• Liwslust

    Har ni sex trots mens vid barnledigt

    Undrar hur andra tänker kring att ha sex när ni har inplanerad ensamnatt utan barn tillsammans...och mensen är på G. När den är i full gång vill inte jag men i för och efterstadiet? Använder ni isf en menskopp? Hur upplever ni män detta?? Och kan ni kvinnor slappna av? Eller skippar ni sexet och gör annat? ??


    Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Svar på tråden Har ni sex trots mens vid barnledigt
  • Liwslust

    Är din man ok med det? Antar att oralsex är uteslutet? Funderar på om en menskopp ändå borde fungera?


    Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Liwslust

    Jag har ingen mensvärk direkt så det är inget problem. Dusch förstår jag och det händer här med. Kanske på golvet i duschen på hotellrummet? Jag tycker duschsex är sämre ?? Jag är väl lite känslig för lukt och synen av blod. Ja det måste ju vara en kopp som sitter lite längre in...


    Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Liwslust

    Denna fråga var inte bara riktat mot kvinnor så kul med manliga svar också. Skönt att veta att ni tycker det kan vara ok...


    Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Liwslust
    Normativ skrev 2019-06-08 09:27:16 följande:

    Jag personligen tycker det är mer än ok. Det kan förhöja känslan ibland. Svårt att säga varför.


    Ja man kan ju undra varför? Inte känsligt med lukt eller synen av rött?
    Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Liwslust
    Normativ skrev 2019-06-08 09:33:31 följande:

    Tvärtom tycker jag om lukten som brukar vara som järn eller jord. Att bådas kön blir blodiga och kladdiga är ju upphetsande.

    Vad tycker du själv?


    I början och i slutet känns ok för mig tror jag, men inte i en säng. I mitten och när det är mycket vill jag inte. Men med en kopp skulle jag nog kunna ha det i en säng. Min man vill inte ha oralsex vid mens och det skulle inte jag heller vara bekväm med. När man väl har barnledigt vill man ju gärna ha sex...
    Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Liwslust
    Anonym (..) skrev 2019-06-08 09:33:47 följande:

    Min tjej vill bara ha sex i slutet av mensperioden. Jag bryr mig inte om blodet. Enda som är lite trist är oralsexdelen, jag gillar att ge oralsex, men klarar inte riktigt av det när det är mens, så just den delen skippar vi då.


    Nej oralsex går bort, det måste det väl göra för de flesta?? Eller?
    Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Liwslust
    Fjäril kär skrev 2019-06-08 10:10:27 följande:

    De flesta män har inte så mycket emot varken sex eller oralsex vid mens, det är bara en del kvinnor som fått det om bakfoten.

    Vill din egen man ha sex vid mens är det ju inget problem.


    Är nog mer jag som är nojig. Men han tycker iof också att det går bort med sex när det är mkt och oralsex vid mens. Han är som jag lite lukt och syn känslig. Ngn som testat fem-cup?
    Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Liwslust
    Anonym (Japp) skrev 2019-06-12 16:54:33 följande:

    Jag använder femcap och funkar utmärkt vid mens, kan ha sex som vanligt. Har dock hänt om vi kör länge bakifrån att den hamnat ur position så det har läckt, men det har inte stört oss direkt.

    Man får hålla koll bara så den inte blir full, den är inte som en menskopp men så praktiskt att kunna ha den även vid mens!


    Intressant. Jag vet ju att femcup är ett preventivmedel men annars vet jag inte riktigt hur en menskopp och en femcup skiljer sig i t ex hur mkt de fyller. Men antar att en menskopp är djupare?
    Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Liwslust
    Anonym (??) skrev 2019-06-12 20:54:55 följande:

    Nytvättad är väl intet problem - man slickar ju mest på sprattel-knappen ändå?

    Lite blod på kuken har väl inget dött av heller??


    Kan man ju tycka. Men är inte helt självklart. Blod har ju en järnlukt i sig och det kan ju förekomma klumpar...

    Jag gillar ju fingrar inne men den går ju bort. Ändå skönt att höra personer som inte är så nojiga :)
    Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Liwslust
    Anonym (Japp) skrev 2019-06-13 08:09:03 följande:

    Femcap sitter uppe på livmoderhalstappen och en menskopp sitter ju liksom där nere mer precis vid öppningen. En menskopp antar jag rymmer mer vätska men har jämfört och jättestor skillnad är det inte. Men eftersom femcap ska omsluta tappen så blir det väl inte lika mycket utrymme till annat också, men den samlar ju verkligen upp allt som kommer. Med menskopp upplever jag att det kan små-läcka lite.


    Tack för tipset! Är nyfiken på femcup ;)
    Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Liwslust
    HasseA skrev 2019-06-13 10:17:11 följande:

    När vi bara träffades varannan helg hade vi alltid sex även om hon hade mens. Vi har nästan alltid skydd under oss när vi har sex, och det passar ju extra bra vid mens, eftersom man lätt får blod på sig lite här och där, på händer tex.

    jysk.se/sovrum/lakan/speciallakan/vattentatt-flanellakan-90x200cm/family

    Nuförtiden har vi inte penetrerande sex om hon blöder väldigt mycket - men så kan vi också ha sex precis när vi vill. eftersom vi bor ensamma utan barn.


    Förstår om man ses sällan att man passar på. Men när det är som mest skulle jag inte gilla det. Är lite öm då och inte så sugen. Men i början och i slutet. Vi har faktiskt färgat ett sådant överdrag grått. Vitt syns ju allt på mkt mer...
    Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Liwslust
    Anonym (Japp) skrev 2019-06-14 23:03:34 följande:

    Jag är verkligen jättenöjd med den, så skönt att slippa hormoner. Och det med mensen är ju en stor bonus ;)

    Dock kan det vara lite klurigt att få den på plats tycket jag, gäller att lära sig hur den ska sitta för att det ska vara ett säkert skydd. Så det kräver ju lite mer engagemang än att bara ta ett piller liksom, men för mig är det absolut värt det :)


    Låter som det skulle vara ngt för mig...vill inte proppa i mig massa piller...
    Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
Svar på tråden Har ni sex trots mens vid barnledigt