• Anonym (ABC)

    Uthängande blogg

    Vad säger ni manliga användare här på fl om att en användare systematiskt trakasserar kvinnliga användare och försöker ta reda på deras riktiga identiteter och var de bor?
    Att det i en blogg erbjuds pengar för att få reda på det?

    Vad tycker ni då om steget före det här (blogginläggen är polisanmälda), inläggen här:
    Säger ni ifrån när ni ser hur det skrivs om hur män fått nog och ska sätta stopp för kvinnorna eller bryr ni er inte?

    Om ni inte bryr er, varför inte?

  • Svar på tråden Uthängande blogg
  • Anonym (Just saying...)

    Hur vet jag att Ts i sitt anonyma nick inte är denna utpekade ? 
    Inlägget dök lägligt upp i samband med vissa blev informerad om läget...

    Tänk på vad ni säger..  

  • Agda90
    Anonym (ABC) skrev 2024-03-18 13:41:55 följande:
    Bloggaren är en person som stått utanför samhället i många år och föraktar svenssonliv och kvinnor, har enligt egen utsago umgåtts med kriminella när han själv missbrukade så jag tar det på allvar.
    Jag skulle kunna skriva en novell om min erfarenhet i den frågan. Men jag summerar det till detta: tragiskt!
    Vi som jobbar röven av oss så att det finns skattepengar till behandlingshem, rehab och annat som den personen garanterat har nyttjat, och garanterat mer än en gång, är hatade. 

    Jag har inte mycket över för den här typen av människor. Det finns de som hamnat i klaveret och missbruk som gör vad som helst för att ta sig ur det, all respekt för dessa människor. Sen finns det de som sätter sig på röven och förväntar sig att få allt serverat på ett silver fat. Behandlingshem efter behandlingshem efter behandlingshem utan resultat för man saknar förmågan att ta eget ansvar. Våra skattepengar hade kunnat nyttjas till så mycket bättre ändamål! 

    Men man har förmågan att skapa en blogg full med hat. 
    Tänk vad som hade kunnat hända istället om personen hade lagt den energin på sig själv??? Gått på AA möten eller liknande. Hittat hjälp för att hålla sig ren och utanför det kriminella. Skaffa sig en utbildning och senare jobb? 
  • Bis mis
    Tukt skrev 2024-03-18 14:12:06 följande:

    Hur vida personen är farlig eller inte, går ju alltid att spekulera i. Men i något så har ju hen uppnått sitt syfte. Att skapa oro bland Familjelivs medlemmar.
    Det är vad den här typen av personer gör. När det finns andra medlemmar här inne som på olika sätt stöttar det, så stöttar de också den typen av beteende. 


    Skapa oro gör det inte för egen del, jag hade lagt energin på polisanmälan om det inte hade röjt vem jag är. För egen del, för dom som jobbar med FL som inte är anonyma och för att om man blundar för signaler så kan det komma långt tråkigare handlingar senare. Det kan det göra ändå men då har polisen något att gå på.
  • Bis mis
    Anonym (Just saying...) skrev 2024-03-18 14:28:06 följande:

    Hur vet jag att Ts i sitt anonyma nick inte är denna utpekade ? 
    Inlägget dök lägligt upp i samband med vissa blev informerad om läget...

    Tänk på vad ni säger..  


    Jag räknar med att tomten finns här. 
  • Tukt
    Bis mis skrev 2024-03-18 14:55:12 följande:
    Skapa oro gör det inte för egen del, jag hade lagt energin på polisanmälan om det inte hade röjt vem jag är. För egen del, för dom som jobbar med FL som inte är anonyma och för att om man blundar för signaler så kan det komma långt tråkigare handlingar senare. Det kan det göra ändå men då har polisen något att gå på.
    Oron kommer väl fram i den här tråden. Alltså oro och irritation, inte nödvändigtvis rädsla.
    Och visst kanske en sådan här sak kan bli föremål för anmälan. Men det är främst en fråga om hur folk beter sig mot varandra här inne, och inte minst vad man har för avsikt med sin närvaro.
  • nihka
    Anonym (Just saying...) skrev 2024-03-18 14:28:06 följande:

    Hur vet jag att Ts i sitt anonyma nick inte är denna utpekade ? 
    Inlägget dök lägligt upp i samband med vissa blev informerad om läget...

    Tänk på vad ni säger..  


    Bis mis skrev 2024-03-18 14:56:18 följande:
    Jag räknar med att tomten finns här. 
    Han dyker säkert upp såsmåningom.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Auditanne
    Bis mis skrev 2024-03-18 12:42:56 följande:
    Man kan inte veta vem som hänger här, kan vara vilka dårar som helst. Antagligen mjäkiga små räkor dom flesta ja men innan våldsdåd så har det ju hänt att incels har pratat om det på webben.

    Dom som inte har nåt att förlora är mer farliga.
    Risken för såna dåd i detta tystlåtna, konflikträdda lilla land känns så fjuttig att jag själv inte orkar oroa mig för om någon ev. skulle stå och vänta utanför min dörr. 

    Men alla ni som faktiskt blir oroliga härinne får väl fortsätta hålla koll på trådens nämnda trollgubbe då. Och anmäla om han går över gränsen igen. 
  • nihka
    Auditanne skrev 2024-03-18 19:40:57 följande:
    Risken för såna dåd i detta tystlåtna, konflikträdda lilla land känns så fjuttig att jag själv inte orkar oroa mig för om någon ev. skulle stå och vänta utanför min dörr. 

    Men alla ni som faktiskt blir oroliga härinne får väl fortsätta hålla koll på trådens nämnda trollgubbe då. Och anmäla om han går över gränsen igen. 
    Jag hoppas att människor istället för att bli nervösa blir informerat försiktiga eller försiktigare, med vilka informationer man delar med sig av på ett publikt forum. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Auditanne
    nihka skrev 2024-03-18 19:50:04 följande:
    Jag hoppas att människor istället för att bli nervösa blir informerat försiktiga eller försiktigare, med vilka informationer man delar med sig av på ett publikt forum. 
    Tycker att folk verkar rätt försiktiga härinne som det är. Har själv aldrig sett någon som lämnat ut rena personuppgifter i offentliga trådar. 
  • Anonym (Kimchi)

    Vad är det för blogg ni pratar om? Låter obehagligt af. Kan någon berätta eller ge en hint. 

  • Anonym (Just saying...)
    Auditanne skrev 2024-03-18 19:57:57 följande:
    Tycker att folk verkar rätt försiktiga härinne som det är. Har själv aldrig sett någon som lämnat ut rena personuppgifter i offentliga trådar. 
    Med lite detektivarbete kan man få veta en hel del om man följer en persons inlägg . Att man berättar orten/platsen där man bor och sitt yrke samt civilstånd kommer man långt med för den som vill veta vem man egentligen är bakom sitt nick. Kommer det sen andra uppgifter senare i andra inlägg av samma person kan man pussla ihop mera.   Så man behöver inte veta personnummer eller exakt adress  för att ta reda på vem någon är.  Sen sticker man självklart ut om man har ett udda yrke eller bor på liten ort och då är det ännu lättare att kolla upp vem det är. Är jag förskollärare i Sjöbo och bedrar min man är det inte så svårt att att klura ut vem jag är efter ett par veckors pussel av mina inlägg. Allt handlar om vad man delar med sig av  och hur mycket detaljer man lägger ut även i anonyma trådar. 
  • Anonym (Dude...)
    Anonym (Just saying...) skrev 2024-03-19 08:32:57 följande:
    Med lite detektivarbete kan man få veta en hel del om man följer en persons inlägg . Att man berättar orten/platsen där man bor och sitt yrke samt civilstånd kommer man långt med för den som vill veta vem man egentligen är bakom sitt nick. Kommer det sen andra uppgifter senare i andra inlägg av samma person kan man pussla ihop mera.   Så man behöver inte veta personnummer eller exakt adress  för att ta reda på vem någon är.  Sen sticker man självklart ut om man har ett udda yrke eller bor på liten ort och då är det ännu lättare att kolla upp vem det är. Är jag förskollärare i Sjöbo och bedrar min man är det inte så svårt att att klura ut vem jag är efter ett par veckors pussel av mina inlägg. Allt handlar om vad man delar med sig av  och hur mycket detaljer man lägger ut även i anonyma trådar. 
    Ja exakt så! Det finns en person här inne som jag är hyfsat säker på att jag vet vem det är pga uppgifter hem delat med sig av. Och då har jag inte ens aktivt sökt fram den personens inlägg. Så en del är ju väldigt naiva på så sätt.
  • nihka
    Anonym (Kimchi) skrev 2024-03-19 07:39:08 följande:

    Vad är det för blogg ni pratar om? Låter obehagligt af. Kan någon berätta eller ge en hint. 


    Hatblogg om FL och FL-medlemmar av misogynist. Bortplockad.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (aa)
    Anonym (Just saying...) skrev 2024-03-19 08:32:57 följande:
    Med lite detektivarbete kan man få veta en hel del om man följer en persons inlägg . Att man berättar orten/platsen där man bor och sitt yrke samt civilstånd kommer man långt med för den som vill veta vem man egentligen är bakom sitt nick. Kommer det sen andra uppgifter senare i andra inlägg av samma person kan man pussla ihop mera.   Så man behöver inte veta personnummer eller exakt adress  för att ta reda på vem någon är.  Sen sticker man självklart ut om man har ett udda yrke eller bor på liten ort och då är det ännu lättare att kolla upp vem det är. Är jag förskollärare i Sjöbo och bedrar min man är det inte så svårt att att klura ut vem jag är efter ett par veckors pussel av mina inlägg. Allt handlar om vad man delar med sig av  och hur mycket detaljer man lägger ut även i anonyma trådar. 
    med tanke på hur mkt som är påhittat här så tror jag egentligen på ingenting andra skriver
Svar på tråden Uthängande blogg