• Anonym (Frågvis)

    En typ av tjej att ligga med, en annn att gifta sig med?

    Jag undrar som rubriken lyder, vad är skillnaden mellan de tjejer ni drömmer om att ligga med och de tjejer som ni vill gifta er med? Om det nu finns någon?

    /frågvis

  • Svar på tråden En typ av tjej att ligga med, en annn att gifta sig med?
  • Anonym (MS)
    Mila76 skrev 2017-09-11 15:58:59 följande:
    Frågan handlar om skillnader mellan "tjejer ni drömmer om att ligga med och tjejer ni vill gifta er med".

    Att inbilla sig att människor är möjliga att dela in i typer av något slag, och sedan välja ut "ligga med material" och "gifta sig med material" är självbedrägeri. Du kan möjligtvis avgöra om en individ passar dig som partner, eller om det enbart blir sex, relativt snabbt, men även där kan du bedra dig själv genom förhastade bedömningar. Människor är individer och de allra, allra flesta är betydligt mer än en yta.
    Ja och ibland kan det ta år innan vissa sidor visar sig hos en person. Det behöver inte betyda att man har bedragit sig själv genom att gå efter de sidor som personen har visat hittills. Vad ska man göra liksom, man måste ju på nåt sätt gå efter de kriterier man har och ta det därifrån. Blir ju jobbigt om man ska gå omkring och vara så misstänksam.

    Och även om jag idag drömmer om en viss typ av tjej att ligga med så är det ju inte uteslutet att jag i verkligheten råkar på blir attraherad av en helt annan typ av tjej. Så kan det ju också vara
  • Mila76
    Anonym (MS) skrev 2017-09-11 16:22:37 följande:

    Ja och ibland kan det ta år innan vissa sidor visar sig hos en person. Det behöver inte betyda att man har bedragit sig själv genom att gå efter de sidor som personen har visat hittills. Vad ska man göra liksom, man måste ju på nåt sätt gå efter de kriterier man har och ta det därifrån. Blir ju jobbigt om man ska gå omkring och vara så misstänksam.

    Och även om jag idag drömmer om en viss typ av tjej att ligga med så är det ju inte uteslutet att jag i verkligheten råkar på blir attraherad av en helt annan typ av tjej. Så kan det ju också vara


    Ge exempel på de här "typerna" du pratar om.
    Antalet kvinnor i SD:s riksdagsgrupp är lägre än antalet kvinnor i Iraks parlament. Är du nöjd med det, Jimmie Åkesson?
  • Anonym (MS)
    Mila76 skrev 2017-09-11 16:29:53 följande:
    Ge exempel på de här "typerna" du pratar om.
    Ja till exempel så drömde jag länge om en ung snygg blond utländsk gullig flickig, sen fick jag en kvinnlig chef som var jätteattraktiv 50+ mörkhårig svensk omhändertagande kvinnlig stilig som jag länge drömde om att ligga med. De var väldigt olika typer i alla fall utseendemässigt.
  • Anonym (Mr Prefect)
    Anonym (frank) skrev 2017-09-11 08:20:35 följande:
    Lol, du kopierar från wikipedia? Bra källa kompis!

    Komplex är en neutral psykoanalytisk term som innebär ett känslomässigt monster. Ofta negativt, men inte per definition ;)

    Dessutom är Freud knappast ansedd som någon auktoritet på området längre.

    Svara gärna på någon av mina frågor istället för att kopiera wikipediatexter och diskutera Freud.
    Wiki klarar de flesta tester mot olika uppslagsverk 'kompis'.

    Du verkar ha problem med relationer så kanske du skall gå tillbaka och fundera på vem du är...
  • Anonym (Mystify me)
    Anonym (frank) skrev 2017-09-11 07:28:54 följande:
    Ni som klagar på hora/madonna-komplexet, vad har ni egentligen emot det? Det är väl inte så konstigt att man vill ha en bra tjej att gifta sig med men att man vill ha en hora i sängen? Det är väl precis samma sak som tjejer som gillar bad boys i ungdomen och sen gifter sig med en advokat? 
    Man kan dessutom få båda. Jag är gift men ligger med prostituerade ibland.
    Vad jag personligen har emot det är att det förutsätter att två (eller fler) beteendemönster inte kan rymmas i en och samma person. Att det förutsätter att en "bra" tjej på något vis inte får gilla sex och ta ut svängarna i sänghalmen. Eller att en tjej som gör det inte skulle kunna ha andra bra egenskaper som människa. I min värld är det ett avsågat sätt att tänka. Precis som att tro att det inte finns bad boys i kostym.  
     
  • Anonym (onlycrap)
    fornminne skrev 2017-09-10 19:33:12 följande:

    TS, även om de flesta - oavsett kön - ställer högre krav på en äktenskapspartner än på ett ligg, sitter inte de flesta män och väljer (eller väljer bort) en viss "typ" av kvinnor baserat på tidigare sexuell erfarenhet mm.

    Vissa män på Internet vill gärna få kvinnor att tro det, men det stämmer bara för ett litet antal män. De flesta har inte den valmöjligheten. De får hålla till godo med de kvinnor som finns eller förbli singlar. Detsamma gäller kvinnorna förstås, men kvinnor har ofta råd att vara kräsnare pga växande mansöverskott, preferenser och annat.

    Det är möjligt att de flesta män _föredrar_ en kvinna som inte har legat med halva stan. Men eftersom de flesta kvinnor ändå inte har gjort det, och eftersom de flesta män hellre är ihop med en "lösaktig" kvinna än förblir singlar, så spelar det där ingen större roll i slutändan.

    Hora/madonna-synen har ingen makt i vårt samhälle om man inte ger den makt. Män med denna syn vill ju både ha kakan och äta upp den, men det går per definition inte att få i en och samma kvinna. Tidigare generationer män har löst detta "dilemma" genom att gifta sig med madonnor och ha andra kvinnor ("horor") vid sidan om. En del hade älskarinnor och andra gick till prostituerade. På så sätt har de fått det bästa av två världar så att säga, utifrån deras perspektiv.

    Men det där fungerar ju inte lika bra i ett modernt, relativt jämställt samhälle som Sverige. Dels finns det inte så många "madonnor" kvar, i betydelsen "kyska" kvinnor som håller på sig. Även om inte alla "ligger runt" heller, är det idag inte ovanligt att kvinnor har haft lika många sexpartners som män eller fler. Dels accepterar de flesta kvinnor inte otrohet i ett förhållande, eller ser genom fingrarna på att mannen har andra vid sidan om medan hon själv inte får ha det. Utan antingen skiljer hon sig eller börjar själv träffa andra, eller både och.

    I ett samhälle där kvinnor inte längre är beroende av män som försörjare, har vi fått en jämnare maktbalans också på andra områden. Män kan inte längre göra som de vill utan att det får konsekvenser.


    Så vad du säger är att mäns enda egentliga lösning för att få stopp på det här är att ta ifrån kvinnor många av deras sociala rättigheter?
  • Anonym (x)

    Vissa killar ger ett intryck av att inte ha mycket innanför pannbenet och det är ju inget man tar hem och visar mamma. 

    Vissa killar ger ett empatiskt intryck och är snälla, de tar jag gärna hem och visar mamma.

    De omogna killarna som verkar heja på föråldrade stereotyper och bidrar till en kultur som kallar tjejer för slampor de tar jag inte i med tång.

    Ts vilken typ är du?

  • Anonym (( nilsson ))
    Anonym (x) skrev 2017-09-11 20:13:49 följande:

    Vissa killar ger ett intryck av att inte ha mycket innanför pannbenet och det är ju inget man tar hem och visar mamma. 

    Vissa killar ger ett empatiskt intryck och är snälla, de tar jag gärna hem och visar mamma.

    De omogna killarna som verkar heja på föråldrade stereotyper och bidrar till en kultur som kallar tjejer för slampor de tar jag inte i med tång.

    Ts vilken typ är du?


    Inte så roligt att bli äldre, men när jag ser på dagens kvasiintelektuälla pseudo-feministiska kvinnor är jag glad jag inte är ung man längre,
    Stackars jävlar.
  • Anonym (MS)
    Anonym (( nilsson )) skrev 2017-09-11 20:35:42 följande:
    Inte så roligt att bli äldre, men när jag ser på dagens kvasiintelektuälla pseudo-feministiska kvinnor är jag glad jag inte är ung man längre,
    Stackars jävlar.
    Vad roligt för dig att du är glad, men hade du något svar till TS eller?
  • Anonym (MS)
    Anonym (( nilsson )) skrev 2017-09-11 20:35:42 följande:
    Inte så roligt att bli äldre, men när jag ser på dagens kvasiintelektuälla pseudo-feministiska kvinnor är jag glad jag inte är ung man längre,
    Stackars jävlar.
    Och de där kvinnorna är troligen också glada att du inte är ung längre.
Svar på tråden En typ av tjej att ligga med, en annn att gifta sig med?