• JakobK

    Tips för killar som dejtar online?

    Jag har precis börjat dejta på en betalsida, och känner mig väldigt grön och oerfaren på detta område och skulle gärna vilja ha lite tips!

    Jag har fått ihop en liten profiltext om mig själv, och har lagt upp ett antal foton på mig.

    Nu när jag ska skriva meddelanden till tjejer som verkar intressanta så undrar jag vad man ska skriva? Har ni några bra exempel? För något så enkelt som "Hej, hur är läget?" tror jag själv inte är ett sånt lockande meddelande. 

    Dessvärre så är det få tjejer som skrivit någon profiltext om sig själva, utan de har i stort sett bara bilder upplagda på sig. De som har skrivit något mer om sig själva kan jag ju fråga om något som är relaterat till det, men när de flesta inte gjort det så har jag svårt att veta vad jag kan skriva till dem?

    Hoppas ni förstår min fråga! :)

    Jag är också nyfiken på hur många meddelanden ni tjejer brukar få jämfört med killar? Stämmer det att tjejer får mängder med "förstameddelanden" från killar men att killar sällan får det från tjejer?

  • Svar på tråden Tips för killar som dejtar online?
  • JakobK
    Anonym (Snygg tjej) skrev 2017-04-24 21:57:25 följande:
    Förstår hur du tänker! Och visst kan det vara så att dessa med snajdiga fraser kan vara supertråkiga egentligen Men jag tycket att man ska skuva upp sig själv i dejtingsammanhang och ta fram sitt allra bästa och sexigaste "Jag" som om det var ett glossigt jobberbjudande el en drömresa. Man ska ta fram de delar som man själv gillar med sig själv och som man brukar ha i sig när man är nyförälskad för det är ju just det man siktar på:)

    Foton är superviktiga. Jag är hemsk med bilder. Sållar igenom hundratals utan att så myckret som spendera ens en sekund på dem för min hjärna kan räkna ut mina matematiska utseendeformler på ett bråkdels ögonblick. När något råkar falla mig i smaken går jag in på deras profil och vill se fler bilder direkt innan jag ens läser profilen. så mitt tips är at ha minst 2-3 riktigt bra bilder...då är man oftast hemma och kan kosta på sig att vara mindre intresant i text. De snyggaste jag dejtat har aldrig ens haft en pres...men då har jag ju bara velat ligga. Oftast vill jag ha lite mer hjärnstimulans och så tror jag de flesta tjejer funkar.

    Lycka till!
    Ok, om det nu är så alla tjejer funkar på nätdejting så får jag väl försöka få till nån snajsig öppningsfras! Men ska tillägga att jag aldrig bara skriver "hej hur mår du" eller nåt sånt fattigt... Jag skriver alltid nåt kopplat till deras profil, försöker verka lite skojig,utan överdrivet, kanske koppla an till mig själv för att visa att vi kan ha nåt gemensamt. 

    Jag vet inte om det är det att jag ser för snäll ut på fotot mitt som gör att de inte svarar? Jag är ju inte ful, men jag började fundera om det ens finns tjejer som gillar snälla och mjuka killar, som jag är? Ok, jag vet att några tidigare i tråden skrev att de gillar snälla killar, men hur vanligt är det egentligen.

    Sen undrar jag, är det många tjejer som bara är ute efter sex på dejtingsidor? En del tjejer har ju bara snygga bilder på sig utan att ha skrivit ett dyft om sig själva.
  • Anonym (kvinna som nätdejtat)

    Jag har skrivit en del i början av tråden och mina råd är inte alls så värst lika "snygg tjej"s råd som du kanske har sett,  tex vad gäller foton. 

    Du måste hitta din egen väg, var inte så osäker! 
    Däremot tror jag att du och "snygg tjej" är mkt olika människotyper så jag tror inte hennes råd kommer fungera så bra för just dig. Gå tillbaka i tråden och plocka ut de saker du känner faktiskt kan fungera för dig. 

    Jag är inte den typen som tycker man ska skönmåla och tänka jobberbjudande, man ska vara sig själv och ärlig. Tror många dejter blir dåliga just för att man inte varit ärlig. När man ses IRL inser man att man inte alls passar ihop med den personen eftersom den inte varken beter sig eller pratar på det sätt man fått intrycket av. Sen är det givet så att man inte visar sina allra sämsta sidor i en presentation men man ska inte bre på för mycket. 
    Folk som tex skriver "jag älskar resor" och sen visar det sig att det gör de inte alls men de skrev så för de trodde att det skulle locka fler personer. 

    Eller att man sminkar upp sig till tänderna, som om man skulle på Oscarsgalan för att ta foton, men sen sminkar man sig knappt alls egentligen annars, sånt blir bara fel. 

  • Anonym (kvinna som nätdejtat)
    JakobK skrev 2017-04-24 22:08:13 följande:
    Ok, om det nu är så alla tjejer funkar på nätdejting så får jag väl försöka få till nån snajsig öppningsfras! Men ska tillägga att jag aldrig bara skriver "hej hur mår du" eller nåt sånt fattigt... Jag skriver alltid nåt kopplat till deras profil, försöker verka lite skojig,utan överdrivet, kanske koppla an till mig själv för att visa att vi kan ha nåt gemensamt. 

    Jag vet inte om det är det att jag ser för snäll ut på fotot mitt som gör att de inte svarar? Jag är ju inte ful, men jag började fundera om det ens finns tjejer som gillar snälla och mjuka killar, som jag är? Ok, jag vet att några tidigare i tråden skrev att de gillar snälla killar, men hur vanligt är det egentligen.

    Sen undrar jag, är det många tjejer som bara är ute efter sex på dejtingsidor? En del tjejer har ju bara snygga bilder på sig utan att ha skrivit ett dyft om sig själva.
    Det är vanligt att gilla snälla och schyssta killar när man inte är tonårsomogen längre, haha. När man insett vad som är värt något i livet och det där kommer ju olika snabbt för olika personer. 

    Tjejer med bara bild och ingen text trodde jag vi hade rett ut tidigare i tråden. Jag skrev till dig att du inte skulle bry dig om dem. 
  • Anonym (Snygg tjej)
    Anonym (kvinna som nätdejtat) skrev 2017-04-24 22:10:44 följande:

    Jag har skrivit en del i början av tråden och mina råd är inte alls så värst lika "snygg tjej"s råd som du kanske har sett,  tex vad gäller foton. 

    Du måste hitta din egen väg, var inte så osäker! 
    Däremot tror jag att du och "snygg tjej" är mkt olika människotyper så jag tror inte hennes råd kommer fungera så bra för just dig. Gå tillbaka i tråden och plocka ut de saker du känner faktiskt kan fungera för dig. 

    Jag är inte den typen som tycker man ska skönmåla och tänka jobberbjudande, man ska vara sig själv och ärlig. Tror många dejter blir dåliga just för att man inte varit ärlig. När man ses IRL inser man att man inte alls passar ihop med den personen eftersom den inte varken beter sig eller pratar på det sätt man fått intrycket av. Sen är det givet så att man inte visar sina allra sämsta sidor i en presentation men man ska inte bre på för mycket. 
    Folk som tex skriver "jag älskar resor" och sen visar det sig att det gör de inte alls men de skrev så för de trodde att det skulle locka fler personer. 

    Eller att man sminkar upp sig till tänderna, som om man skulle på Oscarsgalan för att ta foton, men sen sminkar man sig knappt alls egentligen annars, sånt blir bara fel. 


    Fan vad jag älskar din kommentar och när du referererar till mitt nic som "snygg tjej" så hostade jag till för det lät så förmätet hehe, Men jag är rätt snygg, Behöver inte sticka under stolen med det men det har ju inte gått så bra iallafall. förmodligen för att jag siktar för högt och faller pladask för att jag inte är mig själv och sänder ut rätt budskap alltid.Man  får ju vad man attraherar så att säga.
    Men du har rätt.TS och jag är nog extremt olika individer. Han och du har nog betydligt mer lik approach till dejting och vad ni gillar i människor och söker än jag. Dina råd låter betydligt mer kloka och jordnära än mina även om det kanske tar lite längre tid att få napp för TS:P
  • NomenNescio
    JakobK skrev 2017-04-24 22:08:13 följande:

    Ok, om det nu är så alla tjejer funkar på nätdejting så får jag väl försöka få till nån snajsig öppningsfras! Men ska tillägga att jag aldrig bara skriver "hej hur mår du" eller nåt sånt fattigt... Jag skriver alltid nåt kopplat till deras profil, försöker verka lite skojig,utan överdrivet, kanske koppla an till mig själv för att visa att vi kan ha nåt gemensamt. 

    Jag vet inte om det är det att jag ser för snäll ut på fotot mitt som gör att de inte svarar? Jag är ju inte ful, men jag började fundera om det ens finns tjejer som gillar snälla och mjuka killar, som jag är? Ok, jag vet att några tidigare i tråden skrev att de gillar snälla killar, men hur vanligt är det egentligen.

    Sen undrar jag, är det många tjejer som bara är ute efter sex på dejtingsidor? En del tjejer har ju bara snygga bilder på sig utan att ha skrivit ett dyft om sig själva.


    Den eviga, eviga myten som är banne mig lika envisa som jude-myter i nazi-kretsar!!

    Jag blir lite trött på att män alltid ska skylla allting på att kvinnor inte gillar snälla killar eller att kvinnor bara är ute efter pengar och vrålåk.

    Det spelar ingen roll att hela forumet är neddränkt i olika trådar av kvinnor som försöker stå emot dessa myter och beskyllningar genom att förklara sina egna preferenser och förhållanden och varför de älskar sina män. Ingen man på jorden tycks lyssna på det ändå, utan drar sina manliga fördomar om kvinnor med varandra och ser det som pålitligare än källan själv.

    Ja, ts, det finns kvinnor som bara är golddiggers. Det finns säkert kvinnor som inte gillar snälla män också.

    Men att hävda att alla eller ens de flesta funkar så är bara dina egna, uttjatade fördomar.

    Ja, jag blev arg nu, och kanske överreagerar. Men jag är så FÖRBANNAT trött på att behöva förklara allting så många gånger om och om igen för ett gäng män som aldrig ändå är intresserade av att lyssna.
  • Anonym (Snygg tjej)
    JakobK skrev 2017-04-24 22:08:13 följande:
    Ok, om det nu är så alla tjejer funkar på nätdejting så får jag väl försöka få till nån snajsig öppningsfras! Men ska tillägga att jag aldrig bara skriver "hej hur mår du" eller nåt sånt fattigt... Jag skriver alltid nåt kopplat till deras profil, försöker verka lite skojig,utan överdrivet, kanske koppla an till mig själv för att visa att vi kan ha nåt gemensamt. 

    Jag vet inte om det är det att jag ser för snäll ut på fotot mitt som gör att de inte svarar? Jag är ju inte ful, men jag började fundera om det ens finns tjejer som gillar snälla och mjuka killar, som jag är? Ok, jag vet att några tidigare i tråden skrev att de gillar snälla killar, men hur vanligt är det egentligen.

    Sen undrar jag, är det många tjejer som bara är ute efter sex på dejtingsidor? En del tjejer har ju bara snygga bilder på sig utan att ha skrivit ett dyft om sig själva.
    Nej jag tror inte alls det är så  att alla tjejer funkar som jag. Dessutom har jag mest velat ligga och ha kortare passioner och därför sökt mig till mindre seriösa människor. Faller inte för vanliga människor på nätet utan där krävs det lite mer sticka ut och locka för min del och väldigt snygga eller karismatiska utseenden. Däremot i ute i vanliga livet bland vänner och på fester och så är det alltid just det som får mig att gilla någon och falla. Att de är sig själv och ser MIG!

    Så kör bara ditt race. En av 10 är inte helt dåligt enligt killmått. Fixa snygga bilder eller bilder där du ser avslappnad ut och inte selfie handen på badrummet;(

    Ja det är otroligt många tjejer som bara vill ligga men dem märker du. Och de är ofta posörer och lägger inte så stor vikt vid text. bara plutmun och cleavage;) men de har redan överfullt in inboxen och hinner inte ens svara haha
  • JakobK
    Anonym (kvinna som nätdejtat) skrev 2017-04-24 22:10:44 följande:

    Jag har skrivit en del i början av tråden och mina råd är inte alls så värst lika "snygg tjej"s råd som du kanske har sett,  tex vad gäller foton. 

    Du måste hitta din egen väg, var inte så osäker! 
    Däremot tror jag att du och "snygg tjej" är mkt olika människotyper så jag tror inte hennes råd kommer fungera så bra för just dig. Gå tillbaka i tråden och plocka ut de saker du känner faktiskt kan fungera för dig. 

    Jag är inte den typen som tycker man ska skönmåla och tänka jobberbjudande, man ska vara sig själv och ärlig. Tror många dejter blir dåliga just för att man inte varit ärlig. När man ses IRL inser man att man inte alls passar ihop med den personen eftersom den inte varken beter sig eller pratar på det sätt man fått intrycket av. Sen är det givet så att man inte visar sina allra sämsta sidor i en presentation men man ska inte bre på för mycket. 
    Folk som tex skriver "jag älskar resor" och sen visar det sig att det gör de inte alls men de skrev så för de trodde att det skulle locka fler personer. 

    Eller att man sminkar upp sig till tänderna, som om man skulle på Oscarsgalan för att ta foton, men sen sminkar man sig knappt alls egentligen annars, sånt blir bara fel. 


    Tack "kvinn­a som nätdej­tat" för dina råd.

    Det är väl så ja att man behöver vara på samma plan med de man ska dejta, annars går det nog inte. Lite olikheter är bra, men man bör vara rätt lika generellt sett. Det är dock bara så svårt när det inte finns möjlighet att snacka lite innan man blir utdömd för man råkat lägga ut fel typ av foton eller inte fått till nån bra presentation. 

    Jag vill verkligen hitta någon som kan förstå och acceptera mig för den jag är. Antar jag får fiska på ett tag tills jag kanske får napp en dag och så får man se vart det leder till! 

    Det är ju bara synd det hur foton kan döma ut en person snabbt. Om man lär känna en person utifrån dess personlighet först så blir man mer tolerant för att ett utseende kanske inte ser perfekt ut enligt ens egna ideal. Man väger in personlighet så att man kan tona ner utseendet. 

    Det är intressant det med "gillar att resa" för jag tror 95 % av alla tjejer som skriver något i sin profil skriver just detta (ja undrar alla verkligen gillar det så mycket som de skriver). Jag är ju inte så överförtjust i att resa världen runt direkt...Kanske låter tråkigt, men jag har ett väldigt djupt inre, som inte märks förrän man börjar prata med mig, och som jag tror kan göra mig intressant. 
  • JakobK
    NomenNescio skrev 2017-04-24 22:36:51 följande:
    Den eviga, eviga myten som är banne mig lika envisa som jude-myter i nazi-kretsar!!

    Jag blir lite trött på att män alltid ska skylla allting på att kvinnor inte gillar snälla killar eller att kvinnor bara är ute efter pengar och vrålåk.

    Det spelar ingen roll att hela forumet är neddränkt i olika trådar av kvinnor som försöker stå emot dessa myter och beskyllningar genom att förklara sina egna preferenser och förhållanden och varför de älskar sina män. Ingen man på jorden tycks lyssna på det ändå, utan drar sina manliga fördomar om kvinnor med varandra och ser det som pålitligare än källan själv.

    Ja, ts, det finns kvinnor som bara är golddiggers. Det finns säkert kvinnor som inte gillar snälla män också.

    Men att hävda att alla eller ens de flesta funkar så är bara dina egna, uttjatade fördomar.

    Ja, jag blev arg nu, och kanske överreagerar. Men jag är så FÖRBANNAT trött på att behöva förklara allting så många gånger om och om igen för ett gäng män som aldrig ändå är intresserade av att lyssna.
    Va fasen, jag skyller inte på kvinnor. Hur läser du mina meddelanden?

    Jag skrev en fråga om det var så, jag hävdar INTE att alla är så eller de flesta är så, jag funderar och undrar om det är så, för det är den upplevelsen och funderingen man kan ha när man nätdejtar.

    Och frasen "snälla killar" kan betyda mycket och innehålla mycket, därför var jag intresserad av en diskussion kring det, inte en arg känslosam kommentar som din. Är man snäll kan det ju innebära att man har lägre självförtroende, att man är blyg, att man helt enkelt inte tillför spänning i en relation som jag kan tänka mig gör att man tappar attraktion för någon. Likt en berättelse i en bok, den bör innehålla toppar och dalar, spänning och faror och humor, men säkert snällhet med, det är nog liknande när man ska hitta någon.

    Det finns dessutom en fras som florerar "Nice guys finish last". Om det är sant eller inte är ju väldigt olika förstås, men det kanske finns någon sanning i det?
  • JakobK
    Anonym (Snygg tjej) skrev 2017-04-24 22:41:42 följande:
    Nej jag tror inte alls det är så  att alla tjejer funkar som jag. Dessutom har jag mest velat ligga och ha kortare passioner och därför sökt mig till mindre seriösa människor. Faller inte för vanliga människor på nätet utan där krävs det lite mer sticka ut och locka för min del och väldigt snygga eller karismatiska utseenden. Däremot i ute i vanliga livet bland vänner och på fester och så är det alltid just det som får mig att gilla någon och falla. Att de är sig själv och ser MIG!

    Så kör bara ditt race. En av 10 är inte helt dåligt enligt killmått. Fixa snygga bilder eller bilder där du ser avslappnad ut och inte selfie handen på badrummet;(

    Ja det är otroligt många tjejer som bara vill ligga men dem märker du. Och de är ofta posörer och lägger inte så stor vikt vid text. bara plutmun och cleavage;) men de har redan överfullt in inboxen och hinner inte ens svara haha
    Tack!! Nej precis... jag är glad att en person svarade mig, det går ju till slut då! Selfies går bort direkt för mig :) Och jag tänker mig att tjejer 30+ kanske oftast är ute efter något mer seriöst i alla fall.

    Jag är svag för cleavage dock :P men dessa posörer går bort för mig också. Jag kan ju tänka mig vad de är ute efter... Å andra sidan kan man ju subtilt framhäva sin kvinnlighet utan att posera. 
  • NomenNescio
    JakobK skrev 2017-04-24 23:07:55 följande:

    Va fasen, jag skyller inte på kvinnor. Hur läser du mina meddelanden?

    Jag skrev en fråga om det var så, jag hävdar INTE att alla är så eller de flesta är så, jag funderar och undrar om det är så, för det är den upplevelsen och funderingen man kan ha när man nätdejtar.

    Och frasen "snälla killar" kan betyda mycket och innehålla mycket, därför var jag intresserad av en diskussion kring det, inte en arg känslosam kommentar som din. Är man snäll kan det ju innebära att man har lägre självförtroende, att man är blyg, att man helt enkelt inte tillför spänning i en relation som jag kan tänka mig gör att man tappar attraktion för någon. Likt en berättelse i en bok, den bör innehålla toppar och dalar, spänning och faror och humor, men säkert snällhet med, det är nog liknande när man ska hitta någon.

    Det finns dessutom en fras som florerar "Nice guys finish last". Om det är sant eller inte är ju väldigt olika förstås, men det kanske finns någon sanning i det?


    Det finns sanslöst många fraser och fördomar som florerar. Men varför väljer du att tro på dem? Eller Har du ofta hört kvinnor själva säga att de konsekvent och metodiskt väljer bort snälla män?

    Har du läst några andra trådar kring relationsproblem här? Har du läst tidigare svar i den här tråden? Har du i så fall generellt upplevt att kvinnor skriver såsom du föreslog, att de väljer snälla män sist?

    För jag förstår inte i så fall varifrån du har fått den idén? Om det inte är något som du inte har hört ganska ofta, så var kom ens tanken? Om det inte är just fördomar.

    Ett ganska hett tips i dejting är att faktiskt lyssna mer på vad kvinnor säger, visar och på andra sätt uttrycker än de allmönna föreställningar som finns kring kvinnor. För där begår män ofta sina absolut största misstag - de agerar utifrån att kvinnor är en klump fördomar och bryr sig inte om att lyssna längre än så.

    Jag är extremt trött på att höra skitsnack om att kvinnor generellt skyr schyssta män när det går tvärtemot vad de flesta skriver, och jag kommer att fortsätta att markera mot sånt.
Svar på tråden Tips för killar som dejtar online?