• Tany

    Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

    hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

  • Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • olssonJenny

    ja håller på o bli knäpp! är de bara ja eller har ni oxå gått o kollat pappret och trosa vid toabesök om de e rosa lr blod?? ja gör de per automatik och idag skall jag eg ha min ordinarie mens period o har så grymt ont i magen. är de vanligt under " mens perioder" att man känner så??

  • Pusheen
    olssonJenny skrev 2016-11-15 11:21:37 följande:

    ja gjorde det igår:) de blir den 6dec! o först då tror jag att de sjunker in att man är gravid ???? vi längtar så båda.. min sambo går runt hemma o säger till magen att de är hans bebis och e glad.. nu har jag dock åkt på förkylning och influensan och är livrädd att min hosta skall hosta sönder pricken????


    Hej där!

    Så nyfiken på hur det gick i tisdags?

    Hoppas att allt gick bra och att ni fick se det lilla hjärtat slå.

    Jag gick och kollade hysteriskt efter rosa på pappret hela tiden. Hade en klump i magen varje gång jag gick på toaletten.

    Jag fick ju dock lite blödningar av litinusen och trodde det var kört hela tiden men nu ligger lilla dockan här och myser så det gick ju bra ändå trots lite rosa i trosan!

    Kram!
  • olssonJenny
    Pusheen skrev 2016-12-08 14:56:21 följande:

    Hej där!

    Så nyfiken på hur det gick i tisdags?

    Hoppas att allt gick bra och att ni fick se det lilla hjärtat slå.

    Jag gick och kollade hysteriskt efter rosa på pappret hela tiden. Hade en klump i magen varje gång jag gick på toaletten.

    Jag fick ju dock lite blödningar av litinusen och trodde det var kört hela tiden men nu ligger lilla dockan här och myser så det gick ju bra ändå trots lite rosa i trosan!

    Kram!


    Jo de gick super! Som ja grät!! Där va ju en liten o ett hjärta som slog fort, så häftigt! Kan ju inte sluta titta på den bilden vi fick ta. Helt underbart.

    Den resan man går igenom är mentalt förstörande men så värt det cider slutändan! Alla dessa sprutor sniff och den hemska äggplockningen..Men va gjorde dem när man fick se den lilla bönan.. Carina min läkare bara logga åt min lycka och sambon sa inte så mkt men i bilen kom där en tår o han sa shit ja skall bli pappa.. Då blev man varm i kroppen:)

    Hur har första tiden som mamma varit för dej??
  • LMT

    Hej allihopa! Jag och min sambo fick svar att han har högt DFI, 39%. Vi fick inte så mycket mer info än så... Så nu undrar jag vad innebär det och var ska vi vända oss, är det uteslutet att bli gravida på naturlig väg? Har vi isf chans att bli det genom provrörsbefruktning? Tusen frågor som snurrar i huvudet nu

  • Regnbågsdröm

    Någon som vet varför RMC bytt från Crinone till Litinus? Kört Crinone fyra försök, men ska vid femte ta litinus. Märkte det själv på receptet, så har inte hunnit fråga dem. Ska göra det vid första UL, men tänkte höra med er om ni vet. Och kanske om någon har erfarenhet av litinus, om det är någon vidare skillnad egentligen?

  • olssonJenny
    Regnbågsdröm skrev 2016-12-20 17:13:48 följande:

    Någon som vet varför RMC bytt från Crinone till Litinus? Kört Crinone fyra försök, men ska vid femte ta litinus. Märkte det själv på receptet, så har inte hunnit fråga dem. Ska göra det vid första UL, men tänkte höra med er om ni vet. Och kanske om någon har erfarenhet av litinus, om det är någon vidare skillnad egentligen?


    Lutinusen är en tablett du skjuter upp i fiffi! Har själv haft crinone innan men tyckte alltid den blev så kladdig i trosan medan du inte märker lutinusen alls! Och den hjälpte mig att få min lilla böna att stanna! De är samma preparat som skall göra de bekvämt lr hemtrevligt för ägget. D3n enda skillnaden är väl egentligen bara att lutinusen är en tablett o ingen kräm????
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-11-23 17:05:46 följande:

    Jag vågade inte heller ta in det och tro förrän det gått lång tid! Det är inte konstigt alls då du haft en lång uppförsbacke med motgångar. Var inte hård mot dig, sakta men säkert kommer ditt tänk att ändras. Nu på sluttampen börjar tankarna rulla igen hos mig (om att barnet kanske inte ska klara sig i magen) och jag kommer nog inte heller koppla av förrän, som pusheen skrev när liten ligger på bröstet.

    symtomen kanske kommer kanske eller så har du turen att få må bra och slippa dem( jag mådde rätt bra och jag får erkänna att jag oroade mig även för det, "ville" hellre ha symtom för det kändes säkrare att det gått vägen då)

    Styrkekramar till dig :).


    Börjar dra ihop sig för dig! Hur går det? Längtar efter din bebis med!

    Jag vill redan ha fler haha

    Undrar hur snabbt man kan gå på det igen?

    Minnena från förlossningen bleknar snabbt.. sen beror det väl på vilken typ av förlossning man fick och vilken typ av bebis man får.

    Hur tänker ni med syskon? Vi vill gärna försöka..

    Kram!
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-12-08 15:16:02 följande:

    Jo de gick super! Som ja grät!! Där va ju en liten o ett hjärta som slog fort, så häftigt! Kan ju inte sluta titta på den bilden vi fick ta. Helt underbart.

    Den resan man går igenom är mentalt förstörande men så värt det cider slutändan! Alla dessa sprutor sniff och den hemska äggplockningen..Men va gjorde dem när man fick se den lilla bönan.. Carina min läkare bara logga åt min lycka och sambon sa inte så mkt men i bilen kom där en tår o han sa shit ja skall bli pappa.. Då blev man varm i kroppen:)

    Hur har första tiden som mamma varit för dej??


    Grattis och vad kul för er att få se lilla livet :D. Nu kan du pusta ut lite mer väl :). Du se att tiden kommer gå så fort och snart får du känna de första sparkarna med on du inte redan gjort det.

    Kram
    Pusheen skrev 2016-12-29 08:36:06 följande:

    Börjar dra ihop sig för dig! Hur går det? Längtar efter din bebis med!

    Jag vill redan ha fler haha

    Undrar hur snabbt man kan gå på det igen?

    Minnena från förlossningen bleknar snabbt.. sen beror det väl på vilken typ av förlossning man fick och vilken typ av bebis man får.

    Hur tänker ni med syskon? Vi vill gärna försöka..

    Kram!


    Hej!

    Jodå det går bra, har dock en konstant hård mage vilket är en aning påfrestande så jag vill inte göra för mycket.. vill ej heller aktivera mig för mycket och riskera att den kommer innan tolvslaget ;). Korkad tanke kanske men men :p.

    Fina du <3 Jag längtar också men tror att jag stoppar mig lite från att pusta ut tills den lill* tittat ut, vilket jag tror är en pers av Ivfhjärna igen... den tillåter mig inte riktigt att glädjas än..

    Vad jag hört är man i vanliga fall skyddad så länge man ammar men jag vet inte om det påverkar en ivf. Du får återkomma när du kollat upp det :). Vet inte om jag frågat dig men hur gick förlossning? Kom ni snabbt in i bebisvardagen?

    Vi är nog rätt så överens om att vi också skulle vilja försöka få till ett syskon, så vi får köra privat då för det blev inga eskimåer till frysen. Men tanken är lite skrämmande, kommer vi behöva genomgå lika många försök igen?!?!? Fick ni några till frysen på ert försök?

    Kram och gott nytt år om vi inte hörs innan :)
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-12-30 04:39:55 följande:

    Grattis och vad kul för er att få se lilla livet :D. Nu kan du pusta ut lite mer väl :). Du se att tiden kommer gå så fort och snart får du känna de första sparkarna med on du inte redan gjort det.

    KramHej!

    Jodå det går bra, har dock en konstant hård mage vilket är en aning påfrestande så jag vill inte göra för mycket.. vill ej heller aktivera mig för mycket och riskera att den kommer innan tolvslaget ;). Korkad tanke kanske men men :p.

    Fina du <3 Jag längtar också men tror att jag stoppar mig lite från att pusta ut tills den lill* tittat ut, vilket jag tror är en pers av Ivfhjärna igen... den tillåter mig inte riktigt att glädjas än..

    Vad jag hört är man i vanliga fall skyddad så länge man ammar men jag vet inte om det påverkar en ivf. Du får återkomma när du kollat upp det :). Vet inte om jag frågat dig men hur gick förlossning? Kom ni snabbt in i bebisvardagen?

    Vi är nog rätt så överens om att vi också skulle vilja försöka få till ett syskon, så vi får köra privat då för det blev inga eskimåer till frysen. Men tanken är lite skrämmande, kommer vi behöva genomgå lika många försök igen?!?!? Fick ni några till frysen på ert försök?

    Kram och gott nytt år om vi inte hörs innan :)


    Förstår dig fullt ut! Knip igen två dagar till!

    När har du bf? Glömt det.

    Du är som jag, vågar inte ropa hej förrän man har lilla knytet på bröstet. Den känslan var ett av de minnena jag minns mest. "NU, NU ÄR DET PÅ RIKTIGT!"

    Kommer gå jättebra ska du se

    Min förlossning gick i efterhand hur bra som helst!

    Fick värkar vid 02, krystvärkar vid 07.15 sen var hon ute 09.00! Ingen bedövning men det gick ändå! Med tanke på att jag redan vill ha fler så antar jag att min förlossning räknas till de bättre

    Bebisvardagen infann sig direkt Var dock livrädd (och är fortfarande) att man liksom ska glömma att man har bebis nu och åka ifrån eller glömma henne någonstans. Blir nog svårt dock för hon är i ens fokus hela tiden men det är väl bara en sån där naturlig rädsla man har!

    Tror man måste helamma för att räkna det som skydd.. jag gör inte det. Ska på efterkontroll den 12:e så då ska jag fråga min bm. Tror de säger att man ska vänta ett år iallafall.

    Man vet ju hur lång tid allt kan ta så med det i bagaget så vill man ju köra på så snabbt det går igen!

    Vi har inget i frysen så det blir till att starta om på ny kula.

    Vi kommer gå till nordic ivf igen. Blev så nöjda med dem! Men vad segt det känns att behöva gå igenom allt igen!

    Kommer försöka på egen hand och hoppas på att kroppen kanske har fattat vad det är vi vill nu

    Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig med! Stor kram! <3
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-12-30 13:54:42 följande:

    Förstår dig fullt ut! Knip igen två dagar till!

    När har du bf? Glömt det.

    Du är som jag, vågar inte ropa hej förrän man har lilla knytet på bröstet. Den känslan var ett av de minnena jag minns mest. "NU, NU ÄR DET PÅ RIKTIGT!"

    Kommer gå jättebra ska du se

    Min förlossning gick i efterhand hur bra som helst!

    Fick värkar vid 02, krystvärkar vid 07.15 sen var hon ute 09.00! Ingen bedövning men det gick ändå! Med tanke på att jag redan vill ha fler så antar jag att min förlossning räknas till de bättre

    Bebisvardagen infann sig direkt Var dock livrädd (och är fortfarande) att man liksom ska glömma att man har bebis nu och åka ifrån eller glömma henne någonstans. Blir nog svårt dock för hon är i ens fokus hela tiden men det är väl bara en sån där naturlig rädsla man har!

    Tror man måste helamma för att räkna det som skydd.. jag gör inte det. Ska på efterkontroll den 12:e så då ska jag fråga min bm. Tror de säger att man ska vänta ett år iallafall.

    Man vet ju hur lång tid allt kan ta så med det i bagaget så vill man ju köra på så snabbt det går igen!

    Vi har inget i frysen så det blir till att starta om på ny kula.

    Vi kommer gå till nordic ivf igen. Blev så nöjda med dem! Men vad segt det känns att behöva gå igenom allt igen!

    Kommer försöka på egen hand och hoppas på att kroppen kanske har fattat vad det är vi vill nu

    Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig med! Stor kram! <3


    Jag gör vad jag kan ;). Jag har bf 9jan men känner att det nog blir tidigare.

    Jo det blir nog då jag vågar känna fullt ut<3.

    Det måste vara en jobbig tanke att ha. Kan tänka mig att du dubbelkollar ett antal gånger. Hi hi nu kom jag att tänka på en rolig scen i solsidan, när de glömmer bebisen hos en fotograf eller vad det nu var och gjorde inbrott för att komma åt den ;). Hemskt men lite komiskt.

    Jag tror inte det är fel för kroppen att låta den hämta sig men det är som du säger att det kan ju ta tid innan det lyckas igen... Men det kan ju som du skriver gå vägen naturligt för er vilket jag också vill tro och hoppas på att det ska få göra för oss<3.

    Annars tror jag att det blir ivf nordic vi kör på sen. Är det närmaste samt att jag hört gott om det.

    Kramar :D
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-12-30 13:54:42 följande:

    Förstår dig fullt ut! Knip igen två dagar till!

    När har du bf? Glömt det.

    Du är som jag, vågar inte ropa hej förrän man har lilla knytet på bröstet. Den känslan var ett av de minnena jag minns mest. "NU, NU ÄR DET PÅ RIKTIGT!"

    Kommer gå jättebra ska du se

    Min förlossning gick i efterhand hur bra som helst!

    Fick värkar vid 02, krystvärkar vid 07.15 sen var hon ute 09.00! Ingen bedövning men det gick ändå! Med tanke på att jag redan vill ha fler så antar jag att min förlossning räknas till de bättre

    Bebisvardagen infann sig direkt Var dock livrädd (och är fortfarande) att man liksom ska glömma att man har bebis nu och åka ifrån eller glömma henne någonstans. Blir nog svårt dock för hon är i ens fokus hela tiden men det är väl bara en sån där naturlig rädsla man har!

    Tror man måste helamma för att räkna det som skydd.. jag gör inte det. Ska på efterkontroll den 12:e så då ska jag fråga min bm. Tror de säger att man ska vänta ett år iallafall.

    Man vet ju hur lång tid allt kan ta så med det i bagaget så vill man ju köra på så snabbt det går igen!

    Vi har inget i frysen så det blir till att starta om på ny kula.

    Vi kommer gå till nordic ivf igen. Blev så nöjda med dem! Men vad segt det känns att behöva gå igenom allt igen!

    Kommer försöka på egen hand och hoppas på att kroppen kanske har fattat vad det är vi vill nu

    Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig med! Stor kram! <3


    Hej :D

    Vill härmed meddela att vi är stolta föräldrar till en liten underbar flicka <3. Hon kom i onsdags 4/1 23:50. Det gick bra och jag överlevde ;). Blev igångsatt då mitt vatten hade gått men då jag inte hade några värkar. Två doser medicin och några timmar senare var det fullt igång, vilket överraskade alla ( hade blivit informerad om att det mycket väl kunde ta 2-3 dagar..). Men lilla livet ville inte vänta ;).

    Kram!
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2017-01-09 09:19:36 följande:

    Hej :D

    Vill härmed meddela att vi är stolta föräldrar till en liten underbar flicka <3. Hon kom i onsdags 4/1 23:50. Det gick bra och jag överlevde ;). Blev igångsatt då mitt vatten hade gått men då jag inte hade några värkar. Två doser medicin och några timmar senare var det fullt igång, vilket överraskade alla ( hade blivit informerad om att det mycket väl kunde ta 2-3 dagar..). Men lilla livet ville inte vänta ;).

    Kram!


    Men ååååååååååå!!! Rysningar i hela kroppen! Stooort grattis till lilla flickan!! <3

    Jag har tänkt på dig så.

    Det blev ju lite likt min resa.. igångsatt och det skulle ju ta såååå lång tid, upp till flera dygn.. jo tjena! Ett par timmar sen var hon ute Mina sköterskor som jag skulle ha hann inte ens dit utan andra fick ta min förlossning

    Så kul att ni med fick en flicka!

    Låter som att allt gick bra?

    Stor kram!!
  • Cina84
    Pusheen skrev 2017-01-09 12:30:39 följande:

    Men ååååååååååå!!! Rysningar i hela kroppen! Stooort grattis till lilla flickan!! <3

    Jag har tänkt på dig så.

    Det blev ju lite likt min resa.. igångsatt och det skulle ju ta såååå lång tid, upp till flera dygn.. jo tjena! Ett par timmar sen var hon ute Mina sköterskor som jag skulle ha hann inte ens dit utan andra fick ta min förlossning

    Så kul att ni med fick en flicka!

    Låter som att allt gick bra?

    Stor kram!!


    Taack :D.

    Det känns det faktiskt som! Kan det kanske vara så att våra kroppar har laddat länge på detta så när det väl var dags då gasade de på för fullt ;).

    Ja, tom det gjorde vi lika på :). Vi var nästan helt övertygade om att det var en pojke, kändes så i magen men ack vad fel vi hade :).

    Allt gick bra men jag skulle önskat att få lustgasen ( som vad den enda smärtlindringen jag han med) tidigare. Det var inte förrän på förlossningen lite innan krystvärkarna kom som de kom in och jag kunde få lustgasen. Då hade jag haft det tufft ett tag..

    Annars gick det bra och jag tycker att jag varit snabbt uppe på benen igen.

    Kram kram!! :D
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2017-01-12 15:45:48 följande:

    Taack :D.

    Det känns det faktiskt som! Kan det kanske vara så att våra kroppar har laddat länge på detta så när det väl var dags då gasade de på för fullt ;).

    Ja, tom det gjorde vi lika på :). Vi var nästan helt övertygade om att det var en pojke, kändes så i magen men ack vad fel vi hade :).

    Allt gick bra men jag skulle önskat att få lustgasen ( som vad den enda smärtlindringen jag han med) tidigare. Det var inte förrän på förlossningen lite innan krystvärkarna kom som de kom in och jag kunde få lustgasen. Då hade jag haft det tufft ett tag..

    Annars gick det bra och jag tycker att jag varit snabbt uppe på benen igen.

    Kram kram!! :D


    Haha! Exakt samma där med med lustgasen! Hann bara andas lite i den innan jag hör mig själv börja krysta. Hann ju inte heller få ngt annat! Hade haft det skitjobbigt långt innan dess. Jösses, vi verkar haft ganska lika förlossningar!

    Var på efterkontroll idag hos min bm, hon sa att min förlossningskurva såg ut som en omföderskas.

    Jag hade dock på känn att det skulle bli en flicka men det var ju så spännande att få veta vad det blev. Mannen fick den stora äran. Där och då i stunden kändes det så oviktigt. Var ju så slut och bara glad att det var över

    Min bm sa förvlvrigt att det kan vara bra att vänta ett år innan man försöker med syskon men förstod att med vårt utgångsläge var det "ok" att försöka så fort vi ville igen så vi ska köra utan skydd och hoppas. Sen får vi ta tag i ivf igen när vi känner oss redo.

    Har provat att skicka meddelande till dig men det verkar inte möjligt. Tänkte om du ville snacka någon annanstans
  • Cina84
    Pusheen skrev 2017-01-12 18:27:51 följande:

    Haha! Exakt samma där med med lustgasen! Hann bara andas lite i den innan jag hör mig själv börja krysta. Hann ju inte heller få ngt annat! Hade haft det skitjobbigt långt innan dess. Jösses, vi verkar haft ganska lika förlossningar!

    Var på efterkontroll idag hos min bm, hon sa att min förlossningskurva såg ut som en omföderskas.

    Jag hade dock på känn att det skulle bli en flicka men det var ju så spännande att få veta vad det blev. Mannen fick den stora äran. Där och då i stunden kändes det så oviktigt. Var ju så slut och bara glad att det var över

    Min bm sa förvlvrigt att det kan vara bra att vänta ett år innan man försöker med syskon men förstod att med vårt utgångsläge var det "ok" att försöka så fort vi ville igen så vi ska köra utan skydd och hoppas. Sen får vi ta tag i ivf igen när vi känner oss redo.

    Har provat att skicka meddelande till dig men det verkar inte möjligt. Tänkte om du ville snacka någon annanstans


    Skickat medddelande till dig :)
  • olssonJenny

    Hej alla fina! Var idag på mitt rul och fick se bebis! Allt så fint ut och vi blir föräldrar till en liten gosse med beräknat datum 14juli ? hoppas allt går fint för er med era små

  • Cina84
    olssonJenny skrev 2017-02-16 20:46:12 följande:

    Hej alla fina! Var idag på mitt rul och fick se bebis! Allt så fint ut och vi blir föräldrar till en liten gosse med beräknat datum 14juli ? hoppas allt går fint för er med era små


    Stort grattis till er!!! Så skönt att det fått gå vägen för er :D.
  • Maimec

    Hej! 
    Vilken bra grupp! Så fint att alla samlas här. 


    Jag och min sambo ska på vår första besök på RMC, Malmö i veckan efter upprepade missfall. 


    Är det någon som kanske vet vad vi har att förvänta oss på första besöket? 


    Jag har tagit blodprov och han har lämnat sperma. 


    Tack för all hjälp! 

  • Mathilda88
    olssonJenny skrev 2017-02-16 20:46:12 följande:

    Hej alla fina! Var idag på mitt rul och fick se bebis! Allt så fint ut och vi blir föräldrar till en liten gosse med beräknat datum 14juli ? hoppas allt går fint för er med era små


    Men gud va kul att höra!! 😍 Grattis och stort lycka till med er lilla 💞 Tack 🙏 
  • Mathilda88
    Maimec skrev 2023-02-20 21:04:33 följande:

    Hej! 
    Vilken bra grupp! Så fint att alla samlas här. 


    Jag och min sambo ska på vår första besök på RMC, Malmö i veckan efter upprepade missfall. 


    Är det någon som kanske vet vad vi har att förvänta oss på första besöket? 


    Jag har tagit blodprov och han har lämnat sperma. 


    Tack för all hjälp! 


    Jag och sambon fick skickat in vår remiss för IVF i förrgår till RMC Malmö. Hur det går till med missfalls-utredning vet jag dock inte, vi har manlig faktor som gjort att vi inte blivit gravida alls ännu. Hur många missfall har ni haft över hur lång tid? 💖 
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö