Inlägg från: Anonym (busspå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (busspå)

    Killar ljuger, är tjejer förvånade?

    Jag har skrivit tidigare i trådar om manliga oskulder, och trådar om män som inte haft förhållande.
    Verkar som att de flesta tjejer inte frågar om antal. Säger de.
    Ändå har jag själv varit med om det.
    Hände igen, igår.
    Mejlat med en tjej några dagar. 
    Hon tog upp ämnet sex. Jag hade inte ens hintat nåt åt det hållet.
    Och så ville hon veta hur många jag legat med, och hur många jag har varit ihop med.
    Jag är inte oskuld, men bara legat med en. Aldrig haft ett förhållande.
    Har inte svarat än. Vet inte vad jag ska svara.

    Två frågor:

    1. Är det underligt om killar ljuger om sånt här? Tjejer ljuger väl ibland om antal, för det är lite dubbelmoral när det gäller sex. De vill inte ses som lösaktiga. Killar ljuger för att de haft för få, ses som omanliga, losers.

    2. Varför hävdar tjejer/kvinnor att de inte frågar män om antal, när de faktiskt gör det?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-17 08:55
    Jag fick nobben av en tjej för att jag var oskuld, så där skulle jag ha ljugit.
    Och eftersom jag aldrig haft förhållande, så skulle jag säkert få nobben av den anledningen också. Om jag inte ljuger.

  • Svar på tråden Killar ljuger, är tjejer förvånade?
  • Anonym (busspå)
    Meriall skrev 2019-05-17 10:01:36 följande:

    Du svarar "varför är du så nyfiken på mitt sexliv? ;)" du behöver varken ljuga eller svara. Om hon envisas så säger du att hon får svara först.

    Om jag som tjej skulle fråga en kille den frågan så är det för att jag undrar vad risken att han har någon sjukdom är. Hade han sagt ett lågt antal eller noll hade det varit positivt. Högt antal negativt. Men det är ju olika vad tjejer tycker där.


    Om hon svarar först då? 
    Och vad ska man svara på frågan hur många förhållanden man haft?
  • Anonym (busspå)
    Anonym (Sara) skrev 2019-05-17 10:19:38 följande:

    Ställ inte frågan så får du kanske inte heller den.

    Att hålla en viss mystik utan att lägga ut hela ditt sexliv är en bra sak och något jag skulle finna åtråvärt. Man vill veta mer om dig och vem du är.


    Ok, men nu frågade hon om både sexpartners och förhållanden. Det var hon som tog upp ämnet sex. Jag skulle inte ha frågat henne om hur många hon varit med.
  • Anonym (busspå)
    Anonym (Sara) skrev 2019-05-17 10:19:38 följande:

    Att hålla en viss mystik utan att lägga ut hela ditt sexliv är en bra sak och något jag skulle finna åtråvärt. Man vill veta mer om dig och vem du är.


    Så tänker jag också. Jag tycker det känns bättre att inte fråga en tjej om vad för sorts sex hon gillar, hur många hon legat. Känns lite som att man inte respekterar en tjej om man börjar fråga sånt.
    Det verkar som att många tjejer inte tänker likadant, eftersom jag många ggr har fått liknande frågor av tjejer.
  • Anonym (busspå)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2019-05-17 10:23:02 följande:
    Eh, de som säger att de inte frågar efter antal ljuger kanske inte. De som frågar efter antal kanske inte skrivit i de trådarna.

    Jag har inte frågat min man hur många han haft. Eftersom han har barn sedan innan (inte ett plus) vet jag att han i alla fall haft en. De andra två killarna jag haft, är nu 45, har jag inte frågat. Bryr mig inte.

    Den som nobbade dig, var det en tjej du var ihop med eller ett ONS? Om man dejtat ett tag och är kära finns ju ingen anledning att nobba pga en sån sak.
    Vi mejlade, träffades inte ens. Men vi pratade på att ses. Tills hon fick veta.
  • Anonym (busspå)
    Anonym (!) skrev 2019-05-17 10:24:20 följande:

    Är man så korkad att man talar om om man är oskuld får man skylla sig själv. Om man inte är i tonåren förstås, då är det inte konstigt om man är det.

    Är du äldre och oskuld så låter du inte det komma fram om du är smart. Det är omanligt, osexigt och inget man vill ha om man är över 25.


    Precis, det har jag lärt mig. Det är därför jag undrar lite nu hur man ska svara på frågan hur många förhållanden man haft.
  • Anonym (busspå)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2019-05-17 10:24:29 följande:

    Hur gamla är ni TS? Känns lite fjortis att fråga efter antal.


    Hon är 36, jag är 47.
  • Anonym (busspå)
    Anonym (!) skrev 2019-05-17 10:28:43 följande:
    Som sagt, hitta på något. Andra har gett bra exempel på hur man kan svara
    Ja, som jag trodde. Man ska ljuga, hitta på nåt. Så, är tjejer verkligen förvånade över att killar ljuger?
  • Anonym (busspå)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2019-05-17 11:41:41 följande:
    OK. Om jag dejtade någon som var 47 hade jag utgått från att vederbörande haft minst ett längre förhållande tidigare. Jag hade definitivt inte frågat om tidigare sexliv. Det slutar man med när man är typ 25. Nu är hon ganska mycket yngre än du. Det kanske spelar in. Hon kanske inte vill ha någon med en massa gamla ex - och eventuellt barn, till höger och vänster. Annars fattar jag inte varför hon frågar.
    Jag fattar inte heller. Och varför är det tjejer som tar upp ämnet sex?
    Jag har aldrig gjort det, när det är en tjej jag är seriös med.
    Det kanske är tjejer som inte är ute efter nåt seriöst?
    De säger att de är ute efter ett seriöst förhållande, och trötta på dickpics, killar som bara vill en sak.
    Man pratar ett tag, och förr eller senare... Tjejen börjar snacka sex. Vill veta saker.
  • Anonym (busspå)
    smulpaj01 skrev 2019-05-17 12:01:43 följande:
    Oj!!

    Jag trodde ni var max 16.

    Nej jag känner ingen över 18 år som ställt den frågan, varken jag själv (jag har aldrig någonsin gjort det) eller någon av mina väninnor.

    Kan inte minnas att jag fått den frågan heller av en vuxen man.

    Du har nog träffat på en väldigt udda kvinna. Eller så ser hon något som inte stämmer med dig och ditt agerande mot kvinnor och därav blev hon nyfiken på vad det beror på.
    Ja, en av många då. Inte första gången tjejer frågat. Och de var vuxna.
    Men de kanske känner av nåt, och därför frågar.
  • Anonym (busspå)
    Physalis skrev 2019-05-18 08:05:31 följande:

    Sen tycker jag du ska tänka om angående tillfället där du blev dumpad för att du var ärlig. Det låter som att du ser interaktionen som ett spel där du försöker ge rätt svar för att vinna sex. Bryr du dig inte om personen?


    Vi pratade på att ses, hon verkade tycka att jag var trevlig. Sen var jag ärlig med att jag var oskuld. Då ville hon inte ses.
    Så nu råder jag andra killar som är oskuld att ljuga om det. Deras chanser att ENS träffa en tjej ökar då.
    Om det betyder att man inte bryr sig om andra personer, det får stå för dom.
    Jag bryr mig om andra människor.
    Tycker du att hon brydde sig om mig?
    Hon ville ses, tills hon fick veta att jag inte haft sex. Jag som person var inte lika viktig då, det viktigaste var att jag inte haft sex.
  • Anonym (busspå)

    Jag tyckte det kändes förjävligt att bli dissad så, för att man var oskuld. Plötsligt var jag inte värd nåt.
    Men det är nog svårt för kvinnor att förstå. De flesta kvinnor har nog inte den erfarenheten, att bli dissade för att de är oskuld.

  • Anonym (busspå)

    Någon som har en teori varför kvinnor säger att män bara tänker på sex, sen är det kvinnor som först tar upp ämnet sex i en konversation.

  • Anonym (busspå)
    Anonym (busspå) skrev 2019-05-18 12:28:51 följande:

    Någon som har en teori varför kvinnor säger att män bara tänker på sex, sen är det kvinnor som först tar upp ämnet sex i en konversation.


    Minns speciellt en kvinna jag messade med. Jag frågade vilken som var hennes favoritglass. Hon svarade, sen stod det "jag tänker på sex, längtar efter en man".
    Såhär såg jag ut Förvånad
  • Anonym (busspå)
    Anonym (Maskrosen) skrev 2019-05-19 09:08:35 följande:
    Sex kommer ofta upp vid chatt. 
    Ja, och i nästan samtliga fall så är det kvinnor som börjat. Prata om sex. Med mig i alla fall.
  • Anonym (busspå)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2019-05-20 07:39:55 följande:
    Fråga: VAR hittar du dessa kvinnor?
    Happypancake, E-kontakt, Badoo, Mötesplatsen
Svar på tråden Killar ljuger, är tjejer förvånade?