• Anonym (Steffo)

    40-årig oskuld ska man berätta?

    Hej!

    Finns flera anledningar till att jag inte blivit av med den. Tidigare upp till 30 kände jag mig som bisexuell men nu sista åren har jag bara blivit förtjust och förälskad i tjejer. När jag var yngre hade jag trång förhud och är därför omskuren. Har under peroder haft problem med att behålla ståndet och jag tror det är huvudanledningen till att jag inte vågat. Tycker det är bättre nu när jag planerar och har även skaffat potentpiller som funkar kanon. Har även ett mångårigt och kraftigt alkoholmissbruk bakom mig. Var under dessa år helt ointresserad av tjejer och bara av att dricka. Nykter nu i fem år och känner att jag äntligen är mig själv igen och är intresserad av andra människor.

    Bodde länge hemma. Alltid singel och aldrig i förhållande. Har inte heller sökt det aktivt och ofta trivts bra som singel. Men nu känns det som något saknas. Framförallt beröring och att dela allt med någon man tycker mycket om.. Har nu blivit förälskad i en femton år yngre tjej på jobbet. Hon är singel. Känns absolut som det finns starka vibbar mellan oss. Har svårt att undvika att ta på varandra och skriver till varandra nästan varje dag. Hon känns väldigt klok och mogen för sin ålder. Jag tror att hon varit med ganska många killar. Hon har festat en hel del när hon pluggat men säger nu att hon känner att hon börjar bli för gammal för det livet.

    Jag känner verkligen att detta är en tjej jag skulle vilja gå in i ett förhållande med och om det händer skulle det nog gå ganska snabbt. Jag inser att någon av oss isåfall måste byta arbetsplats och är isåfall helt inne på att göra det. Jag jobbar inom ett bristyrken så att byta arbete kommer lösa sig. Just nu känns det som om bägge bara väntar på att den andra ska ta nästa steg. Jag skäms oerhört för att jag är oskuld. Har tidigare varit riktigt förälskad två gånger men då i personer som varit upptagna. Har de senaste åren efter jag lämnat alkoholmissbruket fått några förslag, men då inte själv varit intresserad.

    Med denna tjej vill jag dock gå vidare med men jag vet inte om jag vågar. Jag tror detta kan vara kvinnan jag letat efter. Men vet inte hur/om jag ska ta nästa steg eller bara kommer fortsätta och flörta och ha roligt med henne på jobbet. Lätt att det blir så för det är bekvämt. Känns så pinsamt att hon är 15 år yngre än mig och så mycket mer erfaren inom detta område. Jag kanske planerar för mycket i förväg, händer det så händer det liksom. Jag är dock rädd för att jag ska bli för otydlig i vad jag känner. Att hon tröttnar och väljer någon annan om jag bara fortsätter flörta och inte tar det till nästa steg.

    Egentligen är jag bara intresserad av en seriös relation som förhoppningsvis blir långvarig. Men hon kanske blir skrämd om jag är för seriös. Jag vet inte vad hon vill eller är ute efter men misstänker att även hon vill gå in för det seriöst. Hur ska man göra när man hamnar i sänghalmen? Hade ni berättat som det är och varför det blivit så, dragit till med en halvlögn att man är oerfaren eller inte sagt något alls? Märks det att man är oskuld? Man vill ju inte hon ska välja bort en för ett Första kasst ligg. Har hört hur man är i sängen är viktigt för många tjejer.

    Å andra sidan känns det som jag kan ge tjejen väldigt mycket kärlek, uppskattning och bekräftelse. Kanske så mycket så jag kräver henne. Men det tror jag ändå inte för jag tycker det är viktigt att man har ett eget liv som innan även om man är i förhållande. Tack ni som orkat läsa!

  • Svar på tråden 40-årig oskuld ska man berätta?
  • Anonym (P)
    Anonym (??) skrev 2021-11-27 23:25:45 följande:

    Enligt dig. Det är inte en allmän uppfattning.

    Stor skillnad.


    Varför svarar du inte på frågor du får?

    Vad får dig att tro att de flesta kvinnor inte skulle finna det avtändande med en 40-årig oskuld? Är det önsketänkande eller baserat på någon form av underlag?
  • Tecum
    Anonym (Avskräckande) skrev 2021-11-28 08:58:55 följande:
    Jo, det märks. Oerfarenhet märks tydligt
    Men oerfarenhet är inte detsamma som oskuld. Den som bara haft ett fåtal ligg är fortfarande oerfaren, kanske även den som bara haft en relation med samma kvinna.
  • Anonym (Avskräckande)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-11-28 02:05:36 följande:

    Enligt lagen så är man vuxen när man är 18. Så du hade nobbat en 18-åring oskuld? Varför i hela friden då? 

    Så man måste ha haft sex som barn(man räknas som barn när man är under 18) enligt dig? Känns ju fräscht. 

    Och det andra du skrev-att du skulle ha blivit sjukt arg, är bara patetiskt. 


    Det är väl rätt självklart att man menar en äldre vuxen eftersom det är det som diskuteras.

    Ja jag hade blivit arg om någon hade mörkat det ja.
  • Anonym (Avskräckande)
    Anonym (eh) skrev 2021-11-28 09:20:35 följande:

    Kan bara hålla med. Man måste dessutom vara över 15 år för att ha sex lagligt, så det blir ett väldigt snävt tidsfönster för sexdebuten om den måste ske mellan 15 och 17 år.


    Alla andra förstår att det är äldre vuxna som menas
  • Anonym (M)
    Anonym (Avskräckande) skrev 2021-11-28 10:43:23 följande:

    Det är väl rätt självklart att man menar en äldre vuxen eftersom det är det som diskuteras.

    Ja jag hade blivit arg om någon hade mörkat det ja.


    Brukar du upplysa dina partners om hur många du legat med?
  • Pinnen2
    Anonym (Avskräckande) skrev 2021-11-28 08:58:21 följande:
    För mig ja
    Tänkte mer allmänt än dig personligen. Dig skulle jag inte vara intresserad av alls.
  • Anonym (Transflicka)

    Jag gillar att hjälpa och göra skillnad.

    Som tjejklädd Trans har jag hjälpt 2 oskulder genom att fått använda mej som flicka och därmed ge erfarenhet och bryta förbannelsen/låsningen.

    Men då med ett i förväg bestämmt manus där jag instruerar hela vägen från raggning förföra, ta lagom och de rätta intiativen och sen genomföra minst 2 samlag.

    Vid träff med en vanlig tjej kommer hon räkna med att han vet vad han ska göra och ta initiativen. Inte då konstigt att killen är ett nervvrak och riskerar klanta och bli förskjuten. Suck.

  • Anonym (Avskräckande)
    Anonym (M) skrev 2021-11-28 10:53:17 följande:

    Brukar du upplysa dina partners om hur många du legat med?


    Nej självklart inte men man vill veta om någon är oskuld eller väldigt oerfaren. Nu stämmer jag av sexuella preferenser etc innan pga att bra sex är viktigt i ett förhållande
  • Anonym (??)
    Anonym (Avskräckande) skrev 2021-11-29 11:36:37 följande:

    Nej självklart inte men man vill veta om någon är oskuld eller väldigt oerfaren. Nu stämmer jag av sexuella preferenser etc innan pga att bra sex är viktigt i ett förhållande


    Nej DU vill veta. "Man" vill inte självklart veta. Stor skillnad. Din åsikt är fortfarande inte norm.
  • Anonym (Avskräckande)
    Anonym (??) skrev 2021-11-29 11:44:52 följande:

    Nej DU vill veta. "Man" vill inte självklart veta. Stor skillnad. Din åsikt är fortfarande inte norm.


    Det finns självklart människor som inte tycker så men många gör det
  • Anonym (Tess)

    Tycker absolut att du ska ta initiativ till nästa steg med den här tjejen men ta ett steg i taget och ta inte ut för mycket i förskott och överanalysera inte. Se det mer som att, blir det sex så blir det och blir det seriöst så blir det och då är det ju jättekul men försök att njuta och ha roligt i det som är just för stunden, det är oftast då kärlek uppstår.

    Till frågan om din oskuld, jag tycker inte att du ska berätta för henne innan eller under tiden ni har sex om det blir så om det är så att du skulle vilja ha sex med henne oavsett det blir seriöst eller inte. Annars kan tjejen få dåligt samvete när ni ska ha sex och vilja vänta pga du är oskuld och hon kanske tror att hon kommer att vilja vara mer säker på er relation innan hon blir den som tar din oskuld. Hon kanske tänker att du vill spara dig till någon som verkligen är rätt. Du kan ju alltid berätta för henne senare att du var oskuld om er relation fördjupas och istället säga lite svävande vid sexet att du inte är så erfaren eller att det var länge sen du dejtade någon och att du gärna vill att hon berättar /visar hur hon vill ha det om hon vill ha det på något annat sätt.

  • Anonym (C)
    Anonym (??) skrev 2021-11-29 11:44:52 följande:
    Varför är det så viktigt för dig att det ska se ut som att manliga oskulder i hög ålder ska ha god chans att hitta kvinnor som inte bryr sig om det? Varför ge dem för stora förhoppningar i onödan?
  • Anonym (P)
    Anonym (C) skrev 2021-11-29 13:46:50 följande:

    Varför är det så viktigt för dig att det ska se ut som att manliga oskulder i hög ålder ska ha god chans att hitta kvinnor som inte bryr sig om det? Varför ge dem för stora förhoppningar i onödan?


    Hen är svarslös, har vägrat svara på varje fråga jag ställt.
  • Anonym (??)
    Anonym (C) skrev 2021-11-29 13:46:50 följande:
    40-årig oskuld ska man berätta?
    Varför är det så viktigt för dig att det ska se ut som att manliga oskulder i hög ålder ska ha god chans att hitta kvinnor som inte bryr sig om det? Varför ge dem för stora förhoppningar i onödan?
    Helt enkelt därför att se finns de som inte tycker nåt speciellt om det. Varför är det så viktigt för dig att påstå att alla kvinnor avskyr det?

    Vad vet du om det?
  • Anonym (??)

    [quote=81516853][quote-nick]Anonym (P) skrev 2021-11-30 14:10:12 följande:[/quote-nick]

    Hen är svarslös, har vägrat svara på varje fråga jag ställt.

    Herregud...

    Varför skulle en äldre oskuld vara bottenskrap?

    Varför tror du att en nedlåtande människosyn är normen för alla?

    Du skrev nåt om egen erfarenhet och önsketänkande. Att jag anser att din input i ämnet är bedrövlig betyder inte att jag är man, 40 + oskuld.

  • Vandraren80
    Anonym (Steffo) skrev 2017-05-05 20:39:01 följande:
    40-årig oskuld ska man berätta?
    Hej!

    Finns flera anledningar till att jag inte blivit av med den. Tidigare upp till 30 kände jag mig som bisexuell men nu sista åren har jag bara blivit förtjust och förälskad i tjejer. När jag var yngre hade jag trång förhud och är därför omskuren. Har under peroder haft problem med att behålla ståndet och jag tror det är huvudanledningen till att jag inte vågat. Tycker det är bättre nu när jag planerar och har även skaffat potentpiller som funkar kanon. Har även ett mångårigt och kraftigt alkoholmissbruk bakom mig. Var under dessa år helt ointresserad av tjejer och bara av att dricka. Nykter nu i fem år och känner att jag äntligen är mig själv igen och är intresserad av andra människor.

    Bodde länge hemma. Alltid singel och aldrig i förhållande. Har inte heller sökt det aktivt och ofta trivts bra som singel. Men nu känns det som något saknas. Framförallt beröring och att dela allt med någon man tycker mycket om.. Har nu blivit förälskad i en femton år yngre tjej på jobbet. Hon är singel. Känns absolut som det finns starka vibbar mellan oss. Har svårt att undvika att ta på varandra och skriver till varandra nästan varje dag. Hon känns väldigt klok och mogen för sin ålder. Jag tror att hon varit med ganska många killar. Hon har festat en hel del när hon pluggat men säger nu att hon känner att hon börjar bli för gammal för det livet.

    Jag känner verkligen att detta är en tjej jag skulle vilja gå in i ett förhållande med och om det händer skulle det nog gå ganska snabbt. Jag inser att någon av oss isåfall måste byta arbetsplats och är isåfall helt inne på att göra det. Jag jobbar inom ett bristyrken så att byta arbete kommer lösa sig. Just nu känns det som om bägge bara väntar på att den andra ska ta nästa steg. Jag skäms oerhört för att jag är oskuld. Har tidigare varit riktigt förälskad två gånger men då i personer som varit upptagna. Har de senaste åren efter jag lämnat alkoholmissbruket fått några förslag, men då inte själv varit intresserad.

    Med denna tjej vill jag dock gå vidare med men jag vet inte om jag vågar. Jag tror detta kan vara kvinnan jag letat efter. Men vet inte hur/om jag ska ta nästa steg eller bara kommer fortsätta och flörta och ha roligt med henne på jobbet. Lätt att det blir så för det är bekvämt. Känns så pinsamt att hon är 15 år yngre än mig och så mycket mer erfaren inom detta område. Jag kanske planerar för mycket i förväg, händer det så händer det liksom. Jag är dock rädd för att jag ska bli för otydlig i vad jag känner. Att hon tröttnar och väljer någon annan om jag bara fortsätter flörta och inte tar det till nästa steg.

    Egentligen är jag bara intresserad av en seriös relation som förhoppningsvis blir långvarig. Men hon kanske blir skrämd om jag är för seriös. Jag vet inte vad hon vill eller är ute efter men misstänker att även hon vill gå in för det seriöst. Hur ska man göra när man hamnar i sänghalmen? Hade ni berättat som det är och varför det blivit så, dragit till med en halvlögn att man är oerfaren eller inte sagt något alls? Märks det att man är oskuld? Man vill ju inte hon ska välja bort en för ett Första kasst ligg. Har hört hur man är i sängen är viktigt för många tjejer.

    Å andra sidan känns det som jag kan ge tjejen väldigt mycket kärlek, uppskattning och bekräftelse. Kanske så mycket så jag kräver henne. Men det tror jag ändå inte för jag tycker det är viktigt att man har ett eget liv som innan även om man är i förhållande. Tack ni som orkat läsa!
    Nej, berätta inte att du är oskuld, inte ens om ni hamnar i säng. Första gången med en ny behöver inte bli "perfekt".

    Och om du nu bjuder ut henne på dejt (vilket jag tycker att du ska) så är det nog en god idé att inte dra upp seriöst förhållandesnack på de första dejterna. Gå in med målet att ha en trevlig dag/kväll med henne, och låt det bara gå naturligt, stressa inte fram något.
  • Anonym (Patrik-Lisa)

    Säg det INTE före eller under tiden!! Säg det efteråt, när det gått några dagar/en tid och ni är i en relation. Då kan du berätta att hon är din första, då blir det bara fint att säga det.

    Sexet blir vad det blir, oroa dig inte och ta inte upp det innan utan kör på nu bara.

    Lycka till!

  • Anonym (A)
    Anonym (Patrik-Lisa) skrev 2022-01-24 22:30:59 följande:
    Säg det INTE före eller under tiden!! Säg det efteråt, när det gått några dagar/en tid och ni är i en relation. Då kan du berätta att hon är din första, då blir det bara fint att säga det.

    Sexet blir vad det blir, oroa dig inte och ta inte upp det innan utan kör på nu bara.

    Lycka till!
    Så är det
Svar på tråden 40-årig oskuld ska man berätta?