• XAHHA92

    Vi som vill plussa i september

    Hoppar in här från förra månadens tråd!

    Är 25 år och är nu på försök 17 med första barnet. Ska på första mötet inför utredning den 14/9! Hoppas på många fina plus den här månaden inkl mig... :)

    Äl 8/9
    Bim 23/9

  • XAHHA92
    Bellabelle skrev 2017-08-26 10:00:24 följande:
    Jag har 7-8 dagar kvar! Min symtom har varit precis som sist jag va gravid o kommit ungefär på samma dagar!

    Först molande värk i menagen som hållit i sig, stick och hugg vid olika omgångar, dag 4 blev de ökade flytningar delux så att de liksom känns hur de "rinner till" har frossa och sjukdomskänsla i kroppen och blossande kinder! (Känns som jag har feber men de har jag ej) ökad aptit och sug efter sött (äter nästan aldrig godis eller annat sött) började igår få känsliga bröstvårtor med!

    Själv? :D ser ju ett sträck på ditt test! :D
    wow, vilken känsla det måste vara att kunna känna symptom så tidigt! Häftigt! Håller tummarna att det är riktiga symptom :) Vilket försök är ni på?
  • XAHHA92
    Bellabelle skrev 2017-08-26 10:29:48 följande:
    Jag har 7-8 dagar kvar! Min symtom har varit precis som sist jag va gravid o kommit ungefär på samma dagar!

    Först molande värk i menagen som hållit i sig, stick och hugg vid olika omgångar, dag 4 blev de ökade flytningar delux så att de liksom känns hur de "rinner till" har frossa och sjukdomskänsla i kroppen och blossande kinder! (Känns som jag har feber men de har jag ej) ökad aptit och sug efter sött (äter nästan aldrig godis eller annat sött) började igår få känsliga bröstvårtor med!

    Själv? :D ser ju ett sträck på ditt test! :D
    HannaPanna92 skrev 2017-08-26 10:14:54 följande:

    wow, vilken känsla det måste vara att kunna känna symptom så tidigt! Häftigt! Håller tummarna att det är riktiga symptom :) Vilket försök är ni på?


    Japp de är underbart! :D jag känner bara så här när jag är gravid så känner mig ganska säker. Förra graviditeten höll vi på i 8 försök innan de tog sig och den gången de tog sig kände jag precis som jag känner nu mellan äl o bim :) känner aldrig så här annars! Denna gången på syskon försök är de vårat första försök och visst vore de underbart om de tar sig redan på första :D nu måste man bara stå ut dessa sista dagar innan man får lov o testa! :)
    Håller tummarna för dig! :D
    Ja det hade varit underbart om det hade tagit sig på första försöket här också.... Men det gjorde det inte. Är på försök 17 med första barnet.
  • XAHHA92
    Jooosen skrev 2017-08-26 13:49:49 följande:

    Jag har alltså väääldigt mycket mens första dagen. Sedan andra-tredje är det typ borta. Haft så sen p piller stop (över ett år sen). Någon mer med så konstig mens?? Allt kommer liksom på en dag :/


    Försöker med första barnet sen april 2017
    Jag har det likadant. Blöder som mest den första dagen och sen räcker det med trosskydd resterande dagar
  • XAHHA92
    Jooosen skrev 2017-08-27 17:27:51 följande:
    Okej! Tog upp det med gyn men hon sa att det kan vara så... men känns lite konstigt då man hade typ 5-6 dagar som yngre...
    Försöker med första barnet sen april 2017
    Minns att jag också hade så som yngre. Aja, så länge det är normalt har jag det gärna såhär haha
  • XAHHA92
    Frallanz skrev 2017-09-03 06:56:22 följande:

    Nån här som också tagit ut p-stav eller annat prev. ?


    Japp, jag tog ut min p-stav november 2015 :)
  • XAHHA92
    Frallanz skrev 2017-09-03 17:29:56 följande:
    Okej! Har du varit gravid sen dess? När kom din mens igång? :)

    Jag tog ut min i torsdags, fick molvärk dagen efter o vi började bebisverkstaden då :p har molvärk än, precis som vid äl. Men samtidigt känns det som när jag väntade min son, sådär molvärk så man mår illa. Men så snabbt tror jag inte kroppen går igång :) även om jag pratat med 3 st som blivit gravida bara dagarna efter uttag av p-stav.
    Hade mens även med p-stav så allt var som som det skulle efter, vi började dock inte försöka få barn förrän maj 2016. Men har inte blivit gravid än! Tror dock inte det beror på p-staven utan något annat!
  • XAHHA92
    Frallanz skrev 2017-09-03 19:49:53 följande:
    Jasså okej :) jag hade ingen mens alls under tiden, hade den lite över ett år.

    Hoppas det plussas för eran del snart :)
    Att det kan vara så olika fast det är samma preventivmedel. Jag använde hormonspiral innan p-staven men var inte alls nöjd med den. Hade småblödningar konstant.

    Tack! Det hoppas vi med.. Blir försök 17 nu. Ska in på första mötet för utredning nu den 14.e september
  • XAHHA92
    Frallanz skrev 2017-09-03 23:16:31 följande:
    Ja visst är det knepigt! En vän till mig blödde konstant varje dag med p-staven, hon stod ut i 3,5 månad sen bytte hon till spiral. Blev utan mens helt med den. Själv har jag bara provat p-stav, förutom minipiller förut. Supernöjd då mensen försvann med staven :)

    Oj, ja det var några försök :/ vad jobbigt! Men tur att det finns hjälp att få, även om det kanske känns tungt att det ska behöva gå så långt. Håller verkligen tummarna för er!
    Det känns faktiskt väldigt skönt att få komma dit. Man önskar såklart att det inte är något allvarligt fel men bara det här att vi äntligen ska få ett svar är jätteskönt! :)
    Tack! :)
  • XAHHA92
    Mrs-A skrev 2017-09-07 21:30:47 följande:

    ar någon av er provar salt testet ?

    Du kissar i en behållare

    Och sedan häller du lite Salt i en annan

    Du håller i ditt urin i den med salt och tydligen ifall det blir så här så är man gravid ?

    Har någon testat?


    Får man fråga varför du inte tar ett gravtest istället? Haha
  • XAHHA92
    FruganD skrev 2017-09-12 10:15:55 följande:

    Slog mig idag....

    mina två senaste graviditeterna har jag drömt den natten jag blivit befruktad att jag var gravid. Med dottern "gjord" januari 2008 samt senast med sonen "gjord" augusti 2016.

    Och i fredags, på ÄL-dagen drömde jag på natten att jag var gravid igen! Hoppas hoppas att är en sanndröm igen!

    Ska försöka hålla mig från att testa tills fredag nästa vecka, 1 dag före BIM ("missbrukar" gravtest annars...)


    Häftigt om det är så! Håller tummarna!
    Tänk om jag också hade kunnat ha den turen.... Har drömt sååå många gånger att jag varit gravid men icke.
  • XAHHA92
    gröna L skrev 2017-09-12 23:14:56 följande:

    Hörni, hur länge har man äl-flytningar egentligen? Äl-testet visade inte tillstymmelse till stegring, min app säger att det är en vecka kvar, men idag har jag haft äl-flytningar. Vad ska man tro om det?


    Jag brukar få äl-flytning ca 5 dagar innan äl :) Hade jag varit du hade jag från & med nu tagit två äl-test om dagen. En stegring kan ske väldigt fort för vissa. Min stegring sker på en dag. Kan vara tok negativt på morgonen och positivt på kvällen, sen negativt morgonen efter.
  • XAHHA92

    Bim-6 och har inte det minsta tecken på att vara gravid. Trodde aldrig att jag som frisk 25 åring skulle stå här och uppenbarligen inte kunna bli gravid utan hjälp från vården. Det är tragiskt och så jävla orättvist!!
    Jag är så trött på att höra "Det kommer när det kommer. Du kommer bli gravid. Du är ung & har många år kvar."
    Nu har vi försökt 17 månader utan resultat & jag orkar snart inte mer.
    Min dröm om att få två barn innan 30 har ändrats till en dröm om att få ETT barn. Ge mig bara mitt barn så kommer mitt hjärta bli helt igen.

  • XAHHA92
    Lollaan skrev 2017-09-16 12:46:29 följande:
    Hur går ni tillväga med era försök?

    Jag känner mig helt lurad, med tanke på i yngre dagar när man skyddade sig för att verkligen inte bli gravid. Trodde ju liksom att det var något som skulle hända direkt och nästan utan ansträngning. Är oxå lika gammal som dig, och vi har sagt sedan nyår att vi vill bli gravida. Men jag kan inte påstå att vi försökt till 100%..

    Jag håller tummarna för din skull. Inte kul heller med sociala medier nu där det bara ploppar upp gravidmagar och bebisar överallt
    Vi har sedan start använt äl-test och har aktivt försökt alla dessa månader. Vi har testat det mesta man kan göra men inget resultat.

    Har blivit inskrivna för utredning, jag ska ta blodprov och min sambo ska lämna spermaprov. Vi har väntat 18 veckor på detta mötet och nu ska vi vänta 8-10 veckor till nästa möte & då få svar på proven. Detta är bara början på en lång process.

    Jag blir väldigt ledsen inombords när andra klagar och ska söka hjälp när de inte ens försökt ett år. Det är såna människor som tyvärr tar upp tider för oss andra som försökt i många många månader.
  • XAHHA92
    FruganD skrev 2017-09-19 21:03:14 följande:

    Jag har ALDRIG varit med om denna frustration och jobbiga väntan, mina fyra barn till trots - de har liksom blivit till halvt/helt oplanerade.... Och NU när vi verkligen vill och försöker få till en femma, då tar det sig inte :( :( Började förra månaden, så bara andra försöket - men ja, det känns hopplöst och jobbigt! Jag blev ju gravid bara min man typ "skaka i kalsongerna" bredvid mig...

    har varit gravid sju ggr sammmanlagt, alla sju gånger lika oplanerade... Jag har fyra barn jag älskar mest av allt - men min kropp och hjärna SKRIKER efter en liten femma.

    Känns som att kroppen "straffar mig" för de tre aborter jag gjort :( :(


    Tycker definitivt inte du ska ge upp hoppet om ni bara försökt två månader. Förstår att det kan kännas frustrerande då dina andra barn blev till direkt men en kvinnas fertilitet ändras ju med åren.. Du får tänka att du har 4 fina barn :)

    Själv är jag 25 år och verkar inte kunna få något barn alls. Nästa äl är försök 18, alltså 1 1/2 år av förtvivlan och känsla av att inte duga som kvinna........
  • XAHHA92

    Och däääär började mina spottings. Fy fan vad jag hatar detta. Känner mig fruktansvärt värdelös som inte ens kan bli gravid med första barnet.
    Nästa blir försök 18.
    Tänk er 18 månader, det är 1 1/2 år av ständig sorg och frustration att det aldrig tar sig.

  • XAHHA92
    Queva skrev 2017-09-20 11:02:43 följande:
    Beklagar. :( har ni gjort nån utredning?
    Har precis påbörjat en. Fick vänta 18 veckor för att komma på första mötet och ska nu vänta 10 veckor till på nästa möte. Då kommer vi bara få reda på svar från blodprov och spermaprov. Har inte ens fått göra ett vul eller spolning av äggledarna. Så vi har precis påbörjat en extremt lång process.
Svar på tråden Vi som vill plussa i september