Inlägg från: Anonym (Kaffedraken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

    Är du också en skugga av ditt forna jag?

    Det mesta hos dig förämras med åldern, du känner att du tynar bort sakta men säkert.

  • Svar på tråden Är du också en skugga av ditt forna jag?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag tyckte själv att jag var bra många gånger när jag var yngre. Jag kände mig bra också. Levande. Så kunde jag känna när jag sprang i skogen eller lyfte vikter. Men jag var inte så bra som jag trodde att jag var. Fick kvitto på det också, eftersom jag aldrig blev ihop med nån tjej. Tjejer och kvinnor sa också saker som bekräftade att jag inte var så bra som jag trodde.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Så egentligen spelade det ingen roll att jag tränade. Jag gjorde det mest för att det kändes bra, men jag trodde att det skulle vara ett plus om jag ville träffa en tjej. Men det var det inte. Finns alltid nån som är mer vältränad, har snyggare kropp. Allt handlar inte om utseendet. Men samma där. Finns alltid nån som är trevligare, roligare m.m.
    Kemin ska ju stämma förstås. Och smaken är olika. Kanske att det handlar om tur? Man träffar på rätt person vid rätt tillfälle i livet, av en slump. Eller så handlar det om att man måste anstränga sig. Våga ta för dig, visa om du är intresserad. Det gjorde jag många gånger. Kvitto på det: aldrig haft ett förhållande.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Väx upp) skrev 2024-03-17 10:12:58 följande:
    då kommer du bara fortsätta förfalla alltså. Bli ännu mer bitter. Ännu mer otränad. Ännu mer slö, slapp och tjock. ännu längre från arbetsmarknaden. Ännu längre från relationer. Men det är väl vad livet går ut på, älta, gnälla, starta trådar och beklaga sig och varje dag leva ett ännu sämre liv. Det är verkligen meningen med livet, hur man kan leva och må sämre för varje dag som går.
    Ja, jag tror inte att jag kommer leva i evighet som jag trodde när jag var ung.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Gurka) skrev 2024-03-17 10:38:38 följande:

    Det är väl inte tjejer eller antal förhållanden som avgör hur bra du är som person 


    Beror på vem man frågar.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är trött helt enkelt. Trött på att aldrig duga, aldrig vara tillräcklig.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (livskriser) skrev 2024-03-17 11:58:02 följande:
    Den enda anledningen borde vara att hjärnan kan bli beroende av att tänka negatiivt.
    Tror också det. Jag känner självförakt som inte lyckats få en kvinna, och att jag blev av med oskulden först vid 35. Kvinnor har sagt en del negativa saker som har satt sig, det är vanligt att kvinnor vill trycka ner män istället för att lyfta.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tuggummi) skrev 2024-03-17 12:13:52 följande:

    Alla är inte per automatik snygg bara för att man är ung. Men det verkar du inte vilja ta till dig. Varför?  


    Jag säger hur jag upplever det för mig. Jag var starkare då, kunde springa längre, snabbare, var mer rörlig, lättare för att se resultat av träningen, jag var mer viril, hade inte prostataproblem, skador av träningen, var inte bitter och arg som jag är nu, inte lika uppgiven, m.m.
  • Anonym (Kaffedraken)
    567890 skrev 2024-03-17 12:27:53 följande:
    En ärlig fråga, tror du att det bara är du som fått höra negativa saker eller delar du den erfaranheten med fler? Om så är fallet, vad skiljer de från dig eftersom den större massan ändå går vidare i livet?

    Kan du inte ta emot råd från de män/kvinnor som varit i samma sits som dig men ändå lyckas gå vidare i livet?
    De flesta har nog fått höra saker som sårat. Jag har t ex pratat med flera kvinnor som berättat om saker de varit med om, och jag kände sympati, tyckte det var hemskt att de råkat ut för såna svin.
    Om vi tar de kvinnorna som exempel så har alla haft förhållanden. Inte bara ett. Och legat med flera. De blev av med oskulden långt tidigare än 35. Om de haft samma erfarenheter som mig, så hade de nog också känt sig otillräckliga och värdelösa. Kanske lyssnat på män som sagt negativa saker till dom. De kanske t o m känt självförakt. Och känt sig trötta och uppgivna.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Loppan) skrev 2024-03-17 12:49:07 följande:

    Jag som kvinna får ständigt kränkande kommentarer, framförallt av män. Men jag dömmer inte hela manssläktet för det utan förstår att det är enskilda individer som är respektlösa.

    att du inte lyckats med förhållanden är ditt eget fel, men du behöver lära dig att förlåta även dig själv och acceptera att man inte kan vara bra på allt. Hitta något annat du är bra på så du kan må bättre i och av dig själv.


    Jag dömer inte hela kvinnosläktet. Jag skriver om hur det känns för mig, att jag känner mig otillräcklig. Kvinnor har en del i det, eftersom de fick mig att känna mig otillräcklig. Jag tycker att mycket de sa var onödigt och de behövde inte ha sagt det. Har sett att de hycklar och har dubbelmoral också, och det är provocerande. De sa en sak til mig, hur män ska vara, sen så gjorde de tvärtom när de själva träffade män.  Jag tycker inte själv att jag gjorde fel, men det tyckte kvinnorna som sa negativa saker till mig. Jag skulle aldrig säga samma till kvinnor.
Svar på tråden Är du också en skugga av ditt forna jag?