Inlägg från: Anonym (hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmm)

    Rund mage hos normalviktigt barn, varför?

    Jag tänker också att det kan vara gluten, och att det är bättre att undersöka det på vårdcentral än att experimentera hemma. En riktig diagnos gör ju att det blir lättare att förklara för andra varför ens barn behöver specialkost, och att man själv förstår hur viktigt det är att man sköter kosten.

    Ifall jag har fattat det rätt har det också värre konsekvenser om en glutenintolerant äter gluten, än om en som är laktosintolerant eller mjölkproteinallergiker får i sig laktos eller mjölkprotein. Så det kan vara viktigt att få till det rätt.

  • Anonym (hmm)
    Anonym (Ts) skrev 2016-04-29 08:35:17 följande:

    Nu har vi fått en läkartid om drygt två veckor. Jag frågade sköterskan om vi skulle lägga om kosten redan nu och hon var både för och emot.

    Vad kommer läkaren göra för utredning och blir den svårare om i har minskat på laktosintaget kraftigt?


    Jag vet inte hur det är med laktos, men om man tar bort gluten på egen hand blir det svårare för läkare och sköterskor att diagnostisera. Tror att det har att göra med att kroppen läker. Jag tänker att om flickan själv inte upplever några stora problem annat än lite ont i magen ibland är det bättre att bara leva som vanligt tills ni har träffat läkare.
Svar på tråden Rund mage hos normalviktigt barn, varför?