• Freddie K

    Vad gör man om hoppet är ute?

    Jag tänker inte gnälla! Jag tänker bara fråga en sak: Vad gör man om hoppet är ute?

    Jag försöker att hitta någon så gott jag kan, men det är väldigt svårt. Antingen gör jag inte på rätt sätt eller så är folk helt enkelt inte intresserade! Jag känner mig obetydlig och oälskad. (Okej, nu gnäller jag lite) Jag börjar närma mig 40 och är rätt ensam.

    På jobbet går det bra och jag önskar att mitt privatliv gick lika bra, men där är det en öken.

    Ni som känner att ni måste hoppa på mig, don't. 

    Jag behövde bara vädra mig lite.


    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Svar på tråden Vad gör man om hoppet är ute?
  • Freddie K
    Anonym (oooo) skrev 2022-03-20 17:51:58 följande:

    Hoppet är kanske inte ute, men om det känns så så behöver man kanske värdera om saker lite grann?

    Jag tänker t.ex. på kvinnor som verkligen vill ha barn, men sen får reda på att de inte kan. Det känns som om livet försvann, mattan drogs undan under fötterna och man bara vill dö. Inget känns meningsfullt längre. Då behöver man hitta något annat som ger mening i livet. 
    Försök dra en parallell till ditt eget liv - hur/var kan du hitta en mening om det du önskade inte blir av? 


    Jo, det har du rätt i. Jag har för min del skrivandet som jag älskar, men det ersätter ju inte en partner. Jag försöker fokusera på det, men det är svårt ibland.
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    flygrl skrev 2022-03-20 18:25:25 följande:

    @TS: Så tråkigt att du ska behöva känna dig ensam, obetydlig och oälskad. Vi har ju pratat en del här på FL genom åren och kan säga att obetydlig är du verkligen inte. Du är trevlig, vettig, klok, rolig, kreativ, alltid omtänksam och även när du är nere utstrålar du värdighet. You?re the bigger man! Och vi är flera här på FL som verkligen uppskattar dig, det ska du veta.
    Men ensam?jo?jag vet att du känner så och längtar efter nån. :/

    Men samtidigt du är inte ens 40 så livet är deffo inte slut än på många många år och dessutom är det oftast ingen nackdel för en man att uppnå lite mognare ålder. Du är en man, ingen pojke. Räta på ryggen vetja!

    Fast med det sagt så förstår jag du har det tungt med ensamheten. För att träffa nån måste man också göra sig anträffbar. Typ. En del träffar nån genom jobbet, andra genom fritidsintressen, föreningsliv, kurser, utbildning. Gör du nåt utöver jobbet? Nåt där du på hyfsat naturligt sätt kan knyta kontakter med tjejer?


    Tack, min kära. De orden värmer verkligen. Du vet hur du ska ta mig! . Du får mig att spinna som en katt nu.

    Grejen är att jag träffar inte mycket folk, förutom de på jobbet, sen åker jag hem och så fortsätter det. Jag är en vanemänniska uti fingerspetsarna. Att ändra på mina vanor eller göra något oväntat ligger inte för mig, tyvärr. .
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    Anonym (Fin) skrev 2022-03-20 20:05:18 följande:
    Verkligen inte ute. Skulle säga att han är forumets glädjespridare. {#emotions_dlg.flower}
    Aww, tack, det kändes bra att få höra det! {#emotions_dlg.flower}
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K

    Jag fiskar inte efter komplimanger, men ibland är det skönt att höra att man är bra och duger som man är. Jag vet att jag är bra och duger som jag är, men vet andra det?


    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    Embla twopointoh skrev 2022-03-21 08:18:21 följande:
    Jag har sett dig en hel del på forumet och du verkar vara en trevlig person. Hoppet är absolut inte ute! Du är inte ens 40 än och du har gott om tid på dig.

    Däremot, är jag lite tveksam till uttrycket "man duger som man är". Det är både sant och inte sant. De flesta människor har fel och brister och dessa behöver man jobba med. Samtidigt så ska man såklart inte böja sig baklänges för att passa in i någon typ av form eller tro att man måste vara på ett visst sätt för att bli älskad. Så, så länge man inte använder "man duger som man är" som en ursäkt att inte förändra brister så är det sant. Glad
    Freddie K skrev 2022-03-21 06:38:39 följande:
    Tack, min kära. De orden värmer verkligen. Du vet hur du ska ta mig! . Du får mig att spinna som en katt nu.

    Grejen är att jag träffar inte mycket folk, förutom de på jobbet, sen åker jag hem och så fortsätter det. Jag är en vanemänniska uti fingerspetsarna. Att ändra på mina vanor eller göra något oväntat ligger inte för mig, tyvärr. .

    Det där är kanske en sak som du kan försöka jobba på? När man är i ett förhållande behöver man kunna kompromissa, och allt som man gjorde som singel kommer man inte att kunna fortsätta med, i alla fall inte på samma sätt och/eller i samma utsträckning. Kanske kan du börja med någon typ av aktivitet, vad som nu passar dig? En lagsport, klättring, bokcirkel, schackklubb  ..., de träffas ju ofta på regelbundna tider och kan bli en del i din rutin.Gärna något där man kanske även åker på tävlingar eller läger så att du regelbundet får träffa folk (kvinnor).

    Jag är övertygad om att du kommer att hitta någon, du är smart och trevlig.
    Tack! . Du har gett mig mycket att tänka på och det var det jag behövde! Jo, jag behöver få in lite nya rutiner. Jag åker ju bara till jobbet och hem igen. Kanske det skulle vara något att träffa annat folk mer regelbundet.
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K

    Tack för alla svar! Om jag har missat något ber jag om ursäkt!


    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    Anonym (Damm) skrev 2022-03-21 17:04:41 följande:
    Vad är du intresserad av då? Finns ju massor av klubbar, föreningar, intressen som drar folk. Sjunga i kör? Spela bowling? Flyga drake? Paintball? Segla? Traktorpulling? Djur och natur? Språkkurs? Studiecirkel? Volontärarbete? Vare sig vänner eller flickvänner dyker upp i brevlådan vet du. Glad  De finns där ute- utanför din bostad. Och kanske utanför din komfortzon också? 
    Jo, det har du rätt i. Jag kanske skulle göra något oförväntat, men då chockar jag väl mig själv. :-P. Men det verkar vara svårt att hitta någon vare sig det är vän eller flickvän, sen måste jag erkänna att jag är ganska dålig på att vårda de relationer jag har och faktiskt vara glad för det jag har istället för det jag saknar.
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    Anonym (Damm) skrev 2022-03-21 17:13:59 följande:
    Jag tycker absolut du ska prova nåt nytt. Vad har du att förlora? Om det liv man har inte riktigt funkar, men man ingenting ändrar så fortsätter man ju ha det liv man inte riktigt är nöjd med. Då får man göra nånting. Eller som en bekant till mig sa: om inget händer händ själv.
    Sant och jag menade inte att klaga. :s. Om man vill få en förändring så måste man ju göra något åt det. 
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    Anonym (Damm) skrev 2022-03-21 17:21:52 följande:
    Jag tycker inte du klagar direkt. Men du skrev inlägget för att du inte är helt nöjd med hur livet ser ut. Du drömmer om annat. Och då får du pallra dig iväg nånstans. Blivande frun kanske inte ramlar över dig första veckan, men nya vyer, nytt folk och nya erfarenheter skadar inte. Det berikar livet. Och rätt som det är står hon där. Glad
    Jo, ja har varit med om det, men det rann ut ur sanden. Grejen är att jag kan bli ganska intensiv om jag verkligen gillar någon och det är inte alla som klarar av det.
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    Embla twopointoh skrev 2022-03-21 17:22:26 följande:
    Jag är säker på att du så småningom hittar en partner. Du verkar ha en stor portion självinsikt, och just självinsikt är viktigt för att vara dräglig att leva i hop med. Drömmer

    Jag tror också att det är en bra idé att träffa folk regelbundet. Kanske du inte hittar någon i just den klubb eller aktivitet du väljer, men du utökar dina kontaktytor, och många hittar trots allt sin parter via gemensamma vänner eller bekanta ...
    Tack återigen! . Jo, man måste ju börja någonstans.
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    Anonym (Damm) skrev 2022-03-21 17:29:07 följande:
    Där har du uppnått en självinsikt då. Inte vara för "på".  Man lär genom hela livet. Ingen är alltigenom samma person vid 55 som man var vid 19. Man växer, utvecklas, ändrar sig beroende på vad som funkar för en eller inte. Stagnerade människor är urtrista. Såna som aldrig går en meter utanför den lilla bubbla de alltid levt i. Tristast för de själva egentligen. Det finns ju massor att upptäcka där ute. Bli en av dom. Du verkar ju vara en trevlig prick. Glad
    Tack! . Jo, jag ser mig som en trevlig prick i alla fall Borde väl inte vara så svårt att hitta någon då, eller? 
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    Anonym (Damm) skrev 2022-03-21 17:57:29 följande:
    Nej då, det finns en motsvarande " prick" till alla trevliga prickar där ute. Glad
    Ja, det gör väl det! .
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    Anonym (Fin) skrev 2022-03-21 19:14:28 följande:

    Jättefint och bra svar ovan tycker jag Hjärta Jag är helt övertygad att du kommer att träffa någon om du rör dig i nya miljöer där du träffar människor. Jag ser en stor skillnad på dig och på andra singelmän på FL. De ställer BARA frågor som som syftar till att ragga. Om signaler och vem som ska kontakta rörst osv och verkar helt missa att det handlar om att lära känna människor, inte bara att ragga. Jag får alltid en så genuin känsla av dig och du skriver så fint och respektfullt. Jag tror av hela mitt hjärta att allt du behöver göra är att träffa folk, så fixar sig resten av sig själv.


    Tack för det  svaret! . Jo, jag behöver väl träffa folk. Jag har fått många bra förslag på hur jag ska göra det så det tar jag med mig! .
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    Anonym (XXX) skrev 2022-03-22 14:12:11 följande:
    Jag brukar tipsa om danskurser och hela pardans-världen. Det hjälpte mig (kvinna) att träffa en man när jag var ensam. Du behöver inte vara speciellt intresserad av dans och musik, det finns massor av människor där med baktanken om att träffa någon. När de har gjort det, så ser man oftast inte till dem så mycket mera!

    Leta efter någon idéell sportdansförening, studieförbund eller folkdanslag med nybörjargrupp, de är bäst. (De kommersiella dansskolorna vill bara tjäna grova pengar på sina vanliga kursdeltagare, att använda på sina tävlingsdansare.) De idéella föreningarna brukar också vara bättre på att insistera på, att alla ska byta partner mellan varje dans. Även de etablerade paren. (De kommersiella lovar alla som hör sig för, det som de vill höra. Sedan blir folk besvikna och hoppar av kursen, och får inga pengar tillbaka.) 

    Det fina är, att du får komma till en festliknande miljö, där det finns låtar som handlar om kärlek, kvinnor och kroppskontakt, utan att du behöver ha några vänner att gå med, eller någon som bjuder in dig på en fest. Dessa föreningar brukar även ordna danskvällar, som man mycket väl kan gå till ensam. Det är lättare att bjuda upp någon som man redan känner från kursen, och har dansat med några gånger.

    Till skillnad från på uteställen, så behöver det inte gå så fort att man måste få telefonnumret av någon främmande första kvällen. Utan det är ungefär samma människor som går på dessa kurser och dansaftnar år efter år, och man har gott om tid att lära känna någon, innan man kanske frågar om man ska dricka kaffe (whatever) tillsammans i pausen, och när man har gjort det några gånger kanske man kan fråga om man ska gå en parkurs tillsammans, eller göra någonting annat på tu man hand utanför föreningen. Man får gott om tid att lära känna den andra och känna sig för vad man får för signaler. Att det är nyktert gör också att man undviker alkoholrelaterade misstag. 

    PS - tipset gäller Kaffedraken också!
    Tack, det var ett bra tips! Det tar jag med mig. Ska bara våga också. :s.
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
Svar på tråden Vad gör man om hoppet är ute?