• Anonym (Hanna)

    Rimligt att få sova i värdparets säng?

    Nästa helg ska jag och maken hälsa på ett par som vi är goda vänner med och vi övernatta där i några dagar. Vi räknar då med att vi får sova i deras säng medan vi är där. Är det rimligt eller är det helt orimligt att "begära" en sån sak?

  • Svar på tråden Rimligt att få sova i värdparets säng?
  • Anonym (men vadfan?)
    Anonym (realist) skrev 2017-09-12 23:56:47 följande:

    Självklart är TS swingers och de delar då säng med värdparet.

    Alternativ ett troll


    Alltså folk får ju swinga om de vill, men när de blir sura/förolämpade för att andra par som de inte ens frågat innan inte vill är det äckligt, snudd på våldtäktsaktigt faktiskt.
  • nihka
    Det beror sig på. Om du exempelvis är svårt fysiskt handikappad och värdparets sovrum ligger på bottenvåningen där det finns en entré med rullstolsramp och övriga sängar finns i sovrum på en övervåning utan hiss skulle jag tycka att det var en smidig lösning att erbjuda så du hade inte ens behövt fråga.
    Om du vill ha tillbaka min röst Batra, får du ge SD foten!
  • cloudberry79

    Om de är hemma är det helt orimligt, såvida inte grava fysiska hinder föreligger. Då ber man ändå snällt innan, man kräver inte.


    Just NO.
  • Stårschan
    Anonym (realist) skrev 2017-09-12 23:56:47 följande:

    Självklart är TS swingers och de delar då säng med värdparet.

    Alternativ ett troll


    Förmodligen alternativ 2. 74 inlägg, och inte ett enda svar av TS... Well played!Skål
  • Anders 386
    Anonym (Hanna) skrev 2017-09-11 22:13:54 följande:

    Nästa helg ska jag och maken hälsa på ett par som vi är goda vänner med och vi övernatta där i några dagar. Vi räknar då med att vi får sova i deras säng medan vi är där. Är det rimligt eller är det helt orimligt att "begära" en sån sak?


    Helt orimligt enligt mig. Jag skulle ta illa upp om våra gäster förväntade sig nåt sånt. Det är inte god ton att ta upp frågan öht. Då ställer man värdparet i en väldigt svår situation. 
    Det är inte en tillfällighet att man ofta har ett rum som man kallar för "gästrum".
  • Jennie med ie
    Anonym (Hanna) skrev 2017-09-11 22:13:54 följande:

    Nästa helg ska jag och maken hälsa på ett par som vi är goda vänner med och vi övernatta där i några dagar. Vi räknar då med att vi får sova i deras säng medan vi är där. Är det rimligt eller är det helt orimligt att "begära" en sån sak?


    Orimligt ja.


    (Man måste alltid helgardera sig här på FL så det är väl bäst att tillägga att det givetvis kan finnas situationer där det är rimligt att gästerna erbjuds värdparets säng, t ex om värdparet ber gästerna sova där och gästerna har medicinska svårigheter att sova på t ex exrasäng eller madrasser men de själva har inte det)

  • Anonym (Harry)
    Anonym (L) skrev 2017-09-12 21:30:08 följande:
    Ändå onödigt att börja spekulera såvida man inte får ett svar från ts, vilket inte lär hända!
    Inte alls. Det är trevligt att diskutera och angripa ämnet från fler vinklar. Ts kommer inte att dyka upp igen så vi som diskuterar i tråden kan använda oss av fria tankar och olika scenarion.
  • Anonym (L)
    Anonym (Harry) skrev 2017-09-13 14:23:19 följande:

    Inte alls. Det är trevligt att diskutera och angripa ämnet från fler vinklar. Ts kommer inte att dyka upp igen så vi som diskuterar i tråden kan använda oss av fria tankar och olika scenarion.


    Det är din åsikt. Du vet forfarande inte om detta scenario som ts beskriver faktiskt är som hon skriver eller inte. Vi vet inte ens om tråden är på riktigt.
  • Anonym (eh)
    Anonym (Hanna) skrev 2017-09-11 22:13:54 följande:

    Nästa helg ska jag och maken hälsa på ett par som vi är goda vänner med och vi övernatta där i några dagar. Vi räknar då med att vi får sova i deras säng medan vi är där. Är det rimligt eller är det helt orimligt att "begära" en sån sak?


    Nu utgår jag från att du bara roar dig lite med en trolltråd ts för annars skäms jag på dina vägar, det vore ju svagbegåvat att förvänta sig en sådan sak.

    Så snälla säg att du bara fördriver tiden med att 'trolla'
  • Anonym (Helt seriöst)

    Helt seriöst här, mina svärföräldrar förväntar sig att få sova i vår säng när de ska sova här. Blir alltid tjafs mellan mig och maken gällande det, han tycker de självklart ska få ta den medan jag inte alls är okej med det.

  • Zadre
    Anonym (men vadfan?) skrev 2017-09-13 07:24:55 följande:
    Alltså folk får ju swinga om de vill, men när de blir sura/förolämpade för att andra par som de inte ens frågat innan inte vill är det äckligt, snudd på våldtäktsaktigt faktiskt.
    Men var kom iden om swingers ifrån öht? Ingenting i TS tyder på att det är det som det handlar om.
  • Anonym (H)
    Anonym (Helt seriöst) skrev 2017-09-13 17:42:43 följande:

    Helt seriöst här, mina svärföräldrar förväntar sig att få sova i vår säng när de ska sova här. Blir alltid tjafs mellan mig och maken gällande det, han tycker de självklart ska få ta den medan jag inte alls är okej med det.


    Vem brukar vinna?
  • Anonym (Helt seriöst)
    Anonym (H) skrev 2017-09-13 19:36:37 följande:

    Vem brukar vinna?


    Jag, jag går helt enkelt och lägger mig i min säng, sen får han lösa det han sagt till sina föräldrar bäst han vill om han nu lovar bort min säng.
  • Anonym (...)

    Du måste driva med oss!! Självklart ber man inte ens om det! Pinsamt av dig.

    Annat kan vara ifall det är ens gamla föräldrar som har svårt för att sova på tex en soffa eller tältsängar.

  • Anonym (H)
    Anonym (Helt seriöst) skrev 2017-09-13 19:39:37 följande:

    Jag, jag går helt enkelt och lägger mig i min säng, sen får han lösa det han sagt till sina föräldrar bäst han vill om han nu lovar bort min säng.


    Haha! Bra gjort!
  • Fliselisan

    Alltså, trodde först när jag läste rubriken att du skämtade...men nej, det är inte rimligt, värdparets säng är ju just deras säng. Skulle inte erbjuda min om det inte fanns särskilda skäl som att gästen var handikappad och vår säng lättast att lägga sig i, eller liknande.

  • Alessia

    Ta in på hotell du! Ditt önskemål om att lägga beslag på värdparets säng gör dig till en mardrömsgäst i mina ögon. Ingick även frukost på i din rumsbeställning?

  • Anonym (H)
    Alessia skrev 2017-09-13 20:27:41 följande:

    Ta in på hotell du! Ditt önskemål om att lägga beslag på värdparets säng gör dig till en mardrömsgäst i mina ögon. Ingick även frukost på i din rumsbeställning?


    Inte bara frukost.

    Hon vill säkert låna deras tandborstar också.
Svar på tråden Rimligt att få sova i värdparets säng?