Inlägg från: Anonym (Lezz) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lezz)

    Lesbisk söker tjej att prata med

    Hej. Är jätte feg och paranoid som håller mig anonym men vill skriva detta. Är 24 år. Ser väl helt ok ut, smal långt hår blå ögon. Är ganska killig i mitt sätt. Har alltid inställningen att det löser sig osv. Har 2 barn. Fick första som 19åring. Blev störtförälskad i en tjej för ca 2 år sen och efter det har jag legat med en tjej och förälskat mig i ytterligare en. Är alltså lesbisk. Ingen vet. Men jag orkar fan inte leva i den här lögnen längre. Det tär så in i helvete. Behöver väl mest någon att prata med om typ vad som. Känner mig bara ensam. Skriv om du har lust!

  • Svar på tråden Lesbisk söker tjej att prata med
  • Anonym (Lezz)

    Främst av ekonomiska skäl och pga barnen. Vid intresse berättar jag gärna mer detaljerat min situation på meddelanden.

  • Anonym (Lezz)
    Glinda från Oz skrev 2017-12-19 07:56:11 följande:

    Du förlorar inget ekonomiskt på att berätta att du är lesbisk och för barnen är det mer skadligt att ha en mamma som går runt och ljuger än en mamma som gillar tjejer. Det är 2017 nu, inte 1817.


    Nja nu vet du ju inte riktigt om min situation så jag förstår hur du tänker. Det är inte att komma ut jag är rädd för. Jag längtar efter att komma ut så att jag får vara mig själv. Det är konsekvenserna av att jag och min sambo separerar som jag är orolig för. Anledningen till att jag skriver här är för att sökte efter någon som vill skriva med mig eftersom jag känner mig ensam.
  • Anonym (Lezz)
    Darimna skrev 2017-12-19 09:21:34 följande:

    Men lägg av. Hon skriver att hon är orolig och rädd och behöver någon att prata med och det första folk gör är att lyncha henne!

    (Inte bara du, men detta är ett exempel) 

    Det är inte så lätt att alltid göra rätt hela tiden. 

     


    Glinda från Oz skrev 2017-12-19 09:09:35 följande:

    Du är alltså otrogen mot din sambo och är tillsammans med honom fast du inte älskar honom? Hur hade du själv känt om det var han som gjorde så mot dig, att han sket i dig och bara var tillsammans med dig för pengarna? Om någon beter sig illa säger jag det oavsett vad deras första frågeställning är, jag tycker man ska säga ifrån och inte bara acceptera att folk är svin.


    Förstår att du blir upprörd av att höra min historia. Var beredd på att få skit för mitt ruttna uppförande. Självklart håller jag med dig helt och hållet. Vill ta mig ifrån detta så fort som möjligt. Jag skäms och tänker ofta på att det kunde varit ombytta roller. Klart du ska säga ifrån om du tycker att något är fel. Tyvärr så är folk svin. Jag säger som Martin Timell: Jag har iallafall inte mördat någon ;). Nej men allvarligt, när det handlar om separationer och skilsmässor gör folk de mest omoraliska saker. Nu vet jag din åsikt, tackar för din kritik och ber dig dra dig vidare till nästa tråd för jag är inte här för att diskutera huruvida mitt uppförande är moraliskt eller ej. Vill som sagt bara ha någon att prata med.
  • Anonym (Lezz)
    Darimna skrev 2017-12-19 08:48:04 följande:

    Skriv PM till mig om du vill

    Jag har varit lesbisk, bi, hetero... 

    Till att inse att det är ett jävla trams att man måste sätta etiketter på sig själv sådär. Man är ju samma person oavsett vem man blir kär i. Du har inte förvandlats till någon annan som kan kallas "flata" bara för att du börjat bli kär i tjejer. 


    Insiktsfullt av dig! Det är mycket möjligt att jag också kommer att älska människor med alla möjliga könstillhörigheter genom livet. Det är just att jag satte stämpeln på mig som hetero och blev blixtförälskad i en tjej. Du vet när tiden stannar och hela det köret. Då slog det mig att jag inte varit kär tidigare. Har nog blivit smickrad av att personer varit intresserade av mig och tolkade det som "kärlek". Har alltid varit personen som tycker kärlek är bull och hatat romantiska filmer eftersom "allt är så jävla överdrivet". Gud jag är patetisk.
  • Anonym (Lezz)
    Helloyoung1 skrev 2017-12-18 23:56:08 följande:

    jag är en kille som inte förstår alls ni som är lesbiska. Frågan är vad älskar ni på varandra? Ni har samma kropp!


    Haha! Vi har ju inte samma kropp. Jag tänder ju inte på mig själv. Tycker att tjejer i allmänhet är mer attraktiva och intressanta på alla sätt.
  • Anonym (Lezz)
    Glinda från Oz skrev 2017-12-19 15:29:15 följande:

    Du är alltså helt okej med att din sambo aldrig har älskat dig, är otrogen och bara vill ha dig för dina pengar? Är det okej att göra vad som helst sålänge man inte mördar?


    Haka inte upp dig på det, det vara bara ett dåligt försök till ironi för att lätta upp den lätt spända stämningen.
  • Anonym (Lezz)
    Glinda från Oz skrev 2017-12-19 15:29:15 följande:

    Du är alltså helt okej med att din sambo aldrig har älskat dig, är otrogen och bara vill ha dig för dina pengar? Är det okej att göra vad som helst sålänge man inte mördar?


    Har jag sagt att jag aldrig har älskat honom? Att jag bara vill ha honom för pengarna? Det är inte så enkelt förstår du inte det? Dina "analyser" är ett skämt. Du får gärna komma med kritik, det är ett hett ämne. Men när du drar egna grunda slutsatser på antaganden så känner jag att jag inte att jag orkar lägga energi på att svara dig.
  • Anonym (Lezz)
    Glinda från Oz skrev 2017-12-19 16:17:36 följande:

    Se gärna vad jag skrev i övrigt.Ja, det har du. Du säger att du är lesbisk och lesbiska älskar inte män, du säger också att du inte kan/vill lämna honom av ekonomiska skäl. Du har själv sagt det här inte jag. Du har också sagt att du varit otrogen.


    "Lesbiska älskar inte män" haha! Du vet för övrigt att man kan älska en person på många olika sätt och att en relation kan utvecklas åt många olila håll? Exakt jag kan/vill inte lämna honom av ekonomiska skäl. Inte att jag BARA är med honom för pengarna. Var för är du så dramatisk? Vi har ju även barn så vill att allt ska gå så smidigt som möjligt med separationen och att de ska slippa se oss osams.
  • Anonym (Lezz)
    Glinda från Oz skrev 2017-12-19 16:17:36 följande:

    Se gärna vad jag skrev i övrigt.Ja, det har du. Du säger att du är lesbisk och lesbiska älskar inte män, du säger också att du inte kan/vill lämna honom av ekonomiska skäl. Du har själv sagt det här inte jag. Du har också sagt att du varit otrogen.


    Kan vi släppa det här nu Glinda från Oz? Alla är redan med på hur dum i huvudet jag är.
  • Anonym (Lezz)
    Darimna skrev 2017-12-19 17:04:05 följande:

    Sluta svara tillbaka då... Hon är uppenbarligen bara här för att gräla. Finns många sådana på familjeliv som inte har något eget liv utan bara älskar att trycka ner andra. Sorgligt värre, bry dig inte om det.

    Jag tycker du tänker rätt. Klart man tar det försiktigt med att starta kaos i sin familj när det är barn inblandat. Så länge du har en plan för att berätta någon gång? 

    Det funkar inte att fortsätta ljuga särskilt länge. 

    Och jag antar att hon menar att du borde använda etiketten "bi" istället för lesbisk om du haft känslor för en man och alltså kan bli kär i män också. 

     

    Hur är det, har du en tjej som du har ihop det med just nu eller är allt sådant passerat för den här gången? Om det är pågående bör du kanske snabba på med separationen oavsett ekonomi..

    Det ekonomiska brukar alltid lösa sig på ett eller annat sätt bara man spelar sina kort ordentligt, det är faktiskt väldigt få människor som hamnar på gatan eller hos kronofogden om man räknar alla som separerar... 

     


    Jag vet men samtidigt så tycker jag att alla har rätt att fråga och tycka så därför har jag fortsatt art svara men nu tyckte jag att det blev riktigt löjligt så nu får det vara.

    Ok jag tänkte att hon menade att jag aldrig har älskat honom (efteom att jag är lesbisk) och därför är jag jag en ännu sämre människa förstår du. Men ett stort jävla skit samma på den känner jag.

    Nej jag har inte ihop det men någon vid sidan av.

    Nej det får vi väl hoppas men det är så sjukt osäkert. Nu har ju barnen det bra med båda sina föräldrar. Jag och sambon har ett vänskapligt förhållande och jag hoppas att det kan fortsätta sen. Självklart är mitt mål att berätta så snart som möjligt. För allas skull.
  • Anonym (Lezz)
    Aliona skrev 2017-12-19 19:21:22 följande:

    ?Lesbiska älskar inte män?? Jo, det är vi faktiskt många som har gjort, i synnerhet innan man får rätsida på sina känslor och sin sexuella läggning. Du får gärna moraliskt döma otrohet, men nu när du kommer in på homosexuellas process för självförstående, självacceptans och att komma ut så är du på djupt vatten. Du har sagt din mening om otroheten - låt henne vara nu.

    Ts, bra att försöka hitta någon att prata med. Vänd dig gärna till hbt-forum eller rfsl som kan förstå bättre. Rfsl brukar också ha kuratorer om du behöver hjälp i att få ordning på tankar och känslor. Som sagt, många av oss som går från ett liv med en man till lesbiskt liv går igenom en omtumlande process. Låt det ta den tid det tar, men berätta gärna för sambon så snart som möjligt, det är schystast mot honom och störst chans att ni kan lösa siruationen på bästa sätt. Till sist lite pepp - min man förstod och stöttade, även om det var svårt, och idag kever jag lyckligt gift med en kvinna och vårt lilla barn. Och mannen gick det också bra för.


    Tack för tipsen om vart jag kan vända mig. Ska söka lite på det och se vad jag kan hitta. Och tack för dina kloka ord! Omtumlande är det verkligen. Skönt ändå att det finns fler som jag där ute! Blir lätt att man känner sig så otroligt ensam. Vad fint att ni alla har det bra! Hoppas att jag kan få det så en dag.
  • Anonym (Lezz)
    Esma7 skrev 2018-01-02 23:37:56 följande:

    Hej! Jag pratar gärna. Var bor du? :)


    Hej! Kristianstad. Du? :)
Svar på tråden Lesbisk söker tjej att prata med