• Strandhem

    BF april/maj 2018 (för oss som är 35+)

    Hej alla underbara gravida kvinnor!
    Plussade i förra veckan och är beräknad till den 10 april.
    Jag har tvillingar som är tre år sedan tidigare.
    Skulle tycka det var roligt om vi kunde vara ett gäng här som kan "mötas på FL och prata".
    Det är väldigt nervöst nu i början innan man vet om det blir något eller ej (särskilt när man är lite äldre...) och kan vara skönt för oss att ventilera våra nojor lite. Att stötta varandra och glädjas såklart.

  • Svar på tråden BF april/maj 2018 (för oss som är 35+)
  • EnLitenTrea

    Hej alla,

    Är så orolig, jag hade missfall i juni och jag tycker mig känna samma symptom nu. Mina symptom försvinner successivt, behöver inte längre kissa på nätterna, är inte så känslig för dofter och magen är inte alls svullen.

    Denna tiden är hemsk tycker jag, har ett VuL inbokat 22 sept men vägen dit är lång. Gick med ett dött foster i magen 5 veckor förra gången :(

    Sorry för deppigt inlägg men det hjälper lite att skriva av sig. Är det någon mer som är i v 7 som inte känner så mycket symptom?

    Grattis till er som plussat :)

  • MisseKido
    Helena1981 skrev 2017-09-03 06:20:48 följande:

    Svagt plus är också plus.

    Jaghar legat lite lågt med tanke på tidigare missfall jag fick i april. Var på ul i 7+3 och fick se ett hjärta ticka, men fick mer och mer aprikosa ljusrosa flytningar så jag kunde inte släppa oron. Var på koll i fredags igen och där upptäckte han en polyp på tappen som orsak. Vred bort den på plats och fick lite antibiotika då det hade blivit obalans i floran. Bebisen mådde bra, hade växt fint och jag blev framflyttad en dag så idag är det 9+6. Jag kan inte förklara hur lättad jag är!

    Mår även så mkt bättre, inget illamående dagtid och tarmarna har börjat komma igång igen.

    Dock pisstrött på kvällen men det har nog mkt med att göra att jag vaknar 5 på morgonen.


    Haha jo jag vet att plus är ett plus men jag kan nog inte ta in det riktigt och min sambo tror inte på det fast jag visat teststickorna haha. Har beställt nya tills imon så då blir det nog svart på vitt om jag är gravid eller inte. Jag har väldigt lite symptom än så länge, lite tröttare än vanligt..

    Åh vad skönt att det gick så bra ändå för er! Har du barn sedan tidigare?
  • Helena1981
    MisseKido skrev 2017-09-03 08:41:21 följande:

    Haha jo jag vet att plus är ett plus men jag kan nog inte ta in det riktigt och min sambo tror inte på det fast jag visat teststickorna haha. Har beställt nya tills imon så då blir det nog svart på vitt om jag är gravid eller inte. Jag har väldigt lite symptom än så länge, lite tröttare än vanligt..

    Åh vad skönt att det gick så bra ändå för er! Har du barn sedan tidigare?


    Jag har två barn i ett tidigare förhållande, kille på 10 och tjej på 8.
  • MisseKido
    EnLitenTrea skrev 2017-09-03 08:39:17 följande:

    Hej alla,

    Är så orolig, jag hade missfall i juni och jag tycker mig känna samma symptom nu. Mina symptom försvinner successivt, behöver inte längre kissa på nätterna, är inte så känslig för dofter och magen är inte alls svullen.

    Denna tiden är hemsk tycker jag, har ett VuL inbokat 22 sept men vägen dit är lång. Gick med ett dött foster i magen 5 veckor förra gången :(

    Sorry för deppigt inlägg men det hjälper lite att skriva av sig. Är det någon mer som är i v 7 som inte känner så mycket symptom?

    Grattis till er som plussat :)


    Håller tummarna att det inte är någon fara! Jag tycker jag hade mest symptom i min första graviditet. Nu är jag dock än så länge i v.4 (om jag nu är gravid haha, ska testa imon igen) men jag har typ inga symptom alls.

    Så det behöver inte betyda att det är något fel den här gången för dig! Ring och tjata till dig ett tidigare vul om det går! Har en fått missfall tidigare tycker jag dom borde prioritera det, du är ju ändå i v.7 och då borde dom se något redan nu. Lycka till.
  • Delphin80

    Hej.
    Idag går jag in i vecka 5 och har fått ont på högersida bak i ryggen som går ner mot magen
    Är det någon av er som har likadant. Jag hade njurstens anfall med min första son men det var i vecka 21.
    Är orolig för missfall eller utomkvedes.

  • Helena1981
    Delphin80 skrev 2017-09-04 06:56:40 följande:

    Hej.

    Idag går jag in i vecka 5 och har fått ont på högersida bak i ryggen som går ner mot magen

    Är det någon av er som har likadant. Jag hade njurstens anfall med min första son men det var i vecka 21.

    Är orolig för missfall eller utomkvedes.


    Låter ju mer som njurar...
  • MisseKido

    Idag har jag BIM och tog ett nytt test och det blev svart på vitt att jag verkligen är gravid! Jag har så svårt att ta in det att jag ska få en till liten :) för ett halvår sedan fanns inte det alls med i tankarna trodde jag var helt klar med två stycken! Lite tröttare än vanligt och kanske någon slags liten aktivitet i livmodern är symptomen än så länge. Hur mår ni andra?

  • Helena1981
    MisseKido skrev 2017-09-04 19:44:19 följande:

    Idag har jag BIM och tog ett nytt test och det blev svart på vitt att jag verkligen är gravid! Jag har så svårt att ta in det att jag ska få en till liten :) för ett halvår sedan fanns inte det alls med i tankarna trodde jag var helt klar med två stycken! Lite tröttare än vanligt och kanske någon slags liten aktivitet i livmodern är symptomen än så länge. Hur mår ni andra?


    Grattis! ????

    Jag är trött på kvällarna, lätt illamående på kvällen och sjukt känsliga bröst....(v11)

    Var åksjuk hela dagarna och extremt illamående på kvällen (halvt förstoppad) fram till vecka 8-9.
  • Oliviaolivia

    Hej! Jag är en 36-åring som väntar andra barnet. Har en son på 2 år sen innan.

    Plussade i förra veckan och har precis gått in i v.6, är helt enormt trött puuuh :) har haft en del molvärk, men har hela tiden trott att det var mensen som var på väg.

    Hade havandeskapsförgiftning med första barnet och hoppas verkl så att jag slipper få det den här gången. Drömmen = en helt normal förlossning :D

  • Strandhem
    EnLitenTrea skrev 2017-09-03 08:39:17 följande:

    Hej alla,

    Är så orolig, jag hade missfall i juni och jag tycker mig känna samma symptom nu. Mina symptom försvinner successivt, behöver inte längre kissa på nätterna, är inte så känslig för dofter och magen är inte alls svullen.

    Denna tiden är hemsk tycker jag, har ett VuL inbokat 22 sept men vägen dit är lång. Gick med ett dött foster i magen 5 veckor förra gången :(

    Sorry för deppigt inlägg men det hjälper lite att skriva av sig. Är det någon mer som är i v 7 som inte känner så mycket symptom?

    Grattis till er som plussat :)


    Hej!
    Kände inte alls mycket symtom ett tag. Men sen i vecka 9 kom det tillbaka. Samma dag som jag skulle på VUL (i fredags) kom symtomen tillbaka. Man blir så himla rädd att allt är kört bara sådär. Men vad jag har förstått så är det fullt normalt att symtomen kommer och går. Mina bröst är knappt ömma och har inte varit ömma nästan alls. Men de växer inte så mycket heller så i mitt fall kanske det beror på det. Inte vet jag. Vi är alla så olika.
    Om du är orolig så boka in ett VUL efter 8+0.
    Om hjärtat skår då går det vägen i ca 90%av fallen säger min gynekolog.
  • EnLitenTrea
    Strandhem skrev 2017-09-06 11:41:29 följande:

    Hej!

    Kände inte alls mycket symtom ett tag. Men sen i vecka 9 kom det tillbaka. Samma dag som jag skulle på VUL (i fredags) kom symtomen tillbaka. Man blir så himla rädd att allt är kört bara sådär. Men vad jag har förstått så är det fullt normalt att symtomen kommer och går. Mina bröst är knappt ömma och har inte varit ömma nästan alls. Men de växer inte så mycket heller så i mitt fall kanske det beror på det. Inte vet jag. Vi är alla så olika.

    Om du är orolig så boka in ett VUL efter 8+0.

    Om hjärtat skår då går det vägen i ca 90%av fallen säger min gynekolog.


    Tack det låter lite lugnande :)

    Jag har fått tid till VuL nästa tisdag, så jag hoppas innerligt att få se ett hjärta ticka. Har ju erfarenheten från det motsatta färskt i minnet från i somras när fostret inte levde :(

    Hoppas på det bästa, skönt att det gick bra för dig :)
  • Mammame

    Uppdatering.

    På ultraljud 10+4 upptäcktes att en av tvillingarna lämnat oss i vecka 7+4 :(

    Mår underligt efter det här beskedet.

    Först var vi väldigt ledsna.

    Nu känner jag mig tom, lite avstängd och deppig.

    Kan inte riktigt glädja mig åt den lille som är ivra.

    Någon annan som varit med om detta?

    Mvh Johanna

Svar på tråden BF april/maj 2018 (för oss som är 35+)