• Anonym (Hej)

    Tjejer med botoxläppar/fillers

    Fint/fult?

  • Svar på tråden Tjejer med botoxläppar/fillers
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Bsn) skrev 2018-05-23 06:48:44 följande:

    Nu läser du in någonting ryckt helt ur luften som passar ditt eget tankesätt. Jag har aldrig skrivit någonstans att det är okej för kvinnor att sätta någon sorts standard om hur män ska se ut. Män har lika stor rätt att gå i klänning, spendera 4 timmar om dagen på gymmet för att bygga muskler eller pierca hela ansiktet om de så vill.

    Däremot har män inte samma långa historia av att andra, dvs modebranschen berättar hur man SKA se ut.


    Varför ska vi göda osäkerheten ännu mer genom att säga till tjejer (och killar) att det är bara att köra på med allehanda utseendejusteringar?
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Fult) skrev 2018-05-23 07:56:05 följande:

    Det är precis lika fult på män. TS borde skrivit "Personer med botoxläppar/fillers".


    Det är vanligare att tjejer sysslar med sådant, antagligen för att de tror att de inte är attraktiva för män om de inte har tydliga kvinnodrag.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Yes) skrev 2018-05-23 16:17:10 följande:

    Håller med!

    Jag kan inte hjälpa det men tänker direkt att detta måste vara en osmart person. Och så går jag ner några snäpp i samtalsämnen och kortar ner mitt ordförråd.


    Den typiska bilden är ju en arabisk tjej som lyssnar på hiphop och spenderar hela sitt liv på Youtube/Snapchat, tror att hon är duktig när hon lägger upp bilder på hälsomat/träning och det enda hon pratar med sina likadana tjejkompisar om är killar och hur de ska fånga dessas intresse. Samhällsfrågor är fullständigt underordnat eller ointressant. Kanske är en fördom, men det är ju så man tänker om dem.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Yes) skrev 2018-05-23 16:17:10 följande:

    Håller med!

    Jag kan inte hjälpa det men tänker direkt att detta måste vara en osmart person. Och så går jag ner några snäpp i samtalsämnen och kortar ner mitt ordförråd.


    Den typiska bilden är ju en arabisk tjej som lyssnar på hiphop och spenderar hela sitt liv på Youtube/Snapchat, tror att hon är duktig när hon lägger upp bilder på hälsomat/träning och det enda hon pratar med sina likadana tjejkompisar om är killar och hur de ska fånga dessas intresse. Samhällsfrågor är fullständigt underordnat eller ointressant. Kanske är en fördom, men det är ju så man tänker om dem.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Hej) skrev 2018-05-23 19:10:18 följande:

    Den typiska bilden är ju en arabisk tjej som lyssnar på hiphop och spenderar hela sitt liv på Youtube/Snapchat, tror att hon är duktig när hon lägger upp bilder på hälsomat/träning och det enda hon pratar med sina likadana tjejkompisar om är killar och hur de ska fånga dessas intresse. Samhällsfrågor är fullständigt underordnat eller ointressant. Kanske är en fördom, men det är ju så man tänker om dem.


    Ja, så älskar de smink också såklart. Den *svenska* motsvarigheten till detta är naturligtvis feministtjejen med piercings och Fjällräven-väska som älskar Håkan Hellström. Kanske en fördom det också, dock.
  • Anonym (Huuu)

    Är så fruktansvärt fult på alla, vad ger det för signaler till barn/unga...att ytan är så viktig att man måste spruta in kanske inte helt ofarliga medel.... 40-åringar som ser ut som duckfejs är läskigt.

  • Anonym (Anais)
    Anonym (finess) skrev 2018-05-23 17:22:22 följande:

    Jag skulle aldrig fylla läpparna själv men är det gjort av någon med finess och helhetssyn så kan det passa somliga. Tyvärr så verkar det finnas få utförare med dessa kvalitéer. Dom flesta verkar bara köra in kanylen och spruta på utan en tanke på hur det kommer att fungera ihop med resten, både ansikte och kroppstyp. 

    Hela den här grejen med fillers har ju blivit helt knäpp och det är synd om dom som fyller sina läppar bara för att det har blivit populärt och så tillgängligt. Jag har sett massor av riktigt unga tjejer som har förstört både balansen och ungdomligheten i sina ansikten med fillers både i läppar, näsor, kindben osv. Allt för få verkar reflektera över hur fillers kan skapa obalans och dra uppmärksamhet från övriga drag i ansiktet. Less is more många gånger. Har man stora vackra ögon så försvinner dom bort från fokus med en massa fillers i läpparna. Har man skarpa drag med synliga kindben så kan effekten av fillers göra att personen liknar en transa. Även kroppstyp spelar stor roll när man fyller läpparna. Alla passar verkligen inte med fillers. Tyvärr så tror jag att många, särskilt yngre tjejer, tror att dom kommer att se ut som insta-modeller bara dom fixar en putande mun. Tyvärr så fungerar det inte så. 


    Jag håller med dig! Tyvärr finns det knappt några regler till preparatet som sprutas in heller! Vilken klåpare som helst kan beställa nålar och "fillers" från Asien och kalla sig skönhetsblablabla. Kan göra otroliga skador. Kroppen kapslar in skiten och det blir bulligt o separerar sig *ryser*. Jämför man med exempelvis Botox som faktiskt är ett läkemedel - så finns det andra krav på utövaren. Har tyvärr sällan sett fillers som inte sett för jävligt ut. Är det är bra utfört så tänker jag att man inte borda märka det? :)
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Xxx) skrev 2018-05-23 18:56:21 följande:

    Är också 33 och har funderat på det också. Gjorde det ont? Hur länge ska det hålla?


    Det kändes i ärlighetensnamn inte så jätte mkt. Men var ändå aningens obehagligt på ett sätt. Svår känsla att beskriva. Håller upp till ett år, betalade 4000kr. Hon fick lägga in 1ml vilket är ganska mkt. För mig räckte det här för att få mig att må bättre. Bjuder på en bild!

  • Anonym (Xxx)
    Anonym (Jo) skrev 2018-05-23 19:56:56 följande:

    Det kändes i ärlighetensnamn inte så jätte mkt. Men var ändå aningens obehagligt på ett sätt. Svår känsla att beskriva. Håller upp till ett år, betalade 4000kr. Hon fick lägga in 1ml vilket är ganska mkt. För mig räckte det här för att få mig att må bättre. Bjuder på en bild!


    Tack för bild! Jätteskillnad. Ska fundera lite till på det innan jag bestämmer mig.
  • Anonym (Olika)
    Anonym (Jo) skrev 2018-05-23 19:56:56 följande:
    Det kändes i ärlighetensnamn inte så jätte mkt. Men var ändå aningens obehagligt på ett sätt. Svår känsla att beskriva. Håller upp till ett år, betalade 4000kr. Hon fick lägga in 1ml vilket är ganska mkt. För mig räckte det här för att få mig att må bättre. Bjuder på en bild!
    Vad snyggt! :) Det där kan jag verkligen inte se hur någon skulle tycka var en negativ förändring, så vore intressant att höra från er som inte gillar fillers vad ni tycker. Jag skulle verkligen vilja göra det. Vilken klinik var du till? Låter värt pengarna :) Var det mkt svullet direkt efteråt? Stannade du hemma från jobbet något eller så? 
Svar på tråden Tjejer med botoxläppar/fillers