Inlägg från: Anonym (Lina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lina)

    Hur mycket ligga runt för att det ska anses vara ok? Får ångest varje gång

    Alltså jag är för att man ska få ligga med hur många man vill osv, men jag kan inte sluta tänka på det.. Nu har jag varit singel i ett år, började ha sex med andra efter 6 månader, så har levt "riktigt" singelliv i 6 månader nu. Jag har haft sex med 6 personer sedan dess, dvs i snitt en ny per månad, men ibland går det två månader mellan och en gång bara en vecka.

    Saken är att jag vill ha sex och närhet, men samtidigt känner jag ångest efteråt, och mycket funderingar om vad andra ska tycka. Vi är i 30-års åldern i mitt kompisgäng och alla har respektive. Jag skämms inför dem om jag varit ut med dem och de vet då om att jag gått hem med någon. Jag känner mig också tudelad dels att jag känner mig "smutsig" som lånar ut min kropp till en helt okänd, samtidigt som jag har ett behov av sex.

    Vad tycker ni? När anses man vara lösaktig och när skulle du tycka att en vän är det? Svara ärligt

  • Svar på tråden Hur mycket ligga runt för att det ska anses vara ok? Får ångest varje gång
  • Anonym (Lina)
    Anonym (qw) skrev 2016-08-14 19:03:58 följande:

    tänkt inte så mycket. Gör det du själv mår bra av. Mår du inte bra av det ska du kanske inte ha sex men du ska inte bry dig om vad andra tycker 


    Fast jag vill verkligen inte att mina vänner ska tycka att det är fel.. Att det visar på en osäkerhet och dåligt självförtroende för att jag behöver bekräftelse. Har försökt att inte ligga med folk ett tag, min kompis säger att när hon var singel så kunde hon nöja sig med lite hångel och inte gick vidare till sex alla gånger. Jag skulle gärna vilja det, men när alkoholen finns i kroppen är det lätt att gå hela vägen
  • Anonym (Lina)
    Neonu skrev 2016-08-15 18:41:02 följande:

    Anledningen till att hon får ångest är folk som du som använder uttryck som "leka madrass". Jag knullar vem jag vill, när jag vill och jag har ingen ångest alls eller känner mig som en madrass. Jag fattar inte, är du avundsjuk eller vad är det frågan om? Varför använda nedvärderande ord samt "sluta dricka och gå hem med killar". Dummaste jag hört. Sluta ha ångest för något som är HELT OKEJ ÅR 2016! Knulla är inte fult!


    Tror du har delvis rätt, omgivningen gör mycket i min ångest, vad ska andra tycka. Men jag känner mig också ibland som utnyttjad av killen också. Eller ofta är de måna om att det ska vara bra för båda osv, men tycker fortfarande att det ofta handlar om hans njutning, och det är ganska våldsamt sex, vilket jag gillar iofs, tror jag..
  • Anonym (Lina)

    Googlade ?hur slutar man ligga runt?? Och kom till min egen tråd som jag startade för över två år sedan. Sjukt. Det är samma läge nu, vilket jag aldrig trodde för två år sedan. Just nu har jag insett hur jäkla dåligt jag mår av detta. Vill träffa en kille som vill lära känna MIG och inte bara använda min kropp.. känns sjukt destruktivt.

  • Anonym (Lina)
    felicityporter skrev 2018-12-10 22:55:50 följande:

    Åh, din stackare. Försök att sluta dricka om det är det som slutligen gör att du har svårt att stanna vid hångel (om du behöver närhet) och om det är en stor bidragande orsak att du har svårt att bryta detta destruktiva mönstret.

    Det är nog väldigt få människor som faktiskt mår bra av att ligga runt skulle jag tro, om man tittar på den - lilla - statistisk som finns i ämnet har en klar majoritet visat sig lida av ångest, bekräftelsebehov och mår inte bra av att det.


    Ja alkoholen har en stor bidragande faktor och jag överväger att sluta,, Jaså finns det såna undersökningar? Det förvånar mig inte., håller på stt bli tokig. Har ett sjukt bekräftelsebehov alltså, blir bara ledsen IM killen jag varit med inte hör av sig eller avvisar mig.
  • Anonym (Lina)

    Stort tack för alla bra tankar! Jag bad om ärliga svar och jag tycker inte att svaren var nedvärderande, bara ärliga.

    En liten uppdatering: jag har nu under december månad varit ute ganska mycket och jag har legat med 5 olika personer.. detta är ?rekord?. Två nya och tre som jag varit med förut. Är helt övertygad om att det är alkoholen som gör det.. min förhoppning med de två nya var att det kan bli något mer, men de verkar inte intresserade av det tyvärr.. hör bara av sig när de är fulla och svarar inte när de är nyktra. Så tråkigt.

    Har även haft problem med killar som jag inte ens gjort något med, bara pratat med och de har hört av sig dagen efter och direkt anspelat på sex och skickar bilder och filmer på sin kuk. Känns väldigt tråkigt..

  • Anonym (Lina)
    Anonym (E) skrev 2018-12-30 11:23:51 följande:

    Tycker att ligga runt överhuvudtaget är inte ok utan lösaktigt. Sex är enligt mig något man endast har i förhållande. 

    För övrigt fattar jag inte varför du fortsätter att ligga runt om du mår dåligt av det.


    För att jag inte kan låta bli.. förra vintern låg jag inte med någon på 5 månader och nu i höst hade jag ett uppehåll på 3 månader. Mönstret är att jag under dessa perioder knappt festat. Men jag får också ångest när jah inte hsr ett aktivt sexliv, känner mig värdelös och stt ingen vill ha mig..
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Rickard) skrev 2018-12-30 11:29:17 följande:

    Jag skulle säga att du lever ett lösaktigt liv utifrån det du förklarar i texten. Du är säkert en fin människa för övrigt. Men ett liv i hor ja. Tyvärr vanligt idag. Ångesten kommer säkerligen från att du missar den känslomässiga och själsliga aspekten av sex med en annan människa. Jag kan förstår ha fel. Men ärligt vad jag tror.


    Ja helt rätt, jag vill ha någon som tycker om mig på alla plan, inte bara i sängen.
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Rickard) skrev 2018-12-30 12:05:04 följande:

    Kanske blandar du ihop sex och kärlek. Kanske känner du dig ensam, tom, ihålig och ersätter dessa känslor med sexuella relationer. Du kanske innerst inne vill känna dig älskad, sedd och omtyckt, men saknar strategier för att skapa djupare band med någon partner. Du kanske går för snabbt till sex. Kanske borde du hålla mer på dig. För att utveckla en relation med någon som du träffar. Och efter att det väckts känslor för personen kanske leda till sex. Om du håller på dig och ger bara av dig själv till någon som du verkligen vill ge dig till. Då tror jag att det kommer bli enklare för dig att avgöra vem du vill ge dig till. Då tror jag också ångesten kommer minska. Bara vad jag tror.


    Ja absolut är det så., när jag ligger med någon så är den bästa delen efteråt när man ligger och pratar och han stryker en över ryggen typ.. jag vill verkligen ha någon som har känslor för mig, men har så sjukt svårt att hålla mig ifrån när jag blir erbjuden., när jag tänker efter har jag svårt att säga nen till min kk också även fast jag är nykter..
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Känner igen) skrev 2018-12-30 13:23:55 följande:

    Den här frågan handlar ju inte om hur mycket sex som är ok, utan om hur du mår av det.

    Lever du i celibat, kommer vissa döma dig för det. Knullar du runt, kommer andra döma dig för det. T o m om du elver du ett stadigt svensson-liv, kommer några döma dig för det också.

    Alltså: skit i hur andra ser på dig. Du kan ändå aldrig göra rätt i alla andras ögon.

    Vad som är viktigt, är att du tar reda på vad du själv innerst inne vill. Jag tycker mig utläsa att du faktiskt inte får ut så mycket av att ligga runt. Det verkar mest ge dig en ytlig bekräftelse som fort försvinner. Lite som en drog. Eller?

    Du använder en genväg (tillfälligt sex) för att du saknar något varaktigt. Någon som stryker dig på ryggen varje kväll när ni somnar tillsammans, som du skriver.

    Många har svarat med hårda kommentarer om "slampor", och det är dålig stil - men de har en poäng: Du kommer inte hitta den där djupa kärleken genom att ligga runt. Då kommer du bara hitta killar som bara vill... tja, ligga runt, de också.

    Det innebär inte att det är fel eller omoraliskt att ligga runt, men söker du exklusivitet, närhet och intimitet med en enda person, är det väldigt ineffektivt. Det är som att fiska djuphavsfisk i en insjö med planterad regnbåge. Det kan vara kul, men du kommer aldrig få det napp som du egentligen drömmer om. 

    Och risken är att du sårar dig själv på vägen, för att du inte är sann mot dig själv. Börja där. Sedan blir det lättare att agera på ett vis som leder dig mot det du faktiskt söker och behöver. 


    Detta var verkligen träffsäkert.. det är som en drog med tillfällig tillfredsställelse men som i längden bara gör det värre. I flera fall har jag förhoppningen om nåt mer och då blir jag så besviken när det visar sig stt de bara är ute efter sex. Du har helt rätt, ag kommer inte träffa den rätte genom att lugga runt..
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Rickard) skrev 2018-12-30 13:24:28 följande:

    Vad vill du allra helst ha? Innerst inne..


    Långvarig bekräftelse och kärlek..
Svar på tråden Hur mycket ligga runt för att det ska anses vara ok? Får ångest varje gång