• sthlmbrud

    blöda under bröllopsnatten

    Hej jag skulle verkligen behöva hjälp. Jag vet att det finns säkert hundratals människor som har startat trådar om detta ämne men jag skulle vilja veta vad människor som hamnat i samma situation som jag är i nu gjorde, men alla tips och råd uppskattas enormt. Jag blev av med oskulden med en kille som betydde allt för mig, det kändes bra och rätt när det skedde men nu i efterhand så har jag hamnat i klistret. Jag ska nämligen snart gifta mig med ngn från hemlandet och då måste jag ju blöda under bröllopsnatten. Jag vet mycket väl att alla tjejer inte blöder men att försöka övertala folket från mitt hemland att det är så, är rent ut sagt hopplöst. Om jag nu skulle försöka prata med min mamma om detta så kommer hon märka att jag försöker dölja ngt. När jag hade sex första gången så blödde jag lite. Så snälla, kom med allt ni har att erbjuda. Jag tror att jag kan med säkerhet säga att detta handlar om liv och död.
  • Svar på tråden blöda under bröllopsnatten
  • Anonym (...)
    Anonym (Turbo) skrev 2016-04-30 16:05:13 följande:

    Ni uppmanar alltså på riktigt till att ts ska lura en man på självaste bröllopsnatten? Är alla i så kallade hederskulturer lika falska? Alltså det spelar ingen roll vad man gör, bara det inte märks?


    Lilla fröken snusförnuftig ska ta å skaffa sig lite verklighetsförankring tycker jag.

    För det första ska man inte vara så förbannat kaxig när man har vuxit upp tryggt och utan att behövas ställas inför den här typen av problem! Du har ingen aning om vad det innebär att leva i ts skor. Så länge du inte vet det bör du helt enkelt hålla dina åsikter för dig själv.

    För det andra så kan du ta tillbaka "Är alla i så kallade hederskulturer lika falska?", då jag är bland det vitaste du har skådat! Att jag har medkänsla och något sånär förståelse vad det innebär att leva under pressade familjeförhållanden beror på min helvita superkristna familj och ingen hederskultur.

    Fram till att ts känner sig redo för att stå upp för sig och det liv hon väljer är det vår förbannade plikt som medmänniskor att stötta henne på vägen dit. Hon hade redan fått kontaktuppgifter till organisationer som kan hjälpa henne. Jag tillsammans med andra försöker ge henne praktiska råd så hon klarar sig fram till den dagen hon väljer att kontakta dessa.

    Ta och uppför dig som en medmänniska! Inse att alla inte är lika priviligierade som dig. Om du inte har det i ditt hjärta så föreslår jag istället att du håller tyst och låter ts slippa dina ignoranta kommentarer som lägger ytterligare tyngd på hennes redan enormt tunga börda. Ta fram åtminstone så mycket empati ur dig själv.
  • Anonym (Tvåbarnsmamma)
    Anonym (!) skrev 2016-04-30 15:30:43 följande:

    Varför antar du att alla som skriver i tråden är svenskar? De som verkar vara svenskar är snarare de som tror att TS kommer bli utslängd från balkongen direkt.

    Alla som lever i det vi ser som hederskultur innebär inte per automatik att slutet är döden, kan vara att man utesluts ur familjen eller liknande.

    Jag har fortfarande svårt att tro att TS kunde ha sex frivilligt om hon vet att hennes släkt är så aggressiva att de skulle döda henne. 

    Dessutom, det trångsynta är att du och andra i tråden ger tips till TS om hur hon ska låtsas vara oskuld inför en man hon inte valt själv, hon kommer bli bortgift, och du sitter på allvar och ger henne tips på hur hon ska lura honom för att kunna gifta sig med honom?

    Vad kommer sen? Kommer TS leva lyckligt med en man som hon inte valt själv, när hon påbörjat förhållandet med lögner?

    TS har rätt att gifta sig med den man hon vill, och mannen har rätt att gifta sig med en kvinna som inte låtsas vara oskuld för honom utan ÄR det, om det är det han önskar. Uppenbarligen är det viktigt i hans kultur att man är oskuld innan äktenskapet, hans syn är inte automatiskt "dålig" för att svensk kultur säger annat.

    Att lämna familj och släkt är inte lätt nej, men TS har inga andra alternativ, för ett liv med en man hon själv inte valt som dessutom påbörjas med lögner kommer inte lyckas, tro mig. 


    Har hon rätt att gifta sig med den man hon Vill? Enligt dig då eller? Hon bad om just praktiska råd och inte massa påhopp. Så sköt dig själv och låt mig hjälpa henne bäst jag vill.
  • Anonym (Tvåbarnsmamma)
    Anonym (...) skrev 2016-04-30 16:25:56 följande:

    Lilla fröken snusförnuftig ska ta å skaffa sig lite verklighetsförankring tycker jag.

    För det första ska man inte vara så förbannat kaxig när man har vuxit upp tryggt och utan att behövas ställas inför den här typen av problem! Du har ingen aning om vad det innebär att leva i ts skor. Så länge du inte vet det bör du helt enkelt hålla dina åsikter för dig själv.

    För det andra så kan du ta tillbaka "Är alla i så kallade hederskulturer lika falska?", då jag är bland det vitaste du har skådat! Att jag har medkänsla och något sånär förståelse vad det innebär att leva under pressade familjeförhållanden beror på min helvita superkristna familj och ingen hederskultur.

    Fram till att ts känner sig redo för att stå upp för sig och det liv hon väljer är det vår förbannade plikt som medmänniskor att stötta henne på vägen dit. Hon hade redan fått kontaktuppgifter till organisationer som kan hjälpa henne. Jag tillsammans med andra försöker ge henne praktiska råd så hon klarar sig fram till den dagen hon väljer att kontakta dessa.

    Ta och uppför dig som en medmänniska! Inse att alla inte är lika priviligierade som dig. Om du inte har det i ditt hjärta så föreslår jag istället att du håller tyst och låter ts slippa dina ignoranta kommentarer som lägger ytterligare tyngd på hennes redan enormt tunga börda. Ta fram åtminstone så mycket empati ur dig själv.


    Kunde inte sagt det bättre själv!!
  • Anonym (Turbo)
    Anonym (...) skrev 2016-04-30 16:25:56 följande:

    Lilla fröken snusförnuftig ska ta å skaffa sig lite verklighetsförankring tycker jag.

    För det första ska man inte vara så förbannat kaxig när man har vuxit upp tryggt och utan att behövas ställas inför den här typen av problem! Du har ingen aning om vad det innebär att leva i ts skor. Så länge du inte vet det bör du helt enkelt hålla dina åsikter för dig själv.

    För det andra så kan du ta tillbaka "Är alla i så kallade hederskulturer lika falska?", då jag är bland det vitaste du har skådat! Att jag har medkänsla och något sånär förståelse vad det innebär att leva under pressade familjeförhållanden beror på min helvita superkristna familj och ingen hederskultur.

    Fram till att ts känner sig redo för att stå upp för sig och det liv hon väljer är det vår förbannade plikt som medmänniskor att stötta henne på vägen dit. Hon hade redan fått kontaktuppgifter till organisationer som kan hjälpa henne. Jag tillsammans med andra försöker ge henne praktiska råd så hon klarar sig fram till den dagen hon väljer att kontakta dessa.

    Ta och uppför dig som en medmänniska! Inse att alla inte är lika priviligierade som dig. Om du inte har det i ditt hjärta så föreslår jag istället att du håller tyst och låter ts slippa dina ignoranta kommentarer som lägger ytterligare tyngd på hennes redan enormt tunga börda. Ta fram åtminstone så mycket empati ur dig själv.


    Jag antar att svaret på min fråga är 'ja' även om du använder många ord för att komma dit! Tack i alla fall!
  • Anonym (!)
    Anonym (Tvåbarnsmamma) skrev 2016-04-30 16:31:43 följande:
    Har hon rätt att gifta sig med den man hon Vill? Enligt dig då eller? Hon bad om just praktiska råd och inte massa påhopp. Så sköt dig själv och låt mig hjälpa henne bäst jag vill.
    Ja, men tydligen inte enligt dig eftersom du vill att hon ska gifta sig med en man hon själv inte valt. Du gör det indirekt genom att tipsa henne om hur hon ska lura honom.
  • Anonym (...)
    Anonym (Turbo) skrev 2016-04-30 16:38:37 följande:

    Jag antar att svaret på min fråga är 'ja' även om du använder många ord för att komma dit! Tack i alla fall!


    Att du enbart ser många ord och inte substansen i orden är långt värre än det ts försöker göra. Hoppas du trivs i din svart-vita värld med skygglappar, för där lär du stanna länge tyvärr.
  • Anonym (Tvåbarnsmamma)
    Anonym (!) skrev 2016-04-30 16:45:13 följande:

    Ja, men tydligen inte enligt dig eftersom du vill att hon ska gifta sig med en man hon själv inte valt. Du gör det indirekt genom att tipsa henne om hur hon ska lura honom.


    Fast har du ens läst hennes inlägg?
  • Ordinär Man
    Anonym (Turbo) skrev 2016-04-30 16:05:13 följande:

    Ni uppmanar alltså på riktigt till att ts ska lura en man på självaste bröllopsnatten? Är alla i så kallade hederskulturer lika falska? Alltså det spelar ingen roll vad man gör, bara det inte märks?


    Ja, alla hederskulturer är lika falska. Oavsett om de kommer från mellanöstern eller är svenska. Däremot kanske dessa förnumstiga tanter som alltid tror att de vet bäst lugna ner sig lite. Vanligtvis är det inte så att de ramlar ner från balkonger, men att bli utesluten upp familjen är inte heller så kul. Det exempel där är faktiskt Leila K.

    Men för att ge TS det gott råd, så flödar det av information på nätet om hur man fejkar oskulden. Ampuller, kycklingblod i urinblåsan från en get, tamponger med torkat blod, hopsytt hudveck slidan och mycket annat. Bara att googla. Gemensamt verkar vara att de fortsätter en viss manlig okunskap om den kvinnliga anatomin. Det verkar också som att det kan krävas lite övning med en dildo för att få till det med lite fejkat blod och en äkta känslan av hymenbrytning.

    Vi kan tycka att det är lite perverst med det här oskulder, men det är en värld de lever i. Det är vårt ansvar att ändra den världen. Inte att tvinga dessa kvinnor att göra det medan vi ser på.
  • Anonym (Turbo)
    Anonym (...) skrev 2016-04-30 16:47:31 följande:

    Att du enbart ser många ord och inte substansen i orden är långt värre än det ts försöker göra. Hoppas du trivs i din svart-vita värld med skygglappar, för där lär du stanna länge tyvärr.


    Alltså du har verkligen ångat upp ordentligt! Tänk om du visste hur jag lever, då skulle du få en svår chock!
  • Egon den stora
    Ordinär Man skrev 2016-04-30 17:09:10 följande:

    Ja, alla hederskulturer är lika falska. Oavsett om de kommer från mellanöstern eller är svenska. Däremot kanske dessa förnumstiga tanter som alltid tror att de vet bäst lugna ner sig lite. Vanligtvis är det inte så att de ramlar ner från balkonger, men att bli utesluten upp familjen är inte heller så kul. Det exempel där är faktiskt Leila K.

    Men för att ge TS det gott råd, så flödar det av information på nätet om hur man fejkar oskulden. Ampuller, kycklingblod i urinblåsan från en get, tamponger med torkat blod, hopsytt hudveck slidan och mycket annat. Bara att googla. Gemensamt verkar vara att de fortsätter en viss manlig okunskap om den kvinnliga anatomin. Det verkar också som att det kan krävas lite övning med en dildo för att få till det med lite fejkat blod och en äkta känslan av hymenbrytning.

    Vi kan tycka att det är lite perverst med det här oskulder, men det är en värld de lever i. Det är vårt ansvar att ändra den världen. Inte att tvinga dessa kvinnor att göra det medan vi ser på.


    Du har rätt i att sådant skall bekämpas och inte uppmuntras.
Svar på tråden blöda under bröllopsnatten