• Anonym (Frustrerad)

    Jag njuter inte av sex. Tips?

    Hejhopp! Jag är i ett förhållande sedan ca 10 månader tillbaka och har därmed "blivit sexuellt aktiv" (ett dumt uttryck men ni förstår vad jag menar). Jag såg verkligen fram emot att ha sex med min pojkvän för första gången, men upptäckte till min förvåning att det inte kändes bra. Hade inga höga förväntningar men, ni vet, hela grejen är ju att sex ska vara skönt så jag liksom förutsatte det. Bekymrade mig inte så mycket om det först då jag tänkte att det väl berodde på hur oerfaren jag var, men nu när det gått ett tag börjar det bli frustrerande. Till saken hör förresten att det är ett distansförhållande så jag har inte spenderat 10 månader i sträck med pojkvännen och har därför inte 10 månader av erfarenhet :P


     


    Har försökt googla efter tips men det är föga hjälpsamt. "Tala om för din partner vad du gillar!" - Hur ska jag veta det när jag saknar tidigare erfarenheter? Hela problemet är ju att jag inte vet själv! "Onanera för att lära dig hur du kan uppnå njutning!" Det har jag gjort i många år och det fungerar hur bra som helst, känns helt fantastiskt. Men jag har ingen aning om hur jag ska uppnå samma njutning med en partner, det är ju liksom en annan sak så jag kan inte riktigt dra så mycket nytta av soloerfarenheter.


     


    Som ovan nämnt så har jag inga problem att tillfredsställa mina egna behov och har gjort det i åratal, så detta handlar inte om sexuell frustration på det viset. Det känns bara som att jag går miste om en nivå av intimitet då jag inte kan dela den där njutningen med min pojkvän. Sex ska ju vara ömsesidigt, och i nuläget är det väldigt ensidigt. Till en början var det mest bara lite av en besvikelse att jag inte kunde njuta av sex, men nu när det gått ett tag och jag fortfarande inte listat ut hur jag ska göra börjar det bli riktigt frustrerande och upprörande.


     


    Har spenderat många sömnlösa nätter åt att ligga med tårar i ögonen och googla "how to enjoy sex" på mobilen - ibland bredvid min pojkvän i sängen efter att han somnat - och det börjar verkligen påverka min psykiska hälsa :/ Jag känner mig så otillräcklig, nästan defekt, jag känner att jag missar en viktig del av mitt förhållande... Någon som har tips för vad jag kan göra? Vet inte ens var jag ska börja, jag vet inte vad jag gör för fel, jag förstår inte varför det inte fungerar! Jag vet ju att jag KAN uppleva enorm sexuell njutning så varför går det inte med min partner???


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-01-18 22:45
    UPPDATERING: En del i problemet som jag är väldigt medveten om är att jag inte alls tycker om att be min pojkvän om saker. Till 90% handlar problemet såklart om att jag inte ens själv vet vad som fungerar så jag kan inte hjälpa till så mycket utan måste prova mig fram, men övriga 10% skulle jag kanske kunna få till bättre om jag bara bad honom om mer... Men jag är inte ett dugg bekväm med det, så om någon har tips vore det fantastiskt! Jag ska förklara vad jag menar.

    Orsaken till att jag drar mig för att be honom om något (oavsett om det rör sig om något större som att be om oralsex eller något mindre som att bara be honom göra något lite annorlunda) är att jag verkligen avskyr tanken på att han skulle göra något bara för att jag vill det. Jag vill känna mig åtrådd och jag vill känna att han gör saker som han genuint vill. Därför låter jag honom oftast göra typ vad han vill och bara hänger med, för då vet jag att han gör det han själv vill. Om jag bad honom om något skulle det kännas konstigt eftersom att jag vet att han gör det bara för min skull, det gör mig obekväm. Känns lite som att som fullvuxen människa be någon att skära upp ens mat, och sedan obekvämt sitta och titta på medan personen hjälper till med något som man är full kapabel att göra själv och förmodligen även skulle göra bättre själv. Jag BEHÖVER ju inte hans "tjänster" och skulle kunna ge mig själv mer njutning än han någonsin kan ge mig så det känns jättekonstigt av den orsaken också. Helt genuint så är jag hellre utan det jag vill ha än att få honom att göra det bara för min skull. Även om han skulle vara 100% okay med det så är det inte tillräckligt för mig, jag behöver att han verkligen vill det själv och är entusiastisk, vilket det känns som att jag bara kan få om jag låter honom ta egna initiativ. Jättedumt, jag vet...

    Så tips för att bli bättre på att instruera honom och be om saker vore superbra! Vill dock återigen vara tydlig med att det inte skulle lösa i närheten av alla problem, för huvuddelen i problemet är fortfarande att jag inte ens själv vet vad som fungerar. (Vilket förresten också bidrar till att jag inte vill be om något, för om jag exempelvis skulle be om oralsex och kanske också instruerar honom men sedan fungerar det ändå inte så skulle det kännas hemskt att bara "nä det räcker, du kan sluta, det här går inte")
  • Svar på tråden Jag njuter inte av sex. Tips?
  • Tom Araya
    Anonym (Frustrerad) skrev 2019-07-10 06:26:48 följande:
    Jag medger att jag protesterat mot en del förslag men ingen av de förslagen löser ju de där två problemen. Finns ingen form av stimulans i världen som blir särskilt bra utan adekvat förspel, det är ett absolut måste för njutning och jag kan inte få det :( Det är dessutom djupt sårande att han inte gillar att göra saker för mig.
    Men oavsett om det gäller mer, längre och bättre förspel eller annat i ert sexliv så är ändå förutsättningen att ni båda vill prova, att anstränga er lite och är öppna för nya sätt.

    Om du själv är negativ till att prova så lär du inte bidra till att göra honom positiv heller och likaså motsatt håll. Med den inställning du målat upp så hämmar ni varandra och det kan aldrig leda till någon positiv utveckling om ni inte båda ändrar er.

    Enskilt skulle det kanske funka för dig eller honom att vara med någon som är mer på, positiv, entusiastisk och initiativtagande till nya saker, men tillsammans är ni i nuläget snudd på katastrof.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Onani) skrev 2019-07-10 06:40:28 följande:
    Varför håller du fast vid honom då? Det finns gott om män som inte alls är själviska som ser ser och kärlek som något båda måste ge och få för att kärleken ska blomstra...
    "Det finns gott om män som..." Riktigt så enkelt är det inte. Jag är extremt introvert och ärligt talat rätt antisocial och ogillar de flesta människor, så oddsen att träffa någon annan att bli kär i är ganska dåliga, det skulle åtminstone ta många år. Nu menar jag såklart inte att jag håller fast vid honom bara för att jag saknar bättre alternativ, självklart är jag med honom för att jag VILL vara det, men det där med "plenty of fish" känns inte riktigt övertygande för just mig. Jag är helt inställd på att om det skulle ta slut mellan oss så blir jag singel, i bästa fall kanske bara i 5-10 år men möjligtvis för resten av livet.
    Anonym (EN) skrev 2019-07-10 07:03:14 följande:
    Det känns som om din partner är problemet.
    Vi båda bidrar väl lite på olika sätt till problemet. Får medge att jag känner allt mer att mycket ligger hos honom (till skillnad från när jag startade tråden och hade uppfattningen att problemet nästan enbart låg hos mig) men det är ju trots allt ett samspel och det finns säkerligen saker jag också skulle kunna göra bättre. Visst kan jag inte göra något för att lösa problem som att jag inte får adekvat förspel eller att han är ointresserad av att göra saker för mig, men exempelvis skulle jag ju själv kunna bidra med att komma på vad jag kan göra för att samlag ska kännas bättre (ställningar osv). Men jo, även om jag inte vill lägga över ansvaret på honom eller "skylla" på någon så har jag verkligen börjat känna mer att en stor del av problemet faktiskt inte är hos mig... Vilket bara är jobbigare eftersom jag kan ändra på mig själv men inte på honom.
    MaryM skrev 2019-07-10 07:38:06 följande:
    Ja alltså.. Jag förstår att det är svårt att lämna honom om du älskar honom trots detta. Jag tror dock inte det blir bra i längden. Du kommer bli mer och mer frustrerad.. Du kommer vilja ha mindre och mindre sex med honom och ni kommer båda bli olyckliga. Ledsen att säga det, men det är vad jag tror.
    Jag vill verkligen inte att mitt förhållande ska behöva ta slut på grund av detta, det känns som något som BORDE gå att lösa, men jag förlorar hoppet allt mer Gråter
  • Anonym (Frustrerad)

    En ny uppdatering (hoppas att min styckeindelning fungerar denna gång så det inte blir en textvägg...)

    Vi har nu varit tillsammans en period igen och det har i viss mån varit en förbättring. Han anstränger sig märkbart mer. Exempelvis de första dagarna vi var tillsammans lät han inte sig själv komma över huvud taget och förklarade för mig att det var för att kunna fortsätta längre. Jag trodde att uthålligheten blev sämre om man inte fått utlösning på länge men visst, whatever. Det var väl schysst. Dock gav det mig känslan av att han FORTFARANDE inte förstått problematiken, för jag njuter ju inte av samlag, så oavsett hur länge han håller på kommer det liksom inte göra något för mig, men det återkommer jag till senare.

    Ett annat exempel på detta är att han en dag hittade på en liten "lek" där vi spelade ett mobilspel online mot varandra, med regeln att förloraren skulle göra något sexuellt för vinnaren i fem minuter efter varje omgång. Jag var inte helt sugen på den regeln då jag vid det här laget i princip inte ens vill att han gör något för mig längre (mer om även detta senare) men visst. Första gången vann han, jag gjorde saker för honom i fem minuter. kul kul. Andra gången vann jag, men jag ville inte att han skulle göra något. Protesterade och gjorde motstånd när han skulle ta av mina underkläder, han pausade och sa lugnande att han ville göra det och att jag måste våga låta honom, så jag släppte efter. (Vill inte att någon tolkar detta som någon form av "övergrepp" eller dylikt för det var det inte, snarare att han försökte hjälpa mig komma över den ångest jag nu byggt upp kring detta, jag gick med på det och det var inget tvång) Han petade litegrann på mig i typ några sekunder innan han snabbt gick över till samlag istället. Trots att detta skulle vara MINA fem minuter. Vilket återigen antydde att han trodde att jag fick ut något av det.

    En anekdot här som relaterar till tidigare tips som jag fått... Han fick mig en gång att försöka ta på mig själv under samlag, genom att direkt ta min hand under akten och föra dem mot könet. Visst, tänkte jag när han nu var så bestämd, så jag gav det ett genuint försök trots att tidigare erfarenheter visat att det inte går så bra. Mycket riktigt, precis som andra gången jag försökt med det så blev det inte bra. Det är svårt att "nå" och han kommer i vägen och jag kan inte få till någon bra rörelse som ger särskilt skön stimulering. Jag kämpade envist på och lyckades slutligen framtvinga en orgasm, men det var verkligen framtvingat och inte särskilt skönt. Vet inte hur många som kan relatera, men det var verkligen som när man har en riktigt riktigt dålig onanisession där man på ren tjurighet får en fysisk reaktion att hända men man njuter inte riktigt av det. Så nu har jag verkligen försökt med detta igen, som så många sagt att jag ska. Det går inte bra och det är inte något jag har lust att göra igen, eftersom det ändå inte är skönt och mest bara känns frustrerande samt distraherar mig från att åtminstone kunna vara i stunden och njuta av närheten med min partner även om det inte är fysiskt njutbart.

    Sedan fortsatte det lite mer som vanligt under en period. Jag gjorde en del saker för honom ibland, samlag förekom osv, ingen större ansträngning från honom förutom att han några gånger i ridställningen försökte ta på mig, vilket var en god tanke och det känns bra när tekniken är rätt, men det verkar vara svårt för honom att faktiskt nå dit han ska så oftast gör det inte särskilt mycket för mig ändå. Men men. En kväll när vi skulle sova drog han ned mina underkläder en smula och typ småslickade (eller petade med tungan?) i två sekunder eller så innan vi sa godnatt. Trots att detta borde ha varit en liten "seger" fick det mig bara att tänka på allt detta igen, hur jag aldrig kommer kunna få det jag vill, hur smärtsamt det är att han är så ointresserad av att göra saker för mig osv, så jag låg vaken i sängen ett bra tag med dessa tankar innan jag slutligen börjat snyfta så att han vaknade och frågade vad som var fel...

    Det ledde till en rätt lång konversation där han först inte verkade förstå vad jag ens pratade om, så efter ett tag sa jag typ "jag vet inte om du förstår vad jag syftar på här, så jag vill förtydliga att jag menar de sexuella problemen" varpå han blev väldigt tyst en kort stund. Sedan, väldigt uppgivet, sa han att han trodde det blivit bra nu, att det var rättvist, så han tog rätt illa upp av att höra mig säga att det inte alls var så. Han sa ungefär "det jag gjorde förut [refererade till slickandet] var ett sätt att säga att jag vill jobba på det här tillsammans". Konversationen fortsatte och jag ska inte återge alla detaljer, men bland annat passade jag på att här säga en annan sak rakt ut, något i stil med "jag tror att en orsak till att vi har olika uppfattningar om detta är att du verkar tro att jag njuter av samlag, men det gör jag inte, jag får inte ut något av det alls och jag har försökt säga det flera gånger men jag får fortfarande en känsla av att du tror att jag gör det". Detta verkade vara nyheter för honom på något vis trots att jag sagt det vid upprepade tillfällen.

    Vi återkom även till det här med jämlikhet, att jag tycker att det är viktigt att vi båda ska få lika mycket. Detta har han även tidigare protesterat mot vilket såklart är ett dåligt tecken (för några månader sedan när vi pratade om det så hade jag sagt att målet är att det ska vara 50/50 vilket han ställde sig skeptisk till, aj aj aj). Han sa "om du med jämlikhet menar typ antalet orgasmer så kommer det aldrig bli jämställt eftersom jag har lättare att komma än du". Det kändes också som ett enormt nederlag. Jag menar, det är ju inte direkt så att jag är fysiskt inkapabel att uppleva sexuell njutning eller få orgasm, det handlar helt om teknik. Så att han sa det fick det att kännas som att han helt enkelt inte har för avsikt att jobba tillsammans på att få till den tekniken. Men det kan även vara så att han genuint tror att det är fysiskt svårare för mig, jag tänker prata med honom om det nästa gång vi ses för att förtydliga.

    Ett par gånger till därefter gjorde han faktiskt försök att ta på mig, vilket väl var schysst. Eftersom jag nu är obekväm med att låta honom göra saker för mig så har han varit väldigt snäll och liksom lugnande, han försäkrar mig om och om igen att han vill göra det, att han tycker om det, att han älskar att känna mig rycka och höra mig andas tungt/stöna, kommenterat saker i stil med "jag gillar hur den här biten känns" osv. Det har verkligen känts som att han vill förbättras och det känns bra. MEN då kommer istället ett par andra problem...

    Det första är ett som jag tagit upp sedan trådens början, att jag inte är bekväm med att ge instruktioner. Något litet som typ "långsammare" eller "längre ned" är okay, men det blir jäkligt jobbigt om jag behöver ge mer instruktioner, om jag i princip måste guida honom igenom det och korrigera varje detalj. Till slut blir man liksom uppgiven, för många instruktioner slutar kännas som konstruktiv kritik och börjar låta mer som att allt han gör bara är fel hela tiden, typ.

    Det andra problemet - och nu återkommer det jag nämnde tidigt i inlägget - är att jag tyvärr utvecklat en enorm ångest kring att låta honom göra något för mig. Vid det här laget har det blivit extremt tydligt att han inte egentligen vill. (När jag säger "inte vill" så menar jag inte att han nödvändigtvis har något emot det, utan bara att han saknar driften att göra det) Detta är inte ens pga de konversationer vi haft där han sagt saker som pekar på hans ointresse, utan detta listade jag ut inom de första dagarna vi var tillsammans den allra första gången vi träffades irl. Bara det faktum att han i princip aldrig tagit initiativ att göra något för mig, och att de extremt få gånger han gjort det så har det varat i bara typ 30 sekunder, var tillräckligt för att jag skulle inse att han inte hade någon direkt lust att göra saker. Nu har han ju liksom bara börjat göra det för att jag tagit upp gång på gång att detta är ett problem, så jag vet tyvärr om att det bara är för att jag sagt det, inte för att han själv hemskt gärna vill det. Därför har jag oerhört svårt att låta honom göra något, jag känner mig äcklad av min egen kropp och jag känner mig alldeles vidrig när han gör saker för mig (typ som en person som har en sexslav snarare än ett ömsesidigt utbyte med en villig partner).

    Jag vet inte hur jag ska hantera det här. Å ena sidan har vi gjort lite framsteg i och med att han börjat anstränga sig mer, men å andra sidan är jag smärtsamt medveten om att han bara gör det för att jag tagit upp det. Trots att han försäkrar mig om att han gillar det, trots att han är väldigt varm och snäll och verkligen försöker få mig att känna mig bekväm. Flera gånger när han försökt göra något för mig har jag först protesterat och dragit mig undan, och han har behövt säga att jag måste vara bekväm med honom och våga ta emot njutning. Men det är så enormt viktigt för mig att han faktiskt vill - inte bara att han går med på det. Jag vill att han genuint älskar det, jag vill att han är genuint entusiastisk, men hur ska jag någonsin kunna tro på det när han aldrig gjorde detta förrän jag sa till om det? Hur ska jag någonsin kunna tro att han vill det när han själv till och med uttryckt att det är svårt att förmå sig att göra det? Han har försökt förklara att det är för att han har svårt att förmå sig att göra något alls, han har svårt att ens kliva ur sängen på morgonen (pga depression) och att det inte handlar om mig, men... Han har ju inte svårt att göra saker som jag vet att han gillar. Exempelvis att spela sina datorspel, det är inga problem, för det är något han är genuint entusiastisk över, något han har driv för att göra. Han har inte den entusiasmen, inte det drivet, när det kommer till att göra saker för mig. Och det är det som är problemet. Jag vill att han känner likadant inför att ge mig njutning som han känner inför att spela sina spel. För det är ju så jag känner för honom, jag är enormt ivrig att göra saker för honom, jag älskar det! Men han är uppenbart inte ivrig att göra saker för mig på samma sätt, och det gör ont att veta. Så jag har ingen aning om hur jag ska fortsätta härifrån.

  • Anonym (Hej)

    Hej.

    Hittade precis denna tråd så har inte hunnit läsa igenom hela, men med jag läst är så likt min egen situation att det är skrämmande...! Du är fantastisk på att beskriva de känslor, samma känslor som jag själv har! Och våra kära män verkar väldigt lika....

    Först fick jag känslan av att du är yngre än mig, men jag vet inte om det stämmer? Inte för att jag skulle "kommit nåt längre" än dig, tvärtom så tycker jag du har lärt känna dig själv bättre samt du märker tydligare av de problem ni har tillsammans. Jämfört med mig då. Fast sånt kan ju utvecklas oberoende av ålder. Kanske var det att du i trådstarten beskrev dig som så oerfaren som fick dig att låta ung? Iallafall, så känner jag mig desto mer hopplös, som eventuellt då äldre, fortfarande har "samma problem" och inte kommit längre...

    Jag har varit tillsammans med min kille i över 6 år! Vi bor ihop och fortfarande, efter bla. flera år i terapi, så trivs jag bäst ensam när det kommer till den sexuella biten. Suck. Han saknar det där "drivet" du så bra beskriver och har samtidigt en lite självisk sexualitet.. Medan jag är mer den som ger, är snudd på undergiven, men jag börjar tröttna på att inte få samma tillbaka... Tycker oxå det borde vara mer jämställt.

    Skulle gärna ha kontakt med dig via pm. Får se om jag vågar? Ska försöka ta o läsa igenom hela tråden först :)

    Men du har en själsfrände i mig, så du är inte ensam. Om det är nån tröst <3

  • Anonym (Va)

    Vad är problemet? De flesta tjejer får inte orgasm vid sex, jag har aldrig fått det men gnäller inte om det.

  • MaryM

    Kära TS!

    Vill börja med att ge dig en virtuell kram! Det har verkligen helt låst sig för dig!

    Du ska inte försätta låta honom försöka ge dig njutning så länge du känner ångest för det! Det är oerhört destruktivt att gå emot din kropp och själ på det viset!

    Låt honom smeka dig på andra ställen på kroppen i stället. Om nu ens det känns bra. Du kanske bara vill att han ska hålla om dig.

    Den där leken när ni skulle hålla på med varandra i fem minuter lät rätt dum. Man kan inte pang på rödbetan njuta av att tex bli slickad. Man måste bli smekt på hela kroppen först, lite teasad. Har din kille fattat det?

    Nu verkar det ju ändå som om någon polett trillat ner hos honom, han vill ge dig njutning, men han har ju ingen ANING om hur man gör! Jag sökte på Youtube på Pleasure a woman och hittade flera bra videos. Han får helt enkelt googla, kolla Youtube, försöka fatta hur man gör! Säg rakt ut att självklart räcker det inte att han pussar dig på slidan i 30 sekunder. Alltså.. är han lite bakom flötet rent allmänt eller är det bara det sexuella? Jag fattar faktiskt inte riktigt hur man kan vara så korkad som vuxen person.. Det är rätt extremt TS.

    Ni har ju ändå fått igång en ärlig kommunikation nu. Säg rakt ut att du inte orkar guida honom varje sekund i det han gör utan be honom kolla på Youtube. Och att det inte räcker med 30 sekunder!! Jeeeze, det gör ju inte ett blowjob heller. Hur tänkte han??

    Säg också att du måste hinna bli kåt innan han börjar försöka slicka/fingra.

    Och sen att just nu har det helt låst sig för dig, så nu får han inte smeka dig där nere på ett tag, utan enbart på resten av kroppen. Jag tycker inte ni ska ha sex alls på ett tag, tills din ångest har släppt.

    Kram!


    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (EN)
    Anonym (Va) skrev 2019-08-16 07:37:02 följande:

    Vad är problemet? De flesta tjejer får inte orgasm vid sex, jag har aldrig fått det men gnäller inte om det.


    Det där är absolut inte sant. Många får inte orgasm enbart av penetrering men få absolut orgasm med lite ytterligare stimulans.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Hej) skrev 2019-08-16 05:31:29 följande:

    Hej.

    Hittade precis denna tråd så har inte hunnit läsa igenom hela, men med jag läst är så likt min egen situation att det är skrämmande...! Du är fantastisk på att beskriva de känslor, samma känslor som jag själv har! Och våra kära män verkar väldigt lika....

    Först fick jag känslan av att du är yngre än mig, men jag vet inte om det stämmer? Inte för att jag skulle "kommit nåt längre" än dig, tvärtom så tycker jag du har lärt känna dig själv bättre samt du märker tydligare av de problem ni har tillsammans. Jämfört med mig då. Fast sånt kan ju utvecklas oberoende av ålder. Kanske var det att du i trådstarten beskrev dig som så oerfaren som fick dig att låta ung? Iallafall, så känner jag mig desto mer hopplös, som eventuellt då äldre, fortfarande har "samma problem" och inte kommit längre...

    Jag har varit tillsammans med min kille i över 6 år! Vi bor ihop och fortfarande, efter bla. flera år i terapi, så trivs jag bäst ensam när det kommer till den sexuella biten. Suck. Han saknar det där "drivet" du så bra beskriver och har samtidigt en lite självisk sexualitet.. Medan jag är mer den som ger, är snudd på undergiven, men jag börjar tröttna på att inte få samma tillbaka... Tycker oxå det borde vara mer jämställt.

    Skulle gärna ha kontakt med dig via pm. Får se om jag vågar? Ska försöka ta o läsa igenom hela tråden först :)

    Men du har en själsfrände i mig, så du är inte ensam. Om det är nån tröst <3


    Hej! Vanligtvis skulle jag säga att det är kul att stöta på någon som relaterar till mig, men med tanke på det negativa ämnet får jag väl i detta fall säga att det är trist att du känner igen dig i det jag beskriver :P

    Vet inte riktigt vilken ålder jag uppfattas som, men förstår att oerfarenheten definitivt får mig att verka ung. Minns inte hur mycket jag pratat om detta tidigare i tråden men for the record så är jag i alla fall 21, hade mitt första riktiga förhållande vid 14 och var därefter singel i fem år innan jag blev tillsammans med min nuvarande pojkvän. Det här med att ha ett socialt liv har aldrig riktigt funnits för mig kan man säga, hehe.... Med pojkvännen i tonåren förekom det mest hångel i underkläder samt handstimulering av genitalier, men vårt första och enda försök till samlag gick inte bra eftersom jag avbröt då det gjorde hemskt ont och jag puttade bort honom, och kort därefter gjorde han slut. Eftersom jag inte är intresserad av sex utanför ett förhållande hade jag sedan inga vidare erfarenheter förrän detta förhållande. Därav det jag skrev i trådstarten, att jag "blivit sexuellt aktiv" men inte gillar det uttrycket. Tekniskt sett skedde ju sexdebuten för flera år sedan men jag fick inte ut mycket av det och har inte varit "aktiv" sedan dess, därmed "blivit aktiv" trots att jag känner att den frasen generellt associeras med att bli av med oskulden och att det på något vis förutsätter att man efter sexdebuten kommer fortsätta ha sex. Nu kom jag med världens utläggning där utan att någon bett om det, men men ;)


     


    Hoppas att du också kan komma vidare i det här tillsammans med din partner!

  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Va) skrev 2019-08-16 07:37:02 följande:

    Vad är problemet? De flesta tjejer får inte orgasm vid sex, jag har aldrig fått det men gnäller inte om det.


    Märker att du inte läste särskilt mycket. Jag sa aldrig "få orgasm" utan jag sa "njuta" - det är alltså inte skönt över huvud taget. Det är inte så att jag liksom kommer halvvägs och inte kan korsa mållinjen utan jag får inte ut ett skit av det. Jag är fullt medveten om att en majoritet av kvinnor inte får orgasm genom enbart penetrerande samlag, men nog fasen bör det åtminstone vara njutbart även om det inte räcker hela vägen, och sedan har jag även pratat en hel del i tråden om att jag inte direkt får något annat heller.
  • Anonym (Frustrerad)
    MaryM skrev 2019-08-16 07:53:56 följande:

    Kära TS!

    Vill börja med att ge dig en virtuell kram! Det har verkligen helt låst sig för dig!

    Du ska inte försätta låta honom försöka ge dig njutning så länge du känner ångest för det! Det är oerhört destruktivt att gå emot din kropp och själ på det viset!

    Låt honom smeka dig på andra ställen på kroppen i stället. Om nu ens det känns bra. Du kanske bara vill att han ska hålla om dig.

    Den där leken när ni skulle hålla på med varandra i fem minuter lät rätt dum. Man kan inte pang på rödbetan njuta av att tex bli slickad. Man måste bli smekt på hela kroppen först, lite teasad. Har din kille fattat det?

    Nu verkar det ju ändå som om någon polett trillat ner hos honom, han vill ge dig njutning, men han har ju ingen ANING om hur man gör! Jag sökte på Youtube på Pleasure a woman och hittade flera bra videos. Han får helt enkelt googla, kolla Youtube, försöka fatta hur man gör! Säg rakt ut att självklart räcker det inte att han pussar dig på slidan i 30 sekunder. Alltså.. är han lite bakom flötet rent allmänt eller är det bara det sexuella? Jag fattar faktiskt inte riktigt hur man kan vara så korkad som vuxen person.. Det är rätt extremt TS.

    Ni har ju ändå fått igång en ärlig kommunikation nu. Säg rakt ut att du inte orkar guida honom varje sekund i det han gör utan be honom kolla på Youtube. Och att det inte räcker med 30 sekunder!! Jeeeze, det gör ju inte ett blowjob heller. Hur tänkte han??

    Säg också att du måste hinna bli kåt innan han börjar försöka slicka/fingra.

    Och sen att just nu har det helt låst sig för dig, så nu får han inte smeka dig där nere på ett tag, utan enbart på resten av kroppen. Jag tycker inte ni ska ha sex alls på ett tag, tills din ångest har släppt.

    Kram!


    Tack för att du alltid är så vänlig :) Förstår hur du tänker med att jag inte ska låta honom göra det när jag har sådan ångest, men jag tror inte att ångesten kommer försvinna av sig själv utan risken finns att det rentav blir värre om jag är undvikande, att jag börjar känna att han måste tycka det är skönt att slippa bekymra sig om mig och till slut kommer jag aldrig vilja återuppta det. Känns bättre att försiktigt försöka "utsätta" mig för det (dåligt ordval men kommer inte på något bättre) och vänja mig vid att det känns okay, att få en chans att bygga upp känslan av att han faktiskt vill. Dessutom vill jag så så otroligt gärna att vi äntligen ska göra framsteg någon gång, och det kan bara åstadkommas genom att försöka, testa sig fram och experimentera. Övning ger färdighet och allt det där.

    Det där med att jag måste få en chans att hinna bli upphetsad är verkligen ett problem, som jag uttryckt flera gånger i tråden och även tagit upp med honom gång på gång men det känns som att det ändå inte går fram på något sätt? Jag har sagt det vid upprepade tillfällen, försökt förklara väldigt tydligt och direkt att vad han än gör kommer det aldrig kännas särskilt bra om jag inte fått "värmas upp" ett tag först, och ändå fortsätter han gå pang på så ofta?! Exempelvis kan hans sätt att initiera något sexuellt ibland vara att direkt bara greppa tag i skrevet, som om det skulle kännas bra?!?! Kanske han försöker spegla den spontana stimulering han själv får ibland utan att tänka på att det inte fungerar på samma sätt för kvinnor, jag vet inte... Han verkar också tro att han kan börja fingra som en del av tidigt förspel. Det är väl möjligtvis okay när man hållit på ett tag och kommit igång rätt bra, men han ger sig på det jäkligt snabbt istället. Det är inte upphetsande, det är nästan snarare obehagligt. Samtidigt har jag svårt att säga emot när han för ovanlighetens skull faktiskt försöker, för jag är rädd att avskräcka honom från att försöka igen om jag ger negativ respons när han väl gör det.

    Hur han kan vara såhär pass okunnig om kvinnlig njutning övergår verkligen mitt förstånd... Det är inte så att han är oerfaren heller, tvärtom har han varit rätt slampig (tyvärr.....) och haft flera förhållanden och till och med varit gift tidigare! Jag kan inte över huvud taget förstå hur han inte kunnat lära sig mer under alla dessa år, han måste ha en lång lång rad av djupt besvikna kvinnor i sina spår. Men att partners, rentav en hustru, inte skulle lära honom mer?? Det känns ärligt talat ofta som att jag ger grundläggande sexualundervisning åt en 13-åring. Detta är för övrigt en starkt bidragande orsak till att jag i början själv tog på mig ansvaret för att jag inte njöt av sex, jag tänkte att jag är den oerfarna och han är den erfarna och därmed måste det vara jag som gör något fel och måste lära mig att göra rätt. Allt mer känner jag att min teoretiska kunskap som jag skaffat under flera år faktiskt verkar sopa mattan med hans praktiska erfarenheter.
  • Anonym (Frustrerad)

    Uppdatering igen...

    Varit hos pojkvännen ett par månader igen nu. Har försökt prata om problemet igen och föga förvånande är det inte en särskilt trevlig konversation, med tanke på ämnet. Sedan hjälper det inte att han tar ganska illa upp, trots att jag verkligen anstränger mig för att inte göra det till en personlig attack (men han kan också ta illa upp när jag helt neutralt ber honom köra lite försiktigt så att jag inte blir åksjuk, han verkar helt enkelt ha problem med minsta lilla "kritik" även om de flesta inte ens skulle se det som kritik och han känner sig konstant attackerad verkar det som).

    Hur som helst, både bra och dåligt har kommit ur konversationerna. Den goda nyheten är att han börjat göra lite mer av en ansträngning för mig, så det är väl schysst. De dåliga nyheterna.... Till att börja med tog jag vid ett tillfälle upp att det kändes konstigt att jag ens behövde ta upp detta med honom, att det liksom borde komma naturligt att instinktivt vilja göra saker för personen man älskar, varpå han sa att han bara "inte fungerar så" och att han måste göra ett medvetet val att göra saker för mig för det kommer inte alls naturligt. Ouch. Jag har återigen flera gånger tagit upp vikten av förspel, utan förbättring. I synnerhet de gånger han faktiskt gjort något för mig (vilket alltid är enbart stimulering med handen) har det varit väldigt pang på. Då har jag ändå låtit det hända för jag vill inte avskräcka honom från att försöka, och som uttrycket lyder, "beggars can't be choosers"

    Vidare har han uttryck rätt stor frustration under dessa diskussioner, bland annat är det ett stort problem för honom att kvinnor behöver mer tid än män att bli fullt upphetsade. Han "vill kunna vara spontan" och som jag tagit upp tidigare så tappar han intresset om det tar för lång tid. Angående vår jämställdhet tog jag också upp att efterspel faktiskt är en grej som folk gör, att han inte behöver springa iväg så fort han är klar utan han kan ju faktiskt stanna med mig och ge tillbaka, men icke. Efter orgasmen finns tydligen inte ett uns av sexuella känslor kvar och han blir bara obekväm och vill därifrån, vill tvätta av sig och fortsätta med sin dag, ingen efterglöd eller någonting har han visst. Så slutsatsen blev att då måste väl helt enkelt jag få komma först, dock har det inte implementerats ännu.

    På det praktiska planet har det alltså blivit en liten förbättring, men känner att det finns mycket kvar. Jag känner mig fortfarande olycklig och... berövad... för att jag aldrig kommer få oralsex, en så fundamental del av ett normalt sexliv kommer jag helt enkelt inte få ha, vilket gör mig ledsen. Jag önskar fortfarande att jag kunde få bli upphetsad innan vi går vidare till genital stimulering, jag kan inte ens minnas när jag senast var sådär vansinnigt pulserande störtkåt men det har absolut varit långt över ett år sedan, numera känns det som att jag får nöja mig med om jag lyckas bli relativt våt. Och jisses, jag önskar fortfarande så innerligt att jag kunde få njuta av samlag... Även om det inte räcker till en orgasm (det vore dock riktigt nice) så vill jag åtminstone att det ska vara skönt, men jag har ingen aning om hur jag ska åstadkomma det, känns som att det aldrig kommer hända. Kommer jag helt enkelt behöva acceptera att jag aldrig kommer få uppleva ett bra sexliv?

  • MaryM

    Hej TS! Tack för uppdatering, men tråkigt att du ska ha det så här!

    TS, du kommer bara gå ner dig mer och mer med den här killen. Han säger ju helt öppet att han liksom inte förmår tänka på andra, bara sig själv!

    Det är INTE någon att bygga en bra relation med, oavsett sexet.

    TS, det FINNS män som inte är så här! Massvis med män. Som aldrig skulle drömma om att bete sig så här själviskt och korkat. Nu har du gett det här så mycket chanser som går. Gör slut och ge dig själv chansen att hitta nån som bryr sig om dig och inte bara sig själv.

    Jag hejar på dig! Kramar!


    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Underhill
    Anonym (Frustrerad) skrev 2019-04-30 17:53:39 följande:
    Snarare att vi inte riktigt hittar något som fungerar. Som sagt, jag kan inte guida så mycket eftersom jag inte vet själv, och att hitta något tillsammans som fungerar går inte så bra.
    Ibland ser man inte skogen för alla träd. Menar att man lätt i generella termer kör fast och försöker lite för mycket. Att ta ett eller tre steg tillbaka eller åt sidan kan ge lite perspektiv.
    E vi överens så kör vi
  • Perjonsson
    Anonym (Frustrerad) skrev 2019-11-12 21:54:27 följande:

    Uppdatering igen...

    Varit hos pojkvännen ett par månader igen nu. Har försökt prata om problemet igen och föga förvånande är det inte en särskilt trevlig konversation, med tanke på ämnet. Sedan hjälper det inte att han tar ganska illa upp, trots att jag verkligen anstränger mig för att inte göra det till en personlig attack (men han kan också ta illa upp när jag helt neutralt ber honom köra lite försiktigt så att jag inte blir åksjuk, han verkar helt enkelt ha problem med minsta lilla "kritik" även om de flesta inte ens skulle se det som kritik och han känner sig konstant attackerad verkar det som).

    Hur som helst, både bra och dåligt har kommit ur konversationerna. Den goda nyheten är att han börjat göra lite mer av en ansträngning för mig, så det är väl schysst. De dåliga nyheterna.... Till att börja med tog jag vid ett tillfälle upp att det kändes konstigt att jag ens behövde ta upp detta med honom, att det liksom borde komma naturligt att instinktivt vilja göra saker för personen man älskar, varpå han sa att han bara "inte fungerar så" och att han måste göra ett medvetet val att göra saker för mig för det kommer inte alls naturligt. Ouch. Jag har återigen flera gånger tagit upp vikten av förspel, utan förbättring. I synnerhet de gånger han faktiskt gjort något för mig (vilket alltid är enbart stimulering med handen) har det varit väldigt pang på. Då har jag ändå låtit det hända för jag vill inte avskräcka honom från att försöka, och som uttrycket lyder, "beggars can't be choosers"

    Vidare har han uttryck rätt stor frustration under dessa diskussioner, bland annat är det ett stort problem för honom att kvinnor behöver mer tid än män att bli fullt upphetsade. Han "vill kunna vara spontan" och som jag tagit upp tidigare så tappar han intresset om det tar för lång tid. Angående vår jämställdhet tog jag också upp att efterspel faktiskt är en grej som folk gör, att han inte behöver springa iväg så fort han är klar utan han kan ju faktiskt stanna med mig och ge tillbaka, men icke. Efter orgasmen finns tydligen inte ett uns av sexuella känslor kvar och han blir bara obekväm och vill därifrån, vill tvätta av sig och fortsätta med sin dag, ingen efterglöd eller någonting har han visst. Så slutsatsen blev att då måste väl helt enkelt jag få komma först, dock har det inte implementerats ännu.

    På det praktiska planet har det alltså blivit en liten förbättring, men känner att det finns mycket kvar. Jag känner mig fortfarande olycklig och... berövad... för att jag aldrig kommer få oralsex, en så fundamental del av ett normalt sexliv kommer jag helt enkelt inte få ha, vilket gör mig ledsen. Jag önskar fortfarande att jag kunde få bli upphetsad innan vi går vidare till genital stimulering, jag kan inte ens minnas när jag senast var sådär vansinnigt pulserande störtkåt men det har absolut varit långt över ett år sedan, numera känns det som att jag får nöja mig med om jag lyckas bli relativt våt. Och jisses, jag önskar fortfarande så innerligt att jag kunde få njuta av samlag... Även om det inte räcker till en orgasm (det vore dock riktigt nice) så vill jag åtminstone att det ska vara skönt, men jag har ingen aning om hur jag ska åstadkomma det, känns som att det aldrig kommer hända. Kommer jag helt enkelt behöva acceptera att jag aldrig kommer få uppleva ett bra sexliv?


    Läste ditt senaste och har tidigare läst men minns inte allt.

    Ett dilemma är att du är en väldigt oerfaren person utan referenser och nu sitter du där med en kille som verkar vara ett rövhål. Men din oerfarenhet är lik andra av mina tidigare tjejer i ungdommen att du gör allt för att få detta att funka som om det vore den sista existerande mannen på jorden. Nä det finns fler där ute och det kloka för var person är att kasta sig ut och samla erfarenheter. Jo det låter känslokallt att kasta sig i säng med många men så är det. Jag har befunnit mej i din situation men senare varit värsta kaninen och därmed vet jag hur mycket klokare jag blev av kanintiden vilket hjälpt mej till att slutligen veta vad som är rätt och hitta den rätta.

    Jag själv är raka motsatsen till ditt rövhål (haha) och är sjukt focuserad på att ge mina flickvänner en makalös upplevelse med massa förspel o 3 orgasmer till den milda grad att jag brukar vara så slutkörd att jag själv inte kommer i mål.

    Tror tidigare jag skrivit om vikten av att du utvecklar din sexträning med sexleksaker vilket borde vara lag att alla gör.

    Men om du nu trots allt inte vill lämna snubben så tycker jag du definitivt ska vara otrogen och bygga upp erfarenhet för hur det borde kunna vara. Och du har moraliska skäl till att vara otrogen och söka extern tillfredställelse då du verkligen försökt få snubben att tillfredställa dej men han vänt dej ryggen och därmed kan han inte sen komma o klaga om han upptäcker dej.

    Ja hur ska du då lyckas hitta någon som likt mej som lyssnar o gör allt för dej? . Det vet du först efteråt tyvärr. För om du går ut !ed en annons på tex bodycontact och skriver att du vill bli tillfredställd så kommer jag svara dej men det gör även 3000 slemknölar som inte håller vad de lovar och därmed svår filtrerat. Jag skulle nog satsa på en seriös datingsajt likt Match.com och gå in för att hitta seriösa träffar och kanske med väldigt ärlig text men med fejkad/dålig bild om du vill dölja dej.

    Kör hårt!!!
Svar på tråden Jag njuter inte av sex. Tips?