• saijda

    Barn 2019

    Hej, hoppar gärna in här om det är okej. Jag är 24 och min är 23 år gamla. Vi har försökt sedan mitten på augusti 2017 (slutade med mini piller då, men mensen kom först tillbaka i slutet av september). Fick vårt första pluss den 27/12-17 men fick missfall 11/1-18. Vet inte när BIM är exakt, för det kan rubbas efter missfall. För testade och fick svagt pluss nu den 13e februari, men ska dock testa en gång till i helgen som tidigast, igen :0

    Vi har inte försökt planera utan blir det ett pluss så blir det. Försöker att inte stressa kring det, trots att barnlängtan är enormt stor :)

    Ska bli kul att följas åt. Håller tummarna <3

  • saijda

    Länge sedan jag var inne här. Är på andra försöket sedan missfall 11 januari 2018.

    Kör på temp-metoden så vet inte än när ÄL var men troligtvis runt 7-10 april men jag gissar på 10 april om man går efter tempen.

    Vi hoppas verkligen på ett pluss igen och att det lilla fröet vill stanna kvar i såna fall <3

    Hur går det för er? :)

  • saijda
    MR8692 skrev 2018-04-14 20:11:35 följande:

    Jag hade också ÄL runt 10 april! Detta är första försöket så jag har en känsla av att det verkligen inte har tagit sig :/ magkänslan bara säger det. Ska försöka hålla mig till att testa mig tills BIM 24/4 om inte mensen kommer tidigare såklart.. så jobbigt med all denna väntan! Typ det enda som kretsar i mitt huvud nu. Vill bli gravid såååå gärna!


    Åh håller tummarna för oss!! Man ska aldrig säga aldrig, när jag plussade förra gången så hade vi bara sex en gång under hela den ?tiden?. Så ha hopp <3 jag testade mig på BIM+3 för jag vågade inte tro det så ska försöka hålla mig tills det denna gången med :0

    Vi får peppa varandra, denna väntan är olidlig! Jag vet hur du känner jag har samma <3
  • saijda
    Issari skrev 2018-04-15 22:51:15 följande:

    Hej!

    Här är en till som planerar barn 2019. Har ÄL denna vecka och skulle det ta sig så blir det i början av januari. Spännande! Och lite nervöst!

    Jobbig väntan nu i några veckor...


    Välkommen! Förstår känslan, och denna eviga väntan tills minst BIM. Håller tummarna!
  • saijda
    Imra skrev 2018-04-16 13:54:26 följande:

    Hej!

    Vi planerar också barn, men vi har dock försökt sen juni/juli 2017. Och efter missfall i januari. Jag är 24 och sambon är 27 och har varit tillsammans i 6år. Så nu om man blir gravid lär det ju bli ett 2018-barn. :)

    Äl kommer vara nu i veckan och har tagit äl-test i en vecka nu eftersom min kropp blev lite rubbad efter missfallet.

    Första barnet för vår del och nu har jag som extrem barnlängtan!


    Hej och välkommen! gud vad likt det lät vi har försökt sedan augusti 2017 och plussade i december 2017 men fick missfall i januari 2018. Jag är 24 och min man är 23. Och vi har varit tillsammans i 3 år varav gifta i 2 år :)

    Jag hade ÄL troligtvis 12 april så räknar den eviga väntan til BIM. Också första barnet för vår del och denna längtan är extrem!

    Vi kanske kan följas åt? <3
  • saijda
    Imra skrev 2018-04-16 16:49:52 följande:

    Oj, ja det var verkligen samma berättelse! Beklagar verkligen missfallet! :(

    Jag har äl-känningar idag och har nog börjat få äl-flytningar så hoppas det är på g för min del också. :D nu när så många runt om en börjar bli gravida så blir suget ännu starkare.

    Hoppas vi får vår plus snart igen, jag följs gärna åt! :D <3


    Tack, beklagar ditt missfall också :(

    Åh förstår dig, vet inte om jag hade ÄL flytningar men ÄL känningar har jag alltid vid ÄL iaf :0

    Vet hur det känns, har en kollega som låg några veckor före mitt pluss. Så är faktiskt jobbigt när man umgås, bor grannar och jobbar på samma ställe :/ såklart är jag glad för hennes skull<3

    Barnlängtan är enormt stark och växer mer och mer för varje dag <3

    Åh det hoppas jag med för oss <3 så roligt det ska bli att följas åt fatta vad kul om vi plussar ?samtidigt? :D
  • saijda
    MR8692 skrev 2018-04-16 17:46:27 följande:

    1 vecka kvar till BIM. Har så sjukt ont i brösten, de är svullna och väldigt ådriga?? Fått sova med bh senaste nätterna. Har haft spiral senaste åren så det här kanske är normalt att det blir såhär? En letar ju bara symtom på graviditet just nu! Men känns väldigt tidigt att brösten skulle börja ömma av den anledningen just nu.


    När tog du ut spiralen? Jag hade graviditessymtom efter uttag men det försvann efter någon månad :0

    De symtomen du beskriver hade jag innan jag plussade förra gången (hoppas på ett nytt). Så håller verkligen tummarna för att det stämmer för dig också <3
  • saijda
    MR8692 skrev 2018-04-16 18:29:22 följande:

    Nu ger du mig lite hopp! :) tog ur min spiral för en månad sedan så har haft en mens där emellan. Senast du plussade hade du alltså ömma bröst redan 1 vecka innan BIM? snart kan vi testa! Håller alla tummar och tår för oss att det blir pluss :)


    Okej, då borde det hormonet ute ur kroppen, så var det i alla fall för mig :0 ja, det gjorde sjukt ont kunde inte ligga på sidan och fick typ bädda till med täcke och en tunn kudde under brösten (trots bh) för att ligga skönt ^^ dessutom drog det i ljumskarna för mig, hade ont i höfterna/ ländryggen/svanskotan , mådde illa och hade svårt att äta vissa saker. Men ljumskarna och brösten kom först typ :)

    8 dagar kvar till BIM enligt fertility friend appen. Då har vi BIM nästan samtidigt, vilket datum har du? :D Hoppas det är vår tur för ett pluss denna månad <3
  • saijda

    Gröna är förra cykeln där mensen dök upp och den lila är nuvarande cykeln. Tempökningen efter ÄL (lila cykeln) är nästintill exakt likadan som det var förra gången jag plussade. Får se om den stiger mer dessa dagar, 8 dagar kvar tills BIM :0

  • saijda
    MR8692 skrev 2018-04-16 18:43:14 följande:

    Jag har också BIM 24/4! Vilket sammanträffande ;) vet inte när jag ska våga testa dock. Funderar på att ta ett test redan i helgen som kommer på BIM -3. Att ha tålamod är inte min starka sida.. när ska du ta ett test?


    Men vad roligt och spännande ;) jag tror jag gör som förra gången, testade tre dagar efter BIM. Om jag kan hålla mig på samma sätt igen :0

    Om du kollar på bilden jag delade ovanför så ser man skillnad på temp efter beräknad ÄL. Exakt så var den när jag plussade förra gången så hoppas och tror att vi lyckades.. igen <3
  • saijda
    MR8692 skrev 2018-04-16 19:43:38 följande:

    Håller tummarna att allt går väl och att det blir pluss!! :) enligt kurvan ser det verkligen lovande ut!


    Åh tack tack tack desamma till dig hjärtat! :)

    Det känns så för mig med, stämmer så överens med hur kurvan vad vid förra plusset :0

    Nu under dagen och kvällen så har fler symtom dykt upp, som hård i magen och brännande känsla i magen typ ?växtvärk? likande :$
  • saijda
    Imra skrev 2018-04-16 20:43:00 följande:

    Ja känns som det var extra många som gick ut med sin graviditet när man själv gick igenom missfallet. Svårt att visa glädje samtidigt som man självklart är glad för deras skull. Bara avundsjuk egentligen.

    Hoppas verkligen båda vi kan få pluss nu snart! Har din äl varit som vanligt efter missfallet eller har den strulat lite?

    Jag har haft längre cykel nu än jag hade innan. Och därför troligtvis missat äl. Men idag har jag starka äl-känningar men inte positivt äl-test?? Så konstigt..

    får väl bara mysa på varje dag denna veckan. ;) haha


    Antagligen så är man det, framför allt så känns det extremt jobbigt för man skulle vara i samma sits men man förlora sitt :(

    Hoppas jag med att vi får! Ja min ÄL har strulat, då mina cyklar har varit längre än innan missfallet. Men det känns som det nu äntligen sakta går tillbaka, är inne på tredje försöket sedan missfallet i januari :0

    Jag har aldrig litat på ÄL test men kan ju vara så att ÄL är typ imorgon eller över imorgon också. men däremot tempmetoden har jag litat på, då den har stämt överens i samband med appen och plusset sedan jag slutade med preventivmedel i augusti 2017. När jag plussade i december 2017 så hade vi bara sex en gång under dem fertila perioden (pga sjukdom) och lyckades plussa tack vare temp <3
  • saijda
    Imra skrev 2018-04-16 21:21:48 följande:

    Vi är också inne på försök nr tre nu efter. Äl test har funkat för mig innan. Eller har fått stegring och positivt men inte blivit gravid dom gångerna. :/ den gånge jag blev gravid var det gången v i lyckades få till det mitt på dagen ist för på kvällen? Vet dock inte om det hde med saken att göra. :)

    Ska iaf fortsätta testa nu tills på söndag kanske och så får vi se. Jag trampade ett tag också, men inte så seriöst.

    Min cykel börjar nog också gå tillbaka till det vanliga för har blivit något kortare iaf. :)


    Då är vi i samma sits, finns här för dig <3 jag tycker det är svårt med ÄL tester med att jag har hört att man ska ta flera om dagen osv. Vissa säger att man kan ha sex innan ÄL, ÄL dagen och dagen efter ÄL. Dessutom kan man ju missa chansen med ÄL för man inte får den stegringen som man ska ha. Jag vågar inte svara på det :/

    Roligt ändå att man hittar olika metoder och hjälpmedel som funkar för en själv. Tex som med tempmetoden för mig :)

    Skönt för dig vännen, jag vet hur det känns med längre cyklar. Börjar närmare mig det som jag har innan missfallet, men tidigare så låg cykeln på 36 dagar (en gång 40 dagar?!) och jag brukade ha 29 dagar. Förra månaden var det 31 dagar. Så vi får se vad som blir normalt för en.

    Nedräkning till BIM, ?bara? 7 dagar kvar!

    Håller tummarna hårt för oss <3
  • saijda
    Imra skrev 2018-04-17 08:07:44 följande:

    Ja jag har också hört att man ska testa fler gånger om dagen, det känner jag dock att det inte funkar för mig. Jobbar i butik så har liksom inte tiden och platsen att gå iväg och göra test. :?D haha

    Ja verkligen, känns som jag inte kommer orka hålla på med tester och sånt framöver utan då kör vi på som vi gjort innan och så får vi se. Tar sån jäkla tid och energi. :)

    Oj, ja jag har inte haft så lång. Brukar ligga på ca 28-29 dagar men har legat på 30-35 nu kanske. :)

    Jag håller alla tummar och tår för oss! Inte så många dagar kvar för din del, har du tänkt att vänta till BIM med att testa? :D


    Det är också en anledning till varför det inte ens är någon idé för mig att ta ÄL tester, jobbar som uska inom äldreomsorgen man kan vara glad över att man kan gå på toa 1-2 gånger om dagen ibland någon gång mer ^^

    Tempandet gör jag direkt när jag vaknar och går snabbt att skriva in, och häftigaste är hur man lär känna sin kropp ;) den längsta cykeln var i samband med missfallet därför den blev så lång. :/

    Desamma till dig, hoppas vi får plusset snart! <3

    Jag ska försöka vänta tills BIM för att testa men får se om jag kan hålla mig denna gång, förra gången vågade jag inte testa fören BIM+3 :0

    Tänkte testa tidigast 22 april dvs ÄL+10 om jag vågar ;0 när har du tänkt testa då? :)
  • saijda
    Imra skrev 2018-04-17 13:19:16 följande:

    Jag är tyvärr en sån där trstoman haha. Tänker alltid att jag ska hålla mig men så blir det alltid att jag testar inna bim iaf. Så jag får se helt enkelt. Blir säkert att jag testar innan.. ;)


    Jag är egentligen också en testoman men försöker hålla mig från att inte testa innan, men antagligen kommer jag testa innan, om inte tempen dippar ;)
  • saijda
    Imra skrev 2018-04-17 13:53:12 följande:

    Ja precis. ;)

    När hade du beräknad bim? :D


    Hehe exakt ;) har BIM 24 april, tidigast 21 april. Är osäker för min cykel är fortfarande rubbad :/

    När har du BIM då? :)
  • saijda
    Imra skrev 2018-04-17 15:26:29 följande:

    Kom på nu att jag kanske redan hade frågat det, haha. Svarar snabbt på jobbet. :D

    Jag har beräknad den 3/5, så känns långt bort just nu..


    Ingen fara, svårt att hålla koll. Jag kommer säkerligen fråga dig igen (inget illa menat :/ )

    Förstår hur det känns :0
  • saijda

    Godmorgon, imorse så kändes brösten lite mindre spända, men det fortsätter att dra i ljumskarna och strålar ner mot benet, illamående, öm i höfterna/ländryggen samt brännande känsla/molvärk till och från i magen. Dock så sjönk tempen idag till 36.7 grader. I för sig så var jag dum och tog aldrig den när jag vaknade vid 4:30 utan nu strax efter 6 :(

    Dessutom så säger WomanLog att jag hade ÄL den 11/4 och BIM 23/4 medan fertility friend säger ÄL den 12/4 och BIM 25/4. Vet inte vilken jag ska utgå ifrån :(

  • saijda
    Milian03 skrev 2018-05-01 18:12:30 följande:

    Har man rätt att vara deppig och ledsen när man bara har försökt sen januari och just nu blöder ut sitt första missfall (var bara i v4)? Är så ledsen... Hur orkar folk månad efter månad? Vill bara ge upp ibland. Ibland känner jag att det kanske inte är meningen att vi ska ha ett gemensamt barn :( Jag blir så nedslagen varje gång blödningarna kommer... Vet ju att det finns folk som kämpat längre men kan inte låta bli att känna mig mer och mer deprimerad varje månad... Är 33 år gammal så kanske är det för sent tänker jag :'(


    Självklart har man rätt att vara deppig. Jag är fortfarande det efter mitt missfall i januari :0 jag vet hur det känns.. men jag har märkt hur mycket stöd man får från dessa människor här inne på FL. Men det är viktigt att man ger sig tid att sörja, jag gör det då och då fortfarande när tankarna startar igång. Skönt att få stöd då <3 ingen dömmer dig för att du mår dåligt, det är inte konstigt alls . När jag fick missfall så försökte jag en period att strunta i FL för det var för jobbigt att vara inne :/ hade stöd från familj, vänner och min man. Låt dig må dåligt <3
  • saijda
    Milian03 skrev 2018-05-01 21:47:49 följande:

    Tack <3 Beklagar att du också fick genomgå det :(


    Tack och beklagar också <3
Svar på tråden Barn 2019