• Anonym (Gift med en mansgris)

    Min man uppfostrar vår son till ett svin

    Jag och min man har hamnat i stora gräl på sistone. Han är fullkomligt sanslös i vad för sjuka jävla saker han lär vår tioåriga son. Min man har berättat att han hade det ganska svårt med tjejer när han växte upp (vilket är hans uppfattning, han hade flertalet flickvänner redan i tonåren, så jag anser att han hade det lättare än de flesta med tjejer men vi är oense där). Han vill inte att vår son skall ha det, för att det är "ett svårt stigma i tonåren", det är "jobbigt att inte bli sedd i den åldern".

    Så han uppmuntrar vår son att skaffa/hålla fast vid kompisar som har systrar. Han säger att han skall berätta detta senare för pojken varför. Anledningen är att "kompisars systrar, då har han redan halva inne". Han uppmuntrar även honom att ha många tjejkompisar ("När dessa får brustet hjärta av någon kille, vem vänder de sig till då? Jo, till sin kompis, min son!").

    Han uppmuntrar alltså vår son till att bli en manipulativ skitstövel "som skall känna så många tjejer som möjligt för att maximera sina chanser".

    Han har även ett sparkonto skiljt från körkortspengarna åt sonen. På detta finns kanske 30 000 i dagsläget. Dessa skall sonen få förfoga över själv när han blir 18, han får spara dem om han vill, men min man skall uppmuntra honom att spendera dessa på "Fel sorts tjejer, för tjejer som är fel är väldigt rätt! Det blir en väldigt bra erfarenhet i livet!" väldigt kryptiskt uttryckt och jag fattar inte riktigt.

    Min man har aldrig tidigare visat prov på sådan här unken kvinnosyn, det är senaste året han liksom ballat ur med detta. Han har en slags önskan om att vår son skall bli ett ännu större svin än han själv var och är.

    Vad gör man åt detta?

  • Svar på tråden Min man uppfostrar vår son till ett svin
  • Vbvbvb

    Det låter som att din man inte har kommit över sina jobbiga tonår. Han får ta tag i det och låta bli att överföra sin egen ångest på sitt stackars barn.

    Och visst, hans kvinnosyn verkar inte vara något att hurra för heller. Du får väl fundera över om du vill försöka göra något åt det, acceptera det, eller lämna förhållandet.

    Kompensera för din mans misstag. Lär sonen att kvinnor är personer.

  • Tom Araya

    Ni som säger att TS ska lämna sin man, tror ni det löser det problem TS beskriver här? Jag tror risken är stor att det blir värre.

  • Arenaman

    Varför är det svinigt att ha många tjejer i sin umgängeskrets? Det uppmanas ju ingenstans att man ska behandla tjejerna illa? Det finns många skäl till varför det är bra att ha många tjejkompisar.

  • Tom Araya
    Arenaman skrev 2016-09-01 00:20:12 följande:

    Varför är det svinigt att ha många tjejer i sin umgängeskrets? Det uppmanas ju ingenstans att man ska behandla tjejerna illa? Det finns många skäl till varför det är bra att ha många tjejkompisar.


    Det är väl syftet TS avser och vad man lär grabben med att uppmana till umgänge av just det syftet.
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (Din man är realist) skrev 2016-08-31 15:52:44 följande:
    Fast nu stämmer ju inte det att de snälla killarna tar hem de fina flickorna. Det vet även du om du tänker efter.
    Nu känner jag bara mig själv och de kvinnor jag umgåtts med i livet. Ingen av oss är intresserade av andra än snälla killar, dvs schyssta killar med bland annat bra kvinnosyn. Ingen av oss har följt med någon kille från krogen och vi gillar inte taskiga och stöddiga killar eller killar med hora-madonna-komplex. Jag har träffat de män jag varit med via jobbet respektive genom vänner och mina väninnor har träffat sina män på samma eller liknande sätt. Alla har bara varit tillsammans med snälla killar. Killar som är snälla på riktigt och inte bara tror att de är snälla!

    Nu är ju du ingen snäll kille och då får du heller ingen "fin flicka".

    TS. Det är bra att din son är på ställen där det finns tjejer. Min son är det som sagt, men inte för att få tjejer utan för att han står upp med vad han gillar och han råkar gilla något som anses feminint av en del andra - och råkar få en massa tjejer på köpet så att säga. Alltså är det bättre att lära sonen att det är bra att vara i blandade grupper, att saker inte är löjliga bara för att många tjejer gör just den grejen mm.
  • Dorian Ertymexx

    "När dessa får brustet hjärta av någon kille, vem vänder de sig till då? Jo, till sin kompis, min son!"

    Haha, TS, jag kan informera din karl om att det där inte fungerar det minsta. Jag ar den evige vännen i mina tonår, och som vännen är man en snuttenalle. Man gråter ut mot den, man lutar sig mot den i svåra stunder, men man har fan inte sex med den.

    I övrigt låter det onekligen som att hans "lärdomar" är rätt ofräscha, ja.


    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Din man är realist) skrev 2016-08-31 12:34:17 följande:
    Det stämmer att de fina flickorna är eftertraktade på äktenskapsmarknaden och att männen får slåss om dem. De rutinerade männen tar hem dessa flickor och gifter sig med dem. De oerfarna männen får ta de slampiga kvinnorna när dessa kvinnor är blivit gamla och slitna och inte längre är eftertraktade på köttmarknaden.

    Ts man är rätt ute och förstår hur det fungerar.
    Eh, vart då? Jag har aldrig hört någon i min närhet ens fundera över hur många deras fästmöer har varit med, än mindre valt bort dem på grund av tidigare sexliv. Men så rör jag mig iofs inte i reaktionära religiösa kretsar heller.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym (Hmmmm)
    Dorian Ertymexx skrev 2016-09-01 09:44:01 följande:

    "När dessa får brustet hjärta av någon kille, vem vänder de sig till då? Jo, till sin kompis, min son!"

    Haha, TS, jag kan informera din karl om att det där inte fungerar det minsta. Jag ar den evige vännen i mina tonår, och som vännen är man en snuttenalle. Man gråter ut mot den, man lutar sig mot den i svåra stunder, men man har fan inte sex med den.

    I övrigt låter det onekligen som att hans "lärdomar" är rätt ofräscha, ja.


    Jag tänkte faktiskt samma sak. Man blir inte ihop med killkompisen man gråter ut hos.
  • Tom Araya
    Dorian Ertymexx skrev 2016-09-01 09:44:01 följande:

    "När dessa får brustet hjärta av någon kille, vem vänder de sig till då? Jo, till sin kompis, min son!"

    Haha, TS, jag kan informera din karl om att det där inte fungerar det minsta. Jag ar den evige vännen i mina tonår, och som vännen är man en snuttenalle. Man gråter ut mot den, man lutar sig mot den i svåra stunder, men man har fan inte sex med den.

    I övrigt låter det onekligen som att hans "lärdomar" är rätt ofräscha, ja.


    Detta är precis vad jag upplevt också och det är också vad resultatet ofta blivit när man som jag aldrig lärt sig knepet att ragga.
  • BandAnna
    Tom Araya skrev 2016-09-01 19:33:27 följande:
    Detta är precis vad jag upplevt också och det är också vad resultatet ofta blivit när man som jag aldrig lärt sig knepet att ragga.

    Knepet?


    Ska säga dig att det finns så många killar där ute som ska köra med knep hit och knep dit och dessa män känns så extremt tillgjorda och töntiga. 
    De som genuint varit sig själva (sådant märker man fort) är de som varit intressanta. Resten har hamnat i slaskhinken. Iallafall i mitt liv. 


     


     

  • Anonym (Hmmmm)
    Tom Araya skrev 2016-09-01 19:33:27 följande:
    Detta är precis vad jag upplevt också och det är också vad resultatet ofta blivit när man som jag aldrig lärt sig knepet att ragga.
    Det finns inga knep. Tjejer är inte mähän utan egen vilja. Om tjejen gillar killen vill hon träffa honom fler gånger. Blir hon kåt vill hon ha sex med honom. Om det visar sig att killen ljugit dumpar hon honom. Om de har haft sex hade hon det ju skönt just då och behöver knappast ångra något, men vill kanske inte ha sex med honom fler gånger (såvida hon inte fått mersmak).

    Killar som uppenbart använder knep är ointressanta. Det stämmer att man inte blir tillsammans med killkompisen man gråter ut hos, kanske gäller motsvarande för killar. Man är för nära varandra och det blir inte spännande. Om man försöker bli tillsammans och det inte funkar har man ju dessutom förlorat en vän och det vill man inte.

    TS. Uppmana er son att också umgås med tjejer, men inte för att ragga utan för att tjejer är lika mycket värda som killar och kan vara lika bra kompisar. Att naturligt kunna umgås med det andra könet gör att man sedan lättare kan ta kontakt.
  • Anonym (Din man är realist)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2016-09-02 07:30:07 följande:

    Det finns inga knep. Tjejer är inte mähän utan egen vilja. Om tjejen gillar killen vill hon träffa honom fler gånger. Blir hon kåt vill hon ha sex med honom. Om det visar sig att killen ljugit dumpar hon honom. Om de har haft sex hade hon det ju skönt just då och behöver knappast ångra något, men vill kanske inte ha sex med honom fler gånger (såvida hon inte fått mersmak).

    Killar som uppenbart använder knep är ointressanta. Det stämmer att man inte blir tillsammans med killkompisen man gråter ut hos, kanske gäller motsvarande för killar. Man är för nära varandra och det blir inte spännande. Om man försöker bli tillsammans och det inte funkar har man ju dessutom förlorat en vän och det vill man inte.

    TS. Uppmana er son att också umgås med tjejer, men inte för att ragga utan för att tjejer är lika mycket värda som killar och kan vara lika bra kompisar. Att naturligt kunna umgås med det andra könet gör att man sedan lättare kan ta kontakt.


    Klart det finns knep för att ragga. Och de är effektiva.

    Det komiska är att du själv nämner ett raggningsknep. Även om du själv inte benämner det som ett knep.
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (Din man är realist) skrev 2016-09-02 07:50:11 följande:
    Klart det finns knep för att ragga. Och de är effektiva.

    Det komiska är att du själv nämner ett raggningsknep. Även om du själv inte benämner det som ett knep.
    Nämn ett knep!
  • Anonym (Din man är realist)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2016-09-02 08:37:13 följande:

    Nämn ett knep!


    Finns hur mycket som helst men två bra knep är att vara

    * Bilden av en normal bra man

    * orädd och någon som kvinnan kan söka skydd hos.
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (Din man är realist) skrev 2016-09-02 08:47:18 följande:
    Finns hur mycket som helst men två bra knep är att vara

    * Bilden av en normal bra man

    * orädd och någon som kvinnan kan söka skydd hos.
    Jomen, då dumpar man ju så fort man märker att mannen inte alls är "normal och bra". Om han däremot spelar "normal och bra" till 100% - då är han ju det

    Om killen verkligen är orädd och någon som kvinnan kan söka skydd hos så är det ju inget knep. Om det visar sig bara vara en fasad så dumpar man.

    Om killen bara spelade för att få sex, ja då fick ju tjejen också skön sex med illusionen av en bra kille. Spelar roll om de inte kommer att träffas igen. Kanske hon också spelade  - kanske rollen av en kvinna som behöver skydd (finns många killar med beskyddarinstinkter).
Svar på tråden Min man uppfostrar vår son till ett svin