• anonym2005

    Trivs inte med mitt jobb, är föräldraledig

    Hej allihopa!

    Jag tänkte att jag skulle dela med mig utav min historia kring mitt nuvarande arbete, och kanske få lite input i vad mitt nästa steg ska bli.

    Jag är utbildad förskollärare (Fyller 32 år om 6 månader)

    Tog examen januari 2021 (under studietiden hoppade jag in som vikarie lite här och var, men ingenting långvarigt någonstans)

    Augusti 2020 - April 2021 arbetade jag på en förskola tills de sa upp mig (trivdes inte alls, har därför valt att inte ta med anställningen i CV då jag inte slutade under positiva premisser och inte kände förtroende att be om referenser)

    Jag sökte jobb efter att ha avslutat den anställningen och fick en provanställning med start Augusti 2021, det stället var om möjligt ännu värre och jag klarade 1 månad innan dem också sa upp mig. 

    Under september månad sökte jag jobb igen, och hann jobba som vikarie i en kommun under två veckors tid i oktober innan jag fick den här anställningen som jag har nu.

    1 November 2021 började jag min första arbetsdag på en fast tjänst (innehar den fortfarande) och jag var från början jätteosäker och väldigt nervös - detta har varit totalt genomskinligt - och det är väl därför som jag har blivit ett så lätt byte för framförallt den äldre generationen av kollegor.

    Jag var så otroligt stolt över min första heltidsanställning som dessutom var en tillsvidaretjänst på en gång! Och jag skulle minsann visa vilken bra medarbetare jag kan vara, men allt har bara gått åt skogen...


    Jag har aldrig riktigt kommit in i arbetslaget, eller jobbet för den delen. Och ingen har heller brytt sig om att släppa in mig. Så man kan väl säga att samtidigt som jag tampats med en enorm prestationsångest och osäkerhet har jag försökt få alla att gilla mig, genom att till exempel köpa en liten julklapp åt varje kollega, baka kakor, osv. Men nej, det har inte hjälpt.