• Sommarkänslor

    Vi som är gravida med första barnet! BF Februari 2019

    Har fått mig ett starkt pluss på stickan igår -5BIM efter många svaga streck så nu kan jag äntligen börja tro det stämmer.

    Så här är jag 24 år och väntar mitt första barn :)

    Tänkte att vi kör igång en tråd där vi som ska ha vårt första barn under 2019 och nyss plussat!

    Nu börjar de oroliga veckorna där man vill veta att allt är okej hela tiden!! Blir att besöka barnmorskan redan nästa måndag och prata igenom om vad som händer nu.

    Någon som funderat på kub-test även om ni är lite yngre? Tror jag vill göra de nämligen!

  • Svar på tråden Vi som är gravida med första barnet! BF Februari 2019
  • Labellas
    Carro1992 skrev 2018-06-26 22:26:55 följande:

    Vi väntar vårt första barn och bor i Göteborg :)


    Åh vad kul! Vilken vecka är du i? Gjort något ul än? Jag går in i v. 7 imorgon :)
  • Carro1992
    Labellas skrev 2018-06-27 16:00:21 följande:

    Åh vad kul! Vilken vecka är du i? Gjort något ul än? Jag går in i v. 7 imorgon :)


    Jag gick in i v.9 igår och har inte gjort nått ultraljud än, ska kolla lite imorgon om dom gör tidiga ultraljud där jag går eller om jag får söka mig privat. Vill gärna göra ett för just nu känns det inte som att det är nått där inuti haha när ska du på inskrivning?
  • Labellas
    Carro1992 skrev 2018-06-27 16:56:42 följande:

    Jag gick in i v.9 igår och har inte gjort nått ultraljud än, ska kolla lite imorgon om dom gör tidiga ultraljud där jag går eller om jag får söka mig privat. Vill gärna göra ett för just nu känns det inte som att det är nått där inuti haha när ska du på inskrivning?


    Jag har inskrivning nu på tisdag så får se vad dom säger :) Funderar på att boka tidigt ul hos barnmorskegruppen annars, är ju så nyfiken. Håller med dig, jag känner mig inte gravid alls :D mår prima och knappt några symptom alls, bara ömma bröst. När ska du på inskrivning?
  • Carro1992
    Labellas skrev 2018-06-27 17:28:58 följande:

    Jag har inskrivning nu på tisdag så får se vad dom säger :) Funderar på att boka tidigt ul hos barnmorskegruppen annars, är ju så nyfiken. Håller med dig, jag känner mig inte gravid alls :D mår prima och knappt några symptom alls, bara ömma bröst. När ska du på inskrivning?


    Jag har också googlat runt lite och sett barnmorskegruppen men tror jag först och främst ska försöka kolla på calanderska sjukhuset då vi bor väldigt nära :) vad skönt med nån mer som inte känner sig gravid, har knappt heller några symptom och sen kan dom verkligen komma och gå lite. Jag ska på första besöket imorgon :D vart har du valt att gå på dina besök?
  • pingwee

    Jag känner mig också väldigt ogravid (ibland trött..men det är lite mitt konstanta läge, genrellet oxå haha). Har inskrivning på tisdag och bokade ett privat vul om tre veckor typ.
    Allting känns fortsatt overkligt och är v7, 6+1. 

  • BellaKH
    Enrosakorv skrev 2018-06-27 13:29:10 följande:

    Heeej!

    Hoppar också in här :)

    Efter sjukt mycket oflyt och väntan så är jag äntligen gravid på 3e ivf försöket. Varit en resa på 4 långa år..

    Vecka 7, 6+2.

    Men jag tycker mina gravsymtom försvunnit. Inte haft några jätteproblem alls, men de fåtal jag haft tycker jag är borta. Någon mer med lite, eller inga alls symtom? Eller symtom som försvunnit? Försöker inte oroa mig :)


    Hej!

    Jag är i vecka 7, 6+1 idag :) 


    Jag har inte haft särskilt mycket symptom alls heller, så ibland har jag nästan tvivlat på att jag är gravid. Men efter 4 positiva graviditetstest, så får jag nog känna mig övertygad ;) 

    Det som jag kände av allra först var faktiskt bröstvårtorna, de förändrades och har varit mer känsliga. Brösten har väl börjat kännas lite "tyngre" (inte så svårt, är inte så storbystad). Idag kan jag väl tycka att bröstvårtorna är ännu lite ömmare. Något illamående har jag inte heller riktigt känt av, bara lite plötsligt härom morgonen, men då åt jag en frukt och drack ett glas juice - vips så var det borta. 

    Så länge du inte har ont i magen, som ihållande mensvärk och börjar blöda, så ska du nog inte behöva oroa dig :) Håller tummarna att detta blir tredje gången gillt!

  • Corneliass
    BellaKH skrev 2018-06-27 19:43:54 följande:

    Hej!

    Jag är i vecka 7, 6+1 idag :) 


    Jag har inte haft särskilt mycket symptom alls heller, så ibland har jag nästan tvivlat på att jag är gravid. Men efter 4 positiva graviditetstest, så får jag nog känna mig övertygad ;) 

    Det som jag kände av allra först var faktiskt bröstvårtorna, de förändrades och har varit mer känsliga. Brösten har väl börjat kännas lite "tyngre" (inte så svårt, är inte så storbystad). Idag kan jag väl tycka att bröstvårtorna är ännu lite ömmare. Något illamående har jag inte heller riktigt känt av, bara lite plötsligt härom morgonen, men då åt jag en frukt och drack ett glas juice - vips så var det borta. 

    Så länge du inte har ont i magen, som ihållande mensvärk och börjar blöda, så ska du nog inte behöva oroa dig :) Håller tummarna att detta blir tredje gången gillt!


    Jag har känt av molvärk/mensvärk sen jag fick mitt plus. Har det nästan varje dag, dock inte ihållande. Det betyder att livmodern växer fick jag höra. 
  • Anonym (Hoppfull!)

    Hej hoppar också in här!

    Är bara i vecka 5(4+5) så det är väldigt tidigt för mig. Blev äntligen gravid efter mitt FJÄRDE ivf försök! Är överlycklig men undrar en grej, har nån mer här diarre som symptom? Har gått på toa 5ggr idag o är väldigt lös. Vill inte oroa mig för mycket men det känns inte så kul.

    Bf 28e feb! :)

  • Lovatic91

    Vi har bf i december men följs gärna år med med någon som bor i sthlm, Haninge. Väntar första bebisen

  • Sams
    Anonym (Hoppfull!) skrev 2018-06-27 21:23:46 följande:

    Hej hoppar också in här!

    Är bara i vecka 5(4+5) så det är väldigt tidigt för mig. Blev äntligen gravid efter mitt FJÄRDE ivf försök! Är överlycklig men undrar en grej, har nån mer här diarre som symptom? Har gått på toa 5ggr idag o är väldigt lös. Vill inte oroa mig för mycket men det känns inte så kul.

    Bf 28e feb! :)


    Hej 
    Jag är också i vecka 5 (4+6) med BF 27/2.
    För mig har det snarare varit trög mage som symtom men det har lättat nu. Är det bara idag som du har haft diarréer eller en längre tid? Normalt sätt ska hormonerna sakta ner matsmältningen vilket gör att kroppen tar upp mer näring även när man fortsätter med samma mängd mat men det kan samtidigt orsaka förstoppning. Tänker mest att om det bara är en eller två dagar som du har haft det kan det vara kroppen som reagerar på hormonökningen och inte hunnit stabiliseras än. Har du däremot haft problemet ett tag tycker jag du ska kontakta barnmorskan för att rådfråga om det är något fostret kan ta skada av eller om det finns något du kan ta för att motverka diarréerna. 
Svar på tråden Vi som är gravida med första barnet! BF Februari 2019