• Anonym (wilma)

    ställa upp på saker som t ex analsex?

    Var på tjejmiddag igår.

    Då kom det upp att många av mina vänninor ställer upp på t ex analsex,oralsex,sexlekar för t ex att deras män inte ska lämna dem?

    Jag blev lite chockad? Är detta vanligt?

    Är det då vanligt att MÄN ställer upp för kvinnan skulle på det dem njuter av?

  • Svar på tråden ställa upp på saker som t ex analsex?
  • Haskel

    Jag ställer ibland upp, och diskar, dammsuger och lagar mat. Fastän jag inte har minsta lust.

    Men jag gör det mest för att min fru kräver det, och att hon inte ska lämna mig.

  • Ascendere

    När min fru ber om en massage för att hon är trött eller vad det vara månde svarar jag oftast "Nej, tyvärr, jag är såååå trött och har inte den minsta lust att massera ikväll. Men om du städar hela huset imorgon så jag kan vila så kanske jag orkar imorgon kväll..."

    Jag vill ju inte göra något som inte JAG känner för, bara för att HON vill det liksom!

    Hur skulle det se ut?

  • Anonym (ush)

    Har tyvärr samma erfarenhet... av vissa väninnor (som generellt har en underlägsen personlighet). 
    Själv är jag mer dominant så skule ngn kräva analsex så skulle jag göra slut. 

  • Anonym (Rationell)

    De allra flesta kvinnor har dock analsex för att de tycker om det. Jag tror knappast det är en stor del som ställer upp på saker de mår dåligt av för sin partners skull.

  • Smastor
    Haskel skrev 2016-06-16 08:50:00 följande:

    Jag ställer ibland upp, och diskar, dammsuger och lagar mat. Fastän jag inte har minsta lust.

    Men jag gör det mest för att min fru kräver det, och att hon inte ska lämna mig.


    Haha det är så mycket mer än att ta den i tvåan.. Lider med dig :D
  • Atena

    Dumt att hitta en partner som tänder på samma saker som en själv i sängen (eller utanför för den delen).

    Jag ställer inte upp på sex som jag inte vill ha, min partner ger mig inte sex jag inte vill ha eller tänder på och samma från mitt håll. Vi har sex, med varandra för att vi båda går igång på det och vill ha det. 

    Det borde lite fler människor göra, för jag tror, ärligt talat att om sexlivet inte fungerar så kommer ena parten vara otrogen, förr eller senare för att få det den vill ha i sängen. Om inte förhållande avbryts då såklart, men jag tror tyvärr att otrohet är mycket vanligare.

  • 100kgpappa
    Atena skrev 2016-06-17 08:25:16 följande:

    Dumt att hitta en partner som tänder på samma saker som en själv i sängen (eller utanför för den delen).

    Jag ställer inte upp på sex som jag inte vill ha, min partner ger mig inte sex jag inte vill ha eller tänder på och samma från mitt håll. Vi har sex, med varandra för att vi båda går igång på det och vill ha det. 

    Det borde lite fler människor göra, för jag tror, ärligt talat att om sexlivet inte fungerar så kommer ena parten vara otrogen, förr eller senare för att få det den vill ha i sängen. Om inte förhållande avbryts då såklart, men jag tror tyvärr att otrohet är mycket vanligare.


    I teorin är det en självklarhet, men inte lika lätt i verkliga livet.

    När man träffar någon och blir förälskad, kanske man inte tycker det är så viktigt att man gillar precis samma, men sen när det gått några år börjar man märka av att man saknar något.

    Men då finns det barn, hus och en gemensam bekantskapskrets, så en separation är inte helt enkelt.

    Likaså kan man ju ändra sina behov, och tända på saker som man inte alls gjorde förr.

    Även om jag haft tur och träffat någon som gillar nästan exakt samma som jag, så ibland har vi sex som jag inte tänder på, men jag tycker det är värt det för att det ger henne sådan njutning, (tex fisting) och hon gör likadant för mig ibland ( tex ta satsen i munnen)

    Men det är som sagt inga grejer som vi avskyr eller har ont av, bara att om inte den andre gillat set hade vi trivts lika bra utan.
  • Anders 386
    Atena skrev 2016-06-17 08:25:16 följande:

    Dumt att hitta en partner som (inte) tänder på samma saker som en själv i sängen (eller utanför för den delen).

    Jag ställer inte upp på sex som jag inte vill ha, min partner ger mig inte sex jag inte vill ha eller tänder på och samma från mitt håll. Vi har sex, med varandra för att vi båda går igång på det och vill ha det. 

    Det borde lite fler människor göra, för jag tror, ärligt talat att om sexlivet inte fungerar så kommer ena parten vara otrogen, förr eller senare för att få det den vill ha i sängen. Om inte förhållande avbryts då såklart, men jag tror tyvärr att otrohet är mycket vanligare.


    Att hitta en partner som tänder på exakt samma saker som man själv ser jag nog som närmast omöjligt. Har inte alla önskningar som inte riktigt blir uppfyllda inom förhållandet? Sexualiteten förändras ju också med tiden. Det dyker ofta upp nya idéer som man vill testa. Det är omöjligt att förutsäga i början av förhållandet.
    Och vilka män skulle då välja dom kvinnor som inte gillar analt o inte vill suga av? (Det finns tyvärr en stor ojämnvikt där - dom där kåta o experimentella kvinnorna som är dom flesta mäns önskedröm räcker inte till alla.)

    Risken med att inte "ställa upp" kan ju faktiskt bli att partnern söker efter tillfällen till att förverkliga fantasierna med någon annan än sin partner.

    Det här är ett komplext problem som inte finns något enkelt svar på. Den som ställer upp kan ju faktiskt göra sig mer värdefull och älskad som partner. Och vem vill inte vara älskad? Men det finns ju alltid en gräns.

    Men jag tycker inte rent principiellt att det är fel att "ställa upp", men var och en måste förstås få sätta sin egen gräns.

    (Jag förutsätter att det är en felskrivning i Atenas inlägg. blir lite konstigt annars.. ) Det fattas ett "inte"?)
Svar på tråden ställa upp på saker som t ex analsex?