Inlägg från: Anonym (bibbi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bibbi)

    Ni som tagit emot "donerat"

    Ni som tar emot ägg eller spermier från en okänd person, när ni är i ett förhållande.
    HUR ska er partner kunna känna sig som förälder till någon annans barn, som det faktiskt är...

    Det är min raka fråga.svara!

  • Svar på tråden Ni som tagit emot "donerat"
  • Anonym (bibbi)
    Anonym (hp) skrev 2017-09-16 23:20:29 följande:

    Fy fan vad vidrigt och tragiskt!


    Nej,vidrigt är det inte!
    Lite tragiskt... kanske.
    Men sorgligt och bisarrt är det.
  • Anonym (bibbi)
    MrsAJ88 skrev 2017-09-16 23:22:54 följande:

    Nu har jag bara ett barn som är biologiskt både min och min mans, men jag förstår inte alls hur du resonerar. Att vara förälder har väl väldigt lite med biologi att göra, och allt att göra med den relation man har till barnet??


    Håller inte med.
    Föräldrar har blodsband med sina barn i min bok.

    Kan se lite annorlunda på adopterade dock.
  • Anonym (bibbi)
    Anonym (Älskad) skrev 2017-09-16 23:27:42 följande:

    Tro mig- om du kämpat i massor med år och längtat ihjäl dig efter barn så spelar gener ingen roll alls! När man bär barnet i sig, känner dess sparkar, får hålla i det för första gången- livet kan inte bli bättre än så! Hjärta Ser första leendet, hör ordet "mamma", ser det lilla livet utvecklas, bli ett charmtroll, en som smälter ens hjärta. Solig Vad har gener med det att göra?! Adopterade barn är inte genetiska heller, men efterlängtade och älskade. Vi har aldrig nånsin tänkt på att vår son inte är vår genetiskt sett. Han är vårt barn! Som äntligen kom till oss efter alla år! Nån annans barn är han då sannerligen inte! De donerade varsin könscell. Han har tillhört oss sen han blev till. De år han låg i frysen tänkte jag ofta på honom och hans syskon. Just han blev kvar irl. Kanske ett barn till om vi har världens flax. Drömmer


    Det kan jag förstå och respektera.
    MEN, faktum kvarstår... det är inte ert "riktiga" barn.

    Gener SPELAR roll, de gör de. Kanske inte för er som inte hade något val, men hade du varit problemfri så hade du nog sett hur jag menar.

    Gener har med allt att göra. Donatorbarn är att likställa med adoptivbarn. Antingen är man släkt eller så 'är man inte.
  • Anonym (bibbi)
    Anonym (Älskad) skrev 2017-09-16 23:38:50 följande:
    Nu klev du över gränsen!! Fan komma här och påstå att han inte är vår på riktigt!! Kom hit personligen ditt jävla AS så får du veta att du lever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
    Hoppsan... jag klev visst på en öm tå.
    Hur det nu än är så bevisar alla DNA-test i världen det jag påstod. Hur arg du är blir.

    AS...? Brukar du kalla människor som inte håller med dig för as?
  • Anonym (bibbi)
    Anonym (Os mamma) skrev 2017-09-17 00:04:58 följande:
    MIN dotter har tillkommit genom äggdonation. Dvs jag har burit henne, jag har känt henne sparka i min mage, vi har delat blodkärl, jag har ammat henne i 1 år och jag är den hon nu vid 4 års ålder alltid ropar på först om hon vill något. Orkar inte ens bemöda mig med att skriva det jag egentligen anser om en sådan empatilös och idiotisk åsikt. Men ändå nyfiken, vad i det jag beskriver ovan är det som enligt ditt resonemang inte gör mig till "riktig" mamma? Vad innebär det att vara "riktig" förälder?

    Enligt mig är det att det att finnas där dagligen, ta hand om sitt barn och inte att vara en okänd människa som donerat en enda cell.
    Fast "på riktigt" är hon inte din dotter.
    Jag är skeptiskt till alla nymodigheter att få barn. Det kostar massor av pengar. Skattekronor.

    Även om du inte orkar bemöta mig... så har jag rätt. DNA och gener du vet.

    Vad som inte gör dig till "en riktig mamma"?  Tja, att du inte ens är släkt med ditt barn? Duger det som åsikt?
  • Anonym (bibbi)
    Anonym (Men vad .....) skrev 2017-09-17 00:25:26 följande:
    Hade du varit problemfri ...?! Ursäkta men tycker du är ute och cyklar så det dammar om det. Verkar mer som om du ser barn som ägodelar. Precis som de ovan säger så är det dem som har rätt att kalla sig mamma och pappa de som funnits där för barnet oavsett vem som bidragit med generna. De som tröstat, kramat, matat, nattat, läst sagor, läxor, stöttat mm är de som har rätt att kalla sig riktiga föräldrar. Du lägger nog alldeles för stor vikt vid gener. Vadå riktigt barn ?! I min värld finns det inga oriktiga barn . Och du, jag är en av dem som är " problemfri" men din arrogans mot en del föräldrar kommer slå tillbaka på dig i form av karma.
    Jag håller inte med, tror inte heller på "karma". Karma är något vi brukar skämta om, tror du på tomten också`?
  • Anonym (bibbi)
    Anonym (pappa) skrev 2017-09-17 00:30:34 följande:

    Såna som du kommer aldrig kunna förstå i alla fall, så det är nog ingen idé att någon svarar. Låt tråden självdö.

    Så ska jag natta om min dotter. Hon är uppe och pratar med sin icke-biologiska mamma som är och jobbar i USA. Ibland kommer saknaden mitt i natten. Däremot har hon inte idag frågat om sin biologiska pappa, som också är i USA och jobbar. Så det blir jag, icke-biologiska pappan, som får natta idag med.


    Låter lite som en mänsklig Pytt i panna. 
  • Anonym (bibbi)
    Anonym (nato) skrev 2017-09-17 00:37:48 följande:
    Föräldraskap kommer i många former. Man brukar skilja på genetisk, biologisk, juridisk och social (förälder) förälder. Ibland är en och samma alla saker på en och samma gång. Andra gånger inte. Ja genetik är viktigt för många men kärlek, gemenskap och familjeband ser inte till sånt. Man kan älska precis vem som helst och man måste nästan ha ett hjärta av sten för att inte älska ett litet värnlöst barn som hamnat i ens hem, oavsett vem barnet är.
    Skulle du säga så även om det okända barnet låt på din farstutrapp?
  • Anonym (bibbi)
    Anonym (pappa) skrev 2017-09-17 00:30:34 följande:

    Såna som du kommer aldrig kunna förstå i alla fall, så det är nog ingen idé att någon svarar. Låt tråden självdö.

    Så ska jag natta om min dotter. Hon är uppe och pratar med sin icke-biologiska mamma som är och jobbar i USA. Ibland kommer saknaden mitt i natten. Däremot har hon inte idag frågat om sin biologiska pappa, som också är i USA och jobbar. Så det blir jag, icke-biologiska pappan, som får natta idag med.


    Förresten, om man låter trådar självdö så svarar man väl inte i dem?
Svar på tråden Ni som tagit emot "donerat"