• icka76

    30+ med upprepade ma/mf som väntar första barnet

    Detta är en fortsättningstråd för oss som plussat efter upprepade mf. Här kan vi diskutera och noja kring våra graviditeter.

    Välkomna alla nya som gamla 30+ are med 2 eller flera mf/ma bakom er.

  • Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som väntar första barnet
  • icka76

    Snigel: Åh, ett stort grattis till er lilla tjej. Trist att det inte blev riktigt som ni tänkt er men som TT sa, det är ju resultatet som räknas {#emotions_dlg.flower}

  • Liss

    Är nästan aldrig inne här nu för tiden, men råkade kika förbi och såg att det händer mycket här :) Stort grattis Snigel, så underbart att lilla tjejen äntligen är här! Blir varm i hjärtat av att läsa om era graviditeter. Tänk att vi är så många som har eller snart ska få våra små mirakel. Kram till er alla och ett extra lycka till till TT - och välkommen till facebooksidan!

  • TantTingeling
    Klistrar in från andra tråden:
    Bara inne en kortis för att meddela att vi äntligen fått vårt barn! Det blev en ljuvlig liten tös. Överburen kom hon efter en mycket långdragen och plågsam latensfas - av vilken varken jag eller hon mådde bra av. Det blev därför ganska bråttom att få ut henne och som väl är gick den delen av förlossningen som en dans, och hon kom ut välmående! Vi är så lyckliga!!!
  • monchichi76

    Grattis TT!!!   Tråkigt med en jobbigt förlossning, jag var själv med om liknande...   Men nu är det över och nu får du gosa ner dig i din underbara lilla tös!! Härligt! Nalle

  • snigelkatt

    Underbart! Stoooort grattis till din lilla tjej TT ♥
    Visst är det alldeles magiskt fantastiskt underbart att våra flickor äntligen nhar kommit?
    Jag förstår fortfarande inte att det är sant, får inte nog av vår lilla skrutt.
    Hon växer som bara den, 4 veckor i morgon och i onsdags på BVC så vägde hon in på 4800g
     

  • LuPeRo

    Jättestort grattis TT till flickan! Här sitter jag med ett stort leende & tårar i ögonen.
    Ta nu väl hand om er alla  

  • icka76

    Åh TT, ett stort, stort grattis till er lilla tjej. Hoppas ni hämtat er bra ifrån den jobbiga förlossningen.

    Snigel: Visst är det underbart med en liten. Börjar bli lite smått sugen på 2:an, men vet inte om jag orkar med hela bli gravidkarusellen.

  • TantTingeling

    Tack tjejer! Ja, vi har hämtat oss och mår alldeles utmärkt. Lite trött men liten sover oftast 3-4 timmar i sträck nattetid så jag inser att man inte skall klaga... :) Håller på att lära mig att försöka anpassa livets rytm efter den lilla sötnosen, mannen är pappaledig någon dag till så vi försöker verkligen att njuta allihopa. Kan fortfarande inte riktigt tro att det är sant... :) 

  • Copkat

    Tjuvkikar in här. Hängde mycket här för några år sen innan jag blev gravid med dottern. Hade flera missfall och blev till slut hjälpt av Trombyl och Pregnyl. Nu har jag en fråga till er som har koll. Jag fick utskrivet Trombyl även vid denna graviditet efter att ha förklarat för läkaren (som dock inte var insatt själv). Jag är nu i vecka 35 och gravid med tvillingar. Har planerat snitt den 13 mars men de tror att jag kommer få tidigare (värkar och förkortad tapp samt tvillinggraviditet). Men nu min fråga. När ska man sluta med Trombylen? Sätter det igång nu blir det snitt och man ska väl helst inte ta det vid operation. Någon som har koll? 

    Tack på förhand!

    Lycka till och grattis till er som fått! En del namn känner jag igen sen min tid här.  

  • monchichi76

    Copcat...Grattis till graviditeten! Jag åt själv inte Trombyl utan Albyl, som jag slutade med i v 25. Tänkte göra samma denna gång...eller äta lite längre :) Men jag har för mig att de flesta slutar runt där du är nu för att inte risker att blöda för mkt  vid förlossningen.

  • icka76

    Copkat: Jag slutade 2 veckor innan mitt planerade snitt. Läkaren sa till mig att det inte var någon fara om det satte igång innan för trombyl är en ganska snäll blodförtunnande tablett. Men du kan nog lugnt sluta nu. Lycka till och ett stort grattis till dina tvillingar.

  • TantTingeling

    Copkat : Grattis! Jag skulle sluta i v. 37+0. Effekten sitter i ca en v. Av Trombylen, men Trombyl är aldrig ett hinder för operation. Prata m Spec mödravården, du har rätt till klara besked från en förlossningsläkare. Jag hade både ett samtal i v 28 typ + en extra koll i v 39 pga min medicinering.

  • Copkat

    Icka/TT: Tack för era svar. Jag slutar nog nu. Är ju v 35+1 och min läkare är så snurrig, hon har knappt förstått varför jag tar Trombyl Har planerat snitt om 3 v men förkortad tapp och börjat öppna mig så kanske kommer de tidigare. 

    Tack för grattiset också!
     

  • Copkat

    TT/snigelkatt: Ser ju att ni fått smått nyligen. Då jag ju jag gratulera så mycket också! Underbart!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som väntar första barnet