inlägget särskillt noga.

    Att importera en fru/man ÄR människohandel. Jag gör inga antaganden, jag säger att de som betalar för sin fru/man sysslar med människohandel, jag har ALDRIG sagt att alla som gifter sig med någon från Asien betalar för det eller handlar med människor. Det är BARA de som BETALAR för personen eller UTNYTJAR personens underläge som begår människohandel. Jag drar själv ett exempel på en thailändska som är gift med en svensk man utan att det är människohandel.

    Flashback är en av de osäkraste källorna som finns, vad jag ville säga var att jag hade säkra källor. Du behöver inte tolka allt så bokstavligt. Om jag exempelvis säger att jag är hungrig som en varg betyder det inte att jag fysiskt förvandlas till en varg, det är en liknelse eller ett talesätt, precis som det här med Flashback.

    Vilken fråga duckade jag på? Du skrev ganska mycket och det är en omöjlighet att svara på varenda minsta lilla grej. Det blur väldigt långa och tråkiga inlägg då.
    Då tar vi det en gång till - människohandel är när människor blir frihetsberövade/tvingade till att göra saker de inte samtycker till. Det du pratar om är inte människohandel. De flesta svenskar som tagit sig en thailändsk fru har antingen träffat någon över nätet eller åkt dit och träffat någon varpå thailändskan frivilligt har inlett ett förhållande med dem och sedan följt med dem hit. Detta är vad man i folkmun kallar för att importera en thailändska. Det är inte så att de åker dit och betalar en stor summa pengar för en slav om det var vad du trodde.

    Om du vill envisas med att fortsätta att kalla det för människohandel står det dig förstås fritt att göra det. Kutym i diskussioner är dock att man håller sig till gängse använda definitioner av ord - annars blir det väldigt rörigt när människor börjar hitta på helt egna definitioner och betydelser.
  • EnAnonumius
    Anonym (147) skrev 2015-11-27 01:38:56 följande:
    Då tar vi det en gång till - människohandel är när människor blir frihetsberövade/tvingade till att göra saker de inte samtycker till. Det du pratar om är inte människohandel. De flesta svenskar som tagit sig en thailändsk fru har antingen träffat någon över nätet eller åkt dit och träffat någon varpå thailändskan frivilligt har inlett ett förhållande med dem och sedan följt med dem hit. Detta är vad man i folkmun kallar för att importera en thailändska. Det är inte så att de åker dit och betalar en stor summa pengar för en slav om det var vad du trodde.

    Om du vill envisas med att fortsätta att kalla det för människohandel står det dig förstås fritt att göra det. Kutym i diskussioner är dock att man håller sig till gängse använda definitioner av ord - annars blir det väldigt rörigt när människor börjar hitta på helt egna definitioner och betydelser.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (moi)
    Fröken Apelsin skrev 2015-11-26 13:33:04 följande:

    Du säger själv att du inte kan se vart hon drar rasistkortet exempelvis, jag var tvungen att peka ut det fast det var hur tydligt som helst. Det vill säga du har inte läst inlägget särskillt noga.

    Att importera en fru/man ÄR människohandel. Jag gör inga antaganden, jag säger att de som betalar för sin fru/man sysslar med människohandel, jag har ALDRIG sagt att alla som gifter sig med någon från Asien betalar för det eller handlar med människor. Det är BARA de som BETALAR för personen eller UTNYTJAR personens underläge som begår människohandel. Jag drar själv ett exempel på en thailändska som är gift med en svensk man utan att det är människohandel.

    Flashback är en av de osäkraste källorna som finns, vad jag ville säga var att jag hade säkra källor. Du behöver inte tolka allt så bokstavligt. Om jag exempelvis säger att jag är hungrig som en varg betyder det inte att jag fysiskt förvandlas till en varg, det är en liknelse eller ett talesätt, precis som det här med Flashback.

    Vilken fråga duckade jag på? Du skrev ganska mycket och det är en omöjlighet att svara på varenda minsta lilla grej. Det blur väldigt långa och tråkiga inlägg då.


  • EnAnonumius
    Fröken Apelsin skrev 2015-11-26 13:33:04 följande:
    Du säger själv att du inte kan se vart hon drar rasistkortet exempelvis, jag var tvungen att peka ut det fast det var hur tydligt som helst. Det vill säga du har inte läst inlägget särskillt noga.

    Att importera en fru/man ÄR människohandel. Jag gör inga antaganden, jag säger att de som betalar för sin fru/man sysslar med människohandel, jag har ALDRIG sagt att alla som gifter sig med någon från Asien betalar för det eller handlar med människor. Det är BARA de som BETALAR för personen eller UTNYTJAR personens underläge som begår människohandel. Jag drar själv ett exempel på en thailändska som är gift med en svensk man utan att det är människohandel.

    Flashback är en av de osäkraste källorna som finns, vad jag ville säga var att jag hade säkra källor. Du behöver inte tolka allt så bokstavligt. Om jag exempelvis säger att jag är hungrig som en varg betyder det inte att jag fysiskt förvandlas till en varg, det är en liknelse eller ett talesätt, precis som det här med Flashback.

    Vilken fråga duckade jag på? Du skrev ganska mycket och det är en omöjlighet att svara på varenda minsta lilla grej. Det blur väldigt långa och tråkiga inlägg då.
    Återigen så bevisar du att du slänger stenar i glashuset.
    Du säger åt andra att de skall läsa noggrannare vad du skriver. Sitt aldrig och kräv detta av andra när du skiter högaktningsfullt i att kräva samma sak av dig själv.

    Jag har ALDRIG sagt att Flashback om huruvida det är en säker källa eller inte. Så spola det defensiva försvaret om varför du skrev så.
    Jag skrev att det var DU som drog in om Flashback INTE SSL2.
     Säger en person att man hämtar från osäker källa så måste det tydligen vara samma sak som att man anklagar personen från att hämta just från Flashback.
    Det som är märkligt är att det verkar ju bara existera i din sinnesvärld "osäker källa" = Flashback.
    Existera inte det i din sinnesvärld att det kan finnas andra osäkra källor? 
    Att man kan ha hämtat från andra osäkra källor när någon skriver helt jäkla neutralt "Osäker källa"?

    Och nej det du hävdar är knappast människohandel som du satt och sa om TS..
    Varför är det så viktigt för dig att utgå från att dina hemsnickrade definitioner skall räknas som allmängiltig fakta?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (moi)
    EnAnonumius skrev 2015-11-27 05:33:06 följande:

    Återigen så bevisar du att du slänger stenar i glashuset.

    Du säger åt andra att de skall läsa noggrannare vad du skriver. Sitt aldrig och kräv detta av andra när du skiter högaktningsfullt i att kräva samma sak av dig själv.

    Jag har ALDRIG sagt att Flashback om huruvida det är en säker källa eller inte. Så spola det defensiva försvaret om varför du skrev så.

    Jag skrev att det var DU som drog in om Flashback INTE SSL2.

     Säger en person att man hämtar från osäker källa så måste det tydligen vara samma sak som att man anklagar personen från att hämta just från Flashback.

    Det som är märkligt är att det verkar ju bara existera i din sinnesvärld "osäker källa" = Flashback.

    Existera inte det i din sinnesvärld att det kan finnas andra osäkra källor? 

    Att man kan ha hämtat från andra osäkra källor när någon skriver helt jäkla neutralt "Osäker källa"?

    Och nej det du hävdar är knappast människohandel som du satt och sa om TS..

    Varför är det så viktigt för dig att utgå från att dina hemsnickrade definitioner skall räknas som allmängiltig fakta?


  • Anonym (moi)
    Fröken Apelsin skrev 2015-11-26 13:33:04 följande:

    Du säger själv att du inte kan se vart hon drar rasistkortet exempelvis, jag var tvungen att peka ut det fast det var hur tydligt som helst. Det vill säga du har inte läst inlägget särskillt noga.

    Att importera en fru/man ÄR människohandel. Jag gör inga antaganden, jag säger att de som betalar för sin fru/man sysslar med människohandel, jag har ALDRIG sagt att alla som gifter sig med någon från Asien betalar för det eller handlar med människor. Det är BARA de som BETALAR för personen eller UTNYTJAR personens underläge som begår människohandel. Jag drar själv ett exempel på en thailändska som är gift med en svensk man utan att det är människohandel.

    Flashback är en av de osäkraste källorna som finns, vad jag ville säga var att jag hade säkra källor. Du behöver inte tolka allt så bokstavligt. Om jag exempelvis säger att jag är hungrig som en varg betyder det inte att jag fysiskt förvandlas till en varg, det är en liknelse eller ett talesätt, precis som det här med Flashback.

    Vilken fråga duckade jag på? Du skrev ganska mycket och det är en omöjlighet att svara på varenda minsta lilla grej. Det blur väldigt långa och tråkiga inlägg då.


    Jag läste precis på lite om begreppet människohandel och fann då att importera en fru/man ingår i begreppet människohandel förutsatt att frun/mannen luras/övertalas till tron om en bättre framtid.

    Sen finns det raka motsatsen där det sker i fullt samtycke mellan dom båda.
  • Ray Jo

    Svar till anonym ,angående om man är fet och Svensk,då skall man leva i celibat
    för då kan man inte charma en Svensk kvinna, och framför allt inte åka till Thailand och skaffa sig en fru.
    Är det någon moralfobi, eller avundsjuka , skall man leva ensam och olycklig om man är fet,har du något bättre förslag, annat än moralpredikan att komma med
    jag och många med mig äcklas av sådana personer som du,en okänslig dumskalle 
    som försöker uppvigla folk på den här sajten.

  • Anonym (Ronda)
    Ray Jo skrev 2015-11-27 13:26:24 följande:

    Svar till anonym ,angående om man är fet och Svensk,då skall man leva i celibat
    för då kan man inte charma en Svensk kvinna, och framför allt inte åka till Thailand och skaffa sig en fru.
    Är det någon moralfobi, eller avundsjuka , skall man leva ensam och olycklig om man är fet,har du något bättre förslag, annat än moralpredikan att komma med
    jag och många med mig äcklas av sådana personer som du,en okänslig dumskalle 
    som försöker uppvigla folk på den här sajten.


    Felet är egentligen att fula, feta, gamla svenska män inte vill ha jämnåriga kvinnor som är lika oattraktiva som de utan tycker att de "förtjänar" unga snygga tjejer.
  • Anonym (Arg)

    Känns som att vår härliga diskussion har avstannat lite. *snyft*

  • Miss Skywalker

    Lite komiskt när dessa män gnäller över att kvinnor som äcklas bara är avundsjuka. På vaddå lixom.. :)

  • SP365

    Intressant tråd med många fördomar. Själv 52 år har en thailänsk fru (43 år).
    När vi träffades fick vi ha en tolk eftersom hon inte talade Engelska. Import fru nej. betalat /skickar pengar till henne Ja.... Varför ? Hon fick en skada så hon inte längre kunde arbeta på risfältet och I Thailand har man ingen trygghet som vi har i Sverige. 

    Jag tror att många arga kvinnor (och vissa män) är arga pga av okunskap, Jag är ingen Thai expert men bott där (den fattiga delen dvs Isaan) och sett när barnen går hem efter skolan och plockar upp överkörda ormar som dom skall ha till middag när dom kommer hem. Hoppas att ni arga gaphalsar kunde åka till ett fattigt land och se verkligheten och inte bara i en tidning där ni enkelt kan vända blad.

    Slutligen vill jag säga att jag har sett lika många dåliga kvinnor i asien som jag sett i Sverige och samma gäller för männen.

    Ha en bra dag.

Svar på tråden Äcklas av svenska män som "köper" fruar från Thailand