• AMA68

    Kex med smulor

    Blir väl tråd fem-sex nånting och vi firade väl egentligen ettårsjubileum nu i augusti?

    Eftersom vi flera gånger sagt att gruppen är på bristningsgränsen vad gäller "medlemar" så döpte jag nya tråden lite kryptiskare så kanske den inte lockar lika mycket och vi slipper göra folk besvikna genom att avböja deras deltagande?

    Fridens flickor!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-29 23:53:20:
    Nya tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m14874034.html

  • Svar på tråden Kex med smulor
  • Underbarson

    Malin, det var jäklars billigt...hoppas ni kommer dit. Jag ville gå på Gbgs sims babysim som dom har på Valhalla 8ggr för 995 men det är ju sån jäkla rusning dit. Dom skriver en tid på sin hemsida datum och tid man kan ringa och anmäla sitt barn och först till kvarn gäller så nästan 1300kr känns mkt men men...

    Anna, tvn kom inte på fredagen så sambon var nog lite ledsen över det men han hoppas på denna vecka. Han har iallfall installerat nya tvbänken och alla apparaterna så....nä, tyvärr är han för snäll och säljer den till sin polare för en tusing. Jag ville att vi skulle testa på blocket men icke sa nicke och det är ju eg hans tv så jag har inte mkt att säga till om.

    Igår fick sonen tag på pappas mobil när pappa låg och sov på soffan och sonen rantade omkring i sin gåstol....mmmm...gott...mobilen funkade inte efter det men idag, efter att dreglet hade torkat, så har den smått börjat fungera. Hur kommer det sig att många bebisar bara älskar mobiler, fjärrkontroller etc....är det inbyggt i deras hjärnor eller??

    En fika låter bra...själv är det bara onsdag vi inte kan....

  • M73

    måste vara inbyggt!
    H älskar allt med knappar, ibland kan vi finta henne med en miniräknare så vi får låna fjärrkontrollen *s*
    Nu har vi varit på babysim för andra gången. H tog det lite lugnare nu men orkade i gengäld hela passet utan att bli gnällig. Fast sista minuterna var hon mest inne på att äta upp sina tår - sedan låg hon och skiksjöng nöjt i omklädningsrummet medan jag försökte knö ner allt i väskan igen

  • timmerbacka
    Jag har fått tillbaka lite fritid igen *glad som en lax* Jag har fått Linus till att bara sova 1 gång/dag både igår och idag...men då sover han 1½-3 timmar istället för 30 min fm & 30 min em.  då hinner man ju ingenting!!
    Så nu kör vi ett race från 7:30-12(12:30) sen sover han & efter det så kör vi till 19...
    Bara hoppas att det håller..

    Fjärrkontroller,miniräknare,mobiltelefoner...allt är poppis....Linus har en egen mobil (min urgamla)..men den är inte ett dugg rolig.
    Våran lokala solstråle
  • Underbarson

    Tjohej, ikväll såg och kände vi att Elias har fått första tanden...sambons kommentar till mig var ungefär såhär "och du går med honom hela dagarna och det är jag som ser att han har fått tanden"....mmmm...kan säga att sonen inte öppnar frivilligt sin mun för tandkontroll...nä och numera håller han munnen väldigt hårt stängd när han inte vill ha maten.... Var på babysiminfo idag och kan säga att jag kunde lika bra läsa ngnstans här om babysim...snacka om att vilja ta betalt för eg ingenting men men....

  • Malin 1971

    Hejsan!

    Jag skrev fel på priset. 980 kr kostar det. Men det är ju ändå rätt billigt. Jag skulle också försökt att få plats på Valhalla, men missade datumet som man skulle ringa.

    Det var ingen influensa som Peter hade åkt på. Förmodligen är det biverkningar på en medicin som han äter eller så är det helt enkelt bara den vanliga förkylningen som han blev så dålig av. Ni vet ju hur det är när karlar är förkylda

    Viktor har nu fått tre tänder i överkäken också och igår så bet han mig i bröstvårtan så att det började blöda!!! Behöver väl knappast säga att det gjorde J-----t ont?
    Han gjorde om det idag igen på andra bröstet, men då blödde det inte i alla fall. Jag gjorde helt klart för honom att gör han om det en gång till så kan han glömma mina tuttar i fortsättningen . Men jag tror knappast att han tog mig på allvar .

    För min del så verkar det ändå som om att amningen börjar närma sig sitt slut, för han blir allt mer intresserad av annan mat och slukar allt som han får. Om han sitter med oss vid köksbordet när vi äter så visar han med hela kroppen att han också vill ha. Försöker att hålla igen lite på annan mat för att magen ska vänja sig och det inte ska gå för fort men det är inte lätt när han så gärna vill ha allt.
    Jag förstår att vi är väldigt lyckligt lottade på det planet. Det känns skönt att slippa truga.

    Så era bebisar är också helt tolkiga i fjärrkontroller och mobiltelefoner? Jag som var så säker på att Viktor hade fått det från sin pappa

    Må så gott så länge.
    Kramar från Malin o Viktor

  • Golvmoppen

    Här är det sjukstuga. Förkylning hos hela familjen, så vi är rätt mossiga nu.
    Fernanda har fått fjärrkontrollen till videon, som vi så sällan använder. Detta har blivit hennes, så då får man ha de andra i fred.

    Ha det gott!

  • jelena2

    8-månaderskontroll igår på bvc och nu jädrar har Cassandra i princip gått om Jennifer! Dvs om hon haft sin vänstra arm...
    Jennifer väger nu 9010g och är 71 cm, Cassandra väger 8940g och är 72 cm lång. Så nu är det slutburet i bilstolen, det är så tungt att man nästan knäar. Vi köpte nya bilbarnstolar igår, ska bara monteras nu så får tjejerna lite mer utrymme i bilen. Skönt!
    I söndags bestämde jag att nu är det slutammat! Cassandra bet mig två gånger på raken och flinade glatt. That's it!!! Så nu trappar jag ner rejält och pumpar bara i nödfall. Ska bli skönt att slippa tänka på amningsbh och tröjor hela tiden och istället ta på mig vad jag vill!

    Ha det bra!

  • Underbarson

    Jelena, dina töser växer verkligen så det knakar och ändå är dom två ...men det är ju jätteskönt för man har ju både sett och hört hur många tvillingar har jobbigt med både vikt och längd plus andra komplikationer....
    Jennifer är ju ungefär vad Elias var för 3 veckor sen och då var han 9025 tung och 70lång...enligt läkaren så är han över medlet vad gällande vikten och medel med längden...

    Det lustiga är att när Elias slutade amma på dagarna och bara på kväll/natt så slutade brösten läcka så man har sluppit amningsbh och inlägg men har fortfarande inga bh som passar mig och har man runt 30bh hemma så blir man rätt snål att köpa nya och väntar på en förminskning av tuttarna....

    Imorgon ska Elias på fotografering som Buråskyrkan anordnar så det ska bli kul...lite nya foton till julkorten....

    Mitten på nov ska Cornelia och jag på en mamma massage, pyssel, lunch träff för bara mammor utan barn...ska bli skönt att bli lite behandlad )

    Fy vad trist ruskigt väder...

  • AMA68

    Ville vägrar nästan äta numera.
    Från att han slukat allt och i mängder är det nästan bara fruktpuré, banan, juice, kex och välling som går ner.
    Fast han är lite snorig igen så det bidrar kanske?
    För han är som sagt sjuk som en hel karl - redan.

    Fjärrisar och mobiler står högt i kurs här också.
    Som tur är har Glenn en stöt- och dreggelsäker mobil, bara det att Ville blir livrädd när den ringer.

    Malin - och alla andra: Fikar gärna. Just say when?
    Kan inte onsdagar eller torsdgar bara.
    Bada på fredagar kan vi kanske hoppa över så här i förkylningstider...

    Simma lugnt alla.

  • timmerbacka

    Fikar när som...känns som det är dags! Men jag hade ju helst sluppit skitvädret som va i fredags. Men det kan man ju inte begära så mkt med/om nu när det är höst..*längtar redan till våren*

    Linus sov mellan oss i natt för första gången!! 4 i natt la jag över honom i hans säng för fram till dess sovit jag inte speciellt bra.
    Han vaknade igen efter 8...hade en powernaps på 3 min runt 16 tiden & är nu vaken...hur mkt orkar en liten egentligen? Snart varit vaken i 12 timmar liksom!! Bara hoppas han sover i SIN säng i natt!!

    Malin!
    Vi har ju också en matglad kille....det är väldigt skönt..


    Våran lokala solstråle
Svar på tråden Kex med smulor