• choklaa

    Någon som gått ner 2-4kg/vecka hur gjorde ni då?

    Jag har provat en hel del sätt att gå ner i vikt. men nu börjar jag känna pressen på mig då jag och maken skall gifta om oss igen med bröllop då vi inte hade det när vi gifte oss första gången.

    Jag behöver gå ner 8 kg och har inte alls lång tid kvar för att få plats i klänningen.

    Nu undrar jag hur gjorde ni för att gå ner i vikt samt hur mycket gick ni ner i veckan?

    Kanske så kan jag få lite tips och ideer att prova något.

  • Svar på tråden Någon som gått ner 2-4kg/vecka hur gjorde ni då?
  • Banjaluka1
    Japp.Nästan 3 kg på en vecka med viktväktarnas programmet. Har nu sammalagt gått ner 10kg på lite mindre än 3 månader.
  • choklaa

    Hur lång tid tog det för dig att gå ner 10 kg?

  • Apple Pie

    Börja med att fasta!!!! Det finns många olika fasteprogram att köpa på hälsokostaffären, eller så kan du hitta dina egna på internet. eftertsom du bara har 4 veckor på dig och egentligen bara vill ha ett snabbt resultat (istället för ett långsiktigt) dessutom e det lättare att äta nyttigt efter ett fasteprogram

    Uteslut allt vitt bröd! Ät sen sallad, fisk, kyckling eller kött undvik sås. Åt frukt som mellanmål. Åt mycket fiber och drick mycket vatten 3 liter per dag.

    Lycka till!!!!

  • Amber1975

    Nej, det är absolut inte omöjligt att gå ner mer än 2 kilo.
    Med Cambridge tex hamnar du i ketos vilket öker fettförbränningen vilket innebär att man kan gå ner 4 kilo. Vet vissa som gått ner ännu mer.

    Da Mutt skrev 2008-03-04 06:22:54 följande:


    Hej!Här komer lite fakta, om någon är intresserad.En vuxen medelaktiv krinna med lätt övervikt bränner runt ca 2500 ksalorier per dygn. Ett kg fett motsvarar 7000 kcal.Det innebär att om denna person inte äter NÅGONTNING under 1 vecka går hon ner 2,5 kg. och då menar jag INGENTING!Med en pulverdiet som ger 500 kcal per dag skulle exempel-personen kunna gå ner 2 kg fettvikt i veckan om hon rörde sig som vanligt och aldrig fuskade. Men mer är omöjligt.Den vikt utöver detta som man kan tappa vid pppulverdiet (eller gi rivstart som någon talade om) är vatten som frigörs när kroppen bränner sina glykogendeppåer. Detta kommer tillbaka så fort dieten är över. Bästa chansen att komma i klänningen är genompuklverdiet eller svält. Dock kommer du inte gå ned 4 kg per vecka - that wont happen. Men räkna med att dieta ända fram till bröllopsdagen och räkna med att gå upp igen efteråt.
  • från 90 till 70kg

    Hejsan, 

    Att inte äta någonting kommer göra att du blir tjock och väldigt hårig ;(

    Drick 5 liter vatten om dagen, gå på massager som löser det fettet som satt sig...

    Träna styrka, då muskler tar mindre plats i kroppen än vad fett gör och du blir då slimmare,
    promenera 30 min-1h om dagen

    Drick minste en kopp grönt te om dagen

    INGEN alkohol

    Gå på soppdieten om du är mentalt stark.. vet inte hur lång tid du har på dig men jag gick ner ett kg om dagen

    Om du inte klarar att inte tugga räkna så du äter mellan 800-1000 kcal om dagen inte mindre!

    Ät 5 gånger om dagen för tt hålla igång förbränningen frukosten är superviktig och undvik att äta sent på kvällen då kommer du vara väldigt hungrig på morgonen, 

    Ja magsäcken krymper och du kommer efter 2-3 dagar vara mindre hungrig och ha mycket mer energi

    Lycka till!!

     

  • BobRob

    Kör någon form av VLCD. Du kommer tappa minst hälften i vattenvikt nästan omgående och på 700 kcal per dygn går du ner resten. Dock kommer du må skit, tappa en del muskler och gå upp det igen om du börjar äta "som vanligt" efteråt. Ett mer realistiskt och långsiktigt mål är att lägga dig på 500 kcal underskott per dag så du går ner 0,5 kilo i veckan utan att svälta. Glöm inte att behovet minskar när du blir mindre, så du behöver justera nedåt efter hand. När du har en vikt du är nöjd med ökar du till underhållsnivå. Men du kan aldrig äta så mycket som du gjort tidigare igen, det är överätande som gjort att du väger för mycket idag.

  • Malinnnnn

    Jag går ner jättemycket när jag är förkyld för då varken rör jag på mig eller äter och nu har jag haft en riktig dunderförkylning så jag har gått ner 5 kg på en helg... Vilket inte riktigt var så bra för min kropp eftersom att jag är väldigt om det viktig enligt mitt bmi och nu är jag nästan anorektiskt underviktig. Antar att alla har olika ämnesomsättningar

  • Agdaa

    Nån som har provat frysbehandling?

    Då fryser man bort fettet men vet inte om d funkar men är nyfiken på att prova :o

  • Emmhsjsjdj

    Jag har redan läst att du inte vill svälta dig själv men det får verkligen snabbt! Jag har gått ner 5 kg på 8 dagar och då har jag gjort så att jag äter nyttig frukost som jag står mig på, men ät inte för mycket! Sedan dricker du mycket vatten och äter sedan en nyttig middag så att du står dig men igen inte för mycket. Sedan kan du ta ett äppel eller två eller någon annan frukt under dagen. Men tänk på att dricka mycket vatten!

  • Johan75
    Emmhsjsjdj skrev 2016-11-23 14:11:48 följande:
    Jag har redan läst att du inte vill svälta dig själv men det får verkligen snabbt! Jag har gått ner 5 kg på 8 dagar och då har jag gjort så att jag äter nyttig frukost som jag står mig på, men ät inte för mycket! Sedan dricker du mycket vatten och äter sedan en nyttig middag så att du står dig men igen inte för mycket. Sedan kan du ta ett äppel eller två eller någon annan frukt under dagen. Men tänk på att dricka mycket vatten!
    TS behövde gå ner snabbt i vikt - för åtta och ett halvt år sedan. 
    Behold, i come as a thief.
  • GuAl
    marina81 skrev 2008-03-04 06:24:22 följande:

    Har gått ned 5 kg på 2 veckor genom att skippa alla onödiga kalorier, träna 2-3 ggr vecka och dricka mycket vatten, äta mindre portioner men mer sallad!


    Hej! Varje gång du tränade, hur många minuter tränade du? Ungefär hur många kalorier/dag åt du? Vad var det mesta du åt? Hur många kilon vatten drack du ungefär? Så det är möjligt att gå ned 20kg på en månad då? Tackar! :) 
  • GuAl
    Emmhsjsjdj skrev 2016-11-23 14:11:48 följande:

    Jag har redan läst att du inte vill svälta dig själv men det får verkligen snabbt! Jag har gått ner 5 kg på 8 dagar och då har jag gjort så att jag äter nyttig frukost som jag står mig på, men ät inte för mycket! Sedan dricker du mycket vatten och äter sedan en nyttig middag så att du står dig men igen inte för mycket. Sedan kan du ta ett äppel eller två eller någon annan frukt under dagen. Men tänk på att dricka mycket vatten!


    Vad åt du för typ av frukost, lunch och middag? Hur många kalorier om dagen åt du? Hur mycket vatten drack du per dag? Tränade du eller något liknande? Tror du att vattnet hjälpte mycket mer med att förlora vikten? Vad drack och åt du mestadels under dagen? :)
Svar på tråden Någon som gått ner 2-4kg/vecka hur gjorde ni då?