• Bessan91

    Bisolvonmetoden/knep för graviditet

    Hej !

    Jag delar gärna med mig av min erfarenhet ! Tog ut min kopparspiral 2018 juli och trodde jag skulle bli gravid med en gång men nej ! Vi försökte med ägglossnings test och allt men lyckades ändå inte så i januari 2019 efter att ha läst här på familjeliv om rosenrot + Bisolvon tog jag 1 av varje 1 gång om dagen fram till att jag fick positivt på Ägglosnings test då slutade jag med båda och dagen innan min beräknade mens fick jag ett plus !

    Gud vad jag grät av lycka kunde inte fatta de !

    Så nu testar jag igen med barn nr 2 denna månaden och hoppas att det tar sig :)

    Lycka till <3

  • Bessan91
    Anonym (Mmm) skrev 2020-10-30 21:15:38 följande:

    Testade bisolvon 1 månad (hade försökt ca 4 månader då) blev tyvärr inget. Testade även apiforce flera månader, men hände inget. Den månaden det tog sig, efter 8 månader, var den enda månaden jag sket i ägglossningstest lustigt nog och hade mentalt börjat tröttna på att försöka :) tror också för våran del att det handlade om att jag stressade upp min partner tidigare månader (vill tro att hans stresshormoner påverkade spermierna negativt) ;)


    Så kan det definitivt vara ! Man vill ju ha sex för att njuta och inte tänka på någon bebsiverkstad! Det tar mentalt på mig med orkar inte tänka på ägglossning och massa skit men ändå står man där med halva apoteket i famnen haha
  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-10-30 23:14:46 följande:

    Hej! Tack för att du delar med dig. Måste känts fantastiskt när du fick plusset!! Hoppas det går vägen med nr 2.

    Får nog ta och beställa hem rosenrot om det inte tar sig denna månad. Man förlorar väl inget på att testa tänker jag.

    Vart i cykeln är du nu? Nyfiken som man är :) Du behöver såklart inte svara!


    Ingen som helst fara ! :)

    Ja men gör det , det är värt ett försök tycker jag !

    Jag har ägglossning nu vilken dag som , har en blinkande smiley på ÄL test så borde vara idag eller imorgon. Känns så segt allt detta tycker jag och börja om men men .

    Själv då?
  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-10-31 12:21:28 följande:

    Okej spännande. Hoppas det tar sig :)

    Jag har bim på tis/ons, men har inga förhoppningar denna månad. Körde varken ägglossningstest eller bisolvon.


    Ja detsamma :) !

    Man vet aldrig , när man inte har någon koll det är då det verkar ta sig, så slipper man stressa över allt .
  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-11-01 09:10:57 följande:

    Häftigt! Tack för att du delar med dig :)


    Rebecca786 hur går det för dig ?
  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-11-04 22:04:47 följande:

    Mensen kom i måndags tyvärr. Men började direkt med bisolvon och rosenrot så vi får se då. Upplever mycket mer blödning än vanligt vet inte om det kan ha och göra med bisolvonen?


    Jag upplevde det med fast jag tror det kan vara rosenroten... olika för alla säkert men Rosenroten gjorde så jag kände av ÄL mkt mer.

    Hoppas det funkar denna gången. !
  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-11-06 09:39:24 följande:

    Ja okej då kanske det är den då!

    Tack snälla :)

    Hur går det för dig?


    Jo men jag känner inte av någonting alls nu efter ÄL ...första graviditeten skrev jag ner känslor och allt varje dag tills jag plussade men nu känner jag inget så det har nog inte tagit sig denna gången :/
  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-11-06 11:19:47 följande:

    Åå nej vad tråkigt.

    Hoppas din magkänsla har fel. Det är ju inte över ännu! Vissa känner väl ingenting eller har några ?gravdidsymtom? alls medans andra känner minsta lilla. Kanske är det tvärtom denna gången? :) Håller tummarna iallafall.


    Tack vad du är snäll :(!

    Hoppas jag med man vet ju liksom aldrig.

    Du får hålla oss uppdaterade på hur det går för dig :)
  • Bessan91
    Anonym (Soulen93) skrev 2020-11-06 15:57:20 följande:

    Hej, hade nyligen ett missfall i september första graviditeten..jättetungt och skulle verkligen vilja få ett nytt pluss fort! jag har haft en mens efter det och väntar nu på nästa ÄL om några dagar..nyfiken på att testa Rosenrot och bisolvon. nu till mina frågor: bisolvon, flytande eller tabletter? rosenrot, märke? När i cykeln har ni börjat ta rosenrot+bisolvon? Tacksam för svar från er erfarna !! 


    Hej va tråkigt att höra :( !! Vad bra att du kämpar vidare!!

    Jag tog Bisolvon tablett 1 om dagen och började med den några dagar innan min ÄL o fortsatte till jag fick positivt på ÄL. Vad det gäller Rosenrot käkade jag Artic Root tror jag köpte på apotea och jag började med den första dagen mens och slutade så fort jag fick positivt på ÄL , man ska inte käka den under tiden man har ÄL.

    Styrke kramar lycka till !!
  • Bessan91
    Anonym (Soulen93) skrev 2020-11-07 14:33:57 följande:

    Tack för svaren :) köpt hem rosenrot och bisolvon nu, tänker som ni säger att det skadar ju inte att testa :) brukar testa med Clearblue...så jag ska ta tabletterna fram till fast smiley, har jag fattat rätt då :') 


    Ja precis !! Rosenroten stoppar du så fort du fått fast smiley men Bisolvon kan du nog köra på tills ÄL är över . Bisolvon är ju slemlösande så de skall inte sida ngt vad jag vet ..
  • Bessan91
    Anonym (Soulen93) skrev 2020-11-07 21:28:09 följande:

    Tack :) , dock fortfarande lite förvirrad över hur många tabletter åt gången per dag...vissa av er har tagit 1 bisolvon + 1 rosenrot per dag...medan någon skrev att hon tagit en kur på 1b+1r morgon, & 1b dagen & 1b+1r kvällen fram till ÄL :P 


    Det är olika och även när jag läste här på FL så hade folk tagit de på olika sätt men jag körde 1 av varje och det funkande för mig iaf . Du kanske ska testa dig fram om det inte skulle funka denna månaden ...
  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-11-12 17:02:04 följande:

    Hur går det för dig Bessan91?


    Jag vet inte har BIM om 3 dagar gjorde ett test igår men den var negativ :( så jag tror det är mens på G denna gången ..

    Själv då ?
  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-11-12 22:03:38 följande:

    Åh okej :( Hoppas inte!!

    Har ägglossning vilken dag som helst. Har dock blivit sjuk så får se hur mycket ork vi har att försöka..


    Försök så mycket ni kan och orkar ! När kroppen är avslappnad brukar det hända grejer så njut :)

    Är med sjuk nu , ont i halsen och täppt :( man känner ju att det blir pricken över i:et om mensen också kmr på söndag , är ba så trött orkar inte försöka hela tiden.. funderat på att inte testa med Äl-test utan bara köra när

    Jag tror jag har ÄL och hoppas de tog sig ..
  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-11-13 09:00:09 följande:

    Ja precis får göra det!

    Va jobbigt..

    Man tänker ju bara ännu mer när man ligger hemma hela dagarna och inte har någon sysselsättning.

    Har också tänkt skippa ägglossningstest men ångrar mig alltid sen när det inte blir något att jag då skulle kanske ha prickat in bättre med tester.. Men verkar som min ägglossning blir lite förskjuten, kanske kan bero på rosenroten.


    Ja precis ! Jobbar själv hemifrån nu as jobbigt :(

    Exakt så blir man ännu me nojjig o tänker ännu en månad
  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-11-13 17:13:08 följande:

    Kan tyvärr inte jobba hemifrån så går bara runt här hemma..

    Verkligen! Får se hur det går under helgen om vi får till det något. Du får uppdatera hur det går för dig sen, om den dyker upp eller inte. Håller tummarna att den inte gör det!! :)


    Ne jag förstå det.

    Ja men detsamma ! Håller verkligen tummar o tår för ett pluss för oss =) !!!!
  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-11-23 15:34:06 följande:

    Bessan91 Hur går det för dig??


    Jag fick tyvärr min mens :( gick inte så bra men jag kör igen nu BIM 12/12, men jag ska inte testa ÄL eller ngt vet ungefär när jag har så vi ska mysa på och testa om det funkar .

    Hur går det för dig ?? =D
  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-11-23 15:34:06 följande:

    Bessan91 Hur går det för dig??


    Jag fick tyvärr min mens :( gick inte så bra men jag kör igen nu BIM 12/12, men jag ska inte testa ÄL eller ngt vet ungefär när jag har så vi ska mysa på och testa om det funkar .

    Hur går det för dig ?? =D
  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-11-24 08:20:52 följande:

    Va tråkigt :(

    Jag har bim på söndag så vi får se. Dock testade jag inte ägglossningen och brukar ha ganska mycket känningar när den är på gång men hade inte det denna gången så vet inte exakt när jag hade ägglossning, den kan väl bli lite svajig av rosenrot?

    Vi får se helt enkelt. Har väldigt ömma bröst men det brukar jag kunna få innan mensen.


    Ja precis den kan ju bli de , jag tog ingen rosenrot denna månaden , vi kör på med Bisolvon får hur det går.

    Har du vågat testa ngt ännu ? Alltså gravtest eller skall du hålla dig ?

    Spännande håll oss uppdaterade =)
  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-11-24 18:22:40 följande:

    Ja okej! Får se hur jag gör ifall mensen kommer. Har apiforce hemma också ifall man ska prova det kanske eller bara bisolvon.

    Har inte testat ännu, har två tester hemma.. får se om jag kan hålla mig annars kanske jag testar på fredag. :)


    Oh va spännande!! Hoppas verkligen det tagit sig =D

    Lyckokramar!!
Svar på tråden Bisolvonmetoden/knep för graviditet