Inlägg från: Anonym (B) |Visa alla inlägg
  • Anonym (B)

    Kan ni bli kära trots att han/hon inte är förhållandematerial?

    Anonym (Nakendans) skrev 2018-09-21 15:58:57 följande:

    Hur går det med distansen?


    Åh, det går bara bra! Hur går det själv? :)
  • Anonym (B)
    Anonym (Nakendans) skrev 2018-09-21 07:41:03 följande:
    Låter jobbigt det där. Ibland vill man ha det där man inte kan få.. jag menar bara att det kan vara det som lockar. En viktig chef, är hon din chef så kan jag bara rekommendera att du lägger ned, blir obalans om det är någon som sen ska ge dig direktiv. Inget enkelt jobb dock, fy .. inte avis där ;)

    Jag tänker nog för mycket på vad detta ska lämna för spår, det är mitt problem i stort. Tror att det i bland är lättare att vara på andra sidan.

    Menar du att många upptagna tjejer drar i dig? Kanske är det något du gillar i den rollen, slippa bli seriös? Då är det väl lite winwin.

    Jag vet inte heller vad jag vill med detta, lite flummigt rent ut sagt. Hade gärna varit klarsynt nu, men det kommer väl. Har ju kontakt med den där speciella och tycker ändå vi kan vara öppna om detta.

    Hade gärna varit fri att utforska. Är också ganska sexuell, men med stil ;) .. kan man säga så?

    Som sagt hoppas du kan prata med den du funderar över, betyder mycket och lämnar mindre frågor att fundera över.
    Ja, jag vet ju som sagt inte helt om jag mest gillar att vinna eller om jag verkligen skulle vilja ha något ihop med den här personen. Nej, det här är inte den chefen som är viktig att ligga bra till hos, det är ett annat intresse ;) Det där har tom jag vett nog att hålla på sparlåga, även om det triggar mig eftersom jag dras till allt som innebär en risk.

    Vad menar du med spår, kan du utveckla det? Och att du är upptagen men inte den andra?

    Nu tänkte jag undvika att outa mig ännu mer än jag redan gör och undvika att säga vilka det är som drar i mig..men grundtanken är rätt ja. Absolut är det så, om jag kan så vill jag ha fördelarna men undvika att bli inlåst. Men om jag är helt ärlig så skulle jag inte tveka att vara i ett förhållande med rätt person, då skulle det vara värt det  ;)

    Åh, är ju van vid att vara klarsynt och snabb, men det verkar ju vara svårt i det här fallet.

    Det kan man verkligen säga, jag gillar ju subtilitet, det funkar alltid och stil är givet ;)

    Att prata om det här med hen är rätt tveksamt kan jag säga, jag själv gillar frispråkighet men det tror jag inte går hem hos favvo-personen. Har testat lite men det var inte så lätt. Tänker att det finns andra som gillar sånt lika mkt som jag, kan vara bättre att hitta en sån person istället, har fått nog av såna som håller saker inom sig själva för en hel livstid ungefär...
  • Anonym (B)
    Anonym (Nakendans) skrev 2018-09-22 02:18:37 följande:
    Men du.. ja vad säger man.. du kanske ska se om lyckan är bättre hos någon av de andra upptagna.

    Tråkigt att ni inte kan prata, som är så viktigt.. om du är frispråkig dessutom, kan väl inte bli bättre tänker jag, som fullständigt älskar att kommunicera.

    Jag tror att det här är en passion som är lite för eldig och ostabil för mig, blir lite rädd för var min förnuftiga sida är just nu.

    Eller ja bli väldigt rädd att jag ska falla handlöst för det här, personen känns rätt lik mig i mycket..

    Charmig och bra på att förföra, sexuell och subtil, inte för på, utan har ett avslappnat sätt, har självdistans och humor. Öppen och samspelt, en social kameleont helt enkelt ( beskrev faktiskt just mig själv också ;) tänk dig två av dessa, kan väl bara bli stark attraktion och lite farligt dessutom..

    MEN nu är ju jag verkligen beroende av trygghet, vilket känns som motsatsen till den jag tänker på.

    Om det är något jag dras till eller attraheras av låter jag vara osagt.. så kan det absolut vara.

    Vet bara långt inne i mig att detta är farligt att ge sig hän åt, min magkänsla är rätt stark här, men ändå dras jag till personen som ..virke till en eld som redan härjar fritt..

    Det kan mycket väl ha med kemin att göra, någon som ser bakom min fasad och får mig att leva ut även mina lite mer vilda sidor. Vem vet!

    Ja det blev lite långsökt det här, överanalyserar ju det mesta som hotar mitt trygga liv eller mina väl skyddade känslor.

    Angående spår så tänker jag på rubriken som helhet, kommer jag att brännas och leva vidare med spåren av detta.

    Eftersom vi inte kommer att kunna gå vidare på något annat plan än ev där vi är nu.

    Vilka spår lämnar jag hos den dem andra. Ja spåren kan bli många.

    Jag är super komplex och väldigt känslig innerst inne, nu har jag iof varit öppen med vem jag är.

    Men tänker ändå att jag ska se vad detta är, sen kanske någon av dom andra upptagna.. ( den finns även här). Åtminstone en av de jag tänker på är lite mer orädd än vad jag är, nog för att jag har mer stil och finess ;) men hen skulle ändå passa bättre för lite äventyr.

    Jo vart vill jag komma, skriver till en helt för mig okänd person om ganska komplexa känslor och konstellationer. Glömde säga att det finns en (chef )med i bilden här också, även om du inte är den irl som jag tänker på. Men det har vi redan har rätt ut iof.. sammanträffande får man ändå lov att kalla det :)
    Ja och det finns ändå andra orsaker till att jag vill bli av med känslorna för hen, det är inte bara att det finns en annan relation med i bilden. Ja, jag med älskar att kommunicera, imo finns det nästan inget man inte kan diskutera om man gör det på rätt sätt. Hur gör du, pratar ni öppet om att det finns en attraktion mellan er?

    Mm, man kan känna när något är kraftfullt och passionerat, känner igen mig i det, det har jag respekt för. Känslor kan göra mycket.

    Två sådana personer, det låter som något av ett dream team ;) Undrar hur det skulle funka, om det skulle bli en maktkamp? Skulle kunna bli rätt hett tror jag..
    Faller för det själv, någon som direkt ser vem jag egentligen är bakom min rätt väl uppbyggda fasad..det är det inte många som gör kan jag säga, det är jag nöjd med. Och det kan jag ju knyta an till att skriva till en okänd person om saker som jag bara skrapar lite på ytan med vid diskussioner irl, för mig är det givande att visa mig som jag är och inte den ngt mer pk-version jag visar för dom flesta.

    En kul grej med min person är att hen beter sig som jag när det gäller förförelse. Märkte det tidigt och blev jätteförvånad över någon som gjorde exakt de sakerna jag gör, det var extremt roligt att se det från andra sidan. Charm & skicklig förförelse, det ger mig gåshud :)

    Trygghet, på vilket sätt visar sig ditt behov i praktiken? Blir nyfiken eftersom jag själv inte känner så särskilt mycket.

    Komplex och känslig med en jättesjälvsäker exteriör? Låter intressant :) Själv brukar jag få höra av en del nära att jag har en alldeles för hård insida, det stämmer säkert. Det jag visar upp av mig själv är riktigt sällan den sidan utan en skenbart öppen personlighet men det är ju inte riktigt så egentligen.

    Klart att även du har en samling upptagna, det var väntat ;) Vem är den där som skulle passa bra för äventyr, beskriv gärna mer?

    Haha, ja en chef även hos dig..är man rätt ambitiös så är man väl antingen det själv på någon nivå och/eller så siktar man uppåt och då har man väl någon sådan att förhålla sig till. Men visst finns det intressanta likheter mellan oss.
  • Anonym (B)
    Anonym (Nakendans) skrev 2018-09-23 12:13:47 följande:
    Jag tror att den där äventyrliga skulle kunna ge personen en typ av utlösande känsla, men inte mentalt.. lite för enkelt så att säga! Enligt mig då, som inte alls attraheras av denna ;)

    Men du.. är väl lite farligt detta.. är vi där igen.. fast du och jag då, två helt okända för varandra.. spelet, förförelsen, attraktionen, verbal kryptisk teknik ;) allt upprepar sig på ett ganska väntat, förutsägbart vis.

    Ska vi släppa dessa speciella nu en gång för alla och bara fortsätta som vanligt.

    Du vill inte hamna i det där mörkret, ljuset och totala kaoset, även om du lockas av det.

    Nog för att vi båda verkar ha åldern på vår sida och kan ta vettiga beslut, men ibland behöver man draghjälp att ta sig ur det destruktiva. Och det går faktiskt bra att se mig som en sån, som vill dig väl!

    Lite sorgligt det här, att livet kom emellan. Jag önskar min speciella kunde läsa detta, så jag slipper ta kontakt. Rädd för att dras in i karusellen igen.

    Den där speciella och jag skulle väl aldrig våga öppna oss helhjärtat för varandra. Det ligger kanske inte i vår natur att bli förförda och avklädda in på bara själen. Lite som med dig nu, svårt att sortera vem som är den förande här, trollbinds liksom in i spelet. Djupsnack igen ;)
    Äh, jag tror bara att vi båda är riktigt bra på det här både i skrift och i verkliga livet. Dvs att vi av någon anledning besitter en förmåga att locka och att spela ett mycket underhållande spel som inte egentligen är oärligt, jag har ju känslor för alla jag visar intresse för. Har ju själv börjat fundera på vilken typ av manipulation som är ok..det ingår till viss del i mitt jobb tycker jag så det har jag nytta av. Eller det underlättar väldigt mycket om jag kan få folk att göra saker för att de vill och inte för att jag har mandat att bestämma. Jag vet ju med mig att jag möjligtsvis gillar bekräftelse lite för mycket, det är inget nytt. Jag har det i åtanke när jag märker att någon blir intresserad av mig på det sättet, att jag aldrig låter ngt fortgå om jag själv inte har ett intresse.

    Jadå, visst lockas jag av den där euforin, att ge sig hän åt det jag verkligen gillar ;) Har levt ett annat liv tidigare med en del mörkare element och jag kan sakna det nu, den där bristen på regler och inställningen att allt är möjligt. Men jag tror inte heller att det är något som är bra för mig egentligen, är bara lite för road av alla de där basala sakerna.

    Vem vet vem som för..men som sagt, är nog mest en lek vi är bra på tror jag. Och vad är roligare än att utforska det än med likasinnade, då känner inte jag att jag gör något fult utan då är det på lika villkor med någon som är införstådd med det.

    Hur som helst, det finns för lite djupsnack, mer sånt! ;)
  • Anonym (B)
    Anonym (Nakendans) skrev 2018-09-23 21:25:58 följande:

    Jag håller med dig där, det är spännande och passionerat. Men jag leker heller inte med elden för det brännande känslans skull. Är en bra personkännare och är instinktiv ganska duktig på att osa upp problem.

    Nu är vi väldigt olika misstänker jag, eller jag tycker mig läsa att dina avsikter kanske skiljer sig en del från mina. Vill du utveckla hur du tänker med det här spelet. Är det ett test, eller försöker du få någon förälskad, villig att bjuda till?


    Inte? Det gör ju jag definitivt, allt som känns riktigt mycket och bra är jag för.

    Avsikter...har nog inte så många, är inte särskilt överlagd till vardags. Test gör jag inte, bjuda till? Mm, nej det låter inte lockande. Mitt syfte? Att ha roligt och att roa är nog nära sanningen. Vad vill du själv?
  • Anonym (B)
    Anonym (Nakendans) skrev 2018-09-24 17:16:29 följande:
    Ja ganska förväntat.. eller vad säger du ;)
    Ja, kanske det...;)
  • Anonym (B)
    Anonym (Nakendans) skrev 2018-09-24 00:06:43 följande:
    Om denna någon lyckas öppna sig och vara ärlig med mig, men skulle inte ge mig in i leken och inte ha öppenhet, sårbarhet, då är det inte på lika villkor.

    Då kan det vara, den distansen kan man ha till någon som man inte bryr sig om. Jag kan känna mig road av spelet, absolut. Men min avsikt är som oftast att skala bort fasaden, komma genuint nära.

    Att min attityd är självsäker och att jag charmar och förför, ersätter inte det faktum att jag är ödmjuk och inkännande.

    Ryggar tillbaka av okänslighet och när någon spelar med mig, på ett sätt som inte känns helt ärligt.

    Började väl så ganska direkt med den personen jag tänker på, det väckte ett tvivel direkt och jag blev osäker på personens avsikter. Så jag dras inte till andras spelande. Men förförelse och ärliga lekar det attraherar mig.

    Det finns såklart en risk med att vara öppen och ärlig, man kan ju bli sårad eller det kan användas i syfte att skapa oreda. Men utgår från mig själv här och jag har goda avsikter.
    Alltid goda avsikter säger jag, inget är särskilt mycket värt utan. Ärlighet kräver lite mod och det finns få saker som jag gillar så mycket som det just mod...handlingskraft kanske, det står ju högt upp på listan med. Eftersom jag också är en ytlig person så gillar jag ju även skönhet i allt.

    Det är ju den bästa sortens styrka, att ha kombinationen självsäkerhet och empati. Eller känslighet om man så vill. 

    Du som är en god människokännare..vad säger din instinkt dig om mig? ;)
  • Anonym (B)
    Anonym (Nakendans) skrev 2018-09-24 18:27:09 följande:
    Skönhet är viktigt både verbalt och visuellt. Ett vackert ansikte är inte helt fel, om insidan är lika fin.

    Vet inget om dig, men min intuition säger att jag borde hålla dig på avstånd.

    Du är skicklig och lite skenhelig kanske. ;)
    Precis, visst är det så.

    Ouch! :) I verkligheten gränsar jag till att vara aningen för ärlig, tur att du inte träffar mig.

    Nåja, tillbaka till det tråden delvis handlar om, att bli av med känslor man inte vill ha. Här går det sådär, håller iofs en så bra mental distans det går får jag nog säga.

    Hur går det själv?
  • Anonym (B)
    Anonym (Nakendans) skrev 2018-09-24 20:43:27 följande:

    Tror inte vi känner varann, men om så är fallet så är jag inte rädd att stå för det. Men visst det är lite game här..

    det kanske är du som är (B) tänk vad lite vi vet egentligen.

    En liten tanke bara, var det inte det du ville med tråden? Att göra den levande, är som en visuell tavla detta, attraktion och passion, naket och äkta. Ett spel mellan två önskande som.. låtsas att dom känner för någon annan eller den vi skriver med. Det är vackert, som poesi för själen. Hur kan man inte dras in i spelet?

    Vi dansar kring het eld här ;)


    Det tror inte jag heller att vi gör, men jag kan avslöja att jag finns i göteborgsområdet..hade verkligen varit lustigt om det var så ;)
  • Anonym (B)
    Anonym (Nakendans) skrev 2018-09-25 16:36:47 följande:

    Ja vad är oddsen ;)


    Ja, hur sannolikt är det enligt dig? Var bor du t ex?

    Ts, men var är alla inlägg som vi hindrade genom att vara jättesjälvcentrerade? Hm?
  • Anonym (B)
    Anonym (Nakendans) skrev 2018-09-27 21:05:04 följande:

    Finns inte i Göteborgs trakten tyvärr, men tänkte väl ändå att det var fel person ;) Fast ändå.. lika verkar vi vara, ganska fascinerande tycker jag, finner det här väldigt intressant. Bra flyt i textningen..


    Ja. Tänkte ett tag att det kunde vara någon som listat ut vem jag är...mycket var så träffande. Intressant ja, verkligen ;)

    Hur går det med distansen nu då? För min del så går det bra, har inte träffat eller pratat med min på några dagar nu. Då finns hen inte längre ofta i mina tankar som tidigare, har varit lite med den där heta chefen(!) och kommer att bli mer framöver. Och har som sagt andra intressanta kandidater med, haha. Är lite lurigt på jobbet dock när man är såpass på som jag är, i mitt tidigare långa förhållande var jag inte alls sån.
  • Anonym (B)
    Anonym (Nakendans) skrev 2018-09-28 10:51:00 följande:

    Distansen går bra, börjar förstå detta mer och mer. Och tänker att det nog bara är en katt och råtta lek, vi gillar spelet och båda dras in i det. Men egentligen skulle jag vilja vara mer sann, men situationen är lite komplicerad. Jag släpper det här nu, är svårt att hålla distans om man matas och ger näring. Även via ett forum.

    Lycka till med de dina, hoppas någon av dom är rätt för dig. Det har verkligen varit skoj att skriva med dig!


    Håller med, även det här bidrar.

    Tack! Lycka till själv...verkligen, intressant att faktiskt ha en känsla för någon som man vet absolut inget om. Det är nytt för mig som är såpass fysisk i många avseenden.
Svar på tråden Kan ni bli kära trots att han/hon inte är förhållandematerial?