• Anonym (K)

    Kan inte alla oskulder bara lägga av?

    Kan inte alla manliga oskulder som spammar FL med trådar och inlägg om hur synd det är om dem som är oskulder bara lägga av?

    Det finns anledningar till att kvinnor ej vill ha er. Det är upp till er att göra er attraktiva om ni vill ha nån. Att buhuhua om att man bara blir nobbad är patetiskt i kubik. Och är ni för gamla för att vara oskulder får ni skylla er själva att ni var handfallna tidigare och inte gjorde nåt. Man gör sina val i livet och man gör dem i tid. Det gäller alla och även er.

  • Svar på tråden Kan inte alla oskulder bara lägga av?
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Kille) skrev 2018-03-01 22:33:10 följande:
    Bra sammanfattning.

    Ett tillägg bara. PUA innehåller en ingrediens till som är viktig och det är red pill, helt enkelt kunskapen om vad kvinnor faktiskt vill.

    Jag hade ingen aning om det i början, eftersom jag lyssnat på samhället men fick motstridig information när jag såg de killar som lyckades och såg deras egenskaper. 

    Men det är klart att verkligheten var rätt och kulturgemenskapen fel, och red pill ger en grund att förstå det från.

    Från att ha trott på att kvinnor gillar att hålla handen har jag gått till att gå på och till och med hålla kurser i hur man gör knopar och binder kvinnor. Att kvinnor ville få smisk var något jag aldrig trott förrän jag gjorde det själv och såg effekten.

    Gäller alla människor, inte bara kvinnor.  Därav rådet i #145, : "Sedan är det alltid ett bra tips att titta på vad människor gör, inte vad de säger"


    Min erfarenhet är att män, barn, rödhåriga,  norrlänningar, lomhörda, <insert valfrigrupp av människor> och kvinnor säger en jävla massa saker men sedan agerar på ett helt annat sätt. Det finns miljontals exempel. 


    Miljöpartister *säger* att de gillar förnyelsebar solenergi men de *gör* nåt annat, inför skatt på stora solpanelanläggningar. Mona Sahlin *säger* att det är sexigt att betala skatt men vad *gör* hon? Hon smiter från skatt. Feminister som Göran Lindberg *säger* att de värnar kvinnor, men vad gör de? De våldtar och torterar etc etc etc i all evighet. Det finns hur många red pills som helst att svälja, och det ingår i att bli viúxan att dra i sig en hel burk, minst.


     


     

  • Anonym (anneli)
    Anonym (Jan, 45 år.) skrev 2018-03-01 22:18:39 följande:

    Jag är en misslyckad man på 45 år som bara haft sex någon enstaka gång och aldrig haft ett förhållande.

    Kanske lika bra att jag lägger av?


    Du kan börja se dig om efter kvinnor i din egen "standard"! Det är ngt som vi alla får tugga i oss.
  • CarinaL26
    Anonym (anneli) skrev 2018-03-02 04:34:46 följande:

    Du kan börja se dig om efter kvinnor i din egen "standard"! Det är ngt som vi alla får tugga i oss.


    Och vad säger att det inte är det han gör? Förutfattade meningar eller?
  • Anonym (anneli)
    CarinaL26 skrev 2018-03-02 08:18:21 följande:
    Och vad säger att det inte är det han gör? Förutfattade meningar eller?
    Slutledningsförmåga.
  • Damaskus
    Anonym (Haha) skrev 2018-03-01 18:03:09 följande:

    PUA är bara en fancy trebokstavsförkortning på den urgamla konsten att skaffa sig ett bättre självförtroende genom att fejka att man har ett bra självförtroende. Resultatet blir förhoppningsvis att man verkligen får ett bättre självförtroende, eftersom ens sociala interaktioner fungerar bättre. Självförtroende är sexigt hos både könen. Om man sedan använder sitt förbättrade beteende för att jaga kjoltyg, sälja kontorsmaskiner, lära ungar spela fotboll, bli en lärare som ungarna respekterar, blir en bättre förälder och så vidare, det är ju upp till dig.


    Sedan är det alltid ett bra tips att titta på vad människor gör, inte vad de säger. Den här tråden i sig är ett utmärkt exempel på att det i många fall är kvalificerat skitsnack att "män måste visa mera känslor", och sedan när några män visar sina känslor av frustration och besvikelse, så resulterar det i att ett antal e-subbor börjar hacka på dem.


    Min systerdotter uttryckte det hela rätt drakoniskt: "Handla inte mat när du är hungrig och ragga inte när du är kåt, för då får du hem skräp du egentligen inte vill ha".


    Mmm, fast i detta fall är det bara självförtroende i en given situation. Kvinnor.

    Man behöver även förändra/utveckla sig själv på djupet genom bättre självkänsla. Och den utvecklingen tar ju aldrig egentligen slut.

    Det PUA-kulturen har gjort är ju helt enkelt att använda vanlig socialpsykologi i attraktionssyfte.
  • Damaskus
    Anonym (Kille) skrev 2018-03-01 22:33:10 följande:
    Från att ha trott på att kvinnor gillar att hålla handen har jag gått till att gå på och till och med hålla kurser i hur man gör knopar och binder kvinnor. Att kvinnor ville få smisk var något jag aldrig trott förrän jag gjorde det själv och såg effekten.
    Minns inte var jag läste det, men det var något liknande detta:

    "Kvinnor vill ha en snäll, omtänksam man som inte är en dörrmatta".
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Haha) skrev 2018-03-02 00:25:09 följande:

    Gäller alla människor, inte bara kvinnor.  Därav rådet i #145, : "Sedan är det alltid ett bra tips att titta på vad människor gör, inte vad de säger"


    Min erfarenhet är att män, barn, rödhåriga,  norrlänningar, lomhörda, <insert valfrigrupp av människor> och kvinnor säger en jävla massa saker men sedan agerar på ett helt annat sätt. Det finns miljontals exempel. 


    Miljöpartister *säger* att de gillar förnyelsebar solenergi men de *gör* nåt annat, inför skatt på stora solpanelanläggningar. Mona Sahlin *säger* att det är sexigt att betala skatt men vad *gör* hon? Hon smiter från skatt. Feminister som Göran Lindberg *säger* att de värnar kvinnor, men vad gör de? De våldtar och torterar etc etc etc i all evighet. Det finns hur många red pills som helst att svälja, och det ingår i att bli viúxan att dra i sig en hel burk, minst.


     


     


    Det finns en subtil men helt avgörande skillnad mellan de fall du beskriver och kvinnors natur, och det är den som red pill handlar om, därför ingår inte det du beskriver i red pill.

    Att en individ i ett system spelar inom systemet för att uppnå personlig framgång men samtidigt arbetar för att ändra reglerna inom systemet är helt naturligt och inte alls svårt att förstå. Man kan som spelare vara för en ändrad off side regel i ishockey, men ändå spela med de regler som gäller.

    Inte ens att vara för en regel och sen bryta mot den för det ger personliga fördelar är svårt att förstå och relaterat till red pill. Personen som gör det vet nämligen vad den gör och varför.

    Skillnaden inom red pill är att det ger en förklaring till beteende som tar in evolutionära begrepp, vilket är mer subtilt men enormt framgångsrikt som modell. Faktiskt kan man nästan inte förklara nånting runt kvinnor eller de skeenden vi ser i femdominerade samhällen utan red pill. Nästan ingenting kan förstås utan red pill, men med red pill så öppnas fokus och vi kan förstå vad som pågår.
  • CarinaL26
    Anonym (anneli) skrev 2018-03-02 10:41:59 följande:

    Slutledningsförmåga.


    Alla är likadana alltså. Jag imponeras inte av din slutledningsförmåga.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Kille) skrev 2018-03-02 11:17:48 följande:
    Det finns en subtil men helt avgörande skillnad mellan de fall du beskriver och kvinnors natur, och det är den som red pill handlar om, därför ingår inte det du beskriver i red pill.

    Att en individ i ett system spelar inom systemet för att uppnå personlig framgång men samtidigt arbetar för att ändra reglerna inom systemet är helt naturligt och inte alls svårt att förstå. Man kan som spelare vara för en ändrad off side regel i ishockey, men ändå spela med de regler som gäller.

    Inte ens att vara för en regel och sen bryta mot den för det ger personliga fördelar är svårt att förstå och relaterat till red pill. Personen som gör det vet nämligen vad den gör och varför.

    Skillnaden inom red pill är att det ger en förklaring till beteende som tar in evolutionära begrepp, vilket är mer subtilt men enormt framgångsrikt som modell. Faktiskt kan man nästan inte förklara nånting runt kvinnor eller de skeenden vi ser i femdominerade samhällen utan red pill. Nästan ingenting kan förstås utan red pill, men med red pill så öppnas fokus och vi kan förstå vad som pågår.

    Kallas socialantropologi om man tycker flashiga förkortningar är fåniga. Studerar just precis mänskligt beteende mellan människor (sociologi) under människans utveckling (antropologi). Ett sådant beteende är parningsritualer.


    Ja, det finns säkert mycket att hämta där om du vill ha en förklaring på varför människor beter sig som de gör i olika situationer, och vad förklaringen till dessa beteenden är. För mig räcker det att veta att människor beter sig på ett sätt och säger nåt helt annat, gäller även vid parningsritualer. Den dag du inser att människor sällan gör vad de säger, och förhåller dig till det, då blir ditt liv bättre eftersom du börjar spela rätt spel.


     

  • Anonym (Kille)
    Anonym (Haha) skrev 2018-03-02 12:08:20 följande:

    Kallas socialantropologi om man tycker flashiga förkortningar är fåniga. Studerar just precis mänskligt beteende mellan människor (sociologi) under människans utveckling (antropologi). Ett sådant beteende är parningsritualer.


    Ja, det finns säkert mycket att hämta där om du vill ha en förklaring på varför människor beter sig som de gör i olika situationer, och vad förklaringen till dessa beteenden är. För mig räcker det att veta att människor beter sig på ett sätt och säger nåt helt annat, gäller även vid parningsritualer. Den dag du inser att människor sällan gör vad de säger, och förhåller dig till det, då blir ditt liv bättre eftersom du börjar spela rätt spel.


     


    Det du skriver här är otroligt sorgligt och kommer visa sig helt ödesdigert för generationer framåt i det samhälle du är en del av.
  • Anonym (americanthighs)

    Nån mer kille som experimenterade med andra killar?

  • Anonym (Haha)
    Anonym (Kille) skrev 2018-03-02 12:42:08 följande:
    Det du skriver här är otroligt sorgligt och kommer visa sig helt ödesdigert för generationer framåt i det samhälle du är en del av.

    Vad är sorgligt? Jag tycker socialkonstruktivism är sorgligt, eftersom den förfaller till att alla människor är "blank slates" och kan formas till vad som helst, med "rätt uppfostran". Socialkonstruktivister inbillar sig att man kan "uppfostra bort" oönskade beteenden ur människor, och "plantera" andra beteenden. Kommunister, fascister, kulturmarxister och andra dårar vägrar ta hänsyn till att människor faktiskt föds med en "natur", som inte kan bortförklaras som "sociala konstruktioner". Det snackar och snackar och snackar om att andra ska göra si och så, och sedan visar det sig att människor inte alls beter sig som socialkonstruktivisterna påstår. Deras karta har inget med verkligheten att göra.  Där har du ditt red pill - sluta lyssna på dem. Studera verkligheten (titta på hur folk beter sig och anpassa dig efter det). Och det är ju precis vad PUA-communityt gör, om än inom ett smalt område.


     


     

  • Anonym (Haha)
    Anonym (americanthighs) skrev 2018-03-02 13:29:51 följande:

    Nån mer kille som experimenterade med andra killar?


    Ja jag, men inte för att ha sex med dem, utan för att få dem att göra saker. Vad tror du ledarskapsutbildningar, chefskurser, säljkurser m.m. går ut på?


     

  • Vattumankillen
    Anonym (Man) skrev 2018-02-27 17:29:22 följande:

    Det gör nog bara dem som lever i ofrivillit celibat ännu bittrare. Dessutom är det kontraproduktivt att lägga skulden för egna misslyckanden på andra.


    Det kan finnas poäng eller inte med det.
  • Krackelibrankel
    Anonym (K) skrev 2018-02-27 07:56:53 följande:

    Kan inte alla manliga oskulder som spammar FL med trådar och inlägg om hur synd det är om dem som är oskulder bara lägga av?

    Det finns anledningar till att kvinnor ej vill ha er. Det är upp till er att göra er attraktiva om ni vill ha nån. Att buhuhua om att man bara blir nobbad är patetiskt i kubik. Och är ni för gamla för att vara oskulder får ni skylla er själva att ni var handfallna tidigare och inte gjorde nåt. Man gör sina val i livet och man gör dem i tid. Det gäller alla och även er.


    Tack för omtanken. Detta är precis varför jag aldrig kommer att slåss för att försvara svenska kvinnor, och varför jag skaffat en Thailändsk fru. Ni bryr er inte om oss. Ni tycker att vi som inte kan leva upp till era krav, som tydligen är mycket högre ställda än att ha ett bra jobb, tvätta sig, klä sig snyggt, hålla sig i form och följa en god moral. Ni vill ha rockstjärnor och styrelseposter. Vi som inte kan ge er det finner ingen annan väg än att antingen importera kvinnor med sunda värderingar eller lämna landet.

    Det är jävligt sorgligt hur detta en gång så framgångsrika och enade land totalt har slitits isär av giriga kvinnor.
  • Anonym (Empati)
    dream on skrev 2018-02-27 22:14:20 följande:
    Vad vet du om vad dessa människor gjort eller inte gjort? Även om de väljer att ventilera sin frustration här eller i hundra andra trådar på nätet så säger det egentligen ingenting om vad de gör eller inte gör i övrigt. Jag provoceras av den nuförtiden så populära valfrihetsevangelismen som du och många med dig förespråkar. Där alla är din egen lyckas och därmed också sin egen olyckas smed. Jag tror inte på att människor väljer att ha det miserabelt, möjligen kan de till viss del välja hur de tar det ( och även där är ju forskningen inne på att det styrs av genetiken som vi ju som bekant inte heller väljer). Min man har MS. Det är verkligen inget han eller jag har valt. Det är inte så jävla mycket vi kan göra åt det heller trots läkare, mediciner, arbetsterapeuter, psykologer och otaliga skiktröntgengenomgångar. Det är bara att gilla läget och det är ju lätt att säga -för den som inte behöver göra det.

    Kärlek, närhet och sex är, som någon så riktigt påpekade, ingen mänsklig rättighet, men det är ändå ett basalt behov för de flesta. Jag vet inte hur det måste känns att jämt och ständigt bli ratad men kan gissa vad det gör med självkänslan. Jag kan också störa mig på konstiga resonemang skrivna av kränkta, ratade män men tänker också att de där aggressiva inläggen springer ur sorg och felriktad vrede någonstans. Ditt behov av att trycka ned dem ytterligare är däremot mer svårbegripligt. Varför väljer du det?
    Tack för ett bra inlägg av någon med hjärtat på rätta stället <3
  • Anonym (Empati)
    Anonym (anneli) skrev 2018-03-01 07:17:29 följande:
    Ja det finns ju många "verkligheter". *typ* en per skalle. I min verklighet baserad på 60+ års erfarenhet så är det mannen som sitter där som en liten tomte och lyder kvinnans minsta vink. Liksom för att få ligga på lördag med sin måhända både feta och fula kärring är han beredd att göra ALLT! (tack gud att jag inte har ngn son)
    Sveriges män är till största delen en samling tofflar.
Svar på tråden Kan inte alla oskulder bara lägga av?