• Anonym (Ledsen)

    Mannen skrämde livet ur barnen ikväll :(

    Ligger just nu i sängen och kan inte somna. Mår fruktansvärt dåligt och känner en klump i hals och bröst som växer och nästan kväver mig... Än en gång fick han ett av sina utbrott. Än en gång skrek och slog han sönder inredningen mitt framför barnen. Idag blev det barnens ps4 som rök. De äldre skrek och grät och lilltjejen gjorde som hon vanligtvis brukar göra. In med ena tummen i munnen, andra handen över ögonen och mumla högt för sig själv. Tur att bebisen inte var nära. Sist fick han glaskross över sig när mannen härjade. Och så vägrar han flytta som vanligt. Hur ska man orka leva vidare som om ingenting har hänt? Är det mig det är fel på? Är jag en sån usel fru och mor att jag driver honom till detta? Det var många år sen han bad om ursäkt för sitt uppförande. Det här har ju blivit vardag här hos oss. Nu får man en utskällning istället för att man startar tjafs och förstör stämningen här hemma. Allt är ju ändå mitt fel i slutändan :(

  • Svar på tråden Mannen skrämde livet ur barnen ikväll :(
  • Anonym (Belle)
    minst skrev 2017-01-16 00:39:48 följande:

    Ring direkt till en kvinnojour i morgon och få råd och tips på vad du kan vända dig för att få rätt hjälp. Jag önskar att du har kraften att beställa hem skillsmässopapper och sedan skriver du under dem och lägger dem framför näsan på din make. Tala om att han får skriva på dem om han vill annars skickar du in de papper som krävs för att du ensam ska få igenom skilsmässan. Detta borde få honom att fatta något kan man ju hoppas. Gå inte på hans löften om att han ska ändra sig utan kräv att bli särbo och att han ska gå i terapi. Gällande att få ut honom från lägenheten så tycker jag att du ska ringa till kronofogden och prata med dem om hur det går det när man ansöker om att avhysa någon. Det beror lite på om lägenheten är bådas eller om någon av er hade den först. De är duktiga på att ge råd så ring i morgon så fort galningen har gått till jobbet. Nu måste du skydda dina barn!!!!!!!  De har inte förtjänat detta!


    Ditt råd om skiljsmässa är naturligtvis jättebra, men jag tror att det kan bli direkt livsfarligt som TS lägger fram skiljsmössopapper framför näsan på sin make. 
  • Anonym (Förstående)
    Queennr1 skrev 2017-01-16 00:41:45 följande:

    Bas en tidsfråga innan barnen berättar för någon om sin hemsituation och då kommer du att betraktas som lika olämplig som förälder som han gör, när socialtjänsten får veta om du inte agerat för att skydda barnen.


    Sluta skräm och hotas. Peppa och stötta är en mycket bättre metod. Hon skriver ju för att hon vill ha hjälp. Det är inte så himla lätt alltid.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Förstående) skrev 2017-01-16 00:13:46 följande:

    Jag är idag vixen 30+ men är uppvuxen med sådana omständigheter som du beskriver. Och minnena finns kvar. Min pappa kastade saker och skrek på mamma och oss. Det tog min mamma 15 år att lämna min pappa och det är det bästa hon har gjort. Han sökte hjälp efter detta då han insåg hur mycket han skadade sin familj och vi ville inte träffa honom.

    Din man har ett problem och kommer antagligen inte bemöta det förrän han förstår och accepterar detta.

    Men dina barn och ditt välmående går först. Om du är redo och har någon du kan få stöd och hjälp av så hade jag packat väskan imorgon. Sjukanmält mig från jobbet, sjukanmält barnen och åkt till min mamma eller ett syskon eller en vän. Det är dramatiskt och hårt. Men för er skull och så att din man ska förstå att han skadar er. Du behöver stöd just nu och det kan nog vara skönt och befriande att prata med någon på din sida tänker jag.


    Jag vet vad du menar för jag växte upp i en dysfunktionell familj också. Mamma lämnade pappa men tog inte med oss därifrån tyvärr:( Det är svårt. Jag har många barn varav en nyfödd och det är svårt att hitta någonstans att ta vägen med dom. Jag har lämnat honom 1 gång tidigare men det var ett helvete att hitta bostad till oss. jag var ju så svag och lät honom flytta in med oss :( barnen saknade sin pappa och han vägrade träffade dom och jag hade aldrig varit ensam tidigare. Kände mig svag och vilsen och visste inte hur jag skulle klara mig utan honom. När han ville tillbaka så gick jag med på det för deras skull. Men han förändrades inte som han lovat innan. Han har sina stunder då han är en bra pappa fast han kränker äldsta sonen grovt och han har börjat mer och mer med äldsta dottern också. Men han blir som en helt annan person när han blir arg. Jag vet att barnen inte orkar mer för det har dom sagt. Dom har berättat hjärtskärande saker om hur dom upplevt våra bråk. Jag har berättat det för honom men han förstår inte. Han tycker inte jag ska sitta och lyssna och bekräfta sånt hos barnen för då gör jag fel som förstärker känslan hos dom. Jag ska bagatellisera det dom säger och argumentera emot istället.
  • Anonym (Ledsen)
    Queennr1 skrev 2017-01-16 00:41:45 följande:

    Bas en tidsfråga innan barnen berättar för någon om sin hemsituation och då kommer du att betraktas som lika olämplig som förälder som han gör, när socialtjänsten får veta om du inte agerat för att skydda barnen.


    Tror du jag sitter och oroar mig för socialtjänsten just nu? Jag mår redan skit. Kanske barnen skulle ha det bättre utan mig vad vet jag? Jag gör iallafall allt för mina barn. Och kämpar för att de ska ha en normal tillvaro. Soc har inga lägenheter att dela ut. Han vägrar flytta. Det går inte att kasta ut honom eller prata förstånd med honom. Barnen har bott på kvinnojour en gång tidigare och även hos diverse släktingar. De mådde inte bra då. Dom mådde skit och grät sig till sömns varje natt.
  • Queennr1
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-01-16 01:16:25 följande:

    Tror du jag sitter och oroar mig för socialtjänsten just nu? Jag mår redan skit. Kanske barnen skulle ha det bättre utan mig vad vet jag? Jag gör iallafall allt för mina barn. Och kämpar för att de ska ha en normal tillvaro. Soc har inga lägenheter att dela ut. Han vägrar flytta. Det går inte att kasta ut honom eller prata förstånd med honom. Barnen har bott på kvinnojour en gång tidigare och även hos diverse släktingar. De mådde inte bra då. Dom mådde skit och grät sig till sömns varje natt.


    Såklart att de skulle må bättre i en frisk familj i förlängningen även om det naturligtvis ärtraumatiskt i början när de flyttar.

    Dessutom fortsätter du föda fram barn till misären. Varför?
  • Anonym (Förstående)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-01-16 01:08:25 följande:

    Jag vet vad du menar för jag växte upp i en dysfunktionell familj också. Mamma lämnade pappa men tog inte med oss därifrån tyvärr:( Det är svårt. Jag har många barn varav en nyfödd och det är svårt att hitta någonstans att ta vägen med dom. Jag har lämnat honom 1 gång tidigare men det var ett helvete att hitta bostad till oss. jag var ju så svag och lät honom flytta in med oss :( barnen saknade sin pappa och han vägrade träffade dom och jag hade aldrig varit ensam tidigare. Kände mig svag och vilsen och visste inte hur jag skulle klara mig utan honom. När han ville tillbaka så gick jag med på det för deras skull. Men han förändrades inte som han lovat innan. Han har sina stunder då han är en bra pappa fast han kränker äldsta sonen grovt och han har börjat mer och mer med äldsta dottern också. Men han blir som en helt annan person när han blir arg. Jag vet att barnen inte orkar mer för det har dom sagt. Dom har berättat hjärtskärande saker om hur dom upplevt våra bråk. Jag har berättat det för honom men han förstår inte. Han tycker inte jag ska sitta och lyssna och bekräfta sånt hos barnen för då gör jag fel som förstärker känslan hos dom. Jag ska bagatellisera det dom säger och argumentera emot istället.


    Det är så himla hemskt att man hamnar i en så ond cirkel som du gjort. För precis som du säger så kommer barnen bli ledsna och din nyfödde är så klart inte så lätt att vara på "flykt" med. Jag var jätteledsen när min mamma lämnade pappa. Men väldigt tacksam idag. Och du kanske kommer få leva med ledsna barn nu om du agerar antagligen.

    Jag vet inte något bra sätt för dig som det kan lösa sig på utan jag tror att det bara kommer bli värre. Även om du kanske inte måste göra något direkt imorgon så kanske snart iaf? Och du kan ju som sagt ringa kvinnofriden förutsättningslöst bara för lite bollplank och pepp? Även om du har oss, så finns det ju så blandat med folk här och vissa kastar ur sig en massa onödiga saker. De som finns på kvinnofriden är snälla och vill hjälpa. :)

    Det är lätt för folk på nätet att säga att du ska ta dina barn och sticka men i verkligheten så är det inte så. Det är dina barns hem och deras pappa. Du kommer behöva massa stöd och det är inte alls lätt. Bli inte arg på dig själv för att du inte lämnat honom än. Du har faktiskt gjort något när du skriver av dig och får tips och råd här.
  • Anonym (J)

    "Jag gör iallafall allt för mina barn" säger du? NEJ, det gör du inte. Stick där ifrån med barnen på en gång! Ring polisen, ring soss, ring vem fan som helst men se till så att du får ensam vårdnad, se till att han får besöksförbud och se till så att barnen kommer därifrån så fort som jävla möjligt. Kan du inte ge dina barn ett hem fritt från psykisk och fysisk misshandel så mår barnen mycket bättre i fosterhem.

  • Anonym (sandra)

    Nej ts du gör långt ifrån allt för dina barn just nu.

    Du utsätter dem för fruktansvärda saker som ger dem trauman för livet.

    Jag har också varit i din situation och jag lämnade mannen och har aldrig vänt mig om efter honom igen.

    Oavsett vems bostaden är kan han inte vistas där bland era barn med sådana utbrott.

    Fotografera ALLT han tar sönder och försök även filma eller ta upp ljud av honom så du kan visa för socialen.

    När du lyckats med detta kontaktar du kvinnojouren och stannar i skyddat boende tills han är dömd och förhoppningsvis inte får träffa barnen ensam innan han fått hjälp med sitt humör.

    Det är DIN skyldighet mot barnen att sätta dem i trygghet.

    De behöver dig för de har ingen annan!

    Du verkar ju själv veta hur det är att vara ett litet barn som blir utsatt för vidriga saker så gör något åt din situation så dina barn inte behöver bära med sig samma erfarenhet som dig.

    Var stark för deras skull nu ts, du kan finna styrkan lämna honom.

    Kram/ S

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Förstående) skrev 2017-01-16 01:23:54 följande:

    Det är så himla hemskt att man hamnar i en så ond cirkel som du gjort. För precis som du säger så kommer barnen bli ledsna och din nyfödde är så klart inte så lätt att vara på "flykt" med. Jag var jätteledsen när min mamma lämnade pappa. Men väldigt tacksam idag. Och du kanske kommer få leva med ledsna barn nu om du agerar antagligen.

    Jag vet inte något bra sätt för dig som det kan lösa sig på utan jag tror att det bara kommer bli värre. Även om du kanske inte måste göra något direkt imorgon så kanske snart iaf? Och du kan ju som sagt ringa kvinnofriden förutsättningslöst bara för lite bollplank och pepp? Även om du har oss, så finns det ju så blandat med folk här och vissa kastar ur sig en massa onödiga saker. De som finns på kvinnofriden är snälla och vill hjälpa. :)

    Det är lätt för folk på nätet att säga att du ska ta dina barn och sticka men i verkligheten så är det inte så. Det är dina barns hem och deras pappa. Du kommer behöva massa stöd och det är inte alls lätt. Bli inte arg på dig själv för att du inte lämnat honom än. Du har faktiskt gjort något när du skriver av dig och får tips och råd här.


    Jag förstår vad du menar. Tar kanske och ringer dom när jag orkar prata om det här i telefon. Jag ska försöka prata med honom först och se om jag når fram. Ska säga att det bästa vi kan göra för barnens skull är att separera. Får se vad han säger. Just nu vill jag bara att han ska ut så vi får lite andrum. Han har gjort så mycket på sistone när han ilsknat till. Slagit sönder glas och porslin vid barnen så bebis fått över sig och dom andra råkat trampa i. Idag stod han och skrek och tog tag i grytan som stod på spisen full med kokande soppa och tänkte slänga iväg den. Jag högg tag i den i sista sekund annars hade döttrarna fått den över sig. Jag också såklart men han ser inte barnen när det svartnar för hans ögon. Och det skrämmer mig för jag vet att han älskar sina barn
Svar på tråden Mannen skrämde livet ur barnen ikväll :(