• GrönaDruvan

    BIM i slutet på september.

    Någon mer som har bim i slutet på september som vill följas åt? Jag har bim runt 25-26 september. Hade glad gubbe på ältest i söndags.
    Försök 16, så har inte så stora förhoppningar men man vet ju aldrig!

  • Svar på tråden BIM i slutet på september.
  • Eniis
    KMS skrev 2016-09-23 16:36:20 följande:

    Hej!

    Jag hakar på här om ok!

    Jag hade BIM i onsdags (21.9) och kände redan tidigt av en molande värk i magen, stickningar ibland och har haft mensvärk den senaste veckan, som om mensen skulle rinna till när som helst. Jag har även helt tappat smak för kaffe.

    Så jag tycker det känns som att jag är gravid. Lider av endometrios och jag och min sambo har riktigt nyligen börjat försöka, så tänkte inte alls att det skulle gå så snabbt, i sådant fall jag nu då verkligen är gravid. Skulle vara jättesnällt med en åsikt gällande sträcket på mina stickor - ena tagen igår mitt på dagen, den andra imorse med morgonurin. Är dom positiva - vad tror ni :)?


    Positiva. Grattis!!
  • GrönaDruvan

    Grattis till plus!! Va roligt för er

    Själv tror jag det är kört. Även om jag har jätte mycket symptom och även hade vad jag trodde var en nidblödning på dag 7, så har jag nog aldrig sett ett blankare test än det jag tog precis.....
    Bim -2 (sön el mån) men det borde ju visats något nu.
    Jag fattar inte varför kroppen ska luras så. Allt jobb för ingenting. (Ja, det är jobb, då det är typ tvångs sex runt äl bara för att man måste).
    Det är väl inte meningen att vi ska få fler barn helt enkelt.

  • Ellen1987
    GrönaDruvan skrev 2016-09-23 17:36:20 följande:

    Grattis till plus!! Va roligt för er

    Själv tror jag det är kört. Även om jag har jätte mycket symptom och även hade vad jag trodde var en nidblödning på dag 7, så har jag nog aldrig sett ett blankare test än det jag tog precis.....
    Bim -2 (sön el mån) men det borde ju visats något nu.
    Jag fattar inte varför kroppen ska luras så. Allt jobb för ingenting. (Ja, det är jobb, då det är typ tvångs sex runt äl bara för att man måste).
    Det är väl inte meningen att vi ska få fler barn helt enkelt.


    Hoppas ändå att du plussar på Bim! Positiva tankar! Jag kan bara tänka mig hur svårt och jobbigt det måste vara att varje månad få en nitlott.
  • Tesse88
    GrönaDruvan skrev 2016-09-23 17:36:20 följande:

    Grattis till plus!! Va roligt för er

    Själv tror jag det är kört. Även om jag har jätte mycket symptom och även hade vad jag trodde var en nidblödning på dag 7, så har jag nog aldrig sett ett blankare test än det jag tog precis.....

    Bim -2 (sön el mån) men det borde ju visats något nu.

    Jag fattar inte varför kroppen ska luras så. Allt jobb för ingenting. (Ja, det är jobb, då det är typ tvångs sex runt äl bara för att man måste).

    Det är väl inte meningen att vi ska få fler barn helt enkelt.


    Jag förstår PRECIS din känsla :( har själv försökt i snart 4(!!!) år...inte alltid aktivt men mer eller mindre. Var i kontakt med en fertilitetsklinik för att få hjälp, men då vi har en flicka på naturlig befruktning (5år på måndag) så hamnar vi långt ner på listan. Man känner sig uppgiven och frustrerad! Jag önskar verkligen att det får bli er och vår tur inom en snar framtid <3
  • GrönaDruvan
    Tesse88 skrev 2016-09-23 20:11:40 följande:
    Jag förstår PRECIS din känsla :( har själv försökt i snart 4(!!!) år...inte alltid aktivt men mer eller mindre. Var i kontakt med en fertilitetsklinik för att få hjälp, men då vi har en flicka på naturlig befruktning (5år på måndag) så hamnar vi långt ner på listan. Man känner sig uppgiven och frustrerad! Jag önskar verkligen att det får bli er och vår tur inom en snar framtid <3
    Hoppas verkligen med det blir vår tur snart...
    Det blev iaf inte min tur denna gång, för nu kom lite blod när jag torkade mig så mensen på intåg..
    Denna gång har kroppen verkligen lurat mig totalt.
  • Eniis
    GrönaDruvan skrev 2016-09-23 22:29:37 följande:

    Hoppas verkligen med det blir vår tur snart...

    Det blev iaf inte min tur denna gång, för nu kom lite blod när jag torkade mig så mensen på intåg..

    Denna gång har kroppen verkligen lurat mig totalt.


    Usch vad tråkigt för er! Hur mår du?
  • Lillablåvalen

    Uppdatering!
    Så här har testen sett ut från bim - 5 till idag bim -2. Visst blir strecket starkare? Alla test är tagna på morgonen och fått utslag inom testtiden.
    Gissar att jag kan säga att jag är gravid nu. Så overkligt. Jag är bara 20 år och min fästman 25. Men vi har varit säkra på barn sen i början av sommaren. Tänk att vi lyckades på andra "försöket". Hoppas verkligen att lilla pyret är här för att stanna!

    För er som undrar över mina symtom:
    Extrem trötthet från äl +7
    Extrem hunger från äl +7
    Sura uppstötningar
    Svullen mage
    Acne i ansiktet
    Ömma bröstvårtor
    Ökning i basaltemp (+0,5 grader)
    Känslig för lukter
    En "gravidkänsla" som fanns från äl

    Lycka till alla andra!! Håller tummar och tår för er!

  • Rosenblad
    GrönaDruvan skrev 2016-09-18 11:11:12 följande:

    Är det första barnet?

    Vi har ju försökt 16 ggr med barn nr.3 och jag tycker det är grymt jobbigt.

    Måste ju vara ännu värre när man försöker så länge med första, måste kännas fruktansvärt


    Ja första barnet för oss. Ja jag förstår de :/. Det känns faktiskt så, känns helt förjävligt att ha försök ett år utan framgång. Aldrig varit gravid, och körde oskyddat innan vi börja på allvar med barnverkstaden. Men mensen kommer månad för månad.. I början var det pirrigt och förväntansfullt vid BIM, nu är det ångest framkallande :/
  • Mangoapelsin

    Ny i gruppen. Har en son som blir 3 nu och är på första försöket på nrb2.

    Bim den 28-29/9. Ända sen äl har jag haft både de ena o de andra med symtom som molvärk/mensvärk , hugg och stickningar ner till, yrsel, ömma bröst och svullen mage. Är lite av en testoman och endast negativt än så länge. Är så nervös att alla symtom har andra förklaringar. Typ skengravid. Jag kanske brukar ha ont långt innan mens med svullna tuttar :/ men inte vad jag kan komma ihåg, jag har åter slutat röka så äter en hel del = svullen mage... Ja jag blir kokko ????

  • Rosenblad

    Okej, förväntar mig inte att detta är positivt utan vill mer höra hur det varit för er. Detta är mitt test från i morse, ser positivt ut. Dock svårt att få med på bild och mobil som inte vill fokusera. Men det finns ett svagt streck iaf, långt efter man ska avläsa det då såklart. Men, fick svaga streck förra månaden också men de var fortfarande inte såhär starka. Har någon här varit gravid då ni fått positivt efter utsatt tid? Och att det sen vist sig inom rätt tid? Handlar ju nu om flera timmar men har aldrig haft så starkt då jag sparat gamla test föregående månader.

Svar på tråden BIM i slutet på september.