• Anonym (Hjälp!!!)

    Gråter! Vill så HEMSKT gärna göra IVF men är inte sambos :(

    Vill så hemsk brutalt jävla jättegärna få hjälp med IVF men bor inte tillsammans med min kille och kan på grund av omständigheter inte göra det heller. Vi behöver två lägenheter och två adresser. Vi har försökt bli gravida i snart tre år!!! Jag har blivit deprimerad och måste bara få hjälp med detta nu!

    FINNS DET INGENTING MAN KAN GÖRA?! Något sätt att kringgå den dumma regeln? Kan man anmäla sig som ensamstående kvinna och ha killen som egen donator? Vad är det som gäller egentligen?

    Jag vet att man kan finansiera själv och att privatkliniker ibland har andra regler men vi har inte råd! Snälla hjälp mig! Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Gråter! Vill så HEMSKT gärna göra IVF men är inte sambos :(
  • Anonym (Hjälp!!!)
    Tack för ditt inlägg!!!!!!!

    Citat: Är du rädd för den typen av reaktioner?

    Citat: Nej, och jag är beredd att ta den diskussionen. Jag anser inte att någon annan har rätt att moralisera över någon annans liv.

    Amen to that!

    FL-folket nu: Oj, läser hon Aftonbladet? Är det verkligen lämpligt att bli förälder när man läser sådana nyhetsblaskor? Skrev hon skrev amen to that? Verkar vara medlem i en galen sekt! Det är därför hon behöver två lägenheter, för att bedriva kristen-fanatisk sektverksamhet. Då ska man verkligen inte ha barn!!!

    ZzzzzzzzZzzzZz
  • Drottningen1970
    Anonym (Hjälp!!!) skrev 2018-12-12 19:07:41 följande:

    Jag har redan skrivit femtioelva gånger att det är tryggt och stabilt och lämpligt och säkert för mig att skaffa barn. Nej jag är inte deprimerad på en nivå så att jag inte kan jobba eller är sjuk och inte kan skaffa barn, jag är deprimerad för att jag har sådan barnlängtan. OTROLIGT vanligt. Och anledningen till trygghetsskäl med lägenheterna skulle inte påverka barnet. ASSÅ HERREGUD! Dessa anklagelser. Ni är bara för mycket. Lägg ner nu.


    Fast oavsett att du säger att allt är bra så framstår dina utbrott här i tråden som synnerligen instabila.
  • Anonym (eh)
    Drottningen1970 skrev 2018-12-12 19:02:22 följande:

    Tänke skriva ett seriöst svar men när jag började skumma tråden och såg TS svar så tänker jag att det finns nåt mer knas här än adressproblem. Tror det är lämpligt att vänta ett tag med föräldraskapet.


    Håller med, det är något skumt med oviljan att lösa adressproblemen.
  • Anonym (Lkk)
    Anonym (Hjälp!!!) skrev 2018-12-12 19:07:41 följande:

    Jag har redan skrivit femtioelva gånger att det är tryggt och stabilt och lämpligt och säkert för mig att skaffa barn. Nej jag är inte deprimerad på en nivå så att jag inte kan jobba eller är sjuk och inte kan skaffa barn, jag är deprimerad för att jag har sådan barnlängtan. OTROLIGT vanligt. Och anledningen till trygghetsskäl med lägenheterna skulle inte påverka barnet. ASSÅ HERREGUD! Dessa anklagelser. Ni är bara för mycket. Lägg ner nu.


    Men sättet du skriver på och blir helt rabiat är inte så stabilt.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Hjälp!!!) skrev 2018-12-12 19:07:41 följande:
    Jag har redan skrivit femtioelva gånger att det är tryggt och stabilt och lämpligt och säkert för mig att skaffa barn. Nej jag är inte deprimerad på en nivå så att jag inte kan jobba eller är sjuk och inte kan skaffa barn, jag är deprimerad för att jag har sådan barnlängtan. OTROLIGT vanligt. Och anledningen till trygghetsskäl med lägenheterna skulle inte påverka barnet. ASSÅ HERREGUD! Dessa anklagelser. Ni är bara för mycket. Lägg ner nu.
    Då är det väl bara att framföra dessa trygghetsskäl vid ansökan om IVF godkänns skälet så gör det 
  • Teresia0407
    Anonym (Åsagåsa) skrev 2018-12-12 16:12:10 följande:

    Varför kan du inte svara på varför ni absolut inte kan bo ihop? Det måste ju vara en extrem anledning eftersom det till och med går före barnlängtan?


    Du det har inte du med att göra om hon inte vill säga det och dessutom helt orelevant till trådens ämne!
  • Teresia0407
    Anonym (eh) skrev 2018-12-12 19:20:38 följande:

    Håller med, det är något skumt med oviljan att lösa adressproblemen.


    Det kan ju hända att de har två familjer va eller hur, bara lägg ner
  • Anonym (eh)
    Teresia0407 skrev 2018-12-12 19:47:17 följande:

    Du det har inte du med att göra om hon inte vill säga det och dessutom helt orelevant till trådens ämne!


    Det är i allra högsta grad relevant för trådens ämne eftersom boendesituationen är orsaken till problemen tråden handlar om.
  • Anonym (anonym)
    Teresia0407 skrev 2018-12-12 19:48:25 följande:
    Det kan ju hända att de har två familjer va eller hur, bara lägg ner
    Och har man redan varsin familj så lär inte landstinget vara intresserad av att hjälpa till med flera barn
  • Anonym (G)
    Anonym (Hjälp!!!) skrev 2018-12-12 17:43:23 följande:
    Vi har gjort utredning. Men att försöka överklaga var ett bra förslag ändå! Visst att regler är regler men man vet aldrig! Jag som vet mitt skäl till att inte skriva oss på samma adress känner att det kanske skulle kunna vara rimligt att lägga fram som överklagan och faktiskt accepteras. För det handlar om att det är tryggast för oss att ha just två adresser. Vi har goda goda skäl, låt mig säga så.

    Tycker fortfarande att tonen mot mig här har varit dålig. Tycker inte att jag ska behöva försvara mig så mycket kring att mitt eventuella barn skulle få det dåligt av att komma till världen. Anklagelser om bostadsbidrag och fusk tycker jag också ha varit otrevligt.
    Ni har ju inget att förlora på att överklaga så gör ett försök. Som back up skulle jag redan nu börjat spara pengar till privat behandling. Även om ni får IVF finansierat av landstinget så är det begränsat antal försök, de räcker inte för alla och då är det privata alternativ som gäller igen. Hur gamla är ni förresten? Gott om tid eller närmar ni er övre tidsgränsen så sett är stress att påbörja behandling?

    Den hårda tonen kommer nog från de oförklarade anledningarna till dubbelt boende, det har gett för mycket spelrum för fria tolkningar. Ska man se positivt på det så vill ju alla åtminstonde barnets bästa Glad 
    På nätet blir man hårdare ifrågasatt än om du, jag och alla andra här stått ansikte mot ansikte. Det kan vara både bra och dåligt beroende på situation. Så länge du känner dig trygg med att ni kan skapa en stabil och bra uppväxt för barnet så är det bara att borsta av sig påhopp. 
Svar på tråden Gråter! Vill så HEMSKT gärna göra IVF men är inte sambos :(