• Anonym (TS)

    Orsak till otrohet - skillnad kvinnot och män?

    Efter att ha läst ett stort antal inlägg här på forumet så har jag dragit slutsatsen att anledningen till otrohet oftast är att kvinnan inte längre finner sin partner sexuellt attraktiv längre.

    När en man är otrogen är han det för att han inte får sex hemma längre i samma utsträckning som tidigare.

    När en kvinna är otrogen är hon det för att hon inte vill ha sex med sin make längre eftersom hon inte längre finner honom sexuellt attraktiv.

    Samma orsak i båda fallen!

  • Svar på tråden Orsak till otrohet - skillnad kvinnot och män?
  • Anonym (man)
    Sgtwolf skrev 2018-10-27 01:19:28 följande:
    Lust föder lust. Om otrohet är näring till lust och närhet i förhållandet. Blir det inte ett problem innan det uppdagas.

    Är man så stel och principfast att man inte kan smaka på en serverad kaka utan att mista lusten till middagen hemma. Då har man problem. Sitter man fast i den inställningen lever man förmodligen ensam eller är bedragen..... Typ.

    Finns väl ett namn på den typen av beteende, kontrollbehov.
    Vilken dålig jämförelse, vad du äter för mat har ingen annan än du med att göra. Sex med andra i ett exklusivt förhållande är något helt annat. Där har man redan från början gått med på att man ska vara exklusiva. Och vill man förändra det så är det något BÅDA måste vara med och bestämma.

    Är man så förvirrad att man inte kan skilja på vad man själv vill och vad andra vill så är man förmodligen psykiskt störd och borde söka hjälp.

    Finns väl flera namn för den typen av beteende, egoism och narcissism.
  • Anonym (man)
    Anonym (Jag är man = mitt fel) skrev 2018-10-31 17:34:00 följande:

    Anonym kvinna har helt rätt (m fl),
    det finns ingen chans att missuppfatta det du skriver annat än för den som har ont uppsåt, den som medvetet väljer att missförstå, för att få utlopp för sitt behov att döma andra människor.
    Vissa som har ett behov att döma andra för att de har en annan åsikt eller lever sitt liv på ett annat sätt.
    Vissa här anser att deras åsikt är den enda sanningen och att de ska vara lagen för alla levande människor.

    Jag läser och jag förstår utan minsta svårighet att Anonym Kvinna säger att hon själv har valt att vara otrogen.
    Inga undanflykter och inga bortförklaringar.
    Dessutom har hon öppet berättat om varför hon har gjort valet att vara otrogen.

    Jag har inte kommenterat vad jag anser vara rätt eller fel.
    Men jag vet att det är fel att påstå att Anonym Kvinna skulle ha kommit med några som helst bortförklaringar.

    Sedan finns det personer här som försöker smutskasta och som hela tiden har så extremt svårt att skilja på sak och person.

    Jag tycker det är helt ok att tala om ifall man har en annan åsikt om själva handlingen och beslutet som Anonym Kvinna har gjort.
    Men jag tycker det är mycket svagt att släppa fram sitt behov att döma och smutskasta henne som person.


    Haha, den klassiska offerkoftan som argument. För givetvis är det ju så att alla som säger att man inte ska bedra, ljuga för, svika och förnedra andra människor har "ont uppsåt" och alla som säger att det är fritt fram att göra precis hur fan man vill mot vem man vill oavsett vad det innebär för andra bara "frihetskämpar".
    Och givetvis är det ju fel att döma människor som medvetet väljer att svika, förnedra och utnyttja andra människors förtroende... eller hur?

    Tja, bara för att du är allergisk mot att ta ställning i frågor och stå upp för dina värderingar så betyder inte det att alla andra lider av samma allergi? Om jag tycker något är fel så säger jag vad jag tycker om det. Jag ser ingen som helst anledning att sitta och låtsas som att jag är neutral i frågan. Du vet väl att man har rätt till en åsikt och man har rätt att kritisera andra människor i en demokrati så du behöver inte låtsas som att du alltid är neutral för det vet både du och jag att du inte är.

    Jasså, sen när är det att beskriva någon annans handlingar och vilka konsekvenser det har för andra detsamma som att "smutskasta"?
    Det blir ju lite konstigt att först påstå att personen inte gör något fel för att sen kalla en beskrivning av personens handlingar för smutskastning? Snacka om att motsäga sina egna argument. 
  • Anonym (Jag är man = mitt fel)

    Ojdå, det var visst en som tog åt sig...

    Anonym Man; Jag upprepar, du har självfallet din fulla rätt att ha en annan uppfattning.
    Jag tycker också det är ok att du säger, tom fördömer, en handling som du inte gillar.

    Men jag tycker det är ynkligt av dig att låta dig så okontrollerat styras av dina egna känslor och så tydligt släppa fram ditt behov av att fördöma en annan människa.
    Det tycker jag säger allt om dig, och så mycket mera om dig än om den person du dömer.

    Återigen, du borde lära dig att skilja på sak och person.
    Jag tycker inte du har någon rätt att fördöma en annan människa bara för att hon har en annan uppfattning än du och det är ynkligt av dig att ljuga om och försöka smutskasta en annan person.

    Argumentera gärna om saken och berätta vad du tycker, 
    men lägg av med att försöka smutskasta och nedvärdera en andra människor.
    Du är inte allsmäktig och din sanning är inte den enda sanningen för alla människor.

  • Anonym (Utru)
    Cunnilingus18 skrev 2018-10-27 09:53:44 följande:

    Det är nog tyvärr så vi är skapta. Tjejer kan gå i månader utan båda sex eller orgasmer i övrigt. Män kan generellt inte göra det. Jag tillför väl de som inte ligger med vem som helst men måste ändå få orgasmerna fast det fixar jag isåfall på egen hand.

    Men detta har inget med mäns empati att göra eller att vi skulle vara överkåta, det är helt enkelt så naturen har skapat oss.


    Hur vet du att tjejer går månader utan orgasmer?

    Alla tjejer jag känner klarar av att ge sig själva orgasm precis lika bra om inte bättre än de flesta män.

    Många tjejer väljer ju som bekant onani framför tex ons eftersom ons ger sämre odds för orgasmutdelning. (Och är tryggare).
  • AndreaBD
    Cunnilingus18 skrev 2018-10-27 09:53:44 följande:
    Det är nog tyvärr så vi är skapta. Tjejer kan gå i månader utan båda sex eller orgasmer i övrigt. Män kan generellt inte göra det. Jag tillför väl de som inte ligger med vem som helst men måste ändå få orgasmerna fast det fixar jag isåfall på egen hand.

    Men detta har inget med mäns empati att göra eller att vi skulle vara överkåta, det är helt enkelt så naturen har skapat oss.
    Äh??? Allvarligt? Det är nog någonting du har fått för dig, men det är faktiskt inte så. Förutom de kvinnorna som ändå inte är intresserade av sex, så går kvinnor INTE i flera månader utan.
  • Anonym (man)
    Anonym (Jag är man = mitt fel) skrev 2018-10-31 19:36:08 följande:

    Ojdå, det var visst en som tog åt sig...

    Anonym Man; Jag upprepar, du har självfallet din fulla rätt att ha en annan uppfattning.
    Jag tycker också det är ok att du säger, tom fördömer, en handling som du inte gillar.

    Men jag tycker det är ynkligt av dig att låta dig så okontrollerat styras av dina egna känslor och så tydligt släppa fram ditt behov av att fördöma en annan människa.
    Det tycker jag säger allt om dig, och så mycket mera om dig än om den person du dömer.

    Återigen, du borde lära dig att skilja på sak och person.
    Jag tycker inte du har någon rätt att fördöma en annan människa bara för att hon har en annan uppfattning än du och det är ynkligt av dig att ljuga om och försöka smutskasta en annan person.

    Argumentera gärna om saken och berätta vad du tycker, 
    men lägg av med att försöka smutskasta och nedvärdera en andra människor.
    Du är inte allsmäktig och din sanning är inte den enda sanningen för alla människor.


    Jag besvarade din argument, sen vad du vill tolka det som är upp till dig.

    Mina argument är inte känsloargument de är sakliga argument, som du bevisligen inte har några sakliga argument att bevsara dem med eftersom du försöker vända det till att handla om mog istället om topoic. Så mao vad du tycker om mig skiter jag fullkomligen i, vi diskuterar topic inte mig och du borde lära dig skilja på sak och person alternativ lära dig argumentera sakligt.

    Japp, argumentera sakligt har jag gjort från början och jag väntar med spänning på att du gör likadant och svara on topic.
  • Nattapatta
    Cunnilingus18 skrev 2018-10-27 09:53:44 följande:

    Det är nog tyvärr så vi är skapta. Tjejer kan gå i månader utan båda sex eller orgasmer i övrigt. Män kan generellt inte göra det. Jag tillför väl de som inte ligger med vem som helst men måste ändå få orgasmerna fast det fixar jag isåfall på egen hand.

    Men detta har inget med mäns empati att göra eller att vi skulle vara överkåta, det är helt enkelt så naturen har skapat oss.


    Tjejer kan gå i månader??? Wtf!!!!! skulle aldrig klara en vecka äns. Vår natur/hur vi är skapta suddas mer och mer ut pga hur vi lever idag. Alla människor är olika finns inget som säger att killar är kåtare än tjejer. Alla är olika individer och har sin syn/lust
  • Anonym (Kille)

    Har varit otrogen en gång för länge sen. Hade väl delvis med sex att göra. Alltså bristen på sex i förhållandet, och framförallt att det var dåligt tråkigt sex..

    Men sex var liksom inte huvudanledningen. Att få bekräftelse och känna sig uppskattad var huvudanledningen..Samt lite spänning i en tråkig vardag.

  • Cunnilingus18
    Anonym (Utru) skrev 2018-10-31 22:49:38 följande:

    Hur vet du att tjejer går månader utan orgasmer?

    Alla tjejer jag känner klarar av att ge sig själva orgasm precis lika bra om inte bättre än de flesta män.

    Många tjejer väljer ju som bekant onani framför tex ons eftersom ons ger sämre odds för orgasmutdelning. (Och är tryggare).


    Jo klart. De kvinnliga orgasmerna är långt mer utvecklade och bättre än de manliga. Klitoris har ju mer än dubbla antalet nervändar än mannens ollon med, så är ju inte så oväntat heller ;)

    Men menar inte att tjejer onnanerar, bara att kvinnor inte generellt har samma behov som oss män. Kvinnor kan gå utan orgasm mycket längre än oss män. Män blir bara mer frustrerad medans kvinnor inte har det problemet även om ni klart kan bli kåta.
  • Anonym (Utru)
    Cunnilingus18 skrev 2018-11-02 08:14:29 följande:

    Jo klart. De kvinnliga orgasmerna är långt mer utvecklade och bättre än de manliga. Klitoris har ju mer än dubbla antalet nervändar än mannens ollon med, så är ju inte så oväntat heller ;)

    Men menar inte att tjejer onnanerar, bara att kvinnor inte generellt har samma behov som oss män. Kvinnor kan gå utan orgasm mycket längre än oss män. Män blir bara mer frustrerad medans kvinnor inte har det problemet även om ni klart kan bli kåta.


    Jag är helt övertygad om det där är mer individuellt och mindre uppdelat på kön än vad det verkar här på FL. Alltså det finns både män och kvinnor med hög respektive låg lust, vilket gör att vissa människor bryr sig mycket och andra lite om att få sex. Det går ju också att se på hur människor väljer att förhålla sig till sex.

    Om vi tar en random grupp på 30 lika attraktiva individer och låter de gå på en första dejt så kommer ju ett antal av dem redan i förväg ha bestämt sig för att försöka få sex på första dejten, en del kommer inte ens ha tänkt tanken om sex och en del tänker att de tar det lite som det kommer.

    De som aktivt försöker få ligga är de med högst drift, de som inte ens tänkt på sex har låg, de som kan tänka sig sex men inte nödvändigtvis på en gång har medel. Och jag känner definitivt både män och kvinnor till alla tre grupperna.

    Brasklapp för att vissa kvinnor med hög drift inte vill ligga på första dejten pga att de inte vill bli yxmördade/ våldtagna, så högdrift-kvinnor är spridda på alla grupper därför blir den statistiska kurva på kvinnorna lite fel, män med hög drift är främst i ligga-på-första-kvällen-gruppen.
  • Furti
    Anonym (Utru) skrev 2018-11-02 08:40:50 följande:
    Om vi tar en random grupp på 30 lika attraktiva individer och låter de gå på en första dejt så kommer ju ett antal av dem redan i förväg ha bestämt sig för att försöka få sex på första dejten, en del kommer inte ens ha tänkt tanken om sex och en del tänker att de tar det lite som det kommer.

    De som aktivt försöker få ligga är de med högst drift, de som inte ens tänkt på sex har låg, de som kan tänka sig sex men inte nödvändigtvis på en gång har medel. Och jag känner definitivt både män och kvinnor till alla tre grupperna.
    Det där stämmer inte riktigt. Det finns många som inte har sex vid första dejten men ändå har hög sexdrift.
  • Anonym (Utru)
    Furti skrev 2018-11-02 08:52:20 följande:

    Det där stämmer inte riktigt. Det finns många som inte har sex vid första dejten men ändå har hög sexdrift.


    Det är naturligtvis en extremt förenklad bild, men jag ville göra ett övertydligt exempel. Finns såklart undantag.

    Dessutom skrev jag försöker få till sex på första dejten, inte HAR. Och gjorde undantag för kvinnor eftersom kvinnor generellt är mer försiktiga med nya personer.

    Håller dock fast vid att de med hög sexdrift är mer benägna att ligga på första dejten än de med lägre sexdrift. Beror såklart på hur man definierar hög sexdrift men jag tänker nu sexdrift över medel.
  • Cunnilingus18
    Anonym (Utru) skrev 2018-11-02 08:40:50 följande:

    Jag är helt övertygad om det där är mer individuellt och mindre uppdelat på kön än vad det verkar här på FL. Alltså det finns både män och kvinnor med hög respektive låg lust, vilket gör att vissa människor bryr sig mycket och andra lite om att få sex. Det går ju också att se på hur människor väljer att förhålla sig till sex.

    Om vi tar en random grupp på 30 lika attraktiva individer och låter de gå på en första dejt så kommer ju ett antal av dem redan i förväg ha bestämt sig för att försöka få sex på första dejten, en del kommer inte ens ha tänkt tanken om sex och en del tänker att de tar det lite som det kommer.

    De som aktivt försöker få ligga är de med högst drift, de som inte ens tänkt på sex har låg, de som kan tänka sig sex men inte nödvändigtvis på en gång har medel. Och jag känner definitivt både män och kvinnor till alla tre grupperna.

    Brasklapp för att vissa kvinnor med hög drift inte vill ligga på första dejten pga att de inte vill bli yxmördade/ våldtagna, så högdrift-kvinnor är spridda på alla grupper därför blir den statistiska kurva på kvinnorna lite fel, män med hög drift är främst i ligga-på-första-kvällen-gruppen.


    Klart det finns individuella skillnader med men på ett generellt plan är vi av naturen skapta olika. Har lite dålig tid nu men återkommer med ett svar lite senare :)
  • Furti
    Anonym (Utru) skrev 2018-11-02 09:08:44 följande:
    Håller dock fast vid att de med hög sexdrift är mer benägna att ligga på första dejten än de med lägre sexdrift. Beror såklart på hur man definierar hög sexdrift men jag tänker nu sexdrift över medel.
    Du får nog vända på teorin, de med låg sexdrift är inte benägna att ha sex på första dejten - det håller jag med om.
  • Anonym (man)
    Nattapatta skrev 2018-11-01 22:27:52 följande:
    Tjejer kan gå i månader??? Wtf!!!!! skulle aldrig klara en vecka äns. Vår natur/hur vi är skapta suddas mer och mer ut pga hur vi lever idag. Alla människor är olika finns inget som säger att killar är kåtare än tjejer. Alla är olika individer och har sin syn/lust
    Jag håller med om att våra könsroller suddas ut mer och mer idag, men det har väl inget att göra med hur vi är skapta? Biologiska skillnader tar miljontals år att slå igenom. Hur vi är skapta sattes för ganska länge sen. Däremot varierar kultur och normer, hur vi lever mycket snabbare.

    Jag tror inte det skiljer så mycket i sexdrift mellan kvinnor och män, vi blir båda kåta för att vi ska föröka oss och föra våra gener vidare. Sen vad man går igång på och vilken partner man väljer är kan skilja ganska mycket mellan könen och det finns massor med teorier kring dessa skillnader eller politiskt betingade teorier som påstår att det inte finns skillnader (gennus"vetenskap")
  • Anonym (Kille)
    Anonym (man) skrev 2018-11-02 14:26:30 följande:

    Jag håller med om att våra könsroller suddas ut mer och mer idag, men det har väl inget att göra med hur vi är skapta? Biologiska skillnader tar miljontals år att slå igenom. Hur vi är skapta sattes för ganska länge sen. Däremot varierar kultur och normer, hur vi lever mycket snabbare.

    Jag tror inte det skiljer så mycket i sexdrift mellan kvinnor och män, vi blir båda kåta för att vi ska föröka oss och föra våra gener vidare. Sen vad man går igång på och vilken partner man väljer är kan skilja ganska mycket mellan könen och det finns massor med teorier kring dessa skillnader eller politiskt betingade teorier som påstår att det inte finns skillnader (gennus"vetenskap")


    Kanske att det finns en lite större variation hos kvinnor än män när det handlar om kåthet?

    Kan tänka mig att killar är mera jämnkåta, även om vi väl alla såklart känner till extremfall även bland det manliga släktet .. Host.. (Bill Clinton?)

    Om man skulle ta alla 25-åringar i Sverige och sedan sortera ut de 10% minst kåta av dom. Då är jag garanterat säker på att man skulle ha en majoritet tjejer i den gruppen. Sen visst, sen kan man ju diskutera vidare vad det beror på och så vidare.

    Kvinnors sexualitet och kåthet kanske bara fungerar annorlunda.
  • Anonym (man)
    Anonym (Kille) skrev 2018-11-02 19:34:06 följande:
    Kanske att det finns en lite större variation hos kvinnor än män när det handlar om kåthet?

    Kan tänka mig att killar är mera jämnkåta, även om vi väl alla såklart känner till extremfall även bland det manliga släktet .. Host.. (Bill Clinton?)

    Om man skulle ta alla 25-åringar i Sverige och sedan sortera ut de 10% minst kåta av dom. Då är jag garanterat säker på att man skulle ha en majoritet tjejer i den gruppen. Sen visst, sen kan man ju diskutera vidare vad det beror på och så vidare.

    Kvinnors sexualitet och kåthet kanske bara fungerar annorlunda.
    Ja det finns som sagt terorier. Vissa bygger på att kvinnor på den tiden som våra instinkter är byggda för var beroende av att mannen stannade kvar hos henne och inte bara gjorde henne på smällen och drog tilll nästa kvinna. För en havande kvinna har svårt att klara sig själv eller försvarar sig mot faror, detsamma gäller ett barn. Människor till skillnad från många andra djur är ju väldigt svaga rent fysiskt och tar lång tid på sig att bli självgående. Så då är både mamma och bvarn beroende av mannen för överlevnad och då kommer en kvinna instinktivt värdera ett förhållande mer än bara sex. 

    För män är det tvärtom, vi värderar sex mer eftersom det inte är vi som blir havande och sex är dessutom det som avgör vem som är far till barnet. Män reagerar till exempel oftast starkare mot sexuell otrohet och kvinnor starkare mot känslomässig otrohet.

    Men det är som sagt bara en teori, sen finns det andra som säger att det inte alls var mannen som försörjde kvinnan under havandeskapet utan flocken / klanen.. etc.

    Men ATT det finns biologiska skillnader tror jag inte går att förneka.
  • Anonym (Kvinna54)
    Cunnilingus18 skrev 2018-11-02 08:14:29 följande:

    Jo klart. De kvinnliga orgasmerna är långt mer utvecklade och bättre än de manliga. Klitoris har ju mer än dubbla antalet nervändar än mannens ollon med, så är ju inte så oväntat heller ;)

    Men menar inte att tjejer onnanerar, bara att kvinnor inte generellt har samma behov som oss män. Kvinnor kan gå utan orgasm mycket längre än oss män. Män blir bara mer frustrerad medans kvinnor inte har det problemet även om ni klart kan bli kåta.


    Är nog individuellt och dina erfarenheter. Om jag har en relation med dåligt sex och inga orgasmer lämnar jag. Och har jag gjort två gånger.

    Värre än att inte ha sex är att ha sex utan att få orgasm. Väldigt frustrerande både mentalt och fysiskt.

    Hoppar över ONS numera då det sällan ger orgasm. Kan ju tolkas som att jag inte är sugen. Plus att jag med åren behöver mycket längre ligg för att bli nöjd. Runt en timme...
  • Cunnilingus18
    Anonym (Kvinna54) skrev 2018-11-04 18:14:28 följande:

    Är nog individuellt och dina erfarenheter. Om jag har en relation med dåligt sex och inga orgasmer lämnar jag. Och har jag gjort två gånger.

    Värre än att inte ha sex är att ha sex utan att få orgasm. Väldigt frustrerande både mentalt och fysiskt.

    Hoppar över ONS numera då det sällan ger orgasm. Kan ju tolkas som att jag inte är sugen. Plus att jag med åren behöver mycket längre ligg för att bli nöjd. Runt en timme...


    Jo klart även kvinnor blir frustrerade av sex om det inte blir fulländat. Menar mer att ni generellt kan stänga av mera, vilket nästan är omöjligt för de flesta män ;) Sedan finns det kvinnor med extra testosteron också så klart ;)
Svar på tråden Orsak till otrohet - skillnad kvinnot och män?