• Homme1987

    Extremt mansöverskott i framtiden

    I och med den stora invandringen som vi har, inget fel i sig själv, men som består av en övervikt av män riskerar vi få en rad kommande samhällsproblem.

    Statistik ifrån Migrationsverket visar att ca 70% av invandring bland vuxna består av män.

    Bland våra unga är fördelningen hisnande 94 - 6%

    Vi har alltså en invandring som kommer drabba inte minst de som växer upp nu genom en ökande brottslighet och en betydande snedvridning av antalet män mot antalet kvinnor.

    Hur ska vi se på dessa uppgifter?

    Är detta något som oroar, inte minst om du tänker på dina framtida barn?

    Migrationsverkets statistik:

    www.migrationsverket.se/download/18.7c00d8e6143101d166d1aab/1451894593595/Inkomna+ans%C3%B6kningar+om+asyl+2015+-+Applications+for+asylum+received+2015.pdf

  • Svar på tråden Extremt mansöverskott i framtiden
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2016-02-14 08:22:36 följande:
    Andelen kvinnor är väl större idag. Såvitt jag har förstått. Har du, Bill, siffror på hur stor andelen Damer är bland asylsökande för närvarande ??? 

    Bara undrar.Glad
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
    Biologin bland oss människor fungerar så att det föds fler män än kvinnor ( närmare bestämt ca 106 män per 100 kvinnor) men eftersom livslängden har varit kortare bland män än bland kvinnor så har det ändå blivit så att om man tittar på hela befolkningen så har funnits fler kvinnor än män. I och med att livslängden bland män har ökat så har överrepresentationen av kvinnor minskat över tid och just ny finns det något fler män än kvinnor (sett till hela befolkningen) denna förändring har snabbats på av invandring men hade förmodligen inträffat ändå. Det är tveklöst så att vi i Sverige har haft fler (svenska) män än kvinnor i åldersgrupperna under 20 år (och detta oberoende av invandring).

    illvet.se/manniskan/fods-det-fler-pojkar-an-flickor
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2016-02-14 08:50:30 följande:
    Biologin bland oss människor fungerar så att det föds fler män än kvinnor ( närmare bestämt ca 106 män per 100 kvinnor) men eftersom livslängden har varit kortare bland män än bland kvinnor så har det ändå blivit så att om man tittar på hela befolkningen så har funnits fler kvinnor än män. I och med att livslängden bland män har ökat så har överrepresentationen av kvinnor minskat över tid och just ny finns det något fler män än kvinnor (sett till hela befolkningen) denna förändring har snabbats på av invandring men hade förmodligen inträffat ändå. Det är tveklöst så att vi i Sverige har haft fler (svenska) män än kvinnor i åldersgrupperna under 20 år (och detta oberoende av invandring). illvet.se/manniskan/fods-det-fler-pojkar-an-f...
    Intressant, Bill. Tackar.Glad

    Men vet du %-andelen kvinnor i nuvarande asylinvandring ???

    Jag har fått för mig att det är mer kvinnor än män. För tillfället.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2016-02-14 09:03:30 följande:
    Intressant, Bill. Tackar.Glad

    Men vet du %-andelen kvinnor i nuvarande asylinvandring ???

    Jag har fått för mig att det är mer kvinnor än män. För tillfället.
    Kan kanske vara det där med fler kvinnor och barn än män som förvirrar lite. Cirka hälften av alla barn har en tendens att växa upp till män. Så det är alla gånger betydligt fler män som kommer till Europa även nu.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2016-02-14 09:47:55 följande:
    Kan kanske vara det där med fler kvinnor och barn än män som förvirrar lite.

    Cirka hälften av alla barn har en tendens att växa upp till män. Så det är alla gånger betydligt fler män som kommer till Europa även nu.
    Säkerligen....
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • S c h n a
    Farfallos skrev 2016-02-13 19:14:30 följande:

    Kan du påminna dig om ett enda samhällsproblem som har löst sig av sig självt tack vare att den stora massan helt plötsligt insett att de har ett individuellt ansvar? Jag kan inte påminna mig om något sådant i alla fall. Så i någon mån kanske man kan säga att jag avfärdar det individuella ansvaret, men det är inte en åsikt, utan ett konstaterande. Du, vi alla kan ju tycka vad vi vill om det individuella ansvaret, men det spelar ingen roll vad vi tycker. Gör vi inget annat än att förlita oss på individens egen ansvarskänsla eller hyfs så kommer gruppen att agera som den har gjort tidigare - dvs att mer än 90% av de som kommer hit som flyktingar stannar, och en viss del av de män (och det gäller både ursvenskar och nysvenskar) som oundvikligen blir utan kvinna kommer att bli kriminella. 

    ...och jag kanske måste återupprepa att detta är inte min åsikt, utan det är som det är, och jag fattar inte att det ska vara så svårt att fatta det? Nä, istället ska vissa drömmare här resonera om vad de tror kommer hända (trots att det aldrig hänt förut och utan att staten ska agera) helt automatiskt....


    Fast det är ju vad staten ska göra som är frågan här. Vilka samhällsproblem är det som _löser_ sig av sig självt med en befolkning av 50/50 kvinnor och män? Män kommer fortfarande leva i utanförskap och vissa av dessa män kommer fortfarande vara eller bli kriminella. Det intressanta, tycker jag, är vilka som tar steget över till kriminalitet när de lever i utanförskap.

    Gör vi inget annat än att förlita oss på jämn könsfördelning kommer gruppen agera som den gjort tidigare, en liten del män attraherar en större del kvinnor, och de män som oundvikligen blir utan kvinna kommer bli kriminella. Och, en del män som attraherar kvinnor kommer ändå uppleva utanförskap och bli kriminella. Samt en del kvinnor.
  • S c h n a
    S c h n a skrev 2016-02-14 13:30:03 följande:

    och *de män om oundvikligen blir utan kvinna kommer bli kriminella.


    ..och *en liten del av* de män som oundvikligen blir utan kvinna kommer bli kriminella.
  • Farfallos
    Smecker skrev 2016-02-14 00:52:04 följande:
    Hur mycket större är kriminaliteten i Pajala?
    Men eftersom du envist hävdar att det är ett samhällsproblem eftersom män utan kvinnor saknar hyfs och sammanhang, och du avfärdar det individuella ansvaret. Då upprepar jag min fråga igen, trots att du så uppenbart försöker ducka den:
    Vilket är det som är samhällets uppgift? Att förse män med hyfs, att förse män med sammanhang eller att förse män med kvinnor?
    Det är svårt att jämföra med Pajala och andra orter i Sverige med kvinnounderskott, eftersom singelmännen där ändå i större utsträckning har ett socialt sammanhang (jobb, gamla vänner, syskon, föräldrar) än många av de ensamma pojkar som kommer hit till Sverige. Det känns lite märkligt att jag ska behöva förklara en sådan självklarhet för dig, men det säger nog en del om din skrala förmåga att förstå ett och annat.

    ...och sedan; Vad menar du med att "avfärda det individuella ansvaret"? Menar du att jag för den aktuella situationen inte tycker att det individuella ansvaret skall avkrävas, eller att jag bara konstaterar att det saknar betydelse att avkräva det?

    Ytterligare en fråga jag ställde var om du kunde ge något exempel på ett samhällsproblem som löst sig endast genom en uppmaning till folk att ta ett eget ansvar? 
  • Farfallos
    FDFMGA skrev 2016-02-13 12:39:59 följande:
    Fast det som är irrelevant för dig behöver inte vara det för någon annan. Jag irriterar mig inte på ditt sätt att kräva att ingen får gå utanför ramarna runt din "verklighetsbeskrivning", jag noterar bara att du förhåller dig till andra genom att kalla dem "Jöns" eller "lilla du" och liknande uttryck.

    Nej, jag anser inte att obalansen i könsfördelning är en fråga av en sådan dignitet att samhället aktivt ska börja agera äktenskapsförmedlare genom att locka hit kvinnor från Afghanistan och Syrien.

    Jag anser att samhällets primära uppgift är att integrera flyktingar så väl i det svenska samhället att de förutsätts klara sig på alla plan i Sverige, inklusive att hitta en partner här.

    Dessutom är jag övertygad om att EU kommer att överleva dagens kris och att vi i allt större utsträckning får en gemensam arbets- och äktenskapsmarknad och kanske asylpolitik.

    Jag tror heller inte att 2015 års antal flyktingar till Sverige kommer att upprepas inom överskådlig framtid.

    Min lösning på ditt problem är inte att som du satsa på att konfirmera segregationen genom att samhället aktivt söker partner utomlands till invandrare utan i stället att invandrarna i större utsträckning möter krav på att bli en aktiv och behövd del av Sverige.

    För övrigt brukar det i andra sammanhang påstås att den ålder ensamkommande uppger inte alltid är den rätta. Så det åldersspann där obalansen är som störst kanske är en aning mindre obalanserat än vad det kan förefalla, även om detta självklart inte förändrar totalen.
    Det är svårt att nå fram till människor ibland. Själv kan jag känna en viss frustration över hur korkade de var på 1600-talet när de slängde kvinnor i vattnet för att konstatera om de var häxor eller ej. Flöt de så antogs de vara häxor, och då tog man upp dem och brände dem på bål. Sjönk dom, ja då var de inga häxor, men dog ändå. Så gränslöst korkat, och hur förklarar man för så korkade människor att de är korkade? Känns som en omöjlig uppgift på något vis.

    Jag får lite samma känsla av frustration över att aldrig någonsin nå fram när du skriver "Jag anser att samhällets primära uppgift är att integrera flyktingar så väl i det svenska samhället att de förutsätts klara sig på alla plan i Sverige, inklusive att hitta en partner här". Och jag tänker - Kommer du någonsin fatta hur ologiskt du tänker? Om det finns ett stort överskott på killar kommer nämligen vissa av dem ALDRIG hitta en kvinna hur förbannat integrerade de än blir.
  • Farfallos
    Flash Gordon skrev 2016-02-13 22:06:17 följande:
    Det gäller bland 16:åringar och 17:åringar. Det är bara några få årskullar som har det problemet. det går inte att jämföra med Kina som har denna snedfördelning över nästan hela ålders-spektrat.

    Jan Tullberg talar om saken här, ca 13 minuter in i videon:
    www.svtplay.se/video/6278625/svt-forum/svt-fo...

    Han förklarar också varför dagens invandring är en ekonomisk och demografisk katastrof för Sverige. Hela idéen om att invandrarna skall rädda pensionerna är en enda stor ponzi-bluff.

    .
    Och tron på att detta med 125 pojkar på 100 flickor inte blir ett beständigt problem bygger givetvis på att man utgår från att tillströmningen av utlänningar upphör tämligen snart.
    Det där med att det bara skulle vara "några få årskullar som har det problemet" stämmer inte, och är inte heller helt relevant när problemet att hitta en partner dryftas, eftersom de flesta inte har en partner som är exakt lika gammal, utan att det diffar på ett par år. Kanske är det i ett intevall på +- 5 år som man ska titta istället.

    ...men jag ska göra ett lite räkneexempel. Vissa siffror är säkert lite fel, men det kan vara bra för att visa på effekten i alla fall. 2015 kom det lite drygt 160000 flyktingar till Sverige. Hur stor andel som får asyl varierar, men säg att 120000 får stanna. Sett till hela gruppen så var det dubbelt så många män som kvinnor. Om vi antar att 75% av dem som kommer och stannar är mellan 15 och 35 år så innebär det 60000 män och 30000 kvinnor. Varje år föds det omkring 60000 pojkar i Sverige, så om man slår ut 60000 på 20 årskullar så blir det 3000 i varje. En ökning med 5%. Men eftersom det kom hälften så många kvinnor så blir ökningen omkring 2,5% i det stora spannet. Det är en glidning med 2,5% för ett års flyktingar utslaget på ett sätt som jag antar är snällare verkligheten. På toppen av detta ska det sägas att vi redan tidigare hade en snedfördelning, och att vi sannolikt kommer att spä på det hela under detta och kommande år.

    Den stora snedfördelningen är alltså inte främst en effekt av flyktingströmmen 2015, utan av många år med samma mönster.
  • S c h n a
    Farfallos skrev 2016-02-14 14:54:38 följande:

    Det är svårt att nå fram till människor ibland. Själv kan jag känna en viss frustration över hur korkade de var på 1600-talet när de slängde kvinnor i vattnet för att konstatera om de var häxor eller ej. Flöt de så antogs de vara häxor, och då tog man upp dem och brände dem på bål. Sjönk dom, ja då var de inga häxor, men dog ändå. Så gränslöst korkat, och hur förklarar man för så korkade människor att de är korkade? Känns som en omöjlig uppgift på något vis.

    Jag får lite samma känsla av frustration över att aldrig någonsin nå fram när du skriver "Jag anser att samhällets primära uppgift är att integrera flyktingar så väl i det svenska samhället att de förutsätts klara sig på alla plan i Sverige, inklusive att hitta en partner här". Och jag tänker - Kommer du någonsin fatta hur ologiskt du tänker? Om det finns ett stort överskott på killar kommer nämligen vissa av dem ALDRIG hitta en kvinna hur förbannat integrerade de än blir.


    Fast du utgår från att de män som redan finns kan attrahera kvinnor. I själva verket är det som om de inte ens existerar när det kommer till partnerbildning. Lägg till män som inte vill hitta kvinnor, monoamorösa kvinnor och kvinnor som slutar attraheras av sin partner var tredje år. Osv.

    Det finns ju fler dimensioner på detta.
Svar på tråden Extremt mansöverskott i framtiden